babuxd | Rica ederim, SM deyince bizim buralarda deliren birkaç kişi var da, dikkat et
Ancak benim sana önerdiğim motor Mondial değil -zaten mondial diye bir motor yok tabi de- özellikle
Shineray diye yazdım. Mondial dışarıdan(çinden) getirtiği ürünlerde değişime gitme çabasında. Önce Destro modeli ile biraz hacim yükseltti(çok iyi bir motor olduğunu söylemiyorum
) sonra 350 lik bişeyler getirdi, şimdi de bu motorları getiriyor. Bu marka şuanda avrupada felan da satılıyor. Kullanıcıları gayet memnun. Yabancı video/forum tarzı yerlerde okuduğum yorumlar özellikle 125cc için gayet olumlu. 250cc de aynı paralelde bir motor. Bu tarz enduro, cross işleriyle uğraşan kişiler KTM, Yamaha vs gibi markalara
KÜÇÜK HACİMLER İÇİN yüksek meblağlar ödemek istemeyince, belli ki bu motor güzel bir alternatif olmuş(Yurt dışı için konuşuyorum). Zaten performans olarak ciddi bir eksiği yok. Kalite olarak da söylenenler gayet yeterli(ekmek-köfte hesabı). Zaten motor su soğutmalı,
ön+arka amort. ayarlanabilir. Balansör kullanmışlar, TR deki ilk test eden kişi de titreşimin olmadığını söylemiş. Şuan çinde cross yarışlarına felan katılıyor marka. Aynı motoru kullanan cross modeli 22hp / 22NM değerler üretiyor. Daha önce bukadar güçlü bir 250lik çinli görmedim ben. Ancak SM ve enduro modellerinin gücü düşürülmüş. Nedenini anlamadım ama 1e1 aynı motoru kullandıkları için gücü kolayca yükseltilebilir gibi geliyor bana(bir irdelemek lazım tabi). İşte ozaman satış fiyatını hak eder(rakiplerine göre kıyaslayınca). Yoksa şu anda bu güce bu para biraz pahalı gibi bence. Tabi modelin montajı burada yapıldığı için hemen civatalarını felan kontrol etmeni tavsiye ederim, orası ayrı
Bu bahsettiğim şeyleri forumdaki kullanıcı başlığında da okuyabilirsin.
Bir arkadaş da DRZ400 tavsiye etmiş. Neyazıkki TR de mevcut alternatifler oldukça az olduğundan, SM lerin kralı olarak tabir edebiliriz kendisini
Gerçekten de çok başarılı bir motor. Benim kara listemde de bulunmakta kendisi. Ancak ilk sorun TR de çok az sayıda kaldılar ve temizi yok(temiz diye ~15.000 TL fiyat çeken birisi vardı) ve diğer sorun tam olarak senin "düşük hacim" tarifine uymuyor diye tavsiye etmedim. Ama olası bir SM sıralaması yapacak olursak tabikide açık ara farkla ilk sırada yer alacaktır kendisi
KTM nin ~600 lük leri de var, DRZ den biraz daha yaşlı, ama onlar da artık büyük hacimli SM sınıfına girer...
WR250X varken KLX'i ise söylemiyorum bile. Çünkü Kawa sana yedek parça/bakım/masraf açısından daha ucuz yada daha kısa süre olarak geri dönmeyecektir(aynı sayılırlar). Üstelik daha güçsüz ve bir de jant felan uğraşacaksın. Bodoslama WR250X almak daha mantıklı. Ancak yedek parça için de neden ebay gibi siteleri de kullanmadığınızı anlamıyorum. Ben buradaki servislere vs, güveneceğime/bekleyeceme gider netten siparişimi veririm. Ve sanmıyorum ki çok daha pahalıya gelsin...
Şimdi bu kadar uzun uzun yazdım, neden? Sana illa şunu al bunu al demek için değil. Yukarıda bahsedilen motorların 3 ü de birbirinin muadili değil, o yüzden kıyaslama yapmak doğru olmaz. Ancak senin için alternatif oluşturuyorlarsa kıyaslama yapmak gerekir. Millet çinli gelmeyince ağlar niye bize gelmiyor diye. Çinli gelir yine ağlar çok kalitesiz diye. Kaliteli çinliler gelmeye başlar yine ağlar çok para istiyorlar, eskiden 3000 di şimdi 5000 istiyorlar diye. Düşük hacimli Japon gelir yine ağlarlar hem çok pahalı hem de parçası yok diye... Ha evet bizde çinliden italyana kadar tüm motorlar pahalı ona bişey demiyorum. Ama elimizdeki bunlar ise adam akıllı oturup değerlendirmesini yapmamız gerek diye düşünüyorum. Yoksa hangi motoru alcaz...