Değerli dostlar öncelikle boy ölçümü belirterek enduro maceramı da kısaca özetleyerek transalp xl700va değerlendirmeme başlamak isterim, değerlendirmelerim uzman görüşü olmayıp bu hobiye gönül vermiş siz değerli dostlara dilimin döndüğünce bilgi paylaşmaktır; 1.70 cm enduro kullanmak istiyorsanız boy meselesi çok önemli ama tecrübe kazanıldıkça çok kolay üstesinden gelinebiliyor. Kle500 ile başlayan enduro maceram acemiliğim ve yüksekliği nedeniyle birkaç yatırmadan sonra sona erdi güzelim motorumu Dragstar650 ile değiştirdim… derken enduro sevdam bir türlü bitmedi… f650gs ye geçtim artık endurocuyuz ya vitesliyi de kullanmayı öğrendik neden r1150gs olmasın diyerek gs mi aldım ancak şehir içi kullanımlarda istediğim performansı yakalayamayınca onunla da vedalaştık sonrasında ise 2008 model 6500 km de xl700 transal aldım bmw lerden sonra biraz zayıf gibi göründü gözüme orasını burasını inceleyerek kusur aramaya başladım ve buldum… gidonda anlamsız ve giderilemeyen bir vibrasyon var diye güzelim transalp’i mi gözümü kırpmadan sattım…(İlk satın aldığım xl700 de ki gidon vibrasyonundan bahsetmeden geçmeyeyim istiyorum; büyük umutlarla aldım, aldığımda 6500 km de arka ve yan çantalı büyük bir ön camı bulunan muhteşem bir transalp… yalnız bir sorunu var 20 km ve üzeri hızlara bile çıktığımda gidonu yani ellerinizi bıraktığınızda artarak devam eden çılgın bir salınım …aklımda bin bir türlü soru işareti vs… ustalar baktı, servis baktı hep aynı yorumlar (çanta vs aksesuarlar) hayret … lastik, jant, çanta, ön cam dendi ama ben de hayal kırıklığı moral bozukluğu… aslında arka çantanın ve diğer aksesuarların salınıma ve vibrasyona ne kadar etkili olduğunu sonradan öğrendim… Lastiklerin de enduro lastiği olmasının da etkin rol oynadığını diğer xl700 kullanıcılarından teyit ettim… Aksesuarsız kullanımdan sonra da gidon da ki titreşimleri hissedince ne yazık ki xl700 ile yollarımız ayrılmıştı…)
Arkasından yine mükemmeli arayış derken dl650… yüksek geldi arazide zaten az kullanıyorum e toprak yolda da zaten çok az diyerek tork manyağı cbf1000’e geçtim dl650 den sonra cbf almakla nekadar iyi bir seçim yaptığımı anladım… dl650 nin kötülüğünden değil; sadece uyum problemi diyelim…
Ancak memleket yol şartları çetin yine endurosuz olmayacağına karar vererek 1 ay kadar önce 2009 model transalp xl700va ya yeniden sahip oldum…
İkinci ilk izlenimlerim mükemmel diyebilirim...( Daha iyileri de henüz sahip olmayan dostların olsun… )
Kısaca özetlemek gerekirse; her ne kadar da eski çizgisi yakalayamamış olduğu düşünülse de bence o halen iyi bir enduro… Eskisinin çizgisinden teknolojinin nimetlerinden faydalanarak yürümeye çalışan reklamını ve tanıtımını çok fazla yapamayan hatta bazı forum sitelerinde eski ve yeni transalp’in koltuğuna dahi oturmayan kişilerin yaptığı yorumlara rağmen ayakta duran deli transalp diyorum…
Eski kasalarının bir efsane olarak kaldığı bir gerçek muhteşem bir enduro ben de açıkcası eskisinin çizgilerini çok seviyorum, gözüm alıştıkça bir de güzel bakınca bunun da çizgilerini sevmeye başladım... Aslında biraz da zevk meselesi belki de psikolojik bir durum genellikle kullandığımız motorları öve öve bitiremeyiz satmaya niyetlendiğimizde ise orasında şu var burasında bu var…
Güzel memleketimizin yol koşulları, enduro parkurları aratmayan her türlü sürprizle karşılaşmanın mümkün olduğu muhteşem İstanbul trafiğin de 214 kg ağırlığı ve çevikliği ile cbf150 kıvraklığında, tork’u nun yüksek olması nedeniyle düşük hızlardan vitesle oynamadan yüksek süratlere bir anda çıkması, eşimle birlikte yaptığım seyahatlerde ise geniş selesinin rahatlığı ve konforu tamam işte kullanmam gereken motosiklet dedirten transalp…
Yakıt konusuna gelince şehir içinde 100 km de 4.5-5.5 lt arasında değişmekte (5.5 -6 hatta 6.5 lt yakanları da duydum) ama birazda kullanımla ve kullanıcıyla alakalı bir durumdur. f650gs kullandığım dönemlerde her ne kadar fabrika değerleri 100km de 3.6-3.7 lt görünse de ben 4.5 lt den aşağıya düştüğünü hatırlamam hatta daha fazlası da vardır.
Aslında ülkemizde kullanılan bütün enduro sınıfına giren girmeyen marka ve modeller mükemmel… hepsi de amaca hizmet etmekte artıları ve eksileri mutlaka vardır önemli olan selesine oturduğunuzda sizi ne kadar mutlu ediyor sorusuna olumlu cevap verebilmesi…
Transalp’im için alçak sele siparişi verdim ve 2,5 cm daha düşecek artık tadından yenmez diyorum. Benden önceki kullanıcı ön çatalı (ön amortisör) düşürmüş ben serviste eski standart konumuna aldırdım kesinlikle eskiye göre çok daha konforlu.
Rolanti de çalışırken Egzozdan gelen ses kendisine aşık etmeye yetiyor
Parça ve aksesuar fiyatları hepinizin bildiği üzere pahalı… ama nedense Honda diğer markalara göre biraz daha pahalı (bu durumda bmw sadece adının çıktığını düşünüyorum Honda aksesuar ve parça fiyatları el yakıyor) ...
Servis ağı yaygın , bin bakımı için serviste ekstra bir bakım ücreti almadılar, sadece yağ filtresi ve yağ değişti genel ayarlar kontrol edildi ve 70 tl ücret ödedim çok mutlu oldum bundan sonra ki bakımlarda ne çıkar bilemem…
Yol tutuşu viraj kabiliyeti çok iyi, geçen hafta yaptığım şile köy yollarında virajlara hiç bu kadar yatarak ve rahat girdiğimi hatırlamıyorum güven veriyor…
Orta (sele altı) amortisörler en sert konumdaydı kasisler de ve zorlu yol koşullarında rahasız edecek düzeydeydi yumuşak konuma aldım şimdi daha iyi ama mükemmel değil zaten endurolarda da goldwing gibi bir rahatlık aramıyorum sonuçda enduro diyince traktör aklıma gelir nedense…
Önceki kasasına göre daha asfalt uyumlu dizayn edildiği bir gerçek zaten ön lastik ebatının düşürülmesinin amacı bu sanırım asfalt kullanım da iyi bir performans sergilemekte… Zorlu enduro koşullarına zaten bu tarz motosikletlerle hiçbir zaman girmem öyle bir niyetim olursa ramzey 250 lik kros bu işi en iyi şekilde görür...
Transalp’im ile Karadeniz yaylalarına çıkarım, derelerinden çok rahat geçerim, en zorlu toprak ve köy yollarından çok rahat giderim, asfalt da ise yeterince hızlı giderim ama sadece yeterince ve güvenli işkenceye dönmeden
Fren performansına gelince yine geçen hafta şile köy yollarında kendimi kaptırmış giderken viraj çıkışında ineklerin yol üzerinde yattığını son anda fark ettim ABS ve Konbine fren sistemi olmamış olsaydı inekleri öpüşecektik… fren sistemi büyük bir sorundan kurtardı…
Transalp xl700va ile aklıma gelenler şimdilik bunlar, yine aklıma geldikçe burada sizlerle paylaşırım, ayrıca siz değerli dostlarımın da tavsiyelerinden ve tecrübelerinde faydalanmak isterim özellikle eklemek istediğiniz hususları burada paylaşırsanız sevinirim.
Selamlar.