Enduroculardan öneri bekliyorum...
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Eminim hepiniz 125cc den daha büyük bir motora geçmek istemiş daha sonra motor seçmeye çalışmışsınızdır. Bende aynı sorunla şimdi karşı karşıyayım. Geçen sene bahar mevsiminde arkadaşlarla gezmek için 2010 125 YBR +ehliyet aldım motor sürmenin insanı bu kadar rahatlatıp özgür hissettireceğini bilmiyorum şimdi tam bir motor hastası oldum YBR den çok memnunum ancak hız meraklısı değilim ama uzun yolda çok yavaş kalıyor. 2 kişi ile anca 90/100km görebiliyorum yol düz-açık olunca insan az daha hızlanmak istiyor tabi. Şuan YBRnin kmsi 2200 lerde filan. 600cc ye geçmek istiyorum
Gelelim ne tür bir motor aradığıma;
Bir yandan racing motora binmek istiyorum çok merak ediyorum sürüş farkını +görüntüleri çok hoşuma gidiyor. "R1-R6-XJ6 Diversion F-ERN 6F " YBR kadar kolay kullanımı (sele yüksekliği ve manevra kabiliyeti) olursa sanırım tercih ederim. XJ6 düşünüyordum sport touring olarak ama daha önce r6 kullanmış biri yaramaz dedi. Bu yüzden sıcak bakmıyorum.
Bu yıl tamamen motor ile gezeceğim bölgede gitmediğim yer kalmayacak Allahın izniyle. Bizim buralar (kapadokya) genelde toprak yollar fazla araziye gitme durumum olabiliyor. Dolayısıyla aradığım motor enduro olmalı diye düşünüyorum. YBR ile kum dolu offroad olabilecek yollarda bile gezdiğim oldu. Hafif oldugundan olsa gerek hiç yatırmadım.Hem asfalt hemde bu yollara gidebilecek bir motor varmı diye nette gezmediğim site kalmadı. Bir yandanda ne kadar site gezdiysem sanki herkes sonunda VSTORM,TRANSALP,BMW GS 650 bu modellerden birilerine karar vermiş. Ama bu modellerin görüntüleride beni çekmiyor yada burdan gözüme büyük gözüküyor. Olursada bmw den yana düşünüyorum. Hiç gerçeklerini görüp denemediğimdende hiç bir şekilde karar veremiyorum.
YBR nin özellikleri (125 sınıfındaki diğer ucuz modellere göre)
İyi: Yol tutuşu , manevra kabiliyeti,atikliği,titreşim olmaması,sele yüksekliği,süspansiyon
Kötü : Selesi çok sert uzun yol için ideal değil,125cc sınıfına göre yavaş (uzun yolda mondial ile aynı performans), enduroya göre kumlu yollarla baş edememesi.
Aşağı yukarı bu özellikleri karşılayacak 600-700cc bir motor olursa tam aradağım motor olacaktır diye düşünüyorum.
Malum almak istediğim büyük motor fiyatlar yüksek olduğu için büyük ihtimalle 1 defa alınıp devamlı kullanılacak. Bu nedenle iyi bir karar vermeliyim.
Deneyimi olan arkadaşlar bana ne önerirsiniz? şimdiden tşkler.
Reklamlar
-
-
DL650 alırsan isteklerinin tümünü karşılar. Ekonomik olarak da diğer alternatiflerinden daha avantajlıdır. Ayrıca bütün bu bahsettiğin motosikletlerin alçaltma kitleri vardır
YOU WILL NEVER WALK ALONE
-
ktm nin modellerine bakabilirsin hem kıvrak hemde alşıtınmı ybr den daha zevkli olan bi motosiklet
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
Arkadaş sen off road arıyorsun.toprak yollar, bol çukurlar,balçık,dereler ben buralarda kullanıyorum ve büyük makina istemiyorum, uzunada gitsin ben hız yapmam yol alırım diyorsan off road bakacaksın nacizane tavsiyem 2009 honda crf 250,2007-2008 suziki drz400,2009 2010 kawasaki klx 250 fazlasıyla hakkını veren motosikletlerdir,parçaları bulunur fiyatlarıda uygundur,şartlar ne olursa olsun ilerleyemeyeceği yol olmayan,sağlam,güvenli,nadide makinalardandır,şimdiden alacağın araç hayırlı uğurlu olsun
-
huska adlı üyeden alıntı
Arkadaş sen off road arıyorsun.toprak yollar, bol çukurlar,balçık,dereler ben buralarda kullanıyorum ve büyük makina istemiyorum, uzunada gitsin ben hız yapmam yol alırım diyorsan off road bakacaksın nacizane tavsiyem 2009 honda crf 250,2007-2008 suziki drz400,2009 2010 kawasaki klx 250 fazlasıyla hakkını veren motosikletlerdir,parçaları bulunur fiyatlarıda uygundur,şartlar ne olursa olsun ilerleyemeyeceği yol olmayan,sağlam,güvenli,nadide makinalardandır,şimdiden alacağın araç hayırlı uğurlu olsun
Hocam, ben de özellikle drz 400 tavsiye edecektim.Zira iyi makine olur kendileri.Klx'ler biraz fazla pahalı gibi geliyor bana.Crf'ler de birz sert kaçabilir.Ben Drz 400 olmazsa temiz bir DR 350 de önerebilirim eğer offroad ve asfalt beraber yapılmaya çalışılacaksa.Zira iş düşük cc'lerde değişiyor.Daha sert arazilere girecekseniz de daha sert makinelere bakmanız gerekir ki bütçeye göre DT125R'dan başlar KDX 200, KX 250 ve KTM'lere doğru tırmanır.Fakat bu makinelerle uzun yol yapmak çok zor olur.
Özet geçmem gerekirse; şu an mantıklı bir seçenek olarak, isteklerinize bakarak bir KTM 640 ADV, ardından da bir drz 400, eğer çoğunlukla uzun yol düşünülüyorsa da bir DL 650 öneriyorum.
Kolay gelsin.Umarım istediğiniz motoru bulursunuz
-
3 sene once kapadokya-goreme turu yapmistik 3 motor.2 tane xt660R 1 tane Nx Falcon ile. Oralari cok iyi bilmem ama gordugum kadariyla orda endurodan baskasi yalan..Xt ile zorlandigimi soyleyemem.Aksine hala dun gibi aklimda cok keyifliydi.Dogal yollarla sekillenmis o guzelim arazide ne tepeler tirmandik, ne duvar donusleri yaptik
En komigi ise cok zorlanip kan ter icinde kalarak tirmanabildigimiz bi yer vardi.yaklasik 15 dk surmustur sanirim.Tepeye vardigimizda yerlere uzanip dinlenmeye baslamistik.Fazla gecmeden 2T sesleri duymaya basladik.O an dedimki dag kecileriyle , cross motorlarla geliyor adamlar.Derken elemanlar gorundu.3 tane Bws motor
O an utandim kendimden gercekten.2 dk surmemisti cikmalari
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
Belirttiğiniz modellerin hepsine baktım resimlerden gördüğüm kadarıyla çoğu tam offroad motorları. Enduro modelleri kıyaslama yapmak haddime değil ama bazılarını eledim nedenleriyle yazayım.
Birde yazmayı unutmuşum artçı alabilirim. Endurolarda artçıya uygun bi model yokmu yada enduro sınıfında aradığım motor yokmu?
DL650 :: Daha çok uzun yol-asfalt motoru gibi geldi ve çok uzun-geniş bir motora benziyor
KTM :: Sıfırları çok pahalı - offroadlar bisiklet gibi hiç özenilmemiş gibi gözüküyor
DRZ400 :: Motor KLX e benziyor ama eksoz kısmı çok kaba açıkcası motorun görünüşünü bozmuş.
Birde okuduğum yazılara göre tek silindilerler titreşim yapıyormuş asfalta çıkacağımıda düşünürsek pek iyi olmaz gibi?
Benim niyetim olan BMW 650 GS yi hiç yazmamışsınız bile demekki bu motor yeterince enduro değil veya iyi değil? Bu modelin çift silindir olması-artçıya uygun gibi gözükmeside seçim yapmama neden oluyor.
BMW yi elersek XT660R -XT660X çok çekici gözüküyor. Sanırım kesinlikle enduro alacak olsam xt660 larda aklım hep kalır.
Çok detaylı incelediğimin farkındayım aslı uslu bir motor ama en idealini aramaya çalıştığımdan-gerçekte görmediğimden bu kadar sorun oluyor. Eminim benim gibi motor arayan arkadaşlarada çok yardımcı olacaktır burdaki cevaplarınız. Anlayışınız için şimdiden teşekkürler.
-
emin ol ktm senin her turlu istegini karsilicaktik xt lerde guzeldir fakat bwmler belki biraz agir kacabilir
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
birde kle 500 ü incele derim çift silindirli, hem uzun yol yaparsın hem enduro özellikleri gayet iyi, artçı için uygun.
bi gaza bassam googlede arasan bulamazsın
-
-
Bahar geldi günlük güneşlik motorlar çıkar artık diyorduk dün bi fırtına çıktı kar başladı şimdi halen kar yagıyor Yaz gelsinde bari gidim kiralamadan bulabilirsem verdiğiniz modelleri süreyim bakayım en çok hoşuma gideni alayım.
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.
-
çok ağır araziye girmeyeceksen DL650 veya 200 km üzerinide göreyim dersen TDM900 tavsiye edebilirim sana..ikiside ikince elde değer kaybetmeyen yedek parçası uygun,servisi makul..kısaca türkiye şartlarına uygun makinalar..kapadokya da yaşadığını yazmışsın,race makinalar uzak durman gereken bir kategori bence..
-
Halen araştırıyorum.... Hava günlük güneşlik bugün çok yakında bi motor alıcam kesin
Beyler XT660 için ne dersiniz 1.75 boyunda ,65 kilodayım görüntüsü beni cezbediyor. XT660 için yolda çok iyi+hızlı deniliyor... Sanırım xt660 alıcam. Ama diğer bi konuda birisi bana büyük geleceğini söylemiş. Athahualpa XT660ın alçaltma kitinin olduğunu söylemiş kolayca temin edebilirmiyim bu sorunu çözermi?
Piyasada halen sıfırının bulunması tercihim. Eski model istemiyorum
Saçma olacak ama Mondial aynı Suzuki:
Saygılar..
-
Enduro istersen F650GS kolaydır selesi alçaktır kalitelidir.
Ayrıca bir ara merakımdan dolayı yaptığım araştırmada kawasaki ER_6N yi fiyat performans açısından çok başarılı buldum.Bence tarzını seç sonra üzülme
-
Şu CBF150'nin kasasına 250cc motor koyup lastikleri de büyütseler tam bir enduro olacak.Hemen gider alırdım.Transalp , dl650 gibi endurolar da bana çok büyük geliyo.Yanlışlıkla devirsen tek başına kaldıramazsın.Çok ağır motorlar.Cross tarzı da uzun yola gelmez.
-
Yamaha XT 660R senin için çok ideal olacaktır. Her konuda kusursuz bir makina. Kronik hiç bir problemi yok. Bu yönden F650 GS ile kıyaslamanı bile gerektirmez!
Hem yol hemde arazide kullanabilirsin ki, ben almadan önce arkadaşımın motoru ile Aydos dağına defalarca kez çıktık indik.
Son hızı olarak 170'de kaldım bu gün :D
Yakıt olarak şehir içinde 5.5LT/100km diyebilirim..
[B]Efendi olun, adam gibi araç kullanın!
-
AmonRA34 adlı üyeden alıntı
Şu CBF150'nin kasasına 250cc motor koyup lastikleri de büyütseler tam bir enduro olacak.Hemen gider alırdım.Transalp , dl650 gibi endurolar da bana çok büyük geliyo.Yanlışlıkla devirsen tek başına kaldıramazsın.Çok ağır motorlar.Cross tarzı da uzun yola gelmez.
Her ağırlıktaki motoru tek başına gayet güzel kaldırırsın. Tekniğini bildikten sonra. 300 kusür kiloluk bir cruiser i tek başına kaldıran 1,60 lık kadın biliyorum.
Buyrunuz, devrilmiş motor nasıl kaldırılır. Dayının kaldırdığı motor 300kg in üzerinde ek ilaveler ile. Video nun sonuna dikkat o 300kg lık motoru kim kaldırıyor bak bakalım ?
http://www.youtube.com/watch?v=BeLkrPkjimo
YOU WILL NEVER WALK ALONE
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)