Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Enduroculardan öneri bekliyorum...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    blacklord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2011
    Şehir
    Kapadokya
    Motosikleti
    YBR 125 2010
    Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Eminim hepiniz 125cc den daha büyük bir motora geçmek istemiş daha sonra motor seçmeye çalışmışsınızdır. Bende aynı sorunla şimdi karşı karşıyayım. Geçen sene bahar mevsiminde arkadaşlarla gezmek için 2010 125 YBR +ehliyet aldım motor sürmenin insanı bu kadar rahatlatıp özgür hissettireceğini bilmiyorum şimdi tam bir motor hastası oldum YBR den çok memnunum ancak hız meraklısı değilim ama uzun yolda çok yavaş kalıyor. 2 kişi ile anca 90/100km görebiliyorum yol düz-açık olunca insan az daha hızlanmak istiyor tabi. Şuan YBRnin kmsi 2200 lerde filan. 600cc ye geçmek istiyorum

    Gelelim ne tür bir motor aradığıma;
    Bir yandan racing motora binmek istiyorum çok merak ediyorum sürüş farkını +görüntüleri çok hoşuma gidiyor. "R1-R6-XJ6 Diversion F-ERN 6F " YBR kadar kolay kullanımı (sele yüksekliği ve manevra kabiliyeti) olursa sanırım tercih ederim. XJ6 düşünüyordum sport touring olarak ama daha önce r6 kullanmış biri yaramaz dedi. Bu yüzden sıcak bakmıyorum.

    Bu yıl tamamen motor ile gezeceğim bölgede gitmediğim yer kalmayacak Allahın izniyle. Bizim buralar (kapadokya) genelde toprak yollar fazla araziye gitme durumum olabiliyor. Dolayısıyla aradığım motor enduro olmalı diye düşünüyorum. YBR ile kum dolu offroad olabilecek yollarda bile gezdiğim oldu. Hafif oldugundan olsa gerek hiç yatırmadım.Hem asfalt hemde bu yollara gidebilecek bir motor varmı diye nette gezmediğim site kalmadı. Bir yandanda ne kadar site gezdiysem sanki herkes sonunda VSTORM,TRANSALP,BMW GS 650 bu modellerden birilerine karar vermiş. Ama bu modellerin görüntüleride beni çekmiyor yada burdan gözüme büyük gözüküyor. Olursada bmw den yana düşünüyorum. Hiç gerçeklerini görüp denemediğimdende hiç bir şekilde karar veremiyorum.

    YBR nin özellikleri (125 sınıfındaki diğer ucuz modellere göre)
    İyi: Yol tutuşu , manevra kabiliyeti,atikliği,titreşim olmaması,sele yüksekliği,süspansiyon
    Kötü : Selesi çok sert uzun yol için ideal değil,125cc sınıfına göre yavaş (uzun yolda mondial ile aynı performans), enduroya göre kumlu yollarla baş edememesi.


    Aşağı yukarı bu özellikleri karşılayacak 600-700cc bir motor olursa tam aradağım motor olacaktır diye düşünüyorum.

    Malum almak istediğim büyük motor fiyatlar yüksek olduğu için büyük ihtimalle 1 defa alınıp devamlı kullanılacak. Bu nedenle iyi bir karar vermeliyim.

    Deneyimi olan arkadaşlar bana ne önerirsiniz? şimdiden tşkler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    18 Ekim 2010
    Şehir
    İçerenköy/İstanbul
    Motosikleti
    Ninja ZX-6R '08
    Yamaha xt 660 olabilir.
    ZX-6R '08 Blue

  3. #3
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    DL650 alırsan isteklerinin tümünü karşılar. Ekonomik olarak da diğer alternatiflerinden daha avantajlıdır. Ayrıca bütün bu bahsettiğin motosikletlerin alçaltma kitleri vardır
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  4. #4
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    ktm nin modellerine bakabilirsin hem kıvrak hemde alşıtınmı ybr den daha zevkli olan bi motosiklet
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  5. #5
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Arkadaş sen off road arıyorsun.toprak yollar, bol çukurlar,balçık,dereler ben buralarda kullanıyorum ve büyük makina istemiyorum, uzunada gitsin ben hız yapmam yol alırım diyorsan off road bakacaksın nacizane tavsiyem 2009 honda crf 250,2007-2008 suziki drz400,2009 2010 kawasaki klx 250 fazlasıyla hakkını veren motosikletlerdir,parçaları bulunur fiyatlarıda uygundur,şartlar ne olursa olsun ilerleyemeyeceği yol olmayan,sağlam,güvenli,nadide makinalardandır,şimdiden alacağın araç hayırlı uğurlu olsun

  6. #6
    gti_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul Bayrampaşa
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250
    Alıntı huska adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş sen off road arıyorsun.toprak yollar, bol çukurlar,balçık,dereler ben buralarda kullanıyorum ve büyük makina istemiyorum, uzunada gitsin ben hız yapmam yol alırım diyorsan off road bakacaksın nacizane tavsiyem 2009 honda crf 250,2007-2008 suziki drz400,2009 2010 kawasaki klx 250 fazlasıyla hakkını veren motosikletlerdir,parçaları bulunur fiyatlarıda uygundur,şartlar ne olursa olsun ilerleyemeyeceği yol olmayan,sağlam,güvenli,nadide makinalardandır,şimdiden alacağın araç hayırlı uğurlu olsun
    Hocam, ben de özellikle drz 400 tavsiye edecektim.Zira iyi makine olur kendileri.Klx'ler biraz fazla pahalı gibi geliyor bana.Crf'ler de birz sert kaçabilir.Ben Drz 400 olmazsa temiz bir DR 350 de önerebilirim eğer offroad ve asfalt beraber yapılmaya çalışılacaksa.Zira iş düşük cc'lerde değişiyor.Daha sert arazilere girecekseniz de daha sert makinelere bakmanız gerekir ki bütçeye göre DT125R'dan başlar KDX 200, KX 250 ve KTM'lere doğru tırmanır.Fakat bu makinelerle uzun yol yapmak çok zor olur.

    Özet geçmem gerekirse; şu an mantıklı bir seçenek olarak, isteklerinize bakarak bir KTM 640 ADV, ardından da bir drz 400, eğer çoğunlukla uzun yol düşünülüyorsa da bir DL 650 öneriyorum.

    Kolay gelsin.Umarım istediğiniz motoru bulursunuz

  7. #7
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    UK
    Motosikleti
    4x4
    3 sene once kapadokya-goreme turu yapmistik 3 motor.2 tane xt660R 1 tane Nx Falcon ile. Oralari cok iyi bilmem ama gordugum kadariyla orda endurodan baskasi yalan..Xt ile zorlandigimi soyleyemem.Aksine hala dun gibi aklimda cok keyifliydi.Dogal yollarla sekillenmis o guzelim arazide ne tepeler tirmandik, ne duvar donusleri yaptik

    En komigi ise cok zorlanip kan ter icinde kalarak tirmanabildigimiz bi yer vardi.yaklasik 15 dk surmustur sanirim.Tepeye vardigimizda yerlere uzanip dinlenmeye baslamistik.Fazla gecmeden 2T sesleri duymaya basladik.O an dedimki dag kecileriyle , cross motorlarla geliyor adamlar.Derken elemanlar gorundu.3 tane Bws motor
    O an utandim kendimden gercekten.2 dk surmemisti cikmalari
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  8. #8
    blacklord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2011
    Şehir
    Kapadokya
    Motosikleti
    YBR 125 2010
    Belirttiğiniz modellerin hepsine baktım resimlerden gördüğüm kadarıyla çoğu tam offroad motorları. Enduro modelleri kıyaslama yapmak haddime değil ama bazılarını eledim nedenleriyle yazayım.
    Birde yazmayı unutmuşum artçı alabilirim. Endurolarda artçıya uygun bi model yokmu yada enduro sınıfında aradığım motor yokmu?

    DL650 :: Daha çok uzun yol-asfalt motoru gibi geldi ve çok uzun-geniş bir motora benziyor
    KTM :: Sıfırları çok pahalı - offroadlar bisiklet gibi hiç özenilmemiş gibi gözüküyor
    DRZ400 :: Motor KLX e benziyor ama eksoz kısmı çok kaba açıkcası motorun görünüşünü bozmuş.


    Birde okuduğum yazılara göre tek silindilerler titreşim yapıyormuş asfalta çıkacağımıda düşünürsek pek iyi olmaz gibi?

    Benim niyetim olan BMW 650 GS yi hiç yazmamışsınız bile demekki bu motor yeterince enduro değil veya iyi değil? Bu modelin çift silindir olması-artçıya uygun gibi gözükmeside seçim yapmama neden oluyor.
    BMW yi elersek XT660R -XT660X çok çekici gözüküyor. Sanırım kesinlikle enduro alacak olsam xt660 larda aklım hep kalır.

    Çok detaylı incelediğimin farkındayım aslı uslu bir motor ama en idealini aramaya çalıştığımdan-gerçekte görmediğimden bu kadar sorun oluyor. Eminim benim gibi motor arayan arkadaşlarada çok yardımcı olacaktır burdaki cevaplarınız. Anlayışınız için şimdiden teşekkürler.

  9. #9
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    emin ol ktm senin her turlu istegini karsilicaktik xt lerde guzeldir fakat bwmler belki biraz agir kacabilir
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  10. #10
    srknbdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2009
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    kawasaki kle 500
    birde kle 500 ü incele derim çift silindirli, hem uzun yol yaparsın hem enduro özellikleri gayet iyi, artçı için uygun.
    bi gaza bassam googlede arasan bulamazsın

  11. #11
    gti_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul Bayrampaşa
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250
    Çok uzun bir yazı yazmıştım fakat laptopumun hezimetine uğradım ve hepsi duman oldu.Tekrardan yazmayı deniyorum...

    Öncelikle korktuğun uzun yol problemleri çok büyük şeyler değil zira eşimle yüklü olarak Uludağa gidip geldik ve yavaş da olsak XL 200 ile keyif aldım.Amaç keyif almak olduktan sonra bir problem kalmıyor bence.F650GS'i yazmadığımızdan bahsetmişsin.Aslında iyi hoş makinedir fakat ufak offroadlara yoğunlaştığımızdan unuttuk sanırım.Ben kendimce sırayla artı ve eksilerini yazacağım.Değerlendirme senin...

    F650 GS:Tek silindir, rahat kullanımlı, alçak seleye sahip yakışıklı bir enduro.Bmw kalitesi var yine.Yaklaşık 140 km/h'den sonra titreşim başlıyor fakat bence rahatsız edici değil.Rahat ve eğlenceli bir motosiklet.En büyük sorunun Borusan olacağını düşünüyorum.Kronik sorunlar için biraz araştırmalısın.


    F650 GS Dakar: Aynı motora sahip fakat offroad'a biraz daha yatkın.21 inç ön teker bunda büyük bir etken.Biraz daha yüksek seleye sahip.Kıvrak ve kullanışlı bir motor.Normal GS'ten daha uygun olacağını düşünüyorum.Uzun yolda biraz daha fazla rüzgar yiyebilir.


    Suzuki DL 650 Vstrom: Seçenkler arasında en kuvvetli alternatif.Uzun yolda müthiş bir performans.Artçılı ve yüklü kullanımlarda gayet iyi bir performans sunuyor.Yakıt tüketimi gayet ekonomik.Konforun zirvesine yakın bir motosiklet.Fakat negatif olarak enduro eksikliğinden bahsedebiliriz.Lastik, jant ve egzos yapısı nedeniyle sert arazilerde sıkıntı yaratabilir.Ayrıca geniş grenajlarıyla şehiriçinde sıkıntı yaratabilir.Ama yine de gayet güçlü bir alternatif.


    Suzuki Drz 400 S: Suzukinin Avrupa'da çok tutulan ve sevilen motosikleti.Ara segmentteki boşluğu gücüyle, torkuyla ve görüntüsüyle kapatıyor.Sevmeme nedeninizi pek anlamadım.Yani bence şık bir motosiklet.39 beygir kuvveti ile güzel bir hızlanma sağlıyor.Ama en en en büyük artısı müthiş modifikasyon imkanları.İnternet üzerinde Türkçe ve yabancı halde yüzlerce veri var.Egzosundan tutun piston değişimine kadar her şey yapılabiliyor.Kendi evinizde yapma imkanlarınız bile var.Bu çok iyi bir şey.Dezavantaj olarak uzun yolda yormasından bahsedilebilir.Fakat her şekilde kullananı da var.Yani imkansız değil


    Yamaha XT 660 R: Tek silindir, karizmatik ve çekici bir motosiklet.Kullanıcıları bol ve genelde memnunlar.Uzun yolda da pek sıkıntı vermediği söyleniyor.Yani bir alternatif oluşturabilir.Dezavantaj olarak egzosların motorun altından geçmesi ve Yamaha servis ve parça temini olabilir.


    Yamaha XTZ 660 Tenere: XT 660 ile aynı motoru kullanan bu motosiklet biraz daha offroada yatkın görünüyor.Karizmatik bir duruşu var.Torku iyi.Offroad ve uzun yol için XT'den daha iyi bir alternatif gibi görünüyor.


    Kawasaki KLE 650 Versys: Mükemmel yakışıklı bulduğum bu makine için objektif konuşamıyorum genelde.Bence Kawa iyi iş çıkarmış.Naked ile enduronun bir karması olan bu motosiklet iyi bir uzun yol ve otoban performansı sunuyor.İyi bir tork sunuyor ve en büyük rakibi DL'den 13kg daha hafif.Agresif ve sert bir sürüşü var.Genelde virajdan viraja girenlere, agresif sürücülere tavsiye ediliyor.Bence çok şık.Kısalığı sayesinde şehiriçi manevra kabiliyeti yüksek.Kullanıcı azlığından pek güvenilmiyor ki bunda ZMoto da etkilidir.En büyük eksisi 17 in. jant ve lastiklerin araziye fazla uyum sağlayamaması olur.Daha çok uzun yol yapmak için üretilmişe benziyor.


    Ktm'ler ve 640 ADV: Ktm için söylediklerine pek katılmıyorum açıkçası.Özensiz ve bisiklet gibi demişsin ki çoğunlukla KTM offroad işinde zirvedir.Genelde her endurocunun hayalinde bir turuncu yatar.ADV de Ktm'e yakışır şekilde gayet güzel bir makine.Gerek uzun yol gerekse arazi maceraları için biçilmiş kaftan.Ktm kalitesinden de korkmana gerek yok.Bu motorun da kullanıcı ve hayran kitlesi geniş.Güçlü alternatiflerden biridir.Şehiriçinde de kullanılabilirlik ön planda.En büyük yeteneği ise offroad.Bu segmenttekş sayılı motorlardan biridir.




    Sonuç olarak seçim senin.Ben nacizane fikirlerimi belirttim.Bence imkanın olursa en azından aklında olanları bir değerlendir.Özellikle büyük istiyorsan DL650, KLE650 ve 640 Adventure arasında bir seçim yapmanı tavsiye ederim.Ben olsam 640'ı tercih ederdim.Ama bence hiçbirinden pişman olmazsın.Sadece aklın diğerinde kalırsa motorundan aldığın zevk düşebilir.O yüzden zor bir aşamadasın, bence üstüne bindiğinde hangisi seni heyecanlandırıyorsa, hangisine binmeyi hep istersen onu almalısın.Sonuçta zevk alıyorsun değil mi?

    Kolay gelsin.Umarım doğru ve kendine uygun olanı seçersin...
    isaaras bunu beğendi.

  12. #12
    blacklord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2011
    Şehir
    Kapadokya
    Motosikleti
    YBR 125 2010
    Bahar geldi günlük güneşlik motorlar çıkar artık diyorduk dün bi fırtına çıktı kar başladı şimdi halen kar yagıyor Yaz gelsinde bari gidim kiralamadan bulabilirsem verdiğiniz modelleri süreyim bakayım en çok hoşuma gideni alayım.
    Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    çok ağır araziye girmeyeceksen DL650 veya 200 km üzerinide göreyim dersen TDM900 tavsiye edebilirim sana..ikiside ikince elde değer kaybetmeyen yedek parçası uygun,servisi makul..kısaca türkiye şartlarına uygun makinalar..kapadokya da yaşadığını yazmışsın,race makinalar uzak durman gereken bir kategori bence..

  14. #14
    blacklord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2011
    Şehir
    Kapadokya
    Motosikleti
    YBR 125 2010
    Halen araştırıyorum.... Hava günlük güneşlik bugün çok yakında bi motor alıcam kesin


    Beyler XT660 için ne dersiniz 1.75 boyunda ,65 kilodayım görüntüsü beni cezbediyor. XT660 için yolda çok iyi+hızlı deniliyor... Sanırım xt660 alıcam. Ama diğer bi konuda birisi bana büyük geleceğini söylemiş. Athahualpa XT660ın alçaltma kitinin olduğunu söylemiş kolayca temin edebilirmiyim bu sorunu çözermi?


    Piyasada halen sıfırının bulunması tercihim. Eski model istemiyorum

    Saçma olacak ama Mondial aynı Suzuki:

    Saygılar..
    http://www.flashokey.com

  15. #15
    Von_Pasther - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Süper Ténéré 750
    Enduro istersen F650GS kolaydır selesi alçaktır kalitelidir.
    Ayrıca bir ara merakımdan dolayı yaptığım araştırmada kawasaki ER_6N yi fiyat performans açısından çok başarılı buldum.Bence tarzını seç sonra üzülme

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Ocak 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Xciting250i,Accent Era 110 HP
    Şu CBF150'nin kasasına 250cc motor koyup lastikleri de büyütseler tam bir enduro olacak.Hemen gider alırdım.Transalp , dl650 gibi endurolar da bana çok büyük geliyo.Yanlışlıkla devirsen tek başına kaldıramazsın.Çok ağır motorlar.Cross tarzı da uzun yola gelmez.

  17. #17
    iSSo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MTS 1200S
    Yamaha XT 660R senin için çok ideal olacaktır. Her konuda kusursuz bir makina. Kronik hiç bir problemi yok. Bu yönden F650 GS ile kıyaslamanı bile gerektirmez!

    Hem yol hemde arazide kullanabilirsin ki, ben almadan önce arkadaşımın motoru ile Aydos dağına defalarca kez çıktık indik.

    Son hızı olarak 170'de kaldım bu gün :D

    Yakıt olarak şehir içinde 5.5LT/100km diyebilirim..
    [B]Efendi olun, adam gibi araç kullanın!

  18. #18
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Alıntı AmonRA34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu CBF150'nin kasasına 250cc motor koyup lastikleri de büyütseler tam bir enduro olacak.Hemen gider alırdım.Transalp , dl650 gibi endurolar da bana çok büyük geliyo.Yanlışlıkla devirsen tek başına kaldıramazsın.Çok ağır motorlar.Cross tarzı da uzun yola gelmez.
    Her ağırlıktaki motoru tek başına gayet güzel kaldırırsın. Tekniğini bildikten sonra. 300 kusür kiloluk bir cruiser i tek başına kaldıran 1,60 lık kadın biliyorum.

    Buyrunuz, devrilmiş motor nasıl kaldırılır. Dayının kaldırdığı motor 300kg in üzerinde ek ilaveler ile. Video nun sonuna dikkat o 300kg lık motoru kim kaldırıyor bak bakalım ?

    http://www.youtube.com/watch?v=BeLkrPkjimo
    YOU WILL NEVER WALK ALONE


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)