Merhaba arkadaşlar.
Şehiriçi ve şehirdışı kıvraklıkları ,yakıtı,performansı,ikinci eli ,bakım maliyetleri gibi konuları ele aldığınızda bu motoru önerir misiniz? Aramalarda bulamadım,kullanıcıları varsa görüş bildirmelerini rica ederim.
Merhaba arkadaşlar.
Şehiriçi ve şehirdışı kıvraklıkları ,yakıtı,performansı,ikinci eli ,bakım maliyetleri gibi konuları ele aldığınızda bu motoru önerir misiniz? Aramalarda bulamadım,kullanıcıları varsa görüş bildirmelerini rica ederim.
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
arkadaşım yamaha hiç kullanmadım. Ama yamaha motorla sıkıntı yaşamazsın. Yamaha motorlar genelde hepsi yapılış özelliği bakımından kolay kıvraklıklar yapılabiliyor. hondalara göre kıvraklığı daha iyi diyebilirim honda kullanıcısı olarak. Yakıt konusunda pek fazla ekonomiklik bekleme derim sana. İkinci el alacaksan kesinlkle yamaha servisine götür. Yada motordan çok çok iyi anlayan biri görsün motoru. İlerde sıkıntı yaşamaman için. Çnkü kaportaya bakıp aldanırsan yolda kalabilirsin. Yamaha bu modeliyle değil hemen hemen tüm modelleriyle adını duyurmuş bi firma zaten. Performans konusunda seni tatmin eder. Ama dediğim gibi motorun durumuna bağlı. Motor hor kullanılmışsa motoru kullanırken kaba davranmışlarsa motora çokda iyi performans bekleme. Ve alacağın motorun kmsine dikkat et. ARtık kmleri çok basit sıfırlıyolar. Yamaha servisi ustası bile zor anlar yani... Neyse dediğim gibi...Çok iyi araştır. Kararını ver.....
Geç gitmek hiç gitmemekten iyidir....
tenere deneyimim kesinlikle tavsiye vermeye yeter bi deneyim değil ... ama şimdi uzman arkadaşlar cevap verirler ..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Yorumlar için teşekkürler ama bu motordan kullanan yok demeyin.Kendisini ispatlamış bir motor olduğunu biliyorum .Kullanıcılarından gelecek yorumlar daha iyi olabilir
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
valla bende 850 sini almayı düşünüyorum.. güzel makineler .. google dan araştırma yaptıgında güzel deneyimleri olan kullanıcılara rastlayabilirsin..
PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
"www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR
Abi,
Benim gönlüm hep ondan yana Bol nikelaj ve parlaklık benim için önemli değil.Artçılı olarak konforlu uzun yol ve bir derece toprak arazi yeter. Ha dün MCT ile belgrad ormanında cruiser ile Offroad yapanda bendim ama olsun
KTM 990 -ateş pahası - performansı süper
vstrom -ateş pahası - yakıtı çok iyi
fazer - fiyat uygun agresif çok yakıyor ama konforsuz
bandit - fiyat uygun çok yakıyor ama evladiyelik artçı rahat
bunun gibi kısrakları düşünüyorum. Fazer fiyatı iyi ama artçı kuş tüneği gibi oturuyor resmen sırtında taşıyorsun. Para veriyoruz bari rahat birşey olsun diyorum TDM leri görüyorum bence görünüm olarak güzel makinalar..Ama kullanan birisini tanımıyorum.Bilene soralım dedim. Motor değişirse aranıza almamazlık etmezsiniz değil mi?
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
ben sana 850 ile ilgili bikaç bilgi aktarayım..
arkadaşım öncelikle şunu söylemeliyim: tdm acemi motoru değildir,belirli bir tecrübe kazanıldıktan sonra kullanılabilecek bir motordur, daha önce fazla bir büyük motor tecrübeniz yoksa hiç yanaşmayın derim. ama tdm deyince herkesin biraz durup düşünmesini istiyorum ,kulaktan dolma söylentilerle motor hakkında yazı yazan arkadaşlarım lütfen daha iyi araştırsınlar. yirminin üzerinde motor değiştirdim, sana onlarla kıyaslama yapmıcam, sadece söylemek istediğim tam dört senedir bu motora biniyorum, 49 bin km de aldım şimdi 73000 de yağını, balatasını, lastiklerini ve zincir dişlisinden başka (bunlar her motorun rütun bakım masraflarıdır) size yeminle söylüyorum bir kuruş masraf yapmadım ve gerekmedi, modeli 2000-Km73000 hala da masrafı yok egzoslara gelince ben alalı dört sene oldu ondan önce değiştimi bilmiyorum çünki üzerindeki orijinal yamaha egzosu ve hala tertemiz. yağ eksiltme konusuna gelince her motor bir miktar eksiltir,ama bindiği motorun 3000 km de bir yağını kontrol etmekten aciz arkadaşlarımız varsa kusura bakmasın onlar gidip mopede binsinler motoru ve motorculuğu kirletmesinler. yakıtına gelince sana net rakamlar vermek isterdim ama zamlardan dolayı çok net rakam lar veremiyorum şehir içi km 170-190 krş- uzun yolda 140-160 krş. rahatlığı, sürati , sağlamlığı, tek kelimeyle tartışılmaz ama malesef onu bir racingle karıştıran arkadaş hata eder. racing kadar süraatlidir ama onun kadar virajlarda emniyetli değildir. enduru, turing, racing karakterini taşıyan bir motor olduğunu unutmamalıdır.bu motorların kendine özgü avantajları olduğu kadar dezavantajlarıda vardır. bunu unutmadığınız sürecede tdm ile gözünüz kapalı dünyanın öbür ucuna gidin( benden önceki arkadaşım mısıra gitmiş).saygılarbu da TDm 900 İLe İLgili Bilgi.. Biraz ARaştırma Yaparsan daha birçok bilgi Edinebilirsin Kanımcaben toplamda 1000 km civarinda odunc bir 2000 model tdm 850 kullandim.
yolun 250km 'sini artci ile yaptim. cok eglenceli ve keyifli bir motor
karburatorlu oldugundanmidir nedir kullanmak inanilmaz zevk veriyor.
yakiti 100km/5 lt civarinda idi. surus pozisyonu cok dik degil, biraz one dogru yatarak kullaniyorsunuz. tarzi/havasi cok eglenceli kesinlikle.
iki kisi otobandan 190km suratle gidebiliyor,
dusuk suratle keskin virajlarda peg surtebiliyorsunuz.
arazi icin harika bir motor degil ama kisa mesafeli koy yollari ve stabilize
yollarda sorun cikartmaz.
herkes asfalt motorudur-arazi motoru degildir diyor ama dl-650, transalp,f650 ne kadar arazi motoru ki ? zx-6 ile yavas ve dikkatli bir sekilde koy yollarindan gectim, geciliyo
Selamlar;
Uzun yıllar yamahaa xt serisi kullandıktan, sonra pazar koşulları fiyat avantajı ve iki kişi uzun yol ypama sevdası ile TDM 900 aldım.
850 hakkında bir bilgim yok ama, TDM 900 oldukça rahat bir makine, uzun yolda iki kişiyi yormaz, son derece seridir, hararet yapmaz, sıkıntı yaratmaz ve yolda bırakmaz.
Viraj alışı büyük endurolara göre çok daha iyidir, bunda en büyük pay diğer motorlara takmadığın lastikleri takıyor olman ve ağırlık merkezinin yere yakın olması muhtmelen. Ancak aynı lastikler, olmayan dişleri ile boyuk ve yumuşak satıhta seni ağlatır. Arkadaşlar arazide gs kadar gider diyorlar ama kaçırdıkları nokta, gs ile kıyaslandığında neredeyse zeminle bütün olan gövdenin sıksık traktör izi taş ve gibi yol bozukluklarına ekzolarını vurması ve de dişsiz lastiğin özellikle yumuşak, çamurlu, mucurlu yolda tutunamamasıdır. Bir de yatınca grenajı kıracağın gerçeği ile aç gazı toplasın yapamazsın.
Dolayısıyla bu motor ile ancak, 300km lik gezinin sonunda koya inen 5 km stabilizeyi yapar, gerisine ise burnunu sokmaya cesaret et(e)mezsin.
Onun dışında yakıt konusunda ekonomik, şehir içinde, sıkışık trafikta hantal, otoban ve bağlantı yollarında ise kaplan bir motordur.
_________________
Mehmet Demiray (TDM900, 2005)
PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
"www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR
Dükkan komşumda var TDM 850 2001 yılında sıfır almış 48000 km de belki bazıları inanmayacak ama daha hiç yolda bırakmamış,bakımları haricinde servise hiç gitmemiş asla motorumu değiştirmem diyor ben daha bununla bi 48 bin daha yol yaparım diyor,harika bi motosiklet.
İMPOSSİBLE İS NOTHİNG
Kutay Sakin ol
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar . Uzun yol motoru olarak harika ama şehir içi performans konusunda sınıfta kalıyor gibi anlıyorum. Bu yüzden 500-600 cc Sport touring yada Enduro makina daha iyi olacak...:S
Sakinim Barışım sorgulama yapıyoruz işte , kışa doğru yeni bir kuş düşünüyorum
Çokta hoş duruyor aslında
http://www.gulum.net/motor/resimler/...6_1024x768.jpg
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
bende kullanıcısıyım,tavsiye ederim tabiki herşeyiyle,markasıyla,sağlamlığıyla,gücüyle dengesiyle,kısacası herşeyiyle eğer durumunuz var ise düşünmenize gerek yok..
Şehir içinde de, şehir dışında da süper bir makina
Ben 99 model bir TDM 850 kullanıyorum. Motoru 4 mevsim her gün kullanıyorum nerdeyse. Avrupa yakası trafiği ve şehirlerarası yol deneyimim bolca var. Daha önce naked motor kullanmış biri olarak kesinlikle tavsiye edebileceğim bir motor.
Öncelikle fiyat avantajı var. Performansı da oldukça iyi. Motorla 180km hız gördüm ve devir saati son viteste daha yarısına gelmişti. Red line'a dayandığında 200km üzerine çıkacağına inanıyorum. Sürüş pozisyonu gayet rahat. Problemsiz bir makina, sıkıntı çıkarmadan çok uzun kmler gidebiliyor. Şehir içi kullanımı, rahat sayılır ama makine uzun yol diye ağlıyor.
Kötü taraflarına gelince... Yakıt tüketimi yüksek... Benimkisi neredeyse 100km'de 6 litre yakıyor. Yedek parça bazen problem olabiliyor. Eski makinamın yedek parçalarını internetten direkt olarak Amerika'dan getirtebiliyordum ama bu model Amerika'da piyasaya sürülmediği için böyle bir şans yok. Avrupa'lı sitelerde yedek parça bulunabiliyor. Motor yapısı biraz karmaşık, tamir ustalık gerektiriyor. aküye bile ulaşmak için büyük zahmetlere girmek gerekiyor. Oldukça ağır bir makina. Islak ağırlığı yaklaşık 230kg. Bu da şehir içi trafikte biraz sorun yaratabiliyor. Standart modellerinde orta sehpa da bulunmuyor.
İyi yönleri ve kötü yönlerini karşılaştırınca, tavsiye edebileceğim bir makina olduğunu söyleyebilirim. Özellikle bu fiyat aralığında aynı kategoride alabileceğiniz motorların BMWF650 ya da Aprilia Pegaso gibi tek silindirli 650cc modeller olduğunu düşünürsek ve bu modellerin yedek parça, servis gibi sorunlarını göze alırsak, çift silindir, 850cc (şimdi 900) 80hp üretebilen bu Yamaha'yı tercih etmek akılcı gözüküyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)