Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Zincir kopması ile oluşan ezilme-çatlak

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Temmuz 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Freewind
    Slm arkadaşlar, herkese merhabalar

    Geçen hafta seyir halindeyken zincir kopması yaşadım, düz yolda 60/70 civarında hızla giderken duyduğum patlama sesi tarzındaki sesi farkettiğim anda ve motorun boşta gidiyor seyrini anladığımda hemen debriyaja asılıp kenara çekme refleksini gösterdim
    İndiğimde zincirin bir kuyruk gibi olduğunu gördüm, gördüğüm anda ilk düşüncem inşallah ön dişli kısmında blokta hasar olmamıştır diye hard diskimde alt yazılar geçmeye başladı
    Panikle önce birkaç telefon araması denemesine başlamak istedim sonradan farkettim ki Vodafone çekmiyor, bir kilometre ilerimde benzinliğe kadar itekleyerek ulaştım ne hikmetse orada telefon şebekesinde problem yoktu, direkt çekici çağırdım 30 km lik mesafeye 350 ile başlayan pazarlığa 250 papel bayıldım, bir arkadaşımın önerdiği tamirciye indirdikten sonra zinciri söküp güzelce dişli bölgesini temizledik ek bağlantı yerinden direkt kırılma şeklinde olmuş, ama zincirde hiçbir yıpranma durumu yok yani boşluk esneme durumu yok sıfır ayarında daha, ek bağlantı bakla aramam sonuç vermedi bu durumda paraya kıyıp sıfır DID marka zinciri aldım,
    Eve dönüp garaja park ettikten sonra fark ettim ki yarım çay bardağı kadar ön dişli kısmında yağ akması var, kendimce sıfır zincirlerin üzerinde bulunan yağın sıcaktan eridiğini düşündüm, bugün şüphe ile ön dişli kapağını açtığımda zincir kopması ile ön dişli tarafına yığılan zincir şanzıman blok kısmında küçük bir çatlak şeklinde yara yapmış, bunu kopan zinciri sökerken temizlerken hiç farketmedik

    Kusura bakmayın çok uzattım farkındayım

    şimdi bu yağ sızıntısı yapan ezilme sonucu çatlağı ne yapmak lazım
    Alüminyum kaynak mı? Yoksa metal yapıştırıcı yada macun çözüm sağlar mı?

    Kaynak olayında motor inmesi gerekiyor denildi, diğer lokal müdahale ne kadar sağlıklı olur?

    Bilgisi olan üstadlar yada görmüş geçirmiş tecrübeye sahip arkadaşlardan çözüm önerileri bekliyorum
    Herkese teşekkürlerimi sunarım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Sunfix yapın. Adamlar blok yapıştırıp binlerce km kullanıyor. Tabi benimki sadece bir öneri

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Eski bir Vodafone çalışanıyım, bu lanet operatör 10 sene önce ben çalışırken de çekmiyordu, 10 sene geçmiş yine patates. Size de geçmiş olsun buarada.

  4. #4

    Üyelik
    28 Temmuz 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Freewind
    Teşekkürler,
    nette ilk bulduğum yöntem buydu (sun fix) ama işte ne kadar işe yarar, sonuçta basınç ve kompresyon baskısı olacak
    Aslında aklımdan denesem mi diye geçmedi değil bunu yapayım üzerine de kibrit kutusu büyüklüğünde destek metal yapıştırayım, tamirci arkadaşların yöntemiyle yan şanzıman kapak açılacak motor blok indirilecek alüminyum kaynakçıya götürülecek bunu yaparken yakın contalar da ısıdan zarar görecek ve büyük ihtimalle şanzıman kapağı conta parçalanacak hayde yeni conta nereden bulunacak Suzuki 650 Freewind, işin yok orj görüntü için eBay den conta tamir setini sipariş et, gerçekten çok teferruatlı olacak

  5. #5

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Kimsin? adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler,
    nette ilk bulduğum yöntem buydu (sun fix) ama işte ne kadar işe yarar, sonuçta basınç ve kompresyon baskısı olacak
    Aslında aklımdan denesem mi diye geçmedi değil bunu yapayım üzerine de kibrit kutusu büyüklüğünde destek metal yapıştırayım, tamirci arkadaşların yöntemiyle yan şanzıman kapak açılacak motor blok indirilecek alüminyum kaynakçıya götürülecek bunu yaparken yakın contalar da ısıdan zarar görecek ve büyük ihtimalle şanzıman kapağı conta parçalanacak hayde yeni conta nereden bulunacak Suzuki 650 Freewind, işin yok orj görüntü için eBay den conta tamir setini sipariş et, gerçekten çok teferruatlı
    bence sunfix tarzı ürünler deneyin gerçekten işe yarıyor fakat uygulayacağınız bölgeyi iyice temizlemeniz gerekir
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  6. #6

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Öncelikle geçmiş olsun.
    Sunfix bu konuda iyi bir çözüm. Biz bir çok alanda 70 BAR BASINÇ olan yerlerde ve hatta pompa gibi hareketli ekipmanlarda kullanıyoruz.
    Dikkat edilmesi gereken konu uygulanacak yüzeyin kuru ve temiz olmasıdır.
    İşinin ehli bir kaynakçı uygularsa eğer ömür boyu sorunsuz kullanabilirsiniz.

  7. #7

    Üyelik
    28 Temmuz 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Freewind
    Teşekkürler
    Evet alüminyum kaynak işini 2.plana alıyorum, sunfix denemeliyim
    Peki bu belirttiğiniz basınçta kullandığınız sunfix ürünü hangisi, bana gelen tavsiyeler sıvı olanı yönünde

  8. #8

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Geçmiş olsun. Benim rahmetli Dominar’da da aynı sorunu yaşamıştım. Alüminyum kaynakta uzman birine yaptırır isen hiçbir şey olmamış gibi sürebilirsin. Ben zorlama kontrollerinden sonra İstanbul-İzmir-İstanbul yaptım alet ile. Sunfix bana nedense kaliteli iş yapacak gibi gelmiyor. Sürekli orada motor çalışınca ısınma ve stop edince soğuma olacak. Böylece genleşir daralacağı için zamanla etkisizleşir die düşünüyorum. Bence kaynak daha mantıklı.

    Not: Daha önce sunfix kullanmadım ama kendisine güvenmiyorum motor aksamında.

  9. #9

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Alıntı Kimsin? adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler
    Evet alüminyum kaynak işini 2.plana alıyorum, sunfix denemeliyim
    Peki bu belirttiğiniz basınçta kullandığınız sunfix ürünü hangisi, bana gelen tavsiyeler sıvı olanı yönünde
    krank kutusunda öyle bir basınç yok yapıştırdığın macunu tükürüp atmaz Zaten krank kutusunda oluşan basınç ve yağ buharını atmak için havalandırma çıkışı vardır. kaynak işi tabiki en sağlıklısı fakat kaynak yapılacak yer hasar görecek kısımlardan arındırılmalı.kaporta(plastik kısımlar),boyalı kısımlar,keçe,conta gibi...

  10. #10
    yigozya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2018
    Şehir
    Los Adanos
    Motosikleti
    SUZUKİ Gsx250r
    Zincir ayak bileğini parçaladı sandım Allah iyiliğini versin geçmiş olsun sana zarar gelmemesine sevindim
    Eve geç varmak hiç varamamaktan iyidir..

  11. #11

    Üyelik
    28 Temmuz 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Freewind
    Alıntı yigozya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir ayak bileğini parçaladı sandım Allah iyiliğini versin geçmiş olsun sana zarar gelmemesine sevindim
    Teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:54 ----------

    Destek için herkese çok teşekkürler
    Şimdilik alüminyum kaynak işini b planı olarak belirledim, pattex markanın metal yapıştırıcısını uyguladım bakalım nasıl bir sonuç verecek


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)