Mondial Rx3i evo hakkında bilmeniz gerekenler
Reklamlar
-
Selamlar Arkadaşlar,
Aslında ben bu motorun tanıtımını video ile çektim. fakat o kadar çok kötülemişim ki insanlar motordan soğuyabilir diye yüklemedim
Forumda ki kullanıcınların bu motoru almayı planlıyorsa lütfen söylediklerime kulak versin, düşünerek alsın.
Motorun teknik özelliklerinden bahsetmeyeceğim. 4 ay motoru kullanmış birisi olarak tecrübelerimi paylaşacağım..
1. motorun fiyatına göre lastik fiyatları gerçekten pahalı. 1200 TL den başlıyor. ( bayi çıkışı lastik hemen değiştirmeli, aşırı kayıyor )
2. Motorda müthiş bir titreme var. 250cc böyle titreyen bir motor neredeyse yok. ayrıca 80 den sonra aynalar kullanılmıyor. arkadan gelen sadece bir ışık görüyorsunuz titrediği için oraya aşırı bir etki sağlıyor.
3. 2018 öncesi arka çantaya kask sığmıyor.
4. Motorun egzozdan gelen sıcaklığı direk sağ ayağınıza geliyor. yazın motorda ayağınız arka frendeyken gitmek müştiş derecede can yakıcı ve bunaltıcı.
5. Motorun parça fiyatları kesinlikle ucuz değil. çinli motor diyoruz ucuz diyoruz ama hemen hemen tüm parçaları japon motorsikleri ile aynı fiyatta. Örn. zincir dişli seti 750 TL + işçilik.
6. yağ bakımlarını vs. kendiniz yapmazsanız servis ciddi miktarda bakım ücreti alıyor ( işçilik ) o yüzden ya bildiğiniz ustaya gidin yada kendiniz yapın.
7. Motorun Stop etme sorunu var. benim motorumda yok diyenlerede pek inanmayın. 2015 lerde tabi ki sıkıntı var burda ama 2016 lar ısınmadığı sürece stop ediyorlar bunu belirteyim. ancak Motorun soğukken stop etmesi iyi bir şey. şunu izah etmek isterim motor ısınmadan hareket ettirdiğinizde yani yağ soğukken hareket ettirdiğinizde motor yağ yok gibi çalışır. şöyle düşünün soğuk yağda patates kızarmaz ama sıcak yağda patates kızarır. yağ soğukken motora zarar verir. o yüzden ısınınca çalıştırmak mantıklı ( zaten 2016 ve üzeri ısınınca stop etmiyor )
8. Motorun yakıtı fazla. ve motordan motora da fark ediyor. benim motorum 35 KRŞ. yakıyordu. 80 TL ye max. 220 KM gidiyodum.
9.kronik sorunları var. örneğin debriyaj teli kopması, arka fren merkezi bozulması,stop etmesi gibi.
10. Motorun koltuğu müthiş derecede sert ve asla 30 KM üzeri dinlenmeden bir noktaya gidemiyorsunuz. aşırı can yakıyor.
11. Motorda virajlar müşhiş tehlikeli ve bu tehlikeyi size hissettiriyor. virajlarda çok daha dikkatli olmak gerekiyor.
12. Frenler rezalet. kullanılan merkez aşırı kötü, bu sebepten dolayı fren kombinini çok iyi ayarlamak gerekiyor.
Peki bu kadar kötü şey saydık iyi yanları ne ?
şuan 12 Bin liraya 15000 Km yi geçmemiş 2016 model yakışıklı bir motor alıyorsunuz. 12 Bin liraya visteli olup da alınabilecek bir motor olduğunu söyleyebilirim. her ne kadar kusurlu bir motor olmuş olsa da fiyatı bunun için ideal. tutupta 15000 TL vermediğiniz sürece alınabilecek bir motor.
ancak dediğim gibi parça fiyatları yakıtı ve vermiş olduğu güvensizliği göz önünde mutlaka bulundurun.
NOT: şunu söylemeden etmeyeceğim.
şimdi yaklaşık 7 yıldır motor sürüyorum ve hayatımda ilk defa çinli motor sahibi oldum. eleştirilerimin ağır olmasının sebebi bir anda farklı tarz sürmüş olmuş olmam olabilir. bunuda belirteyim.
peki Bu motor kimler için ?
1.Güzel bir tipi olsun
2.120 km hızı rahat görsün
3.12 bin liradan pahalı olmasın
diyen özellikle Başlangıç seviyesinde olan arkadaşlarımıza önerebiliriz.
yıllardır japona binen bir insana lütfen bu motoru önermeyin. sonra benim gibi zararına satmak zorunda kalabilirsiniz.
şuan sattım evoyu, vstrom aldım.
her sabah kalktığımda yaradana şükrediyorum.
Ayrıca lütfen, eleştirilerimin doğruluğunun farkına varıp da yorum yazınız.
sizlerde iyi biliyorsunuz ki, doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar..
Reklamlar
-
Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Ben Absli 2018-2019 düşünüyordum. Her ne kadar bir takım kronik sorunlar giderilse de şikâyet çok olunca çekinir insan.
-
Yanlış anlamayın Bir şey sormak istiyoruz.
Yukarıdaki tecrübelerinizi Sadece 4 ay kullandığınız Tek bir Evo 3 için mi geçerli.
Not: Bu motorla uzaktan yakından ilgim yok.
-
Aynen hocam. 4 ay da toplam 8200 Km yapmış olduğm motorda etmiş olduğum izlenimler bunlardır.
tabi bu süreçte başka arkadaşlarımında motorunu sürmüş bulundum. benden daha beterli var
ayrıca belirtmediğim daha bir çok şey var.
yetkili servis motorda ki sorunu çözemiyor. çünkü onlarda bilmiyorlar. dışarıda ki ustalarda keza bu motora karşı bilgili değiller. arka fren merkezi konusunda servis yüzünden 2 tam balata bitirdim 1 haftada. Ve inanın umursanılmıyor.
-
Servis durumuna bir şey diyemem ama Motor için "Ne kadar para o kadar köfte" diyebilirim.
Bizde bu ara uygun fiyatlı motor arayışındayız. Çinli haricinde gerçekten başka bir seçenek yok.
Japon motorların uygun fiyatlı olanları da bitmiş vaziyetteler.
Yani kısaca pek bir seçenek kalmıyor.
-
aynen hocam bende onu bahsettim zaten. 12 bin liraya alınabilecek en güzel motor. ama kusurlarıda dikkate almak gerekiyor.
mesela şuan 12 bin liram olsaydı gider SYM gts 250i evo alırdım.
-
Atillatopal arkadaşım, yazınız okudum ve muhtemelen çok kötü kullanılmış bir ikince el alma şanssızlığından kaynaklanan olumsuzluklardan dolayı böyle yazdığınızı düşünüyorum. Neden? Çünkü, bu motor 2015te çıktı ama bence renk ve jant ebatları gibi olumsuz nedenlerden dolayı almayıp 2016 model çıkar çıkmaz (2016 Nisanın ilk haftası) sıfır olarak satın aldım. Bu arada firmayla en ufak bir bağlantım yoktur. Ayrıca 1979'dan beri 12 yıl hariç sürekli gezme amaçlı motosiklet kullandım, bunların listesi ve kullandığım zaman aralıkları en alttaki imza satırında var.
Bu motoru alırken hafif enduro niyetiyle aldım. Çünkü o sırada sahibi olduğum bmw r1150 r bana omuzumdaki kireçlenmelerden dolayı ağıe gelmeye bailamıştı (yaşım 56 şuan). Mondial 175 kilo ve 25 beygirdi. İşimi göreceğini düşündüm ancak 85 bg'lik bir motordan inip buna binince çok zayıf kaldı. Buna rağmen 2 yıl ve 12.000km kullandım. Geçen yıl satıp 2012 model bir bmw f800gs aldım. Bunları yazıyorum ki genel anlamda motosiklet ve bu motor hakkındaki tecrübe durumumu açık olarak ifade edebileyim.
Öncelikle şunu söyleyeyim, lastikleri kötüydü ve 5000 km kullanıp metzeller touranca ile değiştim. Ama pisman oldum. Özellikle ıslak performansı ve frenlemedeki karakteri nedeniyle metzeller bana hiç güven vermedi. Boşa para vermiş oldum. Haa, çok şükür hiç kazam olmadı.
Genellikle hafta sonları günlük 200-250 km'lık gezileri saymazsak, İki defa uzun tura çıktım. Birisi 1.700 km diğeri ise 2.000 km. Tüm çantalarım dolu ve artçı selesi de yüklüydü. Bu arada ben de 107 kg'yim. Uygun yollarda sürekli 90-100 km civarı (asla aşırı hız yapmam) hızlarda seyahat ettim, bu seyahatlerde gördüğüm en düşük tüketim 3.15 litre ile 3.55 litre arasındaydı. Sadece şehir dışı kullandığımdan şehir içi yakıt ölçümüm yok. Bu yolculuklarda en büyük şikayetim rampa çekişlerinde 25 bg gücün yetersiz gelmesiydi. Dediğim gibi, 85 bg motordan inince rampada sollamalar bu motorda daha dikkat gerektiriyordu. Buna dikkat ederek kullandım hep. Bahsettiğiniz aşırı titreşimi hiç görmedim. 100 km hızda aynada çok hafif titreme vardı ama arka görüşü asla etkilemiyordu.
Motorun sağından gelen sıcaklık bence asla dediğiniz kadar yüksek değil. Şu an kullandığım bmw f800gs'te onun 2 katı sıcaklık var ve rahatsız ediyor. Ampul dahil hiç bir parça değişmedim. Fren balatası, zincir-dişli veya fren merkezi gibi bir şeye hiç ihtiyacım olmadı. Bir-iki defa keyfe keder buji değiştim.
Sönme problemini ilk olarak 5000 km civarı yaşadım ve mondial merkezle yaptığım görüşmeler sonrası firma Nazilliden Adana'ya usta gönderip (otel ücreti dahil tüm giderleri onlar ödedi ben sadece onlara bir kez adana kebap ısmarladım) sönme sorunumu çözdüler. Sönme problemin en temel sebebi sübap ayarıdır bunu da defalarca söyledim ilgili başlıkta.
Servis ustalarının yetersizliği konusunda son derece haklısınız. Ben hep adana'daki resmi serviste işi ustayla birlikte ona zaman zaman ne yapmak gerektiğini anlatarak yaptırdım. Allahtan anlayışlı bir ustam vardı. Serviste yağ değişimi 2.000 km debir deniyor ama garanti bitince 5.000 km de bir yapabilirsiniz.
Motorun çantalarının küçük olduğu doğru, ama isterseniz değiştirebilirsiniz. Ben topcase'i değiştirdim mesela. Maxemm sl45 gayet güzel oldu. Ama iyi tarafı, tüm çantalar ilk ruhsat kaydında işlendi ve extra ödeme yok. Yani asla topcase cezası yemezsiniz (başka motosikletlerde bazıları ceza yediğini söylüyor). Bunun dışında başka motorlarda para vererek satın aldığınız tüm koruma demirleri, yan ve üst çanta montaj demirleri, tur camı ve bakım sehpası (orta ayaklık yok) motorla birlikte geliyor. Koltuğu sert ama şu anki kullandığım bmw f800gs'te te aynı oranda sertlik hissediyorum.
Fiyat ve görünüş dediğiniz gibi güzel. Bence eksikliği abs ve bg gücü idi o da yeni rx3s ile yeterli hale geldi diye düşünüyorum. Cünkü rx3i evo bu kasada 35 bg olsaydı "bence" süper olurdu.
Benim görüşüm bunlar. Dediğim gibi siz sanırım şanssızmışsınız. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
14 Haziran 2020, 01:19
#8
Naci beye tamamen katılıyorum...Bu motoru kullanmasam, atilla'nın yorumuyla yakınından bile geçmez, dolayisiyla evo'yu hiç tanımamış olurdum...iyi ki tanismisim evo'yla... ;)
-
14 Haziran 2020, 11:53
#9
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)