Orta Asya gezisi için Enduro tavsiyesi
Reklamlar
-
23 Ağustos 2019, 18:41
#1
Orta Asya gezisi için sizlerden motosiklet tavsiyesi istiyorum, fazla elektronik olmamalı, aşırı ağır olmamalı, yatırdığımda tek başıma kaldırabileyim, bozuk yollar ve arazide rahat kullanabileyim, aşırı güçlü olmasına gerek yok, sabırlı biriyim, hız merakım yok, günlük ortalama 300km gibi bir yol yapabilmeliyim. Motoru sadece tur için satın alıp, tur dönüşü de satmayı düşünüyorum, aşırı rahatlık, aman titreşim az olsun gibi bir kaygım yok hafif ve sade olması benim için önemli aklımda Tenere 660Z, KTM 690 Enduro gibi modeller var, bunların dışında tavsiyelerinizi bekliyorum.
Reklamlar
-
23 Ağustos 2019, 19:00
#2
mesajı fazla elektronik olmayan, hafif, hız derdi olmayan diye okuyunca 250lik bişi yeter der herhalde, diye içimden geçirirken modelleri görünce vay be dedim motor tavsiyesi veremem sadece tur ilgimi çekti. takip etmek isterim
Sonuçta hepimiz ölecez...!
-
23 Ağustos 2019, 19:39
#3
-
23 Ağustos 2019, 19:53
#4
tenerenin üzerine önermek için model yok. yol olmayan yoldan yol varmış gibi gidecek tek motor tenere benim gözümde
-
23 Ağustos 2019, 20:34
#5
Ülke sınırırları dışında seyahat edilecekse dünya çapında kabul görmüş markalara yönelmek mantıklı olur. Ktm de dünya çapında bir marka ama bi Honda gibi yaygın olacağını sanmam özellikle Orta Asyada.
Günlük 300km ve kullanım tarzınız göz önünde bulundurulduğunda crf250 rally canlandı gözümde. Daha nefesli birşey olcaksa 660z tabiki.
-
23 Ağustos 2019, 21:18
#6
-
23 Ağustos 2019, 21:27
#7
Crf işini görür sanırım. Ekonomik hafif sorun çikarmayacak model.
-
23 Ağustos 2019, 21:40
#8
Böyle bir gezi için Enduro mu olması gerekiyor. Orta Asya taraflarına gitmedim ama son on yılda Güney ve Orta Amerika, Afrika, Uzakdoğu falan elli tane ülke gezdim, dünyada bozuk yol pek kalmamış gibi, bütün ülkeler canla başla yol yaptı ve yapıyor, aynı bizde olduğu gibi
Bu ülkeleri bisikletle bile gezenler var ki herhangi bir motosiklet fazlası ile yeter. 200cc Vespa scooter ile üstelik iki kişi Afrikayı gezenler, YBR 125 ile dünya turu yapanlar herkesin malumu. Geçen Türkiye'den de geçen bir kız Royal Enfield Himalayan kullanıyordu.
Ha biraz konfor açısından benim gördüğüm 250cc fazlası ile yeter. Fazla mal göz çıkarmaz hesabı 600-1000cc olsa daha iyi olabilir tabi, ama yakıt masrafı, göze batma ve çalınma riski gibi faktörleri de düşünmek lazım.
Bir de bu tür gezilerde amaç çevreyi gezmek mi, kilometre yapmak mı?. Çevreyi gezmek derseniz, 50-60 km hızla sağı solu seyrederek, sık sık durup çay kahve, fotoğraf molası vermeyi anlıyorum. O zaman günde 100 km normal olur.
Kilometre ve hız yapmak bana pek hitap etmediği için bir şey diyemiyorum. o başka bir zevk..
-
23 Ağustos 2019, 22:25
#9
Boşuna motor arıyorum gibi geldi, benim vanvan’a yükleyeyim çantaları basayım gideyim Hız merakım yok, hedef gezmek, çevreyi görmek fakat arada çok sıkılınca yada araç sollarken yine rahat 150-160 görmeli makine, yoksa 15-16 bin km yol zor biter, 250cc aslında benim için daha ideal, fiyat açısından uygun, pahalı bir motosiklet alıp o yolda km yaptırmak taraftarı da değilim ama sanki 600cc daha kararlı olacak gibi geliyor, yakıt konusu pek önemli değil sonuçta gezmek için yola çıkılacak, 250cc de bir alternatif V-Storm 250 ve G310GS var, V-Storm bildiğim kadarıyla iki silindir, bütçe olarak 25-35 bin arası bir rakam var kafamda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:12 ----------
Eski bisikletçilerdenim, dizimde kıkırdak zedelenmesi problemi yaşadığım için bir yıldır ara verdim bisiklete, Avrupa’da ülkeler arası bisiklet turları yaptım(Hollanda-Belçika-Fransa turu, Mallorca adası etrafı turu) bu turkarda günde en az 100km yapıyordum, motosiklet ile daha çok yol yaparım diye düşünüyorum tabi Avrupa’da yollar harika.
-
24 Ağustos 2019, 09:39
#10
Şimdi önce dediğim gibi Orta Asya ülkelerini bilmiyorum ama mesela Uzakdoğu'da trafik genel olarak bize göre çok yavaş akıyor. En fazla motosiklet kullandığım Filipinlerden örnek vereyim, ortalama trafik hızı 60 km/saat civarında. Bu hızda gidince hemen herkesi solluyorsunuz. İnsanlar bizdeki gibi agresif değil, kocaman cipler, otobüsler 40 ile giden motorun arkasına gelince yavaşlıyor, rahatsız etmiyor. Uygun ise solluyor. Bu açıdan 150-160 oralarda biraz gereksiz olabilir. Belki uzun çöl yollarında falan zaman kazanmak için gerekli olabilir diyeceğim ama o da bir kaza, düşme falan durumnda bayağı baş ağrıtır. Mesela Tayland'ta yollar daha iyi olduğu için trafik daha hızlı ama orada da emniyet şeritleri motosikletlere ayrılmış gibi bir durum var.
Genel olarak bu ülkelerde motosiklet çok hayatın içinde olduğu ve herkes bir şekilde motosiklet kullandığı için otomobil kullanıcıları bizim ülkemize göre daha bilinçli. İnsanlar sakin bir şekilde yollarına gidiyor.
Ben ve bir arkadaşm da bir Orta Asya rotası düşündüğümüz için, araştırırken en uygun V-Strom 250cc diye düşünmüştük. GS310'da güzel makine ama daha maliyetli olur diye düşünüyorum, bilen arkadaşlar daha iyi yorumlar yapabilir, benimki sadece İnternet araştırmaları
Gezme olayında ise 15-16 bini illa bitirmek mi lazım? Youtube'da görüyorum, motosikletle gezenler.. kocaman ülkelerin bir ucundan girip bir ucundan iki günde çıkıyor. Bu durumda o ülkeyi görmüş mü oluyorsun, bunların hepsi sorular? Bazı yorumlarını dinliyorum, mesela Tayland, epey gittiğim için biliyorum, edinilen izlenimlerin o ülke ile alakası yok. Ben de rehberlik yaparken Türkiye'ye bir haftalığına gelip bir iki gördüğü olaydan saçma sapan çıkarsamalar yapanlar ile bayağı uğraşırdım.
Mesela bir yabancı gelse, İstanbul, Efes, Pamukkale, Kapadokya gezerek diyor ki Türkiye'yi gezdim. Ama sadece İzmir bölgesinde Milet, Priene, Didim, plajlar, mağaralar, milli parklar ne bileyim tonla görecek yer var. Yada mesela Gürcistan'ı bir günde motosiklet ile geçebilirsin ama Batum, Tiflis hariç Vardzia, David Gareji, Borjomi, kuzeyde dağlar falan bir sürü ilginç yer var. İşte bunlar hep kişisel tercihler.
Konu motosiklet olunca çoğunluk, bineyim en hızlı en uzağa gideyim modunda ama yol üstündeki güzelliklerden de faydalanmak lazım diye düşünüyorum
-
25 Ağustos 2019, 00:00
#11
Yapacağım kilometrenin pek önemi yok, gezeceğim şehirler önemli, fotoğraf çekmek ve çevreyi keşfetmek istiyorum, mekanik-elektrik basit ve yaygın kullanılan bir marka model tercih edersem olası herhangi bir arıza durumunda gittiğim şehirlerdeki ustalardan daha kolay yardım alabilirim, görüyorum daha basit ve yüksek kmli motosikletler ile korkmadan turlara çıkıyorlar, 80 bin km de ki motosiklet ile bakımlarını yapıp çekinmeden ciddi büyük rotalara gidiyorlar biraz cesaret ve şans gerekli sanırım. Eski model DR 350 ve KLR 650 de listeme eklendi,
Güncel liste
Yamaha Tenere 660Z
Yamaha XT 600/660
KTM 690 Enduro
Suzuki V-Storm 250
BMW G310GS
Honda CRF 250 Rally
Suzuki DR 350
Kawasaki KLR 650
bu motosikletlerin böyle bir turda avantaj/dezavantajları neler olabilir?
-
25 Ağustos 2019, 00:38
#12
BEN tenere 660 kullanıyorum tavsiye ederim ama senin bütçe ne kadar o da önemli bi konu
crf tavsiye etmem depo küçük gücü yetmez o yolu tepmeye
bi arkadaş crf ile gitti fakat makina patladı tamir ettiremedi en son moğolistan'da sattı motoru uçakla döndü memlekete
ben sana temiz kullanılmış bakımlı xt66o r tavsiye ederim hem uygun hem tenere ile aynı işi yapar japon oralarda her türlü yürür gider yollar çok kötü 400 500 km asfalt olmayan yerler olduğunu söylüyor giden arkadaşlar
tenere de olabilir sağı solu patlamaz 100 km de 4 lt 5 lt yakar
ktm in mekanik bi sorunu olursa rusya moğolistan harici servis parçasını bulamazsın
dr 650 de olabilir oda kabul görmüş bi enduro fakat yakıt ı parçası hakkında bilgim yok
kawasaki 500 kle de olabilir oda güc yakıt olarak tenere ile aynı
geçen yıl 1200 gs le giden bi arkadaşında motor patladı tamir edemediler parçası yok ustası yok 2000 usd ye uçakla geri getirdiler
instagamda teneke_çelebi yi takip et oraları gitti gezdi
afrika twin le onunda motoru çok masraf açtı mekanik sıkıntısı yok ama başka yerlerden patlak verse de yolu tamamladı
-
25 Ağustos 2019, 01:08
#13
Orta asya çok genel bir yaklaşım.
Ülkeler ve rut planın yokmu.?
Listedeki klr 650 ve xt660 hariç
Diğerleri bana göre sıkıntılı..
-
25 Ağustos 2019, 01:11
#14
Royal Enfield Himalayan'ı da inceleyin derim - mekanik alet, katır gibi - elektroniği az.
-
25 Ağustos 2019, 01:37
#15
-
25 Ağustos 2019, 07:47
#16
-
25 Ağustos 2019, 09:17
#17
Aslında kafamda rota belli fakat yolculuk öncesinde veya yolculuk sırasında şartlara bağlı olarak değişebilir, güzergahta vize isteyen ülkeler var, çoğunun vize işlemlerini yola çıkmadan halletmeyi düşünüyorum, Türk Cumhuriyetleri dahi bizden vize istiyor, Türkmenistan, Afganistan, Pakistan, Hindistan için vize gerekiyor, belki Hindistan’a hiç girmeyebilirim o an ki koşullara bağlı. Bakımlı eski jenerasyon bir motor işimi görecek diye düşünüyorum, yeni jenerasyon elektroniği bol makinelerin Avrupa turlarına daha uygun olacağını düşünüyorum, Versy x300 çok hoşuma gitti, kaydırmalı debriyaj falan harika ama hem fiyatı hem de olası bir arıza durumu düşündürüyor, rota üzerinde çok kötü yolların da olduğunu biliyorum o yüzden eski nesil endurolar daha ağır basıyor, KLR veya DR. Menzilli artırmak için ise artık ilave modele özel depolar var ayrıca süspansiyon gerekli görürsem modifiye edebilirim, Acerbis’ten depo Touratech’den süspansiyonlar temin edilebilir, tur için motosiklet özel bir hazırlık istiyor.
-
25 Ağustos 2019, 09:18
#18
İki model arasında tabi ki 690. Daha hafif daha güçlü. Zaten arazi denince KTM gelir akla. Tenere hem çok yakıyor hemde touring gibi ağırlığı var.
-
25 Ağustos 2019, 10:15
#19
hepsini bir kenara bırak,tracer 700 derim.skıldığında gaz açabilirsin.yakıtı yazdığın listedekilerle hemen hemen aynı.virajı iyi ve rahat.enduronun avuç kadar selesiyle raahtısz olacaksın.çanta derdin de olmayacak.
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
-
25 Ağustos 2019, 13:27
#20
Kimse bu gerçeğe değinmemiş ama ben bahsetmek istiyorum yaptığım uzun turlardan yola çıkarak. Motosikletin ne marka ve model olursa olsun ama çizdiğin rota üzerinde motoruna bakabilecek yetkili veya yetkinlikte motosiklet servisleri olmasına gayret et. Moğolistan'a gireceksen muhakkak bir GPS al çünkü gerçek anlamda gezecek isen orada yol yok. Yalnızca Orta Asya ile kendini kısıtlayacaksan pek denk gelmez ama soldan akan trafikli ülkelere de dikkat et, kuralları; özellikle de hook turn'ü iyice anlamaya çalış.
YBR falan da deyip durmayın. Ufak hacim de önermesin kimse. Zira hiç kimse kıçının altında sürekli titreyen, tehlike durumlarında hızlı ivmelenemeyen bir motorla bırak Orta Asya turunu; Ege turu bile yapmak istemez eğer imkanları el veriyorsa.
Motosiklet tavsiyesi yapamam, çünkü gezi dendiği zaman aklıma yalnızca cruiser geliyor ve motosiklet tercihi tamamen öznel zevklere hitap eden bir durumdur. Zaten dağ, taş, tepe tırmanacaksam offroad 4 tekerlekli araçlar daha çok ilgimi çekiyor. Ama şöyle bir tavsiyede bulunabilirim, en azından amortisör yüksekliği, dayanıklılığı ve yumuşaklığı kayda değer limitlerde olsun ki üstünden geçtiğin her taşı, engebeyi içinde hissetme, olmadık yerlerde de amortisörlerin patlayıp yağ akıtmasın.
Bol şans, güzel kazanımlar elde etmeni dilerim.
Dipnot: Miden hassas ise çok kımız içme, yol boyunca ishal olursun, paçalarından akar. Türk yurt ve otağlarında da ikramları reddetme ve şükranını hem sözlü hem de görsel olarak bir gülümseme ile göster. Verdikleri yiyecek içecek uzun yol şartlarına dayanabilen kurutulmuş et ve fermente içecekler olabilir, tadları rezil de olabilir ama tiksindiğini gösterme ve yemeyeceksen bile "sonra yolda yerim" diyerek çantana falan koyup uygun bir yerde atabilir veya daha düşünceli davranıp ihtiyacı olan birini gördüğünde ona hediye edebilirsin. Çok temel Rusça birkaç cümle öğren ki iletişim kurabil. Antik Türkçe lehçeleri çok anlaşılmaz olabiliyor Kazakistan haricinde.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler