Orta Asya gezisi için Enduro tavsiyesi
Reklamlar
-
26 Ağustos 2019, 18:54
#41
nvrmnd adlı üyeden alıntı
bu tarz konularda o cc ile bu yol yapılmaz tarzı muhabbetler sadece ulkemizde donuyor maalesef..
her motosikletle hatta her araçla her rota yapılır.. önemli olan altınızda ki aracın sınırlarını zorlamamak ve sınırları icinde kullanmak...
vespa ile dunya tura atan da var, ybr ile gezen de var, 1200gs ile atan da var bisiklet ile atan da var...
dedigim gibi her motosiklet ile hatta her araçla bütün rotalar tamamlanabilir...
bu rota için nacizane fikrim tenere 660 olur benim.. bütceniz biraz daha dar ise uzun yola modifiye edilmiş crf 250 ya da wr250 olacaktır...
Çok haklısın beklenti önemli, ben 125cc ile uzun yolda sıkılıyorum ama binlerce km yolu bisikletle gidiyor adamlar, eskiden ben de gidiyordum artık zor, belki diz tamamen iyileşirse denerim, gidilmez edilmez gibi bir kural yok, herkesin bir tarzı var ona göre ve imkanlarına göre davranıp yola çıkıyorlar ama ben asla Orta Asya gibi bir yere 100 bin tl lik elektronik motorla çıkmam, çok problem çıktı ne yapalım derim motoru atarım orada uçağa atlar dönerim
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Cidden güzel gezmiş hatun
Reklamlar
-
26 Ağustos 2019, 19:31
#42
Motorun sesi de çok hoş bence, tam bir thumper.
-
26 Ağustos 2019, 22:08
#43
Bu arada özellikle atladığım bir model var, eskiden beri çok beğendiğim fakat satılık ilanlar arasında en düşük 75.000km görebildiğim KTM 640 Adventure, 70-80 bin km kendim yapmış olsam ya da bildiğim bir makine olsa düşünmem fakat her türlü sürpriz karşıma çıkabilir o yüzden bu ana kadar hiç bahsetmedim .
-
26 Ağustos 2019, 22:21
#44
640 kullanıyorum ve aşığım. Bikaç yabancı plakayıda Türkiye'de gördüm. 640da elektronik pek yok. Vites göstergesi hatta benzin göstergesi bile yok. Ben hurda gibi aldım tık demedi. Blok karbüratör vs hiç dokunmadım maşallahı var. Boldpilot çok temizini aldı karbüratör sorunu vardı. Memnun kalmadı. Bense çok memnunum. Kullananların çoğu memnun ve derin izler bırakan bi motor. Titreşim harici sorunu yok. Hard enduro yapan bile var. Bende çok zorlu şekillerde kullanıyorum şükür bi sıkıntı çıkarmadı. Yakıtı sınıfındaki motorlara göre az. Hard kullanımda 5 litre civarı yakıyor. Detaylı inceleme yazısınıda bırakayım. 640 hakkında kafana takılan olursa whatsappdan ulaşabilirsin. 05056306460
http://mustafa.atesel.com/ktm-640-adventure-test/
-
27 Ağustos 2019, 15:55
#45
Ben
Ekarademir adlı üyeden alıntı
640 kullanıyorum ve aşığım. Bikaç yabancı plakayıda Türkiye'de gördüm. 640da elektronik pek yok. Vites göstergesi hatta benzin göstergesi bile yok. Ben hurda gibi aldım tık demedi. Blok karbüratör vs hiç dokunmadım maşallahı var. Boldpilot çok temizini aldı karbüratör sorunu vardı. Memnun kalmadı. Bense çok memnunum. Kullananların çoğu memnun ve derin izler bırakan bi motor. Titreşim harici sorunu yok. Hard enduro yapan bile var. Bende çok zorlu şekillerde kullanıyorum şükür bi sıkıntı çıkarmadı. Yakıtı sınıfındaki motorlara göre az. Hard kullanımda 5 litre civarı yakıyor. Detaylı inceleme yazısınıda bırakayım. 640 hakkında kafana takılan olursa whatsappdan ulaşabilirsin. 05056306460
http://mustafa.atesel.com/ktm-640-adventure-test/
Uygun bir makine denk gelirse ararım istişare ederiz, Mustafa Bey’in sunumunda eksileri olarak yağ değişimi uzmanlık istiyor demiş, ne kadar zor olabilir diye düşündüm, yağ değişimini kendim yapabilmeliyim, mekanik anlamda kendime güvenirim, makina mühendisiyim ama her makina her motosiklet kesinlikle kendine göre ayrı deneyim ve tecrübe ister orası kesin.
-
27 Ağustos 2019, 21:23
#46
Yağın bi kısmı şasede dolaşıyor. Hem yerden tasarruf hemde soğutma sağlıyor. Ben ilkinde ustaya değiştirttim beceremedi motor her yerinden yağ attı. Youtubeden izledim öğrendim. Aslında çokda zor değil. Tam litreye göre şaseye ayrı bloğa ayrı yağ koyulacak. Üç tane filtre var onlar değişecek/temizlenecek. Şasede havalandırma cıvatası var. İş bitince o açıkken motor çalıştırılacak sonra cıvata takılacak. Havası alınmış olacak. Çabuk öğrenilir çokda zor değil yani. Ktm diğer motorlara göre dahada farklı. O yüzden Aksaray'da ustalara güvenim yok kendim yapıyorum.
Kronik sıkıntısı sanırım marş dinamosu. Ayak marşı var oda çok önemli değil.
-
27 Ağustos 2019, 22:54
#47
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Yağın bi kısmı şasede dolaşıyor. Hem yerden tasarruf hemde soğutma sağlıyor. Ben ilkinde ustaya değiştirttim beceremedi motor her yerinden yağ attı. Youtubeden izledim öğrendim. Aslında çokda zor değil. Tam litreye göre şaseye ayrı bloğa ayrı yağ koyulacak. Üç tane filtre var onlar değişecek/temizlenecek. Şasede havalandırma cıvatası var. İş bitince o açıkken motor çalıştırılacak sonra cıvata takılacak. Havası alınmış olacak. Çabuk öğrenilir çokda zor değil yani. Ktm diğer motorlara göre dahada farklı. O yüzden Aksaray'da ustalara güvenim yok kendim yapıyorum.
Kronik sıkıntısı sanırım marş dinamosu. Ayak marşı var oda çok önemli değil.
cidden çok ilginç, yağın bir kısmının şasede dolaştığını bilmiyordum, üç yada dört defa yağ değiştirilmesi gerekebilir bu turda, konuya hakim ve alışık olarak yola çıkmak gerekiyor, yağ değişimi harici lastik patlaması, zincir kopması vb gibi işlere de yatkınlık gerekiyor kesinlikle.
-
28 Ağustos 2019, 01:52
#48
Enduro alma tur motoru al. Enduro yorar. Sele yok önde cam yok lastikler dişli tek silindir ohooo. Tur motoru al sen tur.
-
28 Ağustos 2019, 07:55
#49
telike adlı üyeden alıntı
Enduro alma tur motoru al. Enduro yorar. Sele yok önde cam yok lastikler dişli tek silindir ohooo. Tur motoru al sen tur.
Avrupa’ya gitsem haklısın da, Enduroları böylesine hırpalayan orta asya yolları tur motoruna neler yapar.. Motoru tura hazırlamaktan bahsettim, öncesinde seleyi konfort seleye çevirmek, amortisörleri daha iyileri ile değiştirmek, varsa uyumlu yoksa üniversal bir ön cam takmak, hatta bulabilirsem dakar fairing diyorlar bu tarz ön hazırlıkları yapıp yola çıkmak gerekli yani bir nevi motosiklete rally kit uygulaması yapılacak.
-
28 Ağustos 2019, 09:37
#50
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Yağın bi kısmı şasede dolaşıyor. Hem yerden tasarruf hemde soğutma sağlıyor. Ben ilkinde ustaya değiştirttim beceremedi motor her yerinden yağ attı. Youtubeden izledim öğrendim. Aslında çokda zor değil. Tam litreye göre şaseye ayrı bloğa ayrı yağ koyulacak. Üç tane filtre var onlar değişecek/temizlenecek. Şasede havalandırma cıvatası var. İş bitince o açıkken motor çalıştırılacak sonra cıvata takılacak. Havası alınmış olacak. Çabuk öğrenilir çokda zor değil yani. Ktm diğer motorlara göre dahada farklı. O yüzden Aksaray'da ustalara güvenim yok kendim yapıyorum.
Kronik sıkıntısı sanırım marş dinamosu. Ayak marşı var oda çok önemli değil.
2015 model tenere ye kadar bütün tenere ler de böyle şase de yağ dolaşıyor değişik bi teknoloji
hem hızlı soğoyur hemde blok küçük
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
28 Ağustos 2019, 10:25
#51
joshua adlı üyeden alıntı
cidden çok ilginç, yağın bir kısmının şasede dolaştığını bilmiyordum, üç yada dört defa yağ değiştirilmesi gerekebilir bu turda, konuya hakim ve alışık olarak yola çıkmak gerekiyor, yağ değişimi harici lastik patlaması, zincir kopması vb gibi işlere de yatkınlık gerekiyor kesinlikle.
Çok zor değil aslında. Diğeri bi saat sürüyorsa buda bi buçuk saat sürer değişimi.
640da hazırlık gerekmez. Zaten dakarda yarışmış bi motoru yarıştaki parçalar ile piyasaya sürmüşler. Amörtisör vs parçalar yani. 28 lt depo ile en uzun menzilede sahip.
-
28 Ağustos 2019, 15:55
#52
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Çok zor değil aslında. Diğeri bi saat sürüyorsa buda bi buçuk saat sürer değişimi.
640da hazırlık gerekmez. Zaten dakarda yarışmış bi motoru yarıştaki parçalar ile piyasaya sürmüşler. Amörtisör vs parçalar yani. 28 lt depo ile en uzun menzilede sahip.
Bu ara pek satan da yok, ilanlarda üç tane motosiklet var, hayırlısı bakalım takip etmeye devam edelim.
-
28 Ağustos 2019, 18:09
#53
Deneme Tahtası Youtube kanalını takip et, bu rotayı kendisi CFmoto ile yaptı. Erkin Yeşil ile temasa geçip yüzyüze fikir alabilirsen daha iyi olur.
-
28 Ağustos 2019, 21:43
#54
artemis99 adlı üyeden alıntı
Deneme Tahtası Youtube kanalını takip et, bu rotayı kendisi CFmoto ile yaptı. Erkin Yeşil ile temasa geçip yüzyüze fikir alabilirsen daha iyi olur.
Evet duydum ama izlemedim, faydalı olabilir bakacağım kanala, teşekkür ederim.
-
28 Ağustos 2019, 22:15
#55
Facebookda "Ktm 640 adventure Türkiye" grubu var. Hem bilgi almak için iyi olur hemde ordan motosiklet bulunabilir. İlandaki motorlar bencede alınmaz. Fiyatlarda fazla. O ilanlardan biri mesela geçen ay 9 bine satıldı. Alan kişi kar koyup yalan dolanla satmaya çalışıyor.
-
28 Ağustos 2019, 23:42
#56
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Facebookda "Ktm 640 adventure Türkiye" grubu var. Hem bilgi almak için iyi olur hemde ordan motosiklet bulunabilir. İlandaki motorlar bencede alınmaz. Fiyatlarda fazla. O ilanlardan biri mesela geçen ay 9 bine satıldı. Alan kişi kar koyup yalan dolanla satmaya çalışıyor.
bakayım Facebook grubuna, alacağım motosiklette mutlaka masraf olacak hazırlıklı olmak lazım, iyice bir elden geçirmek gerek diye düşünüyorum.
-
29 Ağustos 2019, 00:58
#57
660 Tenere olabilir. Biraz daha hafiflik ve yakıt tasarrufu ararsan Crf250 Rally olabilir. Asil Özbay isimli bir kadın yeni Nepal'den döndü. İnstagramda bulabilirsiniz
-
29 Ağustos 2019, 01:58
#58
sağa sola bakmaya gerek var mı yok mu bilemedim ama sürekli forumda paylaşım yapan inzell adlı üyemiz var ve şuanda altay cumhuriyetinde, kendisi iran yollarında da sürdü, moğolistana da gitti. yola çıktığı motor tracer 700.
web sitesi http://www.motorumla.net
instagramı https://www.instagram.com/motorumlanet/?hl=tr
-
29 Ağustos 2019, 23:09
#59
joshua adlı üyeden alıntı
Avrupa’ya gitsem haklısın da, Enduroları böylesine hırpalayan orta asya yolları tur motoruna neler yapar.. Motoru tura hazırlamaktan bahsettim, öncesinde seleyi konfort seleye çevirmek, amortisörleri daha iyileri ile değiştirmek, varsa uyumlu yoksa üniversal bir ön cam takmak, hatta bulabilirsem dakar fairing diyorlar bu tarz ön hazırlıkları yapıp yola çıkmak gerekli yani bir nevi motosiklete rally kit uygulaması yapılacak.
Tamam da enduro motosiklete yazık düz yolda mahfedersin. Al bi vstrom, tenere, africa twin falan gibi tur motoru onlarla git. Enduro dağ taş işi. Sele taş gibi cam takılmaz. Derdi tasası bakım aralığı kısa. Gerek yok enduroya. Üç çantalı bi tur makşnası işini görür.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
30 Ağustos 2019, 13:12
#60
telike adlı üyeden alıntı
Tamam da enduro motosiklete yazık düz yolda mahfedersin. Al bi vstrom, tenere, africa twin falan gibi tur motoru onlarla git. Enduro dağ taş işi. Sele taş gibi cam takılmaz. Derdi tasası bakım aralığı kısa. Gerek yok enduroya. Üç çantalı bi tur makşnası işini görür.
Benim gönlüm de de yatan Triumph Tiger 800XC, ama pahalı motosiklet, o parayı verip zorlu bir tura sokup 15-20 bin km yaptırıp sonra fren diskleri, balataları, amortisörleri, zinciri dişlisi vb bir ton masrafla geri dönmek istemiyorum, çok rahat edemem beki ama dual sport tarzı şu ara kafama yatkın, bugün yakın çevremde bir ilan gördüm, onu incelemeye gideceğim birazdan, hayırlısı bakalım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler