Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

2T Hardcross ve Supermoto İkilemi ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ersinkahrama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2019
    Şehir
    BÜYÜKÇEKMECE
    Motosikleti
    GSX-R 600
    Merhaba arkadaşlar forumda araştırdım ancak kafamda ki soruya uygun bi konu bulamadım genelde enduro yada çin malı crossların süpermoto konularını bulabildim o yüzden konu açma gereği duydum gereksizse affola.

    Şimdi ben 2008-2011 yılları arasında yuanın cross modeli ile bu hayata giriş yaptım o zamanlardan mıdır bilmiyorum bende ayrı bir yeri vardır cross'un, çin malıda olsa inanılmaz zevkli aletler. Daha sonrasında izci 250, cbr 150-250, felan derken bu zamanlara geldik uzun zamandır da gsx-r 600 sahibiyim çokta seviyorum motorumu ancak içinde ki o çocuğu bi türlü susturamıyorum. tamam top speed olsun viraj olsun çok güzel seviyorum ancak genel itibari ile şehir içinde daha çok kullanıyorum ve ihtiyaca yönelik kullanım şeklim biraz süpermotoya kaçıyor. Gaz kolu
    ile oynamayı çok fazla seviyorum trafik içinde ancak ss bir makine ne kadar güçlü ve hırçın olsa da ergonomi açısından haraket kabiliyetimi sınırlıyor.

    biliyorum uzattım ama ben 2 zamanlı bir cross almak istiyorum hem bulunduğum bölgedeki pistler ve arazi koşullarının elverişli olması sebebi ile 2t tercihim ayrıca mekanik ile uğraşmayı seviyorum bakım ve onarımı fazla zor olmadığı için piston rektefe (sanayide bol miktarda tanıdığım işletme var) işlemlerini kendim yapmak istiyorum.

    şimdi bu güzellikleri yaşarken süpermoto konusuna da girmek istiyorum yani anladığım kadarı ile saf kan sm'ler özel olarak üretiliyor ancak ülkemiz şartlarında almak biraz zor, genel olarak drz 400 öneriyorlar sm'ye en uyumlu model olarak ancak dediğim gibi ben 2t istiyorum ve alabiliceğim 2t modelleri sırası ile; gas gas ec250, ktm exc 250, yz 250 ama yz ye plaka çıkaramadığımız için onu elemek istiyorum gasgas ve ktm de dediğim modelleri gerekli parçaları aldıktan sonra ve ayarları yaptıktan sonra istikrarlı bir sm'ye çevirebilirmiyim verim li olur mu (ayrıca belirtmek isterim ki 2 zamanlı motorların bütün eksilerini biliyorum ve araştırıyorum ancak bana göre artıları daha ağır basıyor.)

    sabırla okuyan herkese teşekkürederim tekeriniz düz bassın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Ktm 640 tavsiye ederim. Orjinal sm olanları var duke diye geçiyor. Çok hafif ve aşırı torklu. 2t gibi çok masraflıda olmaz.

  3. #3
    ersinkahrama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2019
    Şehir
    BÜYÜKÇEKMECE
    Motosikleti
    GSX-R 600
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ktm 640 tavsiye ederim. Orjinal sm olanları var duke diye geçiyor. Çok hafif ve aşırı torklu. 2t gibi çok masraflıda olmaz.
    evet baktım tavsiyeniz üzerine 3 tane 2005 var ve durumları vasat duruyor biraz 2006 lar çok güzel 2 tane 2006 görebildim biri 22bin biri 30 bin tl ortalama 40 bin km bandında ve yaşına rağmen açıkçası bu yaşta hem arazi hem sm olarak metal yorgunu olabiliceği kanaatindeyim tabi tam net bilgiye sahip olmadığımdan yorumdada bulunamıyorum, daha çok 2 zamanlı vardı benim aklımda 2013-14 üstü exc 250 veya gas gas ec250 gibi makineler vardı hem mekanik olarakta meşgale olarak gördüğümden ama anladığım kadarı ile 2 zamanlılara pek sıcak bakılmıyor sm tarafında.

  4. #4

    Üyelik
    23 Mayıs 2024
    Konu biraz eski tarihli ama ben hem az cevap geldiğinden hem de belki hala bu hevese sahipsinizdir diye yardımcı olmak istiyorum.

    Şimdi öncellikle ülkemizden nedenini bilmediğim bir şekilde Cross modellerinden çevrililen Supermotolara karşı bi kin ve nefret var, bu çevirme SM'ye çevrilen Crossların SM'ye uygun olmadığını gidip fabrika çıkışlı SM alınması gerektiğini savunuyorlar. Fakat bilinenin aksine orijinal SM'ler Cross modellerinden çevirilen motorlardır. Fabrika çıkışlı SM'ler genellikle bu tarzı seven fakan motoru yüksek çoğunlukla şehir içi kullanan kişiler için yapılmıştır ve bi ölçüde naked modellere benzerler.

    Yurt dışı çevirme SM'ler genellikle KTM, YZ, CR, KX gibi motolardan olur fakat onların genellikle plaka gibi bir dertleri olmuyor.
    Bizim böyle bir derdimiz bulunduğundan size önerebileceğim modeller şu şekilde:

    - KTM 250 EXC modelleri
    - GasGas EC 250
    - Husqvarna FE 250
    - Yamaha WR 250 F

    Bu motorları karşılaştırmak gerekirse ilk 3 model KTM Company'e ait olduğundan birebir aynılar aralarında sadece kozmetik fark ve jant markaları gibi minimal farklar var.

    WR 250 F'in benim gördüğüm kadarıyla 2. el satışı şimdilik yok bayiden sıfır olarak satın alabilirsin. Bayi fiyatı şuan 420 bin bandında 450cc'lik modeli ise 499 bin olarak satılıyor. Türkiyede alan çok az olduğundan hakkında bilgiye fazla sahip değilim ama kendisinin öncü modeli olan WR 250 R, 250cc'lik 4 zamanlı Crosslar içinde açık ara en iyi performansa sahip olanıydı. F modeli R modelinin gelişmişi olduğu için 4 zamanlı bir Crossa göre performans bakımından çok üstün olduğunu düşünüyorum.

    Ama siz iki zamanlıda kararlıysanız ilk 3 model arasından zevkinize, tarzınıza ve kriterlerinize uygun olanı seçebilirsiniz.
    Motorunuzu seçtikten sonra asıl olay olan bu motoru SM'ye çevirmeye geliyor.

    Bir Cross modeli SM'ye çevirmek için değişmeniz gereken modeller kabataslak olarak jantlar ve lastikler, fren takımı (diskler, balatalar, kaliper adaptörü vb.), zincir ve dişli. Bunları yaptığınızda "Safkan" bir SM'ye sahip olmuyorsunuz fakat Supermoto yarışlarına katılmayacaksanız bunlar sizin için oldukça yeterli. Eğer Avrupa vari kozmetik yönünden zengin bir motor istiyorsanız bunlara ek olarak led far, egzoz, grafik kiti gibi değişiklikler de yapabilirsiniz. E tabi Türkiyede SM kültürü olmadığından bu parçaları bulmanız zor olacaktır, benim tavsiyem bunları "bolddesignz" üzerinden halletmenizdir. Kendileri SM üzerine kurulmuş İsveç menşeili bir mağaza ve SM üzerine aradığınız her şeyi bulabilirsiniz.


    Yardımcı olabiliydiysem ne mutlu bana umarım en kısa sürede bu planınızı gerçekleştirip yeni motorunuza kavuşursunuz, İyi Yolculuklar.

  5. #5

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Bu sporlar eski motorlarla yapilmaz. sifir yada iki uc yasini gecmis motor almak mantikli de[ildir. motor bot kask korumalar dortyuzbin besyuzbin tl lazim bugun icin. yedi tane spesial motorum oldu tavsiyem iki uc yasindan buyuk motora bulasmayin. bunlar asfaltta kullanilmiyor. kayaliklarda dere iclerinde geziyor. yeni ba;layandan alayim deseniz zor yerleri gecemeyip surekli hararet yaptirip motorun canina okurlar


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)