Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Hindistan rupisi >> Türk lirası (Bayi soygunu)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Hero'nun dikkatimi çeken bir motosikleti X pulse 200 çok kaliteli ve 2.motosiklet olarak tadından yenmeyecek gibi duruyor yanlız.. Hindistan fiyatı 97.000 lakh düz 100.000 desek türk lirasıyla 8.371 TL yapıyor, Üstelik bu fiyat bayinin kar'ı ve hindistandaki vergiler vs. dahil fiyatı. Şuan bizim bayideki satış fiyatı ise 16.500TL yani tam 2 katı. Belkide motosikletin fabrikadan çıkış fiyatının 3 katı.. Hintliler değil ama onları buraya getirenler bize fena geçirmeye çalışıyorlar çünkü japonlar çok pahalı ve başka seçeneğimiz de yok gibi...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    KDV + ÖTV + Nakliye (4600 km ve Türkiye içi bayilere dağıtım) + Distribütör karı + Bayi karı
    YZFR25 ve murat1903 bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Bu bir şey değil, 2x olur -> pazarlar farklı ve yukarıda belirtilen vergi ve lojistik vb. unsurlar var. Asıl Royal Enfield'in Hindistan ve Türkiye fiyatlarına baksanız gözleriniz yuvalarından uğrar. Royal Enfield Interceptor 650'ye 59.000TL fiyat koymuşlar. Hindistandaki fiyatı 21.000TL'ye denk geliyor, yani 3x. Bu olmamış işte. 35-40 arasına satsalar yarın gider alırım... Böyle Retro modellerin hastasıyım.

  4. #4

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu bir şey değil, 2x olur -> pazarlar farklı ve yukarıda belirtilen vergi ve lojistik vb. unsurlar var. Asıl Royal Enfield'in Hindistan ve Türkiye fiyatlarına baksanız gözleriniz yuvalarından uğrar. Royal Enfield Interceptor 650'ye 59.000TL fiyat koymuşlar. Hindistandaki fiyatı 21.000TL'ye denk geliyor, yani 3x. Bu olmamış işte. 35-40 arasına satsalar yarın gider alırım... Böyle Retro modellerin hastasıyım.
    Bu Royal Enfield benimde dikkatimi çekti ama bende Türkiye fiyatını biraz uçuk buldum.. Motosiklet güzel ama

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu Royal Enfield benimde dikkatimi çekti ama bende Türkiye fiyatını biraz uçuk buldum.. Motosiklet güzel ama
    Beygiri biraz düşük (45hp), bir 10bg daha olsa iyi olurdu ama bu da kurtarır. Sonuçta kullanım tarzı belli bir motosiklet ve bu beygir değeri ile bile otobanda çok rahat kullanılabilir. Çok incelemesi var Youtube'da. Avrupa ve ABD'de 3 yıl garantili satılıyor ve aşırı rekabetçi fiyatları var. Çok agresif girdiler piyasaya.

    Modifiye yapmaya çok uygun bir model, al kendinin et.
    newmoto76 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beygiri biraz düşük (45hp), bir 10bg daha olsa iyi olurdu ama bu da kurtarır. Sonuçta kullanım tarzı belli bir motosiklet ve bu beygir değeri ile bile otobanda çok rahat kullanılabilir. Çok incelemesi var Youtube'da. Avrupa ve ABD'de 3 yıl garantili satılıyor ve aşırı rekabetçi fiyatları var. Çok agresif girdiler piyasaya.

    Modifiye yapmaya çok uygun bir model, al kendinin et.
    Aynen bende ilk bakışta çok begendim aleti.. Düşük beygirli motor uzun ömürlüdür her zaman.. O yüzden bu tip motorlarda düşük kompresyon yüksek cc ve azda olsa düşük hp yi tercih ederim..

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Gerçek bir klasik. Hava/yağ soğutmalı İngiliz paralel çift silindir. Bence şu anda Triumph'tan çok daha İngiliz bu RE modeli...

  8. #8

    Üyelik
    20 Mart 2017
    O değil de ğardaş EHOMİ ÇOK EYYİİİ
    Dış minaklar bizi kıskaniyyy
    Hedef 2023 ne hedefi ise artık artık eminim önceleri hedef 2023 lafına gülüp geçiyordum ...
    Şimdi ciddi ciddi inandım hedef 2023

    hedefin 2023 oldugu ve başaracakları konusunda inancım çok kuvettli 2023 de ülkeyi batırcaklar,
    Bu konuda istikrarlı bir şekilde gidiyorlar ekomimiz
    Dış minnaklar engel olmaz ise bu ülke şuan da dünyaya lazım demezler ise HEDEF 2023 de batarız ..

    3-4 sene önce 1TL ye 30-40 rupi alınır iken şimdi ancak 10 Rupi alınıyor ,
    Hindistan para birimine karşı bile paramız 4 kat değer kaybetmiş ...


  9. #9
    toreador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2010
    Şehir
    Samanyolu
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Japon motosikletlerinin maliyetlerini Yen üzerinden değil de Euro tahmin ederken Hindistan motosikletini nede Rupi üzerinden hesap etmektesiniz?

    Tahmin ediyorum ki ülkemizde satılan hiçbir motosiklet modeli, markasının ana vatanıyla paralel bir fiyata sahip değildir. Hero, bu noktada çok büyük bir ayıp yapmıyor olmalı; motosikletin nakliyesi, TR'deki bayilerin koruma payları, servis maliyetleri, yedek parçası lojistik masrafları... Fiyatın farklı olması normal.

    Hiçbir marka global fiyat belirlemek zorunda olmadığı gibi yerelleştirme politikası ile farklı maliyetlere sahip olabiliyor.

    Markalar, en uygun fiyata mamul tedarik eden vakıf kurumları değil birer kar güden müesseselerdir.

  10. #10

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Malesef memlekette bir fiyatlama problemi var.. Geçen gün bir avm de dolaşırken bildik ayakkabı marka mağazalarındaki etiketlere göz attım 400 TL ortalama fiyatları vardı ayakkabıların.. Şimdi bu ayakkabının maliyeti 100 TL bile değil.. Dİyeceğiz ki AVM de kiralar çok pahalı vs vs.. ancak tüketici / müşteri tarafında AVM kirası falan algılanmaz.. Ayakkabı markaları konkordato ilan ettiler sebebi bu.. Ticaretin belirli mecraların dışında gerçek fiyatlarını bulacağı mecralarda gerçekleşmesi lazım.. Yani bu gidişle malum ayakkabı markaları doğal olarak satış yapamayacak..

    Ülkemizde işletmeler geleneksel yöntemler ve ticaret mantığı ile hareket edecek halen para kazanmaya çalışıyor. Artık eski kar marjları yok ve uzun zaman bu olamayacak.. Bu nedenle bu ülkenin gerçeği yüksek kar marjı degil satış adedinde oluşturulacak volume potansiyelidir...

    Yani şimdiye kadarki tüm distributorlerin olduğu gibi Hero da çok heyecanlı sektöre girmiş ancak şuanda yaptığı satışlar vs. başarısız görünüyor. Sadece Hero için geçerli değil.. Tüm markalar için geçerli bu.. Bu fiyatlar ile müşteri algısı eşleşmez.. Eşleşmiyor..

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Kotu ekonomik durumda surumden kazanilmaz. Cunku fiyatlar inse bile satis cok artmaz. Kimse kolay kolay keyfi alisveris yapmaz. Onun icin fiyatler yukselir. 2008 krizinde Amerika'da oyle oldu, su anda da Turkiye'de olan o. Bilir bilmez esnafi hedef almak beyhude. Mesele paraya gelince kimse aptal degil kendi ayagina sıksın.

    Bu arada Hindistan motosiklet pazari (37 milyon motosiklet) ile Turkiye motosiklet pazari (3 milyon) arasindaki ucurumu unutmamak lazim. Vergi ve nakliyat farki haric tutuldugunda bile fiyat farki olmasi dogal.
    oialdemir bunu beğendi.

  12. #12
    toreador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2010
    Şehir
    Samanyolu
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malesef memlekette bir fiyatlama problemi var.. Geçen gün bir avm de dolaşırken bildik ayakkabı marka mağazalarındaki etiketlere göz attım 400 TL ortalama fiyatları vardı ayakkabıların.. Şimdi bu ayakkabının maliyeti 100 TL bile değil.. Dİyeceğiz ki AVM de kiralar çok pahalı vs vs.. ancak tüketici / müşteri tarafında AVM kirası falan algılanmaz.. Ayakkabı markaları konkordato ilan ettiler sebebi bu.. Ticaretin belirli mecraların dışında gerçek fiyatlarını bulacağı mecralarda gerçekleşmesi lazım.. Yani bu gidişle malum ayakkabı markaları doğal olarak satış yapamayacak..

    Ülkemizde işletmeler geleneksel yöntemler ve ticaret mantığı ile hareket edecek halen para kazanmaya çalışıyor. Artık eski kar marjları yok ve uzun zaman bu olamayacak.. Bu nedenle bu ülkenin gerçeği yüksek kar marjı degil satış adedinde oluşturulacak volume potansiyelidir...

    Yani şimdiye kadarki tüm distributorlerin olduğu gibi Hero da çok heyecanlı sektöre girmiş ancak şuanda yaptığı satışlar vs. başarısız görünüyor. Sadece Hero için geçerli değil.. Tüm markalar için geçerli bu.. Bu fiyatlar ile müşteri algısı eşleşmez.. Eşleşmiyor..
    Maliyetlendirme yapmak, sadece tahminde bulunmak olabilir. "100 TL bile değil" olarak belirttiğiniz maliyete sahip olan firmayı sigortası Suriyeli işçi çalıştıran mı yoksa yılbaşı itibariyle brüt maaş maliyeti 2029 TL'den 2558 TL'ye çıkan fabrika sahiplerinden mi baz alındığı dahi maliyeti büyük ölçüde etkileyen bir faktör. Elbette imalatçı bir firmadan bahsedeceksek işletmelere yönelik elektrik %40 olarak aklımda kalmış olan elektrik zammı, ham madde tedariği ile alakalı ithalat, ek gümrük vergisi gibi yeni uydurulan vergiler ve kurun yükselişi de eklenmelidir.

    Eğer ithalat yoluyla tedarik edilen bir mamulden bahsediyorsak, yalnızca sınırdan geçen herhangi bir ayakkabı ürünü için doğrudan 70 TL ödeniyor. Bir dönem çalıştığım bir firmada 85 TL ile ayakkabı ithal ettik o dönemin Euro kuruyla fakat şimdi aynı mamul 220 TL'ye tekabül ediyor. Elbette ek gümrük vergisini ya da diğer eften püften unsurları hesaba katmadan söylüyorum bunu.

    Maksadım fikrinize muhalefet olmak değil, AVM'lerde kapanan firmalar dikkatimi çektikçe muhtemel maliyet artışlarını aklımdan simüle etmek gibi bir alışkanlık kazandım ve şu an eskiden muazzam karlı olan ayakkabı, tekstil sektörlerinin nasıl can çekiştiğini görürken fiyatlandırma politikalarının yanlışlığı konusunun ortaya çıkması üzerine dikkatinizi farklı bir bakış açısına yöneltmek istedim.

  13. #13

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Ok, Interceptor'un ABD fiyatı USD 5.800 bugünkü kurla ~= 34.000TL. Türkiye fiyatı ABD fiyatından %73 daha pahalı. Yani Türkiye'deki satıcı/dağıtıcı ABD lojistik / stoklama maliyeti, distribütör bayi karı + ABD vergilerinin üzerine %20 gümrük vergisi + %37 ÖTV + %18 KDV ekleyerek satıyor neredeyse. Bunun açıklaması şu RE Türkiye'de öpecek keriz arıyor. Bu fiyatlandırma varken o keriz ben olmam maalesef. Bana da satamıyorlarsa kime satacaklarını çok merak ederim

  14. #14
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    JAPON üreticilerin satış fiyatına bakarsanız mesela yurt dışında 10 bin dolara satılan bir motosiklete ülkemizde ortalama 60-70 bin civarı bir bedel isteniyor. Zaten 10 bin doların tl karşılığı 60 bine yakın bir mebla tutuyor arada pek fark yok. Ancak TL karşılığı 8 bin olan bir hintli ne hikmetse 2 katı fiyatına satılıyor. Honda'da MTV-ÖTV veriyor diğer markalarda peki bu hintlilere ne oluyor? Sebebi açık fırsatçılık yapıyorlar. Euro dolar türk parası karşısında güçlü diye japonların fiyatları yüksek. Yani hintliyi getiren firma ulan bu japon 250cc 28 ediyorsa benim hintlide 16-17 eder mantığıyla fiyat belirliyorlar diye düşünüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:15 ----------

    Alıntı toreador adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Japon motosikletlerinin maliyetlerini Yen üzerinden değil de Euro tahmin ederken Hindistan motosikletini nede Rupi üzerinden hesap etmektesiniz?

    Tahmin ediyorum ki ülkemizde satılan hiçbir motosiklet modeli, markasının ana vatanıyla paralel bir fiyata sahip değildir. Hero, bu noktada çok büyük bir ayıp yapmıyor olmalı; motosikletin nakliyesi, TR'deki bayilerin koruma payları, servis maliyetleri, yedek parçası lojistik masrafları... Fiyatın farklı olması normal.

    Hiçbir marka global fiyat belirlemek zorunda olmadığı gibi yerelleştirme politikası ile farklı maliyetlere sahip olabiliyor.

    Markalar, en uygun fiyata mamul tedarik eden vakıf kurumları değil birer kar güden müesseselerdir.
    Ne farkederki :/ Dolar üzerinden hesaplarsak 97.000 rupilik bir motosikleti hintliler 1.390 dolar karşılığında alabiliyor. Bu motosikletin bizdeki satış fiyatı 2800 dolar. Yani yine 2 katı :D Belkide hiç anlamıyorum bu işlerden kafam basmıyor ama mantıken öyle gibi
    Scooter 100cc (35k) - Vitesli 125cc (14k) - 250cc (54k) - 600cc (6k)

  15. #15

    Üyelik
    01 Mayıs 2014
    Hindistandaki satış fiyatının üzerine ÖTV + KDV ve Kargo masrafı eklemek yanlış olur. Halihazırda Hindistan'da motosikletler için %28 vergi alınıyor. %18'e düşürülmesi için motor üreticileri baskı yapıyormuş.

    Türkiye'de normalde 250cc altı motorlar için %8 ÖTV ve %18 KDV alınıyor. Vergi oranları Hindistan ile neredeyse aynı. Fiyatın bu kadar farklı olması makul değil ve vergiler ile ilgisi olmadığını düşünüyorum.

    https://economictimes.indiatimes.com...9.cms?from=mdr

  16. #16

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı Ros1n2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hero'nun dikkatimi çeken bir motosikleti X pulse 200 çok kaliteli ve 2.motosiklet olarak tadından yenmeyecek gibi duruyor yanlız.. Hindistan fiyatı 97.000 lakh düz 100.000 desek türk lirasıyla 8.371 TL yapıyor, Üstelik bu fiyat bayinin kar'ı ve hindistandaki vergiler vs. dahil fiyatı. Şuan bizim bayideki satış fiyatı ise 16.500TL yani tam 2 katı. Belkide motosikletin fabrikadan çıkış fiyatının 3 katı.. Hintliler değil ama onları buraya getirenler bize fena geçirmeye çalışıyorlar çünkü japonlar çok pahalı ve başka seçeneğimiz de yok gibi...
    Devlet diye birşey duymadın mı sen?

    Gümrük vergisi, ötv, ek!!gümrük vergisi...

    Avrupa'da 30 bin euro ya satılan bir araba da Türkiye'de 50-55 bin euro ya satılabiliyor. Bunlar sinir bozucu şeyler. Sene olmuş 2019, bunlardan haberi olmayan vatandaşlarımızın halen daha olması da başka bir sinir bozucu konu.

    Mesela abi 3 bin lira maaş alıyorsun diyelim. Aslında senin maaşın 4.500 TL falan. Kalan 1.500 TL de devlete vergi, polise maaş, yollara asfalt parası falan oluyor. Bu bilgi de benden olsun.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  17. #17
    toreador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2010
    Şehir
    Samanyolu
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Dikkatten kaçmaması gereken noktalardan birkaç tanesi şunlar: Bu fiyata satıp para kazanan Hindistan bayisi, kaç personel çalıştırıyor, personellerin kendisine brüt maliyeti nedir, işyeri kirası kazancına oranla ne kadardır, elektrik masrafı nedir, su masrafı nedir...

    Aldık verdik ile bir çarpma bir de çıkarma işlemiyle kabaca bir mukayese ediyoruz, ancak yinelemek isterim; global markalarda yerelleştirme olması oldukça makul bir durum.

  18. #18
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    google'dan yurt dışı fiyatı araştırma soruşturma: check
    google'dan yerel döviz birimi öğrenme : check
    hesap makinesi ile düz hesap yapma: check
    isyan başlığı açıp prim yapmaya çalışma :check

    hindistan vergi sistemine baksaydınız keşke, çünkü dünyada sadece Türkiye'de yasal olmadığı halde verginin vergisinin vergisi alınıyor.

    gümrükteki ek vergi + ötv+ kdv+ ekverginin ötvlenmiş halinin kdvsi+ ötv'nin kdvsi ek vergi %20miydi neydi hatırlamıyorum ama kdv haricinde ekverginin de kdv'si alınıyor, bunla da kalınmıyor nakliye,masraflar,distribütör karı ve bayi karının üzerine yine kdv biniyor. Devlet bir de diyorki 'sen kdv'den para kazandın karının %20'ini bana vergi vereceksin'

    kendi fasulyeden sananlarda yakıt ve motosikletteki vergiden bi haber, ''bayi ve distribütör bizden çoh gazanıyii yetişinnn'' diye isyanlarda hey yavrum hey her sene şe hesap kitapçı isyankar tayfadan en az 4-5 başlık görmeyince rahat edemiyorum

  19. #19

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı toreador adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dikkatten kaçmaması gereken noktalardan birkaç tanesi şunlar: Bu fiyata satıp para kazanan Hindistan bayisi, kaç personel çalıştırıyor, personellerin kendisine brüt maliyeti nedir, işyeri kirası kazancına oranla ne kadardır, elektrik masrafı nedir, su masrafı nedir...

    Aldık verdik ile bir çarpma bir de çıkarma işlemiyle kabaca bir mukayese ediyoruz, ancak yinelemek isterim; global markalarda yerelleştirme olması oldukça makul bir durum.
    ABD örneğine de bir cevap beklerim...

    Şu anda da işçiliğimiz Çin seviyesinde.

    Öne sürdüğünüz olgulara lafım yok ancak söz konusu fiyatları açıklamak için yetersiz.

    Ha şunu deseniz anlarım: Türkiye pazarı havagazı, potansiyel düşük o yüzden sadece varız demek için buradalar, 3-5 keriz de bulurlarsa ne âlâ.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:34 ----------

    Alıntı ryangt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    google'dan yurt dışı fiyatı araştırma soruşturma: check
    google'dan yerel döviz birimi öğrenme : check
    hesap makinesi ile düz hesap yapma: check
    isyan başlığı açıp prim yapmaya çalışma :check

    hindistan vergi sistemine baksaydınız keşke, çünkü dünyada sadece Türkiye'de yasal olmadığı halde verginin vergisinin vergisi alınıyor.

    gümrükteki ek vergi + ötv+ kdv+ ekverginin ötvlenmiş halinin kdvsi+ ötv'nin kdvsi ek vergi %20miydi neydi hatırlamıyorum ama kdv haricinde ekverginin de kdv'si alınıyor, bunla da kalınmıyor nakliye,masraflar,distribütör karı ve bayi karının üzerine yine kdv biniyor. Devlet bir de diyorki 'sen kdv'den para kazandın karının %20'ini bana vergi vereceksin'

    kendi fasulyeden sananlarda yakıt ve motosikletteki vergiden bi haber, ''bayi ve distribütör bizden çoh gazanıyii yetişinnn'' diye isyanlarda hey yavrum hey her sene şe hesap kitapçı isyankar tayfadan en az 4-5 başlık görmeyince rahat edemiyorum
    ABD Royal Enfield örneğine de baktınız mı? ABD'deki perakende fiyatına gümrük dahil tüm TC vergilerini uygulayınca buradaki fiyatı buluyorsunuz. Bu mantıklı mı sizce?

  20. #20
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    Hocam ne Royal enfielddan bahsediyorsun ? O motor Türkiye'ye ithal edildiğinde dolar kuru kaç paraydi ?

    Satilmayinca ,ithal edildigi tarih kurundan maliyetine verilir . Yine satılmaz ayrı konu .
    Sürümü olmayan ,devamı gelmeyecek motoru bedavaya yakın fiyata verseler yine emsal teşkil etmez


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)