Suzuki VStrom 650 vs. Mondial RX3i
Reklamlar
-
Merhaba Arkadaşlar,
Ben yurtdışında yaşıyorum ve Vatana yılda 2 kere geliyorum.
Birtane Mondial 180 Zone S im vardı(ilk vitesli motorum) ve 2 yıl önce yaklaşık 1800 km bir tur yapmıştım ve motor patlamasıştı.
Tur performansımı karşılamadığı için kısa süre önce sattım ve birtane Enduro tarzı bir motor almak istiyorum.
Alacağım motoru yılda 2-3 hafta süreceğimi göz önünde bulundurarak ne alsam diye düşünüyorum.
Şuan için Suziki Vstrom 650 yada 650XT(arada fark nedir bilmiyorum) yada Mondial RX3i ye odaklanmış durumdayım.
Fiyat olarak Suzuki yenisi yaklaşık 50.000 TL ve Mondial RX3i 19.000 TL
Sizlerin fikri nedir?
Mondial RX3i ihtiyacımı karşılar mı?
Tşkler...
Reklamlar
-
Yılda iki hafta sürmek için motosiklet alınmaz Türkiye'de. Hele ki sıfır v-strom hiç alınmaz. Motosiklet kiralayan firmaları düşünmenizi tavsiye ederim.
-
V-strom hakkında bilgi verebilirim, motorsiklet ağır ve tam bir tur motorsikleti. Çevirmesi, geri geri gitmesi hatta durduğunuz zaman tutması bile çok zor olan bir motor ama yola bi çıktınız mı rahatlıkla depoyu bitirene kadar gidebilirsiniz hatta biz yola çıktığımızda yaklaşık 300 km de bir ara vermiştik.
Düşük devir seven, artçılı ve yan çantalarla beraber tamamen dolu olmasına rağmen hemen hemen hiçbir zaman gidişatta ve konforda sıkıntı yaşamadık. Eğer turunuz uzun yol olucaksa, artçılıysanız ve çok eşyanız varsa hiçbir şekilde arkanıza bakmadan alabilirsiniz. (2007 model 21.000 liraya aldık yaklaşık 1-2 bin bakıma ve ekstralara gitti. böyle birşey de düşünülebilir.)
-
wing41 adlı üyeden alıntı
Yılda iki hafta sürmek için motosiklet alınmaz Türkiye'de. Hele ki sıfır v-strom hiç alınmaz. Motosiklet kiralayan firmaları düşünmenizi tavsiye ederim.
Niye alınmasın? 2 yıl önce aldım işte,ben yılda 2-3 hafta için motor alınıp alınmayacağını tartışmaya açmadım dostum, Suziki mi yoksa Mondial mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------
Pangaea adlı üyeden alıntı
V-strom hakkında bilgi verebilirim, motorsiklet ağır ve tam bir tur motorsikleti. Çevirmesi, geri geri gitmesi hatta durduğunuz zaman tutması bile çok zor olan bir motor ama yola bi çıktınız mı rahatlıkla depoyu bitirene kadar gidebilirsiniz hatta biz yola çıktığımızda yaklaşık 300 km de bir ara vermiştik.
Düşük devir seven, artçılı ve yan çantalarla beraber tamamen dolu olmasına rağmen hemen hemen hiçbir zaman gidişatta ve konforda sıkıntı yaşamadık. Eğer turunuz uzun yol olucaksa, artçılıysanız ve çok eşyanız varsa hiçbir şekilde arkanıza bakmadan alabilirsiniz. (2007 model 21.000 liraya aldık yaklaşık 1-2 bin bakıma ve ekstralara gitti. böyle birşey de düşünülebilir.)
Evet aynen uzun tur, artçı ve yan çantalar ile amacım.Bir full Depo ile kaç km yol yapıyorsun? Şehir içinde biraz yorucumu olur? Yeri gelecek şehir içinde de süreceğim.
Mondial RX3i almasına alacağım ama yine motor dağılma olayından endişeliyim. Ve o zamanlar garanti kapsamında iken kullanım hatası diye karşılamamıştilar. Fazla zamanım olmadığı için dava acacak vaktim vesayire yoktu.
O yüzden almışken kaliteli birşey olsun diye düşünüyorum.
Suzukiler sahibinden..60 bin 90 bin gitmiş makinalar var.gercekten hayret ediyorum. 2.el alsam,şans işi...
Durdurduğunuzda tutması bile zor derken...baya ağır ozaman. Bir yamacta durmayı hayal bile etmek istemiyorum. Mondial 180 Zone da bile yeri geliyor zorlanıyordum, hatta yan bile yatmıştım
-
şu an 240 binde yamaha mt07 var bakımları aksatılmazsa bi enduro yarım milyon gider diye düşünüyorum. İmkan varsa Vstrom imkanlar kısıtlıysa rx3i alacaksınız tartışılcak konu yok bence 😊
-
Rx3i evo BENCE mantikli secim olur.
Yilda bir ayda kullanilsa rx3i evo isinizi gorur.
-
Rx Evo , Vstrom ile karşılaştırılacak motosikletler değil malesef. Kısa bir süre için geliyorsanız sorunsuz motosikletlere bakmalısnız. Ben rx3 sahibi olmadım ancak fazlaca kullanma fırsatım oldu stop etme problemleri vs vardı(yeni modelde çözülmüş olabilir)
Bu arada o sınıfta seçenekleriniz çok fazla Kawasaki Versys, Honda Nc750 serisi,Triumph Tiger 800, Yamaha Tracer 700..hatta biraz daha yol ağırlıklı gidiyorsanız vfr800 crossrunner bile olabilir. Burda önemli olan hangi modeli kendinize daha uygun bulduğunuz ve avantajları/dezavantajları olarak değerlendirmeniz. Örneğin Honda'nın geniş servis ağı gibi.
Test edebiliyorsanız 2 modeli de deneyin,vstrom'un pürüzsüzlüğünden sonra çok fazla düşünmeyeceksiniz. Şimdiden hayırlı olsun.
-
Kavuklu adlı üyeden alıntı
Rx3i evo BENCE mantikli secim olur.
Yilda bir ayda kullanilsa rx3i evo isinizi gorur.
Etrafımdakiler aynı şekil söylediler.
Burada gerçekten göz önünde bulundurulması yılın sadece bir kaç haftası kullanılması.
-
-
24 Temmuz 2018, 22:19
#10
ermanay adlı üyeden alıntı
Rx Evo , Vstrom ile karşılaştırılacak motosikletler değil malesef. Kısa bir süre için geliyorsanız sorunsuz motosikletlere bakmalısnız. Ben rx3 sahibi olmadım ancak fazlaca kullanma fırsatım oldu stop etme problemleri vs vardı(yeni modelde çözülmüş olabilir)
Bu arada o sınıfta seçenekleriniz çok fazla Kawasaki Versys, Honda Nc750 serisi,Triumph Tiger 800, Yamaha Tracer 700..hatta biraz daha yol ağırlıklı gidiyorsanız vfr800 crossrunner bile olabilir. Burda önemli olan hangi modeli kendinize daha uygun bulduğunuz ve avantajları/dezavantajları olarak değerlendirmeniz. Örneğin Honda'nın geniş servis ağı gibi.
Test edebiliyorsanız 2 modeli de deneyin,vstrom'un pürüzsüzlüğünden sonra çok fazla düşünmeyeceksiniz. Şimdiden hayırlı olsun.
Açıkçası tam bir motorcu olarak kendimi sınıflandıramam ama yapmış olduğum uzun turuda gözardı edemem,bir çok tecrübe kazandım. Sonuçta hız tutkusu yok,sadece relax
Diğer Enduro tarzı Marka ve Modelleri araştırma fırsatım olmadı, açıkçası cokta beyin yormak istemiyorum, çünkü çok kapsamlı bir alan.
Vstrom sıfırı tabiki çok para,bir araba parası.
Merak ettiğim mesela tek silindir cift silindir arasında ki fark,ne gibi bir performans değişikliği sağlıyor?
Vstrom 250 CC si de var ..bunu hiç kullanan oldumu aranizda?
CCsi olarak Vstrom 250 ve RX3i 250 kıyas tutulabilir yada?
Yoksa suzuki cokmu bam başka sınıf?
-
24 Temmuz 2018, 22:40
#11
Çift silindirin sürüş konforu daha güzel oluyor vibrasyonu az bunun yanısıra yakıtı daha fazla olur. VStrom hakkında hiç bilgim yok sadece inazuma bloğu kullandığını biliyorum. Hız derdiniz yoksa VStrom - Crf 250 Rally bakabilirsiniz. Rally 250'nin 0 km gibi olanları 21-22ye bulunabilir.
-
24 Temmuz 2018, 22:47
#12
Boyun uzun degıl ise enduro olmaz hele çift kişi hiç olmaz. Madem az bineceksin al 650 CC lik ta Alp veya Yamaha xt660r bakma arkana . Boyun yetiyor ise Yamaha al.
-
24 Temmuz 2018, 22:49
#13
Suzuki v-strom 250 işinizi fazlasıyla görür. Başka bir şey düşünmenize gerek yok.Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla v-strom 650 büyük gelecektir.
-
24 Temmuz 2018, 23:26
#14
Benim hic motosikletim olmadi. Bir tane scooterim oldu 2 yil kullandim okadar.
Yorum yaparken izledigim okudugum kadariyla yapiyorum.
Bir sene icerisinde kullanacagin gun sayisi her ne kadar az isede KM yapman yuksek olacak sanirim.
Bence bu konuda ilk onceligin fiyat olarak fazla yuksek olmayan bir tercih yapmalisin
Rx3i evo
Vstrom 250
Tenere 660
Seni bu sartlar ve yollarda sanmiyorum uzmez
-
24 Temmuz 2018, 23:33
#15
Versys 650
Transalp 700
V-Storm
Maddi olarak çok sıkıntı yok anladığım kadarıyla. Uzun yol da yapılıyorsa yukarıdaki seçenekler crf ya da rx3i'ye göre daha doğru tercih olur diye düşünüyorum
-
25 Temmuz 2018, 01:46
#16
Değerli gamalulu, 63 yaşımda ,30 yıl 4 tekerden 14 tekere kadar her türlü araç kullandıktan sonra 13 seneden bu yana 2 tekere terfi ettim.
3. motosikletim RX3İ EVO. 2015 de 0 aldım . Şu an 16300 km deyim. Motorumla üçüncü kez İzmir Çeşme tatilimdeyim . Bursa - Çeşme gidiş dönüş 900
km . Bursa'da oturuyorum, çocuklarım ise İstanbul'da yaşıyor . Her yıl en az 5 - 6 defa motorumla Bursa - İstanbul yapıyorum. Evo ile gittiğim
yerler ; İstanbul, Kocaeli, Yalova, Kütahya, Balıkesir, Manisa, İzmir. Yukarıda ermanay isimli kardeşimiz crf 250 yi yazmış . Crf 100 km mesafe
içinde ve artçısız olarak kullanabileceğiniz bir motordur. Bugün rx3i ile 60000 li km leri tamamlamış pek çok arkadaşımız var. Ben sana evonun
en fazla kusur bulacağın tarafını söyliyeyim. Uzun yolda ellerde hafif bir titreşim hissedersin, o kadar. Evolarda 2018 modelde stop problemi
tamamen giderildi. Bana sorarsan Suzuki vstrom 250 ile Mondial rx3i arasında yüzde 10 kalite ve seyahat rahatlığı farkı var . Amma iş paraya
gelince neredeyse yüzde 70 fiyat farkı. Her iki motor için de söylüyorum boyunuz 1.70 ve daha altı ise enduro fikrinizi aklınızdan uzaklaştırın.
Gönlünüzdeki motora en yakın zamanda kavuşmanız dileğimle. Saygılar.
-
25 Temmuz 2018, 02:05
#17
bursalıali adlı üyeden alıntı
Değerli gamalulu, 63 yaşımda ,30 yıl 4 tekerden 14 tekere kadar her türlü araç kullandıktan sonra 13 seneden bu yana 2 tekere terfi ettim.
3. motosikletim RX3İ EVO. 2015 de 0 aldım . Şu an 16300 km deyim. Motorumla üçüncü kez İzmir Çeşme tatilimdeyim . Bursa - Çeşme gidiş dönüş 900
km . Bursa'da oturuyorum, çocuklarım ise İstanbul'da yaşıyor . Her yıl en az 5 - 6 defa motorumla Bursa - İstanbul yapıyorum. Evo ile gittiğim
yerler ; İstanbul, Kocaeli, Yalova, Kütahya, Balıkesir, Manisa, İzmir. Yukarıda ermanay isimli kardeşimiz crf 250 yi yazmış . Crf 100 km mesafe
içinde ve artçısız olarak kullanabileceğiniz bir motordur. Bugün rx3i ile 60000 li km leri tamamlamış pek çok arkadaşımız var. Ben sana evonun
en fazla kusur bulacağın tarafını söyliyeyim. Uzun yolda ellerde hafif bir titreşim hissedersin, o kadar. Evolarda 2018 modelde stop problemi
tamamen giderildi. Bana sorarsan Suzuki vstrom 250 ile Mondial rx3i arasında yüzde 10 kalite ve seyahat rahatlığı farkı var . Amma iş paraya
gelince neredeyse yüzde 70 fiyat farkı. Her iki motor için de söylüyorum boyunuz 1.70 ve daha altı ise enduro fikrinizi aklınızdan uzaklaştırın.
Gönlünüzdeki motora en yakın zamanda kavuşmanız dileğimle. Saygılar.
Öncelikle uzun uzun detaylı yazınız için teşekkür ederim Ali Bey.
Boyda sorun olacağını sanmıyorum,Boy 1.75cm ve geçen yıl bir kere bu motoru kısada olsa sürme fırsatım olmuştu.
Titreşim herhalde benim yaklaşık 1800 kmlik yaptığım turdan Mondial 180 zone ile daha kötü olamaz,yada?
Tabiki 2 silindir motor hiç sürmedigim için titreşimli ve titreşimsiz farkını bilmiyorum.
Evet bu stop olayını okumuştum hatta uğur motor ustalarını çeşitli illere yanılmıyorsam Adana ya göndermişti.
Bu sorun giderildi ise gerçekten iyi.
2015 ile 2016 modellerinden itibaren bazı değişiklikler var sanırım yada?
Mesela farları açma kapama imkanı yok, hep yanıyor? Başka cantları büyütmuşlerdi,egsoz ısısı artçı yı rahatsız ediyordu,o giderilmiş galiba, ön rüzgarlık camı yükseltilmiş.
Başka da aklıma gelmiyor.
RX3i de nasıl bilmiyorum ama benim 180 Zone da 15-20 km hız sapması vardı.mesela 140 gitmiştim bayır aşağı ama navigasyon gps hızı hakikatte 120-125 idi.
Sizin test etme imkânınız oldumu? Azami sürat nekadar? Ve bir full depo ile menzil kaç km gidiyor?
-
25 Temmuz 2018, 02:33
#18
Sevgili gamalulu , şubat 2018 de İst fuarda UMA yetkilileri bu modelde stop probleminin halledilmiş olacağının garantisini verdiler. Ben 3 yıldır
Çeşme'ye gelirken Bursa'dan dolu depo ile yola çıkıyorum . 308 km sonra Manisa'yı 6 km geçince tekrar fullüyorum . 73 lira , yaklaşık 11.5 litre
benzin alıyor . İnan zone 180 den çok daha rahat yolculuk yaparsın. Benim motorum 2015 . Ön Jantı 2016 ile değiştirdikten sonra km saatindeki sapma bitti. Profilimde telim var . Dilediğini sorabilirsin.
-
25 Temmuz 2018, 09:48
#19
2018 model mondial evo alacağıma 2004 model 200.000 km'de vstrom alırım.
-
25 Temmuz 2018, 10:30
#20
》》Bursalıali》》 abininde dedigi gibi aslinda %60%70 lik bir fiyat farki ciddi rakam.
Bende olsam rx3i evo yu tercih ederdim ve bakim araliklarini sık tutarak sıkıntısız kullanirdim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)