Super Sport'dan Cruiser'dan Enduroya geçiş. Yardıma ihtiyacım var.
Reklamlar
-
kilometreyi nasıl tutuyolar acaba ben 20 senedir sürüyorum. kıçıma sayaç takmadım ne kadar sürdüm.
Neyse. tel jant alüminyum jant mevzusuna gelelim. Endurolarda tel jant tercih edilme sebebi jantların esnemesinden kaynaklı. Yani hoplar zıplarken tel jant esner. Alüminyum jant tankk diye çakılır. O yüzdendir yol için ayrı enduro için ayrı jant.
Şimdi asıl konu motora gelelim. Yaşın 30+ olsaydı derdim ki paran yetiyosa git afrika twini al düşünme. Tecrübesizliğine rağmen.
Bi çok arkadaşıma 2. motor 600 750 vs. aldırttım sorun yaşamadılar. Çünkü endurolar sakin aletler düşük devirli çalışıyor kontrol etmesi zor değil.
Ama sen hem tecrübesiz hem genç hemde kararsızsın. Az para değil bu motor çabuk sıkılma ihtimalin veya beğenmeme ihtimalin var.
Sana tavsiyem çinli veya ucuz yollu bi enduro alıp kendini denemen. Çünkü cruiser ve enduro arasında kalmak çok farklı düşünceler.
Birisi dış görünüş meraklısına hitap eder diğeri maceracıya.
Reklamlar
-
emremm adlı üyeden alıntı
Yaptılar derken. 20 kişinin toplamı mı 10 milyon km?
Tek kişi ise, yani bu adam yatmamış, uyumamış, 29 yılda, günde yaklaşık 950km yol yapmış. Öyle mi?
O adam ya hesap bilmiyor, ya da hiç dayak yememiş.
Dur ya. yeniden hesaplayayım.
Siz ne yaptınız arkadaslar? Benimde tamı tamına 29 yıldır motosiklet ehliyetim var. Yılda olsa olsa 5.000 km motorla yol yaparım. Hadi 10.000'de arabayla yapmış olayım. Hepsi bu, hayatımız sokakta gecmiyor ya.
Yıllık 5.000 km'den 30 yıl desen toplam 150.000 km eder. Belkide o kadarı bile bulmamıştır. 10.000.000 km neci???
Konyalı bile olsa (!!!) kimse bu kadar sallayamaz. Bunu soyleyen arkadas mutlaka kamyoncudur ve her gittiği yere motorunuda taşımıştır (motorcu aşkı!). Sadece bu küçük detayı size söylemeyi unutmuştur, hepsi bu.
-
Dedim ya.
Ya hesap bilmiyor, ya da hiç dayak yememiş.
Sallarlar böyle.
Elemanın biri vardı zamanında, bir milyondan falan bahsederdi.
Yaşına bakıyorum, daha otuzlarında bile değil. Ulan, hiç mi yemek, mıçmak, uyumak için durmadın.
Üfürmek bedava.
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
kilometreyi nasıl tutuyolar acaba ben 20 senedir sürüyorum. kıçıma sayaç takmadım ne kadar sürdüm.
Neyse. tel jant alüminyum jant mevzusuna gelelim. Endurolarda tel jant tercih edilme sebebi jantların esnemesinden kaynaklı. Yani hoplar zıplarken tel jant esner. Alüminyum jant tankk diye çakılır. O yüzdendir yol için ayrı enduro için ayrı jant.
Şimdi asıl konu motora gelelim. Yaşın 30+ olsaydı derdim ki paran yetiyosa git afrika twini al düşünme. Tecrübesizliğine rağmen.
Bi çok arkadaşıma 2. motor 600 750 vs. aldırttım sorun yaşamadılar. Çünkü endurolar sakin aletler düşük devirli çalışıyor kontrol etmesi zor değil.
Ama sen hem tecrübesiz hem genç hemde kararsızsın. Az para değil bu motor çabuk sıkılma ihtimalin veya beğenmeme ihtimalin var.
Sana tavsiyem çinli veya ucuz yollu bi enduro alıp kendini denemen. Çünkü cruiser ve enduro arasında kalmak çok farklı düşünceler.
Birisi dış görünüş meraklısına hitap eder diğeri maceracıya.
Önerilerin ve verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Tel jant ile şehir içi kullansam yada uzun yolda yüksek hız yapsam falan bir sorun olmaz değilmi ?
Beğenmeme ihtimalin var demişsiniz en kötü satılır ne olucak
Bahsettiğim gibi işte. Zevk için biniyor olsam cruiser olurdu belki ama sürekli kullanmak istediğim için mantığım enduro diyor.
-
Lastik senin kullanımına bağlı. Sürekli arazide kullanacaksan dişli lastik. Karışık kullanıyorsan ona göre lastikler var. Hatta racing motor lastiği takıp süpermoto yapıyorlar ki onu ayrı seviyorum çok tatlı duruyor.
Crusier sakin adam işi bence. Trafikte taksi gibi dolaşmak lazım. Ağır hantal büyük alet.
-
Tel cant arazi motorları için diye biliyorum. Çelik cant(ss cantları gibi) yol motorları için. MrMud'a selamlar haklıydı, enduro klasmanı aşırı büyük bir klasman, içinde onlarca motorsiklet türü var. ufak motorsikletleri alıp, süpermotoya çeviriyorlar, racing motorsiklet cantı takıyorlar.
Sanada selam dostum..
Konuya gelince , dostum açık söyleyeyim an itibari ile başım fena ağrıdığı için yazını sonuna kadar okuyamadım, anladığım kadarıyla bütçe sıkıntın yok.
Bu olaya yeni başlıyorsan crf250 ile başla hem yolda hem arazide seni yeterince pişirecek bir motor.
Dersen ki yok ben arazi ile ilgilenmiyorum, bana keyifli cüsseli asfaltta uzun yol motoru felan lazım , o zaman sen enduro aramıyorsun, tekrar tekrar bağıra bağıra söylüyorum "Enduro kelimesi ile Asfaltın uzaktan yakından, ufacık bir alakası yok".
Dediğim gibi yazını malesef okuyamadım aşırı uzun geldi birazda ben hastayım kafa kaldırmadı...
Diyorsan ya ben arazi mutlaka yapicam ama bu motoru yeri gelince şehir içinde de kullanmam lazım, dediğim gibi crf250 ile başla "dual-purpose" niyetine.
İlerde iyice piştikten sonra alman gereken makina husqvarna 701enduro yada Africa twin
-
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Lastik senin kullanımına bağlı. Sürekli arazide kullanacaksan dişli lastik. Karışık kullanıyorsan ona göre lastikler var. Hatta racing motor lastiği takıp süpermoto yapıyorlar ki onu ayrı seviyorum çok tatlı duruyor.
Crusier sakin adam işi bence. Trafikte taksi gibi dolaşmak lazım. Ağır hantal büyük alet.
Şekli ve sesi güzel olabilir lakin sizinde dediğiniz gibi ağır ve hantal. Alınır alınmaz değilde sürekli kullanmak isteyen bir kişi için mantıksız olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------
MrMud adlı üyeden alıntı
Sanada selam dostum..
Bu olaya yeni başlıyorsan crf250 ile başla hem yolda hem arazide seni yeterince pişirecek bir motor.
Dersen ki yok ben arazi ile ilgilenmiyorum, bana keyifli cüsseli asfaltta uzun yol motoru felan lazım , o zaman sen enduro aramıyorsun, tekrar tekrar bağıra bağıra söylüyorum "Enduro kelimesi ile Asfaltın uzaktan yakından, ufacık bir alakası yok".
Dediğim gibi yazını malesef okuyamadım aşırı uzun geldi birazda ben hastayım kafa kaldırmadı...
Diyorsan ya ben arazi mutlaka yapicam ama bu motoru yeri gelince şehir içinde de kullanmam lazım, dediğim gibi crf250 ile başla "dual-purpose" niyetine.
İlerde iyice piştikten sonra alman gereken makina husqvarna 701enduro yada Africa twin
Yazınızı okudum ve bir anlam karmaşası yaşıyoruz sanırım. Ben şöyle biliyorum enduro dediğimiz motosikletleri şehir içinde kullanıyoruz ama topraktada sıkıntı olmuyor lakin crostan farkları cros gibi çok zor koşullarda elverişli bir performans sunamıyor. yani çok yüksek atlama zıplama tırmanma gibi şeyler. ayrıca cros motorların toprakta kaymaması için lastiklerinin sık ve dişli olduğunu biliyorum.Benim maksadım malumunuz yollarımızın durumu, arada sırada macera arayışı,çantalarla birlikte sağlayabildiği bagaj hacmi. Şimdi africa twin,yamaha xtz 660 z, xtz 1200e super tenere,ducatı multistrada 1200,bmw 1200 gs,benelli trk502. Bunlar enduro olmuyormu şimdi ?
-
M3x3l1n4 adlı üyeden alıntı
Yazınızı okudum ve bir anlam karmaşası yaşıyoruz sanırım. Ben şöyle biliyorum enduro dediğimiz motosikletleri şehir içinde kullanıyoruz ama topraktada sıkıntı olmuyor lakin crostan farkları cros gibi çok zor koşullarda elverişli bir performans sunamıyor. yani çok yüksek atlama zıplama tırmanma gibi şeyler. ayrıca cros motorların toprakta kaymaması için lastiklerinin sık ve dişli olduğunu biliyorum.Benim maksadım malumunuz yollarımızın durumu, arada sırada macera arayışı,çantalarla birlikte sağlayabildiği bagaj hacmi. Şimdi africa twin,yamaha xtz 660 z, xtz 1200e super tenere,ducatı multistrada 1200,bmw 1200 gs,benelli trk502. Bunlar enduro olmuyormu şimdi ?
MrMud daha iyi açıklar ama bildiğimi söyleyeyim ben.Cross motor toprakta enduro hem yolda hem toprakta gider diye bişi yok.Enduro endurancedan gelir dayanıklılık demektir ki bu sürücünün araziyle dövüşmesidir.Enduro olması için 1 numaralı şart araziye girmesidir ki saydığın Tenereler,GS'ler araziye girer ama ne kadar girer.O saydığın motorlar 200+ kg motorlar.Şöyle düşün 60 kgluk bi adam mı daha iyi ormanda koşar yoksa 150 kgluk bir adam mı.Onlara enduro deniyor ama bence uzaktan yakından alakaları yok enduroyla.Çünkü cüsseleri el vermiyor.En fazla gidebilecekleri arazi de dozerin düzleştirdiği patikalar yoksa en küçük zorlukta tıkanırlar.Tabi bazı adamlar o makinelerle dağda bayırda hoplaya hoplaya gezen ama o adamlara Spacy versen de aynısını yaparlar.
Enduroların bazı ayırt edici özelliklerini sayayım:
-Tel ve 21 inç ön jant
-Yerden yüksek
-Hafif
Şimdi mesela NC750x'e bakalım.17 inç ön-arka jant.Yerden 790 mm yükseklikte.Çelik jant.TRK 502'de nerdeyse aynı biraz uzun olması haricinde.Bu motorların ucuna bi gaga takıp enduro diye milleti kandırıyorlar.Sport touring motorları yaşlı dayılara enduro diye yedirdiler şimdi her 2005 model F650 GS alan kendini endurocu sanıyor.Ki sorsan girdiği en zorlu yer mıcırlı dağ yoludur.
-
RoofRoof adlı üyeden alıntı
MrMud daha iyi açıklar ama bildiğimi söyleyeyim ben.Cross motor toprakta enduro hem yolda hem toprakta gider diye bişi yok.Enduro endurancedan gelir dayanıklılık demektir ki bu sürücünün araziyle dövüşmesidir.Enduro olması için 1 numaralı şart araziye girmesidir ki saydığın Tenereler,GS'ler araziye girer ama ne kadar girer.O saydığın motorlar 200+ kg motorlar.Şöyle düşün 60 kgluk bi adam mı daha iyi ormanda koşar yoksa 150 kgluk bir adam mı.Onlara enduro deniyor ama bence uzaktan yakından alakaları yok enduroyla.Çünkü cüsseleri el vermiyor.En fazla gidebilecekleri arazi de dozerin düzleştirdiği patikalar yoksa en küçük zorlukta tıkanırlar.Tabi bazı adamlar o makinelerle dağda bayırda hoplaya hoplaya gezen ama o adamlara Spacy versen de aynısını yaparlar.
Enduroların bazı ayırt edici özelliklerini sayayım:
-Tel ve 21 inç ön jant
-Yerden yüksek
-Hafif
Şimdi mesela NC750x'e bakalım.17 inç ön-arka jant.Yerden 790 mm yükseklikte.Çelik jant.TRK 502'de nerdeyse aynı biraz uzun olması haricinde.Bu motorların ucuna bi gaga takıp enduro diye milleti kandırıyorlar.Sport touring motorları yaşlı dayılara enduro diye yedirdiler şimdi her 2005 model F650 GS alan kendini endurocu sanıyor.Ki sorsan girdiği en zorlu yer mıcırlı dağ yoludur.
Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Bende biraz vikipedi araştırması yaptım ve diyorki:endurolar yol endurosu(büyük enduro), hard enduro,soft enduro olarak üçe ayrılırlar. Banada yol endurosu lazım Hard enduro tamamen zevk işi. Biz sadece zevkinde değiliz.
-
Bana kalsa CRF250L-Rally, KLX250L bile enduro değil, toprak, stabilize yol motorlarıdır.
Bunlar çift amaçlı, yakıtlı, ufak bir çanta ile 150-160 kg. motorlar ve yol dışına çıkamazlar.
Tek başına, çamurda düşürülmüş bir motoru çok güçlü değilseniz iki kere peş peşe kaldırıp devam edemezsiniz.
Onun için hiç kimse tek başına yol dışına çıkmak istemez. Grupla gidilir. Min. iki kişi.
KTM gibi firmaların 90-100 kg. civarında enduro motorları var. Onları inceleyin.
Yol dışına çıkmam, çamurda sürmem derseniz çift amaçlı (dual-purpose), (dual-sport) motorlara bakacaksınız.
-
Enduro motosikletler rahat konforlu uzun yolculuklar yapabileceğiniz motosikletler değildir. Touring modelleri tavsiye ederim. Enduro nispeten dağlardan daşlardan ordan burdan atlayıp tırmanabileceğiniz makinalardır.
-
telike adlı üyeden alıntı
Enduro motosikletler rahat konforlu uzun yolculuklar yapabileceğiniz motosikletler değildir. Touring modelleri tavsiye ederim. Enduro nispeten dağlardan daşlardan ordan burdan atlayıp tırmanabileceğiniz makinalardır.
Kısacası budur...
Enduro motor nedir diye merak ederseniz, Ktm exc , Husqvarna TE-FE serilerine bakın...
Hiç birinin r1200gs felan ile alakası olmadığını anlayacaksınız.
Hatta africa twin de enduro değil ama işte, neyse diyoruz...
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)