Enduroya nasıl başlanır konusunu işlemeye çalışıyorum .
Yeni başlayanlar , başlayacak olanları doğru şekilde başlatmak amacım.
Forumda enduroya pek ilgi yok gibi.
Konunun magazin boyutu daha çok ilgi çekiyor.
Aslında o videoların içinde olmak o kadar da zor değil.
Bir sporla seyirci olarak ilgilenmekte güzeldir ,
İçinde olmak için tek başına izlemek yetmez.
Düşünün , milyonlarca futbol izleyisinden kaç tanesi seyrederek gol atmıştır.
Umarım sahaya çıkacak enduro severlere ulaşırız.
vay arkadaş adama bak 4 silindiri ne yapıyor
biz de aman abs olsun şöyle olsun güvenli olsun diyoruz kendimizi olmadık kalıplara sokuyoruz hayatı korkarak yaşıyoruz
biraz gözümüzün pası silinsin
http://www.dailymotion.com/video/x5c92px
http://www.dailymotion.com/video/x5c92px
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:19 ----------
http://www.dailymotion.com/video/x5c92px
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
o makina bizde muhtemelen silip silip seyrederiz yolda kullanmaya korkarız aman toz olmasın pislenmesin
adam yanlamayı bıtak cayır cayır frenle dönüyor çılgın ya
Hocam tabi maddiyattan korkup yapabilecek olan varsada yapamiyor.
Bu adamın bu seviyeye gelene kada neler parçaladığını hesaplayamayız bile.
Bizim senede en iyi ihtimalle 300 gün çalışıp 1400 lira asgari ücret alan vatandaş neyle denesin, nasıl geliştirsin kendini.
Ha biri çıkıp derse "o imkanlar bende olsa ohoooo" diye, ona eyvallah.
Bizim ülkemiz, kendi imkanlarıyla uçak yapıp üstüne bide sıfır eğitim ile uçak sürüp, devlet tarafından uçakları gömülerek imha edilip, bir daha yaparsan müebbetten yargilanirsin denilen Vecihi'nin ülkesi
Sonra da malum filmde sanki saf aptal beceriksiz bir pilotmus gibi kazındı kafamıza
Vecihi denilince kahkaha atmaya başlar olduk
Diyoruz ki neden üretmiyoruz ?
Bilmem ki, neden acaba
Konuyuda dağıttım vallahi, niye böyle kızdım anlamadım.
Arkadaslar da bana hep diyo sana bmw yakışır
Ama masrafi ağır gelir
Vergisi sigortasi kasko su vs derken yıllık 2000 tl masrafi var
Hic kullanmasam da gideri belli birde kullanırsak bakımı benzini vs derken 650cc ++ yıllık maliyet 6000 7000 tl gibi maliyeti oluyor
Ya çok zengin olacan yada köpek gibi çalışacaksın
Durum bu malesef
2010 yılından beri enduro ile ilgiliyim.Hem sürüyorum hemde araştırıyorum.Dediğiniz gibi bu forumda ve ülkemizde enduroya pek ilgi yok.Enduroya olan ilginin ve kullanıcı sayısının artması için öncelikle yapılması gerekenler,enduro kulüp ve toplulukları oluşturmaktır.
Enduro tek başına yapılmıyor.Toplu halde gezmek çok daha zevkli ve sürekli sürmek istiyorsunuz.Herhangi bir kulübe üyeyseniz merakli gençleri haftalık toplantı ve sürüş etkinliklerine davet edip herhangi bir ücret talep etmeden enduro sürüşü konusunda bilgilendirmek ve motosiklet üzerinde doğru eğitimi vermek yapılacak en iyi uygulamadır.
Benim gurubumda yaklaşık olarak 12-13 arkadaşım var.aramızda 3 arkadaş yeni,tur esnasında bu arkadaşları ortamıza olarak arazide neyin yanlış neyin doğru olduğunu doğru olarak anlatarak bu işten zevk almalarını ve öğrenmelerini sağlıyoruz.Diğer türlü enduroya başlayan bir sürücü doğru kişilerle doğru bilgiyi alamadığı zaman enduro onun için bir işkence oluyor,hem kendine zarar veriyor,hemde motosikletine zarar veriyor.Bu bahsettiğim konu KTM EXC türü SPECIAl motorlarla yapılan %80 hard %20 soft olarak extreme ve hard enduro tarzı teknik ve zeka gerektiren sürüşleri kapsıyor.GS650 vb gibi motorlarla yapılan uzun gezi stabilize yol tarzı sürüşler için farklı eğitimler uygulanmalıdır.
Hard enduro sürüş eğitiminin dışında birde motosiklet mekanik eğitimide çok önemlidir.Hard enduro esnasında sürücü motosikletini çok iyi tanımalı ve nerede nasıl tepki vereceğini hararetini,yağ oranını,motor sesini,sekman,piston saat takibi bakım prosüdürü,REPAıR manuel kitapçığı,süspansiyon ayarları,alt devir ve üst devir için exup yay bilgisi,sürülen bölge için rakım sıcaklık ile alaklı karb meme ayarları vs gibi bir çok konuda bilgi sahibi olmalıdır.Bir hard enduro sürücüsü eğer motosikletinin bakımını yapamıyorsa yıllık olarak motosikletinin bakım ücreti çok ağır gelecektir.Örn. olarak ktm 300exc nin sekman zamanının geldiğini anlayamaz ve sürmeye devam ederse,bozulan sekman nikasil silindirin çapını bozaktır.ve ilk önce piston sonrasında silindir çöp olacaktır..Düzenli sekman değişimi bir pistonun ömrünü 500 saate kadar uzatabilir.
Ayrıca süspansiyon ve exup ayarlarını sürücü yapamıyorsa.Doğal ortamda motosikletini şartlara göre ayarlayamaz ve iyi bir sürüş gerçekleştiremez,Örn. olarak Dik bir rampa var ve tam ortada hız kesip tekrar hızlanmanız gerekiyor.Eğer burda motosikletin ayarı düzgün değilse makina patinaja girecek ve size işkence yapacaktır..
Genel olarak Gurup olmalı ortak bir garaj olmalı garajda tamir ve bakım için alet edevat olmalı gurupta bu işten anlayan ve ticari amaç gütmeden öğrenmenizi sağlayacak tecrübeli endurocular olmasına dikkat edilmelidir.Tecrübelerime dayanarak söyleyeceklerim şimdilik bu kadar.Bu Bahsettiklerim benim gibi aylık ücretle çalışan ve aynı zamanda enduro sporunu devam ettirmek için minumum maliyet maximum zevk orantısı kurmus birisi olarak bütçesi benim gibi olan ve yeni enduroculara tavsiyelerimdir.Bütçesi iyi olan arkadaşlar bakımlarını iyi bir mekanikerde yaptırabilirler.Ama yine exup ve süspansüyon ayar bilgilerini mutlaka öğrenmeliler.Sürüş eğitiminide hiç uğraşmadan bir hoca tutarak çok çabuk öğrenebilir.Ama bu tarz başlangıçların genelde devamlılığı olmuyor....
Bu videoda ön ve arka tekerin bilyalarını değiştiriyorum.bilyalar orjinal değil ama aynı ebatlarda kaliteli bilya olarak daha ucuza maal ettim.Daha öncede böyle yapmıştım.
toplam maliyet 50tl
Orjinal+işçilik olsaydı+70$+100tl işçilik olacaktı.
SADECE ENDURO @YOUTUBE
Teşekkürler video da yazdıklarınızda çok faydalı bilgiler.
Merhaba, mt25 kullanicisiyim evliyim bi cocugum var, bir yetmis boyundayim 72 kiloyum 33 yasindayim (o kadar oldum mu ya hakkaten) neyse kisisel bilgilerden sonra surus bilgilerime geceyim 4000 km tecrubem var. Ayda en fazla iki kez bi bucuk saat motora binebiliyorum. enduroya baslamak istiyorum sizlere bi kac sorum var?
Ben de umut var mi?
Eger umut varsa ne ile baslayim butcem motorum arti bi kac bin tl dir.
Ankarada bu isle ugrasan kimselere nasil ulasabilirim?
Egitim mutlaka almam gerektigine inaniyorum ona para ayiririm.
Tavsiyelerinizi dusuncelerinizi bekliyorum.
Not: imla hatalari icin ozur dilerim telden yaziyorum.
Hocam benim de öyle aman aman bi tecrübem yok. Motor hevesim yıllardır var ancak motordaki bu vites olayı bana hep karmaşık geldi. Scooter ile başladım,sıfır Nmax alıp 2 ay bindim ve sattım, sonra Xmax aldım, 2 bin km civarında ona bindim. Bu esnada ehliyet yok henüz, sonra kursa kaydoldum, kursun motoru ile sınavdan bir gün önce 2 saat ve sınav günü sınava girmeden önce 15 dakika, toplamda 2 kez çalıştım ( mt07 )ve bi kez stop ettirerek ehliyeti aldım. Vites konusunda hala sıkıntılarım var çünkü neredeyse hiç tecrübem yok, vites olayı refleks halini almadı çünkü.
Şu an Africa Twine biniyorum DCT. Vitesli motordan kesinlikle çok çok daha pratik olduğunu düşünüyorum. Taş toprak ve eğimli arazilere girebiliyorum. Çok şükür bu süreç içerisinde düşme kalkma vb olmadı. En büyük korkum arazide tek başıma iken motoru yatırmak, düzeltemeyeceğime eminim çünkü. Ekstra bi eğitim almadım sadece youtube eğitim videoları izledim ama enduro eğitimi alacağım. Benim yaşım da 35 bu arada
Merhaba . İlk sayfada baya yazılı ve görsel bilgi var yeni başlayacaklar için .
bu spora başlamanın en kolay yolu yapan gruplara katılmaktır gelişim daha hızlı olur.
Tek başına sıkıcı olabilir
Fedarasyonun sitesinde yarış takvimi var motokros ve enduro yarışlarını izlemek çok işe yarar.
enduro ve motokros farklı sporlar , mx parkurunda başlangıç yapılabilir soft sürüşlerle
yada orman , dağ yollarında ayakta sürüş yaparak başlanabilir.
ayakta sürüşün gerekliliğini anlamak birkaç günde olmaz birkaç ay yapılmalıdır.
vücut duruşu ilk sayfada var.
sabırla çalışmak gereklidir.
başlangıç olarak kx,crf x,crf r,wr f gibi motorlar uygun fiyatlı sayılabilir ktm exc , exc f,husqvarna ya bütçe yetiyorsa en çok satılan modellerdir
Ankara da çok iyi sürücüler var izinsiz isim vermek doğru olmaz
internetten bulabilirsiniz
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)