Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Enduro cross motor onerisi/yardim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Eylül 2016
    Selam arkadaşlar içimde olan cros motor hevesimi gerçekleştireceğim inşallah kısa zaman sonra.fakat teknik bilgi ve tecrübe yok bu konuda surmuslugumde yok yani. Ama öğrenilir surmesi diye dusunuorum.
    Araştırmalarım sonucu trafikde tam cros surulmedigini öğrendim buda beni gayet uzdu. Fakat sonradan enduro tarzını öğrendim trafiğe uygun sekliymis crosun. Bu noktada kafamda belirledigim motorlar oldu tabiki. Crf 250L , Klx250, wr250r ve diğerleri..
    Benim butcem hepsine yetiyor fakat aralarında parca piyasası pazarı kullanışı gücü açısından fark olduğunu gördüm.
    Benim asıl içimde olan şey şu motor resmi açıdan sıkıntı çıkarmasını yani plaka ruhsat vs. Bu enduro oluyor. Ama enduroda ayna plaka sinyaller vs benim hiç hoşuma gitmiyor .Hangi endurouu alirsam aliyim bunları sokecegim . Ozaman şöyle soruyla karşılaşacağımı tarafınızdan "neden tam cros anlıyorsun o halde ". İlk sebebi oturduğum yer çevre komple asfalt yani counluk asfaltta keyfine surucem sonra arazi vs keşfedince olaya akicam ucucam ziplicam. Diğer sebebi polis yakalarsa en azından ruhsat plaka belge vs gosterirsem yirtarm en azından diye dusunuorum.
    Hemde uzun yol gezmelerim olacak tabi ondan dolayı enduro uygun. Dahasinida sayarizda gerek yok malumunuz.Ama ayni zamanda güçlü olsun tikanmasin istiyorum.Zaten motorun gücünü ve ilgili surus alanlarını keşfedince asfalttanda cekiilirim büyük oranda
    Şimdi gelelim incelemeye Yamaha güçlü ve kaliteliymis hondanin piyasası varmış Kawasaki ikisininde iceriiyor ama motor tipi iyi deil diye gordum.
    Ben crf250 alsam 2, el bu dediğim seyleri yapsam cross benzetsem cros tadını alirmiuyim?
    Veya hangi motoru almaliyin ve neden? Bu bağlamda yakın tanidiklarinizdan satan varsada ulasabilir bana numaram var profilde.
    En azından bgenmessem aldgm fyat cvari satablrm. Ama sıfır alirsam bgenmessem satarken duser fiyat.
    Hep aralarda kaldım bi türlü kutulamadm düşüncelerden napsam ne etsem bilmiyorum siz değerli abilerim kardeslerimin öneri ve yardımlarına ihtiyacım var bu konuda. Bana ışık tutarsaniz çok sevinirim en kısa zamanda aranıza katılmayı dört gözle bekliyorum.Konu anlık takibimde olcaktır buyrun


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L
    CRF 250 L kullanıcısıyım. Biraz bilgi vereyim. Eğer kuyruk, sinyal, ayna tarzı şeyleri sökersen ruhsatmış falanmış filanmış %100 ceza yersin büyük ihtimal de motorun bağlanır. Buna netlik getirdikten sonra motorlardan bahsedeyim.

    Yamaha WR250R, güçlü ve şekil bir alet ancak fiyatıda diğerlerinin 2 katı olduğunu göz önünde bulundurmak lazım. Ayrıca pek tercih edilmediğinden ileride elinizden çıkarmakta zorlanabilirsiniz. Performans olarak arazide de asfaltta da şehir içi trafiğinde de hiç üzmez. Ancak uzun yolda selesi taş. Uzun yol yapanı pek görmedim duymadım. Genelde WR125R tercih edilir oda hafif olduğundan ve tabiki fiyatı 250cc den daha uygun olduğundan.

    Kawasaki KLX 250 ve Honda CRF 250 L neredeyse aynı denebilir. Beygir olsun tork olsun tip olsun benziyorlar. Fiyat olarak da aşağı yukarı aynılar. CRF yakıt ve yedek parça olarak daha makul. KLX in selesi ise bildiğin taş diye duydum hiç oturmadım. CRF uzun yol için en uygunu.

    Bu 3 model içinde en çok tercih edileni CRF dir. 2. eli en hızlı olanıdır. Hem araziye hem asfalta uygundur. %50 arazi %50 asfalt bir lastik ile tadından yenmez. Yakıtı 2.5-4 lt arası.

    Ben de FMF performans egzoz takılı ve arka dişlim daha büyük. Lastik olarakda %70 asfalt %30 arazi tipi Pirelli Scorpion MT90 A/T takılı ve 100 kg civarı biriyim. Bu ayarda alete tapa gaz en fazla 4 lt yaktırabildim. En düşükte 2.5 lt yaktırdım.

    Benim tavsiyem sizin beklentilerinizi CRF karşılar.
    pospolit ve infernox bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    01 Eylül 2016
    Çok tesekurler. Peki ceza olayında kafamiz rahat olsun diyelim tam cros alalım dersek trafik yaptirimi ne olur en fazla gizliden sursek olmami.

  4. #4
    nzm75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2015
    Şehir
    İZMİT
    Motosikleti
    SYM WOLF 250Nİ,,KAVASAKİ KLE 500
    Dostum yazdığın modeller zaten cross enduro değil
    İkincisi ne alırsan al trafikte sinyalsiz farsız plakasiz dolaşamazsın ruhsatlı olması farketmez muayene yaptiramazsın
    Ya cross al asfalt lastiği tak supermoto olarak kullan yada Enduro al
    pospolit bunu beğendi.

  5. #5
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    CRF senın tum işlerını gorecek kıvamdadır,

    Gerektıgınde uzun yol,
    Gerektıgınde arazi,
    Gerektiğinde Motocross için orman,

  6. #6

    Üyelik
    01 Eylül 2016
    Alıntı nzm75 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum yazdığın modeller zaten cross enduro değil
    İkincisi ne alırsan al trafikte sinyalsiz farsız plakasiz dolaşamazsın ruhsatlı olması farketmez muayene yaptiramazsın
    Ya cross al asfalt lastiği tak supermoto olarak kullan yada Enduro al
    Tesekurler ederm peki muayene zamanında çıkardığım aksamları geri taksam gitsem sorun olmaz dimi

  7. #7
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L
    Muayenede o parçaları takarsan geçersin ancak trafikte yakalanırsan motoru trafikten men ederler çok uğraşırsın haberin olsun.

  8. #8
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı nzm75 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum yazdığın modeller zaten cross enduro değil
    İkincisi ne alırsan al trafikte sinyalsiz farsız plakasiz dolaşamazsın ruhsatlı olması farketmez muayene yaptiramazsın
    Ya cross al asfalt lastiği tak supermoto olarak kullan yada Enduro al
    Arkadaş haklı, bence onun hiç biri enduro sınıfına dahşl edilemez. sen eğer çok ağır araziye girmeyeceksen enduro alacaksın, bak ben ybr ile bile araziye girerim, ama kararında.

  9. #9
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Bi dakika bi netlik getirelim. Crf araziye uygun bir motosiklet değildir. Sürekli yedek parça ihtiyacınız olur. Keçesinden tutun grenajına manetine ıvırına zıvırına. Yedek parçası ucuzdur denmiş de öyle bişey yok neyi ucuz allahaşkına 2 sene önce tek sinyali 160 liraydı.
    Araziye girersin dötü başı dağılır. Eşşek ölüsü gibi ağır ağırlık merkezi dengesiz çıt kırıldım. Kaldırımdan inmeyle keçe patlatan var :D park halinde yan düşme ile kuyruk şasesini yamultan var daha kötüsü arkaya topcase takarak kuyruk şasesini yamultan var. İçinde bi kask bi ceket koyduğunu söylüyordu arkadaş. Bi yan yatmayla ıvır zıvır sensörünü kırıp dağın tepesinde mahsur kalan tanıdığım var. Yazık günah o paralara. Parçası ucuz diyorlar da hadi varsayalım ki ucuz olsun sürekli parça ihtiyacın olacak.

    Honda nın hızlı alınıp satılmasının sebebi marka adından dolayı. Yoksa çöp bir motosiklettir kendisi. Wr pahalı ama kaliteli. Fiyat performans olarak da en iyisi klx tir.

    Klx fazlasıyla kaliteli emsalleri gibi uzakdoğu değil made in japan dır. Heryerinde yazıyor zaten. Defalarca düşen taklalar atab tanıdıklarım oldu ufak yamulmalar ve grenaj çizikleri dışında tek bir problemle karşılaşanı görmedim. Parçası kawasaki diye pahalı algısı yaratılmış fakat emsalleriyle aynı denebilir. Daha hafif daha dengeli daha kaliteli bir motosiklet. Klx in tek olumsuz yanı 120den sonra elektronik olarak kesilmesi. Fakat bu da ufak tefek modifikasyonlarla düzeliyor. Sebebi ise arazi motorunun arazi lastikleriyle üst hızlarda tehlike arzetmesi.

    Uzun yol muhabbetine gelirsek klx sert sele de crf pamuk değil. İkisinin selesi ile de yzun yol yapmak üzücü.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:09 ----------

    Alıntı nzm75 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum yazdığın modeller zaten cross enduro değil
    İkincisi ne alırsan al trafikte sinyalsiz farsız plakasiz dolaşamazsın ruhsatlı olması farketmez muayene yaptiramazsın
    Ya cross al asfalt lastiği tak supermoto olarak kullan yada Enduro al
    Enduro nedir? Bi google a enduro yazıp görsellerde aratır mısın?
    Carbondioxid ve infernox bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    01 Eylül 2016
    Alıntı AWESQME adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muayenede o parçaları takarsan geçersin ancak trafikte yakalanırsan motoru trafikten men ederler çok uğraşırsın haberin olsun.
    cidden menmi ederler:D o halde crossla yakalanırsam ne olur?

  11. #11
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı pospolit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar içimde olan cros motor hevesimi gerçekleştireceğim inşallah kısa zaman sonra.fakat teknik bilgi ve tecrübe yok bu konuda surmuslugumde yok yani. Ama öğrenilir surmesi diye dusunuorum.
    Araştırmalarım sonucu trafikde tam cros surulmedigini öğrendim buda beni gayet uzdu. Fakat sonradan enduro tarzını öğrendim trafiğe uygun sekliymis crosun. Bu noktada kafamda belirledigim motorlar oldu tabiki. Crf 250L , Klx250, wr250r ve diğerleri..
    Benim butcem hepsine yetiyor fakat aralarında parca piyasası pazarı kullanışı gücü açısından fark olduğunu gördüm.
    Benim asıl içimde olan şey şu motor resmi açıdan sıkıntı çıkarmasını yani plaka ruhsat vs. Bu enduro oluyor. Ama enduroda ayna plaka sinyaller vs benim hiç hoşuma gitmiyor .Hangi endurouu alirsam aliyim bunları sokecegim . Ozaman şöyle soruyla karşılaşacağımı tarafınızdan "neden tam cros anlıyorsun o halde ". İlk sebebi oturduğum yer çevre komple asfalt yani counluk asfaltta keyfine surucem sonra arazi vs keşfedince olaya akicam ucucam ziplicam. Diğer sebebi polis yakalarsa en azından ruhsat plaka belge vs gosterirsem yirtarm en azından diye dusunuorum.
    Hemde uzun yol gezmelerim olacak tabi ondan dolayı enduro uygun. Dahasinida sayarizda gerek yok malumunuz.Ama ayni zamanda güçlü olsun tikanmasin istiyorum.Zaten motorun gücünü ve ilgili surus alanlarını keşfedince asfalttanda cekiilirim büyük oranda
    Şimdi gelelim incelemeye Yamaha güçlü ve kaliteliymis hondanin piyasası varmış Kawasaki ikisininde iceriiyor ama motor tipi iyi deil diye gordum.
    Ben crf250 alsam 2, el bu dediğim seyleri yapsam cross benzetsem cros tadını alirmiuyim?
    Veya hangi motoru almaliyin ve neden? Bu bağlamda yakın tanidiklarinizdan satan varsada ulasabilir bana numaram var profilde.
    En azından bgenmessem aldgm fyat cvari satablrm. Ama sıfır alirsam bgenmessem satarken duser fiyat.
    Hep aralarda kaldım bi türlü kutulamadm düşüncelerden napsam ne etsem bilmiyorum siz değerli abilerim kardeslerimin öneri ve yardımlarına ihtiyacım var bu konuda. Bana ışık tutarsaniz çok sevinirim en kısa zamanda aranıza katılmayı dört gözle bekliyorum.Konu anlık takibimde olcaktır buyrun
    Sana enduro nedir, kuros motocross nedir kim anlattı? Bi çağırsana onu buraya. Motocrossun yol versiyonuna enduro denmez. İkisi de farklı sporlardır görünüşleri aynı dinamikleri farklı motosikletlerle yapılır. Enduro motosiklet yol motosikletidir demek yanlıştır.

    Bi dostumuz da demiş ki "asfalt lastiği tak supermoto olsun" he balım he gülüm o kadar basit zaten 21inç ön janta dişi az lastik takıyosun supermoto oluyor. Ben de aylardır boşa jant disk kaliper arıyorum :D


    Kısacık internette araştırma yaparak alıntı yapıyorum
    Motocross arazi tipi özel parkurlarda yapılan bir motosiklet yarışı. Sözcük, İngilizce "motorcycle" (motosiklet) ve "cross-country" (arazi boyunca) kavramlarından oluşturulmuştur. Spor genellikle engebeli arazilerde, çamur pistlerde yapılır.

    Enduro (ingilizceden endurance = dayanıklılık) motosiklet – arazi sporu için kullanılan uluslararası terim. Enduro sporunda başarı hıza değil, motosikletin ve sürücünün dayanıklığına ve güvenirliğine bağlıdır. Enduro-sporunun kökeni 100 yıldan daha öncesine dayanmakta.
    pospolit bunu beğendi.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  12. #12

    Üyelik
    01 Eylül 2016
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sana enduro nedir, kuros motocross nedir kim anlattı? Bi çağırsana onu buraya. Motocrossun yol versiyonuna enduro denmez. İkisi de farklı sporlardır görünüşleri aynı dinamikleri farklı motosikletlerle yapılır. Enduro motosiklet yol motosikletidir demek yanlıştır.

    Bi dostumuz da demiş ki "asfalt lastiği tak supermoto olsun" he balım he gülüm o kadar basit zaten 21inç ön janta dişi az lastik takıyosun supermoto oluyor. Ben de aylardır boşa jant disk kaliper arıyorum :D


    Kısacık internette araştırma yaparak alıntı yapıyorum
    Motocross arazi tipi özel parkurlarda yapılan bir motosiklet yarışı. Sözcük, İngilizce "motorcycle" (motosiklet) ve "cross-country" (arazi boyunca) kavramlarından oluşturulmuştur. Spor genellikle engebeli arazilerde, çamur pistlerde yapılır.

    Enduro (ingilizceden endurance = dayanıklılık) motosiklet – arazi sporu için kullanılan uluslararası terim. Enduro sporunda başarı hıza değil, motosikletin ve sürücünün dayanıklığına ve güvenirliğine bağlıdır. Enduro-sporunun kökeni 100 yıldan daha öncesine dayanmakta.
    alacağım motor hakında yardımcı olman daha iyi olur kardeşim terimlere takılmayalım sen benı anlamışsındır sanırım :D

  13. #13

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Trafikte tam neden cross kullanilmasin hepsini okuyamadimda ben 1 ay kullandim bir cinli gayet guzeldi, tek problem kavise yaklastiginda karsidaki seni gelem gorup yavaslicagini sanip onune kiriyor tabi bisey gormemis insan cok bizde boylenseylere alistik

  14. #14
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı pospolit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alacağım motor hakında yardımcı olman daha iyi olur kardeşim terimlere takılmayalım sen benı anlamışsındır sanırım :D
    Verdiğim cevapta diğer arkadaşlara cevabımla birlikte senin de almak istediğin motorla ilgili bildiğim gerçekleri aktardım.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  15. #15

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    crf 250l Türkiye şartlarında ideal dual sport tur. en çok satılan dual sport motosiklettir. sürücü iyiyse gidemeyeceği yer çok azdır.
    yanyana çok enduro yaptım .


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)