Enduro'ya geçiş hakkında Transalp, Tenere?. Endurocu arkadaşlar bakarsa sevinirim :)
Reklamlar
-
Arkadaşlar herkese merhaba, Ben Eskiden beri üyeyim ancak neredeyse hiç yazmıyorum.
İlk motorsiklet macerama Kanuni zebra ile başladım 90cc. Sadece sürüş ve basit hareketler için aldım.
Sonra Kuba cub motor aldım Şehir içi kullanım geliştirme, hızlanma kontrol vesaire için
Sonra debriyajlı motor için başlangıç yapmak istedim, Mondial 125cc 5 vitesli motor aldım. Bu motorda kendimi bayağı geliştirdim. Uzunca süre kullandım.
Yavaş yavaş cc büyüterek gidiyordum ki, Mondial ile ciddi bir kaza yaptım ve motorsiklete bir süre ara verdim. Bu süre zarfında ufak bir araba aldım.
Şuan enduro, uzun yol motorları ilgimi çok çekiyor. Özellikle Yamaha Tenere xt660 ve Transalp. Ben çok uzun yollar planlıyorum. Beni böyle yarı yolda bırakmıycak bir yol arkadaşı cidden çok istiyorum. Daha önce yukarıda bahsettiğim tecrübelerim var. Ayrıca boyum 1.70. Bazı arkadaşlar yamaha tenere kullanamazsın diyorlar ama bilemedim. Sizler daha iyi biliyorsunuz. Tecübelerinze dayanarak, bana hangi motorsiklet önerirsiniz?
Cevaplar için şimdiden çok teşekkür ederim
Reklamlar
-
yol için en konforlusu aralarında transalp olacaktır. Rahat sele ve titreşimsiz motoruyla aralarından sıyrılıyor. 170 cm ile tenere olmaz diye bir şey yok ama gerçekten zorlayabilir, yanlış hatırlamıyorsam tenerenin selesi aralarındaki en yükseği. parmak ucu bile zorlayabilir. Belki alçaltma kiti ile 3-5 cm daha alçaltılabilir seçim sizin.
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
yol için en konforlusu aralarında transalp olacaktır. Rahat sele ve titreşimsiz motoruyla aralarından sıyrılıyor. 170 cm ile tenere olmaz diye bir şey yok ama gerçekten zorlayabilir, yanlış hatırlamıyorsam tenerenin selesi aralarındaki en yükseği. parmak ucu bile zorlayabilir. Belki alçaltma kiti ile 3-5 cm daha alçaltılabilir seçim sizin.
Cevap için çok teşekkür ederim.
Sizin tavsiye edebileceğiniz motorsiklet var mı? Konfordan ziyade sorunsuzluk benim için birinci planda. Bazı arkadaşlar Bmw 650gs tavsiye etmişlerdi, bakım onarım parça maliyetleri diğerlerinden pahalıymış diye duydum ne kadar doğru bilemiyorum. Tenere'yi de bayilerde test sürüşü yaptıyorlar mı? Bir test yapıp karar vermek isterim
-
Onu muhattap olan yamaha bayisine sormak gerekebilir. 650 GS in parça fiyayları hakkında bilgim yok, fakat bildiğim şey yalıt tüketiminin az olduğu. Bu tür motosikletleri çol bilmiyorum, yalnızca dl650 ve sizin saydığınız motosikletler hakkında fikir sahibiyim. Tenere ve GS stabilize yollarda daha rahat ettirecektir. Transalp à her ne kadar tel jantlar, büyük ön lastik koysalarda aralarındaki en konforlusu o olur. Bir de motosikletle çıkıp kilometrelerce yol yapma fikriniz varsa motorun tek silindirli olmaması, mümkünse v motor olması minimum titreşim sağlar. Göreceli olarak yüksek süratlerde motor tek silindire göre daha akıcı gider
-
çok yaktığını söyleyenler vardı
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
-
Hafif ve alçak enduro yok maalesef.
Kle500 düşünülebilir.
Tenere çok yüksek.
Transalp içer hem de çok içer.
-
mephamd adlı üyeden alıntı
Hafif ve alçak enduro yok maalesef.
Kle500 düşünülebilir.
Tenere çok yüksek.
Transalp içer hem de çok içer.
Transalp in içtiği kadarını kle de içer ama 6 litre kolaylıkla yakıyor transalp
-
uzunyolda konfor stabilize arıyorsan senin istediğn özellikler transalp te
-
Bence Suzuki V stroom düşünün.Transalp cok yakar,Tenere Cok iyidir egitim alarak kullanirsaniz teknigini ogrenirsiniz sıkıntı olmaz...Bu arada avatarimdaki Bmw Adventure 1200 satılık tir ama cidden maliyetli ve bakimi masrafli motorlar bir o kadar da heybetli ve konforlu...
-
Cevaplarınız için bütün arkadaşlara teşekkür ederim. Benim bir ayağım, Almanya ve Polonya'da. Motorsiklet aşığı bir kişi olarak, motor ile gitmeyi planlıyorum. Ana yollardan değilde, geliş gidişli, kimi zaman bozuk yollardan. Dediğiniz önerilerin hepsini aklıma yazdım.
Önce Tenere için bayide şöyle bir ön izlenim yaratayım kendime. Dediğim gibi 1.70 boy ile nasıl olur gibisinden. Baktım olacak gibi değil başka markalara da sizin tavsiyeleriniz doğrultusunda bakabilirim. Motor ile akrobasi seven biri de değilim gayet nizami kullanırım. Dediğim gibi, bakımları yaptırıldıktan sonra sorunsuz, yakıtı uygun birşeyler bakıyorum. Ayrıca motorsikletin cc'sine de pek takıntılı değilim. 250cc de binebilirim.
Benim marka takıntım yok. Bana hitap eden her markaya sıcak bakarım.
-
Ta çok yakar Ta çok yakar. Agizlara sakız olmuş. Evet çok yakar ama bu tercih değiştirtirmi sanmam. Hesaplayin muadilleri 5 lt yakiyorsa Ta en fazla 1 lt fazlasını yakar 100 km de. Ayda 1000 km yaptığını farzetsen 10x1x4.25=42.5 lira. Kusura bakmayın ama Ta dan vazgeçmek için ayda 50 TL fazla vermek bana abartı gelmiyor. Hele sorunsuzluğunu ve konforunu dusununce. Ne olursa olsun Ta gideceğim yere goturur. Gitmem demez.bu arada diğerleri de değerlendirilmeli sonuçta bu iş aşk meselesi
-
Transalp 600 üm vardı. Şehirler arası 100 km ile ortalama 5 lt yi geçmedi hiç, ancak;
Şehiriçi kullanımda 8 lt nin altına hiç düşmedi. Yeri geldi 11 lt yaktığı bile oldu.
Buna rağmen onun verdiği sürüş zevkini ne tenere ne de gs verdi.
-
-
hocam bence boyunuzdan dolayı en hafif olanı seçmelisiniz ki ayaklarınız yere sağlam bassın, kontrolü kolay olsun.
-
yamaha xt 600 taş gibi motosiklet vallahi benımde boyum 170 falan valla alıştıktan sonra kullanması cok rahat.Aralarında en sorunsuzu diyebilirim
-
Adam yazalı 1 yıl olmuş hala öneri mi veriyorsunuz?
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
-
Machair adlı üyeden alıntı
Adam yazalı 1 yıl olmuş hala öneri mi veriyorsunuz?
olsun tenere geçen senede güzeldi bu sene de güzel
değişen birşey yok yani...
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)