Enduro-cross baslayanlara tum bilgiler
Reklamlar
-
Merhabalar oncelikle aklinizdaki tum sorulari gidermek icin bu konuyu acma geregi duydugumu yazayim.
Enduro - cross nedir ne degildir?
Baslangic olarak ikisinin farkini kavrayalim. Cross pistte atlayan ziplayan abilerin yaptigi spor enduro ise arazide kafasina gore takilan arkadaslar oluyor.
Baslarken ne alayim?
Ben 5 sene motosiklet surdum otobanda iki doksandokuz gordum abi diye gaza gelip hemen baslama aga bekle bi sor sorustur. Bu isi hakkiyla yapcam paramda bol diyorsan tabiki git 2 zamanlini al egitimini al adam gibi basla ama burasi Türkiye. Genelde "abi bi kucukten baslayalm da ne alalim ? " diyorsunuz.
Benim tavsiyem 4 zamanli 250 cc cin mali baslangic. Ama cok degil 6 ay kullan.
Ne alayim diyorsan ? Kuba alma ! Cok iyi cok saglam cok ucuz. Ama motor bu is icin yapilmamis kabullenin bunu. Gidon cok asagida sele alcak pegler alcak. Arka on süspansiyon sert dandik. Oturus pozisyonu arkada digerlerine gore ac bak!
Apachi , yuki izci benim tavsiyem. Apachi daga atak daha guzel ama vibrasyon cok yuki daha evcil ve vibrasyon az. Secimini yap. Apachi su sogutmali buarada buda guzel bi arti. Baska arastirma. Kararsiz kaldiysan al yukiyi gec.
Eee 6 ay canini aldik motorun artik profesyonel bisey alalim diye kasintilar basladimi? Iste yanlis yapma diye yaziyorum buraya. Hizli davranma arastir.
2 zamanli mi? 4 zamanli mi?
2 zamanli abi. Daha hafif daha sorunsuz daha karekteristik.
-abi onlara hep motor yapiyorlarms bizim durumumz yetmez oyle 200 saatte bir motor yapmaya. 4 zamanli alayim ben crf250r var cok iyi gidiyor!
Enduro icin soyluyorm. Alin 4 zamanli crf250r i bu isten soguyun 2 sene sonra evlen cocuk yapip motora para kacirma hic.
Yok ben keyif alcam diyorsan kiy parana 2 zamanli ktm husqy gasgas sherco tm al birini. Ama parana kiy yoksa olmaz.
2 zamanli alinca neler yasiyacaksin?
Oncelikle 4 zamanli motorumla ben burayi cikiyordm simdi niye cikamiyorm ya diceksn. Alismak zaman alacak. Yuksek devir kullanmak gerektigini anlayana kadar baya bi zaman rampanin ortasinda mal gibi kalacaksin. Ama anlayinca ne olcak ? O yokusun ortasinda 1 vites daha yukselteceksin 2 zamanli makinalar davranis olarak kucuk motorlu turbolu araba gibi davranir. Once biraz isteksiz sonra braaaappp diye bir ses sonra bi beyazlik bi gunes aa cikmissin..
Bunlar hep enduro icin yazilanlardi. Ben cross yapacam dersende benden cok bilgi cikmaz ama enduroda ne yapmaman lazim söylemeliyim.
Ktm var bitane 125 sx alayimmi ya ucuzda?
Alma abicim 125 lik pist icin yapilms 2 zamanli 250 lik 2 zamanlidan sert ve agresiftir. Kullanmak daha zordur alt devirleri dolduracagim derken arazide sol elin felc olur soyluyorm..
Alacaksin 2 zamanli 250 cc mumkumde 2012 ustu bakacaksin rahatina. Oyle abartldigi gibi bi maliyeti yok hatta bu iste en maliyetsiz motor bunlar. Bin ustune yuvarla asagiya kafan rahat olsun.
Reklamlar
-
Güzel Anlatmışsın, (Eğer sen anlattın ise)
Daha Fazla Açıklama Yazılmalı Ve 2 zamanlı motor anlatımı daha fazla olmalıdır, Madem 2 zamanlıya yöneltilmez isteniyor...
-
Konu alinti degil telefondan yazdim cok detaya giremedim. Ama konu faydali olursa 2. Part olarak 2 zamanlilar icin detayli bi aciklama daha yazarim tabi. Amacim bu sporu yapacaklar bizim dustugumuz hatalara dusmesinler
-
Dostum güzel olmuş bu konu gerçekten. ZAmanla daha detaylı ve anlatımlar olacaktır elbet. Bu işi yapan arkadaşlarda bu başlık altında tecrübelerini paylaştıkça özellikle enduro konusunda hayli faydalı olacaktır. Bu arada 2t motorların daha az maliyetli oldukları konusunda haklısın. Enduro yapacaksanız önce çinli sonra 2t ktm falan filan. Gerisi yalan. Ha bu arada enduro hakkında zevkli videolar izlemek isteyen arkadaşlarada Enduro kex grubuna youtubeden uye olmalarını tavsiye ederim. Adamlar gayet eğleniyorlar. Graham Jarvis i de izleyin. adam nirvanası ;)
-
https://www.youtube.com/watch?v=TDGvdM8Y9ws
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------
başlangıç motoru olarak ikinci el bir crf250l uygun olur . motor işini hallettikten sonra bu işi yapan arkadaşlar edinip arazide peşine takılın. arazide yalnız dolaşmanın pek bir keyfi yoktur . gerisi zamana kalır , ilerledikçe bir sonraki aşamaya karar vermek kolaylaşır. arazide gezmeyi sevdiysen spesial motor almana gerek olmaz . hoplayıp, zıplamaya karar verirsen spesial motorları incelemeye başlarsın . ben kiralık motorla başladım . başlamak için en ucuz seçenek bence . Kiralık apachi-wr125r-250excf-gasgas250 4t-2t 250cc benim sırasıyla geçtiğim motorlar.
-
Vallaha dostum anlatım kısa ve öz çoğu şeyi anlatıyor. Ancak 2t-4t farkını daha net anlatmak gerek forumda. Çünkü ap ayrı motor tipleri bunlar, gaz koluna verdikleri tepki de ap ayrı. Ben 4t ktm denedim arkadaşımdan, 450EXC. Acayip bir beygir gücü olmasına rağmen gaz koluna hakim olabiliyorsun. birde 2t ktm denedim, 250 EXC. Çok fena çok. Enduro da arazide bir acemi için direk ölüm makinesi resmen. Bi kaç yüz metre kullandım sadece aga alın bunu bu ne gaz kolu yarıdan sonra tepki veriyor ama ne tepki, yarım santim oynat yamultuyor kıçını hemen motor. Birde kompresyon olmadığından gazı kesince bisiklet gibisin sen frene basana kadar yavaşlamak yok. Birde söyleyemeden geçemeyecem 2t lerin sesi uzaktan hoş geliyorda yakından hiç öyle değil arakadaşlar. Ben 1 saat arkasından gittim kendi motorumla, kafam s..ldi, gürültüden ve egzoz kokusundan. Bence 2t motorlar sadece yarışmak için alınmalı, onun dışında kendinede çevrene de zarar verirsin rahatsızlık verirsin. 4t den şaşmıycan aga, gaza dokunduğun anda ne kadar dokunursan o kadar tepki en güzeli.
-
4t 2t farkini anlatalim kisaca.
Bu motorlarda gic farki neredeyae 2 kat farkediyor. 4 zamanli 250 cc bir motor 2t 125 cc ile ayni guclere tekabül ediyor. 250 cc 2t dedigin zaman 50+ hp demek.
Bunun yaninda motorun verdigi tepkilerde cok farkli. Ex-up acma diye cokca duyacaginiz tabir. Motorun belli bir devirden sonra gaz tepkisini cok degistiriyor. 4t motorda gazi actiginda 2k devurde olsan 5k devirde olsa tork egrisi cok dengeli dagildigindan motor kontrolunuz daha rahat olur.
2t motorlar ise alt devirleri daha isteksiz fakat ust devirler asiri gucludur. 2t motorda surus stilinizi motorun bu tepkisine gore ayarlarsniz. 4t de ise motor size uyar.
Peki neden 2t?
Kesinlikle daha dayanikli daha sorunsunz. Motor cok ilkel bir motor ve tamamen mekanik. Ya bozulur ya gider. Arasi yok. Ayrica agirlik daha az oldgundan size arazide rahatlik saglar.
Ya neolcak 5 kg den demeyin sert arazide motorundan inip 5 kg hafif olan motora bindiginzde bisiklete binms gibi hissettirir size.
Ktm bu is icin guzel bir motor cikardi.
Ktm freeride -r 250 2t
Kesinlikle cok guzel bir motor. 2t karakteristik ozellikleri olmasina ragmen tork egrisi 4t motorlara benziyor. Buda size daha guzel kontrol sagliyor. Ustelik motor 92 kg. Ve elektrik startli. 92 kg diger 2t 250 cclere gore yaklasik 10 kg demek. 10 kg mukemmel bir rakam ;)
-
İki senedir spesial motorlarla enduro yapıyorum . Şu an sahip olduğum 2T Husky ye 300cc kit takılı . bulunduğum ortamda her türlü spesial motor var ,hepsinide deneme imkanım oluyor . spesial motorlarda KTM markası piyasaya hakimdir . en çokta 250 cc ler satılıyor . Ktm ikinci elde daha az değer kaybıyla , daha kolay satılıyor . Husky de KTM fabrikasında üretiliyor , ufak farklar dışında aynılar zaten. Diğer markalarda iyi motorlar ama , değer kaybı daha çok oluyor . Japon lar zaten gelmiyor , dolayısıyla meydan KTM e kalmış durumda.
-
twstr adlı üyeden alıntı
4t 2t farkini anlatalim kisaca.
Bu motorlarda gic farki neredeyae 2 kat farkediyor. 4 zamanli 250 cc bir motor 2t 125 cc ile ayni guclere tekabül ediyor. 250 cc 2t dedigin zaman 50+ hp demek.
Bunun yaninda motorun verdigi tepkilerde cok farkli. Ex-up acma diye cokca duyacaginiz tabir. Motorun belli bir devirden sonra gaz tepkisini cok degistiriyor. 4t motorda gazi actiginda 2k devurde olsan 5k devirde olsa tork egrisi cok dengeli dagildigindan motor kontrolunuz daha rahat olur.
2t motorlar ise alt devirleri daha isteksiz fakat ust devirler asiri gucludur. 2t motorda surus stilinizi motorun bu tepkisine gore ayarlarsniz. 4t de ise motor size uyar.
Peki neden 2t?
Kesinlikle daha dayanikli daha sorunsunz. Motor cok ilkel bir motor ve tamamen mekanik. Ya bozulur ya gider. Arasi yok. Ayrica agirlik daha az oldgundan size arazide rahatlik saglar.
Ya neolcak 5 kg den demeyin sert arazide motorundan inip 5 kg hafif olan motora bindiginzde bisiklete binms gibi hissettirir size.
Ktm bu is icin guzel bir motor cikardi.
Ktm freeride -r 250 2t
Kesinlikle cok guzel bir motor. 2t karakteristik ozellikleri olmasina ragmen tork egrisi 4t motorlara benziyor. Buda size daha guzel kontrol sagliyor. Ustelik motor 92 kg. Ve elektrik startli. 92 kg diger 2t 250 cclere gore yaklasik 10 kg demek. 10 kg mukemmel bir rakam ;)
Freeride ın 2 t modeli var mı . Bu sitede 4t olarak gözüküyor . Acaba 2012 den sonra 2 t mi . bayada heveslenmiştim :( http://www.motorcyclespecs.co.za/mod..._250R%2014.htm
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
-
Sitede yanlis yazilmis. 250 cc olanlar 2t bide 350cc olani var o 4 zamanli
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)