Arkadaşlar bu aralar çok duyuyorum bu terimi ancak internette yaptığım aramalarda asvalt lastiği takılmış krosslardan başka bişey göremedim. Herhangi bir açıklama yok. Süpermoto nedir? Ne işe yarar?
Arkadaşlar bu aralar çok duyuyorum bu terimi ancak internette yaptığım aramalarda asvalt lastiği takılmış krosslardan başka bişey göremedim. Herhangi bir açıklama yok. Süpermoto nedir? Ne işe yarar?
Motokros ve enduro motorlarının karışımı gibi düşünmek lazım ki zaten öylede.Supermotolar sağladıkları dik oturuş pozisyonu sayesinde rahat ve açık görüş sağlarlar.Ayrıca ufak yapısı ve hafifliği ilede çok iyi manevra yeteneği sağlıyolar bunun yanı sıra iyide tork üreten makinalar bu yüzden cadde motoru diyebiliriz.Ayrıca tam bi eğlence motoru.
Jant ölcüleri aynı motosikletin cross/enduro modelinden farklı daha küçük oluyor genelde.Yani şöyle ki cross motosikletlerin ön tekeri büyük olur genelde supermotoya dönüşenlerin iki jant boyutunu da arka tekerin boyutundan yapıyorlar
yüksek torklu, hafif ,genelde tek silindir nadir çift silindirli, manevra kabiliyeti yüksek, arka kaydırmaya, atlamaya, zıplamaya, teker yapmaya diğer motorlara nazaran daha yatkın olan makinadır ve en yakın akrabası cross motorlarının asfalt lasik yeteneğine sahip olanı diyebiliriz bir bakımdan.
aslında apaçı motorudur ,ama TR'de apaçi vasıfı naked ve ss lere yüklenmştir
yurtdışında olduğu gib TR'de de apaçi motoru olarak kabul edilmesi gereken motordur :D
apaçi diyen arkadaşı eshefle kınıyorum cahilliğine veriyorum :D sürücülüğün düzlükte gaz açmak değil sm ile viraja yatmak olduğunu da belirtiyorum. maymun bile düzlükte gaz açar ama herkeste smyi drifte sokacak toto yoktur. :D sonra geliyo biri çıkıyo sm apaçi işidir. he yav he :D ağlayın siz daha virajlarda :D
supermoto dan sonra ? soru işareti değil ! ünlem gelmeliydi :D supermoto ayrı bi dünya. deli gibi torklu safkan enduro makinalara pist lastiklerini takıyorsun. amortisöründen dişli ayarına fren ayarına kadar farklı tabi bunlar. pistte gazlıyorsun. supermotolar bir ss makinadan daha iyi viraj alır. ssçiler yediremez kendine. ss makinada kıçını bile sürterek dönsen supermoto bi pegini süreterek senden daha fazla yatar :D bu yüzden ağlarlar virajlarda ss çiler :D ayrıca supermotoda viraj yapmak daha zordur. çünkü yüksektir. mesela boyum 180 xr650r sm iken iki topuğum yere deymiyor. crossken parmak uçlarımda duruyorum zaten :D ama yüksekliğine alıştıktan sonra zınk diye dönersin çünkü tekerlekmesafesi sslerden daha kısadır
xr650r yada 450smr falan olcak ağlatcan :D
viraj tekniği falan çoook farklıdır. zart diye vites küçültürsün arkayı kayar gazı açarsın bam güm dönersin falan :D
aslında pist yarışıdır. pistte asfalt ve toprak etapları vardır. sonradan sokak için de kullanılmaya başlandı. güçlü hayvani bi sm yi şehiriçinde kullanmak ayrı güzeldir. ışıkta zx10r ile yanyana dursan sana döner bakarlar. bi yere park ettiğinde sen ilgi çekersin :D
facebook kapak fotoğrafımı da paylaşmak isterim :D
Türkiye asfalt şartlarından dolayı tam olarak keyfi alınamayan cross motorun 18-21 jant kombinasyonunu 17-17 ye çevirerek ve cadde lastiği takılarak, caddeye uyumlu amartisör ayarları yapılarak keyfekeder dişlilerle oynayarak motorun sokulduğu şekil smdir. No limit supermoto diye arattığında çıkan videolarda ne kadar yatabileceğini görebileceğin ve telikenin de dediği gibi virajlı yollarda çok ss ci ağlatmış bi makinadır
evet apaçi motorudur panpalar
sizin apaçilikten ne anladığınıza görede değişebilir.
hee bu arada ss makinadan daha iyi viraj alamaz .
kaç km hızda daha iyi virajalabilar diye düşünürsek gidon açısı çok geniş olmasından dolayı 20-30 km kadar daha iyi alır evet.
HAHAHAHHA tüm dünya ss makinalardan daha iyi viraj aldığını biliyor. bununla ilgili belgeseller yapılmış.geliyosun ss daha iyi viraj alır. yav he he. sen nasıl alamadığını apaçi olduğuınu iddia ediyorsun. ss apaçinin kralıyken nasıl motosikleti yemiş yutmuş sm sürücüsüne apaçi diyorsun? sm yi herkes kullanmaz kullanamaz çünkü :D öyle bam güm bişey değildir hakkını vermek.
apaçilik dediğin şey kırmızı ışıkta abidik gubidik ara gazlar
saçma böyle 10 km hızla giderken debriyajı sıkıp gaz açmalar sonra az bişe salıp götü başı oynatmalar.
gürültüden milleti sağır etmeler.
çok bilmişlikler
bilgi ile egonun ters orantısı ve dağlar kadar farkı
bunlar apaçiliktir. peki 10 ss çi ve 10 sm ciyi karşılaştırırsan kim apaçi? bi kere sm ye binen adam işini bilir de biner. ben sm ile başlicam diyen mi çok ben ss ile başlicam diyen mi çok fazla?
ha senin apaçilikten kastın amerikalı bir kızıldereli kabilesiyse ya da şu apaçi marka motor var ya oysa :D espiri anlayışına hayran kaldım:
gerçi ss sm den daha iyi viraj alır dediğinde espiri anlayışına ilk defa hayran kaldığım nokta idi. :D
yahu ss motosikletlere hastasındır eyvallah da :d gerçekçi olmak gerekir. bak ss kadar iyi hızlanan hız yapan yok sm mümkün değil ulaşamaz. sm ile en fazla ulaşabileceğim 200 falan (xr650 ile 190 küsürlere ulaştık) ama rüzgar rahatsız ediyor. ki beni 120den sonra rahatsuız ediyor ben yapmadım o hızı belirteyim. hiçbir virajda benim diyen ssçi benim diyen sm ciyi geçemez. bu kadar da net.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------
ayrıca herhangi bir motosiklet selesinin üstüne oturdunuz mu daha önce bilmiyorum. tahminim oturmadınız çünkü viraj alırken gidon dönme açısı ne kadar umrunuzda oluyor? gidonu kaç cm çeviriyorsun ki 20 30 cmlerden bahsediyorsunuz?
ss motoların ağırlık merkezi yere daha yakın olduğu için viraj kabileyeti daha fazladır.
sm nin avantajı seninde belirtiğin gibi virajları çok """sık""" yüksek süratlerin az olduğu yerlerde hafifliği, gidon açısı veya" kaster" açısıdır.
belgeseli paylaş ta izliyeyim öğreeneyim örtmenim.belki yabancı diliniz yetmemiştir bide ben izliyeyim.
polemik tarzında cevap yazmaya gerek yok böyle devam etireceksiniz konuşmayı itina ile istediğinizi yaparım.
'Ss kadar iyi hızlanan sm yok' kısmına katılmıyorum telike. Bunun testini yaptılar ninja 250 ve wr250yi pistte denediler. Wr her koşulda daha iyi ivmelenmeye sahip ama tabiiki max hız konusunda ss açık ara önde. Ivmelenme smlerde çok daha iyi (aynı motor gücündeki makinalardan bahsediyorum elbette. Tutupta bi 1300lük makinayla herhangi bir smyi kıyaslamak mümkün değil)
SM bence ve kısaca
enduro cross sase ve saglamlıgına sahip,
yuksek güç/agırlık oranına sahip, atik güçlü bir alettir.
telike nınde dediği gibi hakkıyla sm kullanabilen azdır.
yanlış ifade etmişim kusura bakma hızlanmaktan kastım toplam hıza ulaşmak. yoksa düşük devirlerde başlayan tork bi kaç saniyede 100ü bulmaya yetiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------
az bilgiyle çok fikir sahibi olmak konusunda az önce bi başlık altında yazdım. burda da örneği görünüyor. merak etme yabancı dilim senden kat kat iyidir iddia edebilirim bunu. yanlış hatırlamıyosam bi fransız sitesinde izlemiştim bulmaya çalışıcam sana o belgeseli. hatta o belgeselden bi kesiti de paylaştım izlediysen. facebook profil kapak fotoğrafım olarak paylaştığım fotorğaf. hala daha ağırlık merkezi diyosun da. ağırlık merkezi aşağıdaysa yatırmak ve zaptetmek kolaydır. kolaylık zorlukla kabiliyet bir değildir. zor olan bi işi kolay olan işi yapandan daha iyi yapıoyrsan sen daha iyisindir zaten
şu viraj ve
ss de pegi sürtene kadar yatırsa (ki ben yollardan görmedim o kadar yatırabileni)
sm de pegi sürtene kadar yatırsa (ben de dahil asılen sm kullanan arkadaşım defalarca yaptığımız şey)
hangisi daha fazla yatış açısına sahip olur? sm nin peginin yerden yüksekliği ile ss in peg inin yerden yüskekliği farkı nedir? kaç kere karşılaştırma fırsatı buldun? teorik bilginiz bile karşılaştırma yapmaya yetmiyor. siz ss de diz deydirmeyi zor mu sanıyorsunuz? diz deydirmek kolaydır çünkü dizi sarkıttığında motoru daha dik konumda tutarsın. yapabilen varsa dirseğini değdirsin. o zaman yatırırsın motoru limitlerinde kiiii supermotoda bunları zaten yaparsın paylaştığım videoyu ve arkadaşların söylediği videoları da izle. bak göre sm nasıl viraj alıyormuş
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
süpermoto tarihi için videonun başını izleyiniz https://www.youtube.com/watch?v=MXvX5u2mX7U. Telike güzel açıklamışın LUC1 i ben de sıkı takip ediyorum çok keyifli.Supermoto, tek silindir ve kısa vites oranlarıyla ivmelenmesi çok iyi ve 100 km altı hızlarda en iyi viraj alabilen ve yön değiştirebilen motor türüdür diyebilirim. Özellikle hairpin tarzı dönüşlerde. Enduro motor blokları ve şasileri kullanılıyor bildiğim kadarı ile süspansiyon ve jant-lastik değiştiriliyor kit ile supermoto ya dönüştürülüyor. Supermoto apaçiliktir lafına yorumum; 450 cc tek silindir yüksek sıkıştırma oranlı bi motor bloğu, 120-130 KG, kısa vites oranları. Ben bunu hakkıyla sürene üstad derim apaçi değil.
Arkadaşlar bir kaç tane model ismi verseniz daha da netleşir konu benim de kafam karışık hangisi enduro hangisi freeride angisi supermoto? Yani Honda CRF, yamaha WRX, Kawasaki KLE modelleri supermoto mu oluyor?
senin olayın sidik yarıştırmak galiba arkadaş onu anladık
ben hamburg ve sofıa uni lerinde mekatronik bölümünü bitiridim ingilizce olarak ve okullarına öğretim görebilmek için belli seviye kendi dillerinide bilme koşulunda yerine getirdim.ne mutlu sana benden daha iyi olabilmen.
arkadaşım bana highlight paylaşarak bişey kanıtlayamazsın
bilimsel dayanaklı belgeselin veya çok iyi anladığnı savunduğun "documentary" varsa paylaş .
sana başlangıç seviye fizkten örnek göstereyim uzun bir çubuk ile kısa çubuğu motosiklet gibi yatırırsan virajlarda hangi çubuğun daha dengeli ve hangi çubuğun merkez kaç kuvvetine daha dirençli duracağını anlarsın
yeniden söylüyorum sm manevra kabiliyetinin daha yüksek olmasının sebebi motorun hafif ve kaster açısının ss motordan farklı olmasıdır.
viraj alma kabiliyetinden bahsetmiyorum manevra
bu hafiflik ve kaster açısın counter steeringde daha çabuk tepki verir.
düşük hızlarda manevra kabileyetinin bir başka sebebi de hafifliğinden dolayı lastik ile asfalt arasındaki ısırganlık seviyesi sınırlara dayanmıyor
motoru zaptetmekten bahsetmişsin yine bu kaster açısı ile alakalıdır kaster açısı ne kadar genişlerse okadar motor stabil hale gelir
ne kadar dik olursa yani açı azalırsa motorun yönü daha çabuk değişir ama stabiliteden kaybeder.
üsteki kıyaslama ve açıklaması olsun
buda belki seversin diye highlight tarzında birşey
eğer ss veya sm motorların veya herhangi bir tarz motorun sokakta hakını vererek kullanan apaçi değilde üstad diyorsan sende apaçisindir zaten.
yeri ve zamanı bilmeemekten kaynaklanıyor o .
inatla bildiğinin iddia ettiğinin doğruluğunu savunuyorsun. herkes senin tam tersini söylerken. bence sen herkesle sidik yarıştırmaya çalışıyorsun. teori teori teori full ama pratik sıfır. uğraştığımız adama bak :D
neyse ben seni ve söylediklerini bilgi eksikliğine vericem laf çakmalarını kafama takmicam :D çok bilmiş bi şekilde hala uzatmaya devam ediyorsun.
efendy06 dostum zheroen dışında herkes için smler ss lerden daha iyi viraj aldığını söylüyor. zheroen dışında herkes apaçi değil ayrı bir tarz olduğunu düşünüyor. zheroen dışında herkes gayet de seviyor. bence zheroen dışında kimse bi sm tarafından tokatlanmadığı için nefretle bakmıyor. bi de biz alayımız apaçiyiz. zheroen adam gibi adam. o bir sürücü o bir rider. o MASTER!!
neyse efendy06 dostum sen miktiret bizim muhabbetimizi umarım supermotonun ne olduğunu anlamışsındır.
sen dahil tüm arkadaşlara bişey belirtmek istiyorum buna ben de dahilim. bişeyi öğrenmek istiyorsanız kullanıcısına sorun izleyicisine değil. kullanan adam iyisini kötüsünü bilir. mesela ben chooper hakkında crouser hakkında tek bişe bilmem. saygı duyarım. yorum da yapmam. ama biri kalkıp gelip supermoto, enduro falan dediğinde varsa bildiğim bişey eklemek isterim. ssçiler pek sevmez supermotocuları o yüzden hep böyle ego vardır. boşver sen kullanıcı yorumnlarına daha özen göster
1)senden daha iyi yabancı dilim var merak etme diyip sidik yarıştıran ilk mesajından beri polemik tarzında konuşan sensin
2)belgesel yayınlıcam dedin higlight gösteriyosun tırt çıktı. izletirmek için video yayınlayıp izliyicimişte kullancısımışta lagalugası ediyosun
3)ben sana kasterden ,ağırlık merkezinde kontrada nasıl sonuç alacağından bahsediyorum bende farklı işliyor onlar diyorsun. diyorsun.
4)hesap kitap mühendislik benim işim ,teori ne ise sonuç ne ise gerçekte odur.
5)sm den nefret etiğimi hangi mesajımda var ? hangi totodan çıktı o ?
5)ss ile sm kıyaslaman senin mesajınla başladı ben kıyaslamadım.
6)ss ile sm kıyaslamanın absürtülüğü senin ne kadar bilgili bir kullanıcı olduğunu gösteriyor zaten.
7)yeteneklerimle ilgili birşeyden bahsetmedim
8)sen bahsediyorsun ben kullancısıym falan filan diye egonun kimde olduğu çok açık.
Arkadaşlar bir kaç tane model ismi verseniz daha da netleşir konu benim de kafam karışık hangisi enduro hangisi freeride angisi supermoto? Yani Honda CRF, yamaha WRX, Kawasaki KLE modelleri supermoto mu oluyor?
Hocam olay senin sorundan çok insanların kavgasına dönmüş durumda ama ben sorunu cevaplıyım.
Supermoto olayı tip olarak cross fakat süspansiyon jant ve lastik bakımından değişik bir olaydır.
Jantlar 17 inç olur ve asfalt lastiği kullanılır süspansiyon nispeten yumuşak olur dik oturursun vites aralıkları kısa ve torklu makinelerdir genellikle.
Örnek modeller Yamaha WRX 125,Yamaha XT 660 X (tip olarak supermotoya benzemesede öyle kabul ediliyor diye biliyorum),KTM 250 EXC gibi.
Tabi safkan cross bir motorda süspansiyon,jant ve lastik takımı ve dişli oynamalarıyla supermotoya çevirilebilir diye biliyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)