Başlangıç için enduro tavsiyesi
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba,
Motosiklet dünyasına yeni yeni giriyorum, temel eğitim alıp ehliyet için sertifikamı aldım.
Temel eğitimi GİS den aldım, memnun kaldım. Ocak sonunda beceri geliştirme eğitimi adı altında pratiği arttırıcı hoca gözetiminde, kapalı alanda pratik eğitimine başlayacağım bu arada ekipmanları almaya başlıyorum. (forumda bunla ilgilide ayrı bir başlık açmıştım)
Geçtiğimiz ay ileri seviye sürüş tekniklerinin de ele alındığı, ileri seviye bir sürüş programının teori eğitimine katıldım, bu grupta yer alan arkadaşımın vesilesi ile oradaki hocalar ile tanışıp özellikle motor seçiminde tavsiyeler aldım.
34 yaşında, 196cm 112kg civarındayım. Eğitimdeki tecrübeli hocalar bana, başlangıçtaki asıl niyetim olan scooter yerine Enduro ile başlayabileceğimi, motor sağlamlığı ile öne çıkan Suzuki VStrom 650 nin iyi bir seçim olacağını belirttiler. iyi bir eğitim ve disiplinle bir problem yaşamayacağımı söylediler.
Sorum şu, özellikle çoğu kişi, ki buna AEA da dahil, başlangıç için en fazla 250cc lik bir motor ve tercihen scooter tavsiye ediyorken, bu dernekteki arkadaşların yaklaşımı bana çok abartılı geldi. GİS Akademideki hocalar ise hiç bir yorum yapmaıyorlar, "sen her türlü yapabilirsin" motivasyonundalar... kesin bir çizgileri yok (neticede 4 silindirli 600-1000cc lik spor motorlar söz konusu değil diye olsa gerek)...
Ben açıkçası ne yapacağımı şaşırdım ..
dedigim gibi 250cc lik bir scooter düşüncesiyle yol çıktım... sonra baktımki scooter lar benim dizlerim için sorun olabilecek (olmayacakları halen düşünüyorum), sürücü kursunda viteslinin, tıpkı arabadaki gibi vites atma keyfini (ve muhtemelende trafikteki eziyetini) gördüm.. Normal motordaki sürüş pozisyonunu içsel olarak biraz daha benimsedim (lakin scooter ile gezmişliğim bulunmuyor, belki o da hoşuma gidebilir).... Gönül ister güzel bir enduro sürmek lakin acaba ilk başta gerçekten bana fazla mı gelecek emin değilim...
Eğer vitesli motor kullanacaksam enduro dan önce 250cc lik bir Inazuma veya benzeri bir motor alsam (2nci el) sıkılana kadar sürsem ve az değer kaybıyla satıp enduro mu alsam .. tabi bu al-sat işleri hep zahmetli.. bu yüzden gerek yoksa hiç bu operasyonlara girmeden direk 16-20k TL arası 2nci el bir enduro (Vstrom, KLE 650 gibi.. ) alıp devam mı etsem bilemedim... yoksa 7-9k TL lik bir scooter alıp arkama bakmadan hayat kalitemi mi yükseltsem ??
Keşke 300-400CC lik tercihen çift silindirli Endurolar olsa..
Not : Kullanım alanı daha çok asfalt olacaktır..
Ne dersiniz?
Reklamlar
-
Yamaha WR 125R ebatları ve tecrübe açısından sana çok uyar hocam... Lastikleri asfalta uyumludur. Hesaplıdır..
-
-
bu boya iyi bir enduro gider uygun bir kle500 düşünebilirsin...
-
Her zaman için küçük motorla başlamak daha uygundur. Cüsse açısından enduroda sorun yaşamazsın ama asıl önemli olan boy, ağırlık vs. değil, motorun trafikteki konumuna ve kullanımına alışman. Önemli ipuçlarını öğrenmen, tehlikeleri görmen vs. vs. Büyük motorda bu aşamayı daha fazla risk alarak geçersin, düşmeler/devrilmeler daha pahalıya mal olur vs.
Güvenli yolda gideceğim dersen CBF 150, YBR 125 gibi bir motorla bu seneyi geçir derim. Düşük hacimli kros tipleri de uygun olabilir. Örneğin 250'lik bir Çin malı bu senelik işini görebilir.
Risk alacağım, beklemek istemiyorum dersen Transalp 700 (ABS'li olduğu için), F650 gibi bir motor olabilir ama bu önerebileceğim bir başlangıç değil.
-
İlk motoru alırken boy, kg, altımda ufak durur mu, üstüne yakışır mıyım gibi sorulara takılmayın.
Bahsettiğiniz makineler 650 cc, 4 silindir, 70-80 beygir 200+ KG ağırlıkta. Eğitim almak tabi ki önemli fakat tecrübe caddede kazanılıyor. Bu motoru aldığınız zaman ani bir olay geliştiğinde nasıl kontrol atında tutacaksınız? 200 KG motor ile dengeyi nasıl sağlayacaksınız. Malum burası Türkiye, hergün onlarca olay atlatacaksınız ve bu durumda altınızda makineye çok iyi sahip çıkmalısınız.
Benim her zaman tavsiyem scooter ile başlanmasıdır. Çünkü olay çok basit. Panik anlarında hükmetmek kolay.
34 yaşınıza kadar beklemişsiniz. acele etmeyin. önce bir scooter alın ve trafiğe alışın. daha sonra 2 silindir 300cc +- civarı bir makine alın ve trafikle vitesli motor becerisini birleştirin. daha sonra ise 4 silindir 650 cc bir enduro alırsınız. Unutmayın tecrübe çok önemli.
Maddi durumunuz bunların hepsini alabilecek seviyede olabilir, fakat ilk motoru scooter alıp 2 ay kullanıp, daha sonra 600lük yarış makinesi olup paket olanları çok duyduk, gördük. Bunlara hiç gerek yok. Herşeyi sindire sindire yapıp öğrenmekte fayda var.
-
Bende hondadan eğitm alarak başlamak istedim bu serüvene benimde amacım enduro tarzı yol motosiklelrtiyle uzun yollara çıkmaktı. eğitime gitmeden önce inazuma tarzı 250 likler varken kafamda, eğitmelerimiz 400 500 cc lik ancak fazla güç üretmeyen nispeten hafif hataları telafi edebilen motoskletlerle başlayabileceğimizi söyledi. bunun üzerine hondanın nc serisinden bişeyler almaya koyuldum (700x 750x gibi) ancak neden sora kendimi pulsarın üzerinde buldum amacım ucuz ilk yatırım maliyetiyle hem trafik hem de motosiklet üzerinde en azından ağırlığıyla zaptedebileceğim onun beni yönlendirmesinden se benim onu yönlendirip hakimiyetimi kabul ettirip kendimi daha kolay yetiştirebileceğim bir motosikleti seçtim. bunların dışında sizinde tecrübe etmiş olduğunuz üzere motosiklet kollarla değil bacaklarla dizlerle tutulan bir alet ve yoldaen önemli tecrübe motosiklete hakimiyet bu konumun titizlikle sağlanım araçla bütünleşmek hakimiyet sağlamak. ama maalesef scooterda bu mümkün değil böylelikle scooterın trafik deneyminden başka bir tecrübe katacağı konusunda çekincelerim var.
naçizane tavsiyem illa büyük cc düşünüyorsanız ağırlık merkezi aşağıda ve beygir gücü düşük modellere bakmanız. DL ler TA lar ağır kaçar kanaatindeyim. yok enduro olsunda cc az olsada olur dyorsanız tavsiyem CRF250 L tarzında araçlar olabilir. tabi birazda inazuma pulsar wolf gibilerine de bakabilirsiniz. hafilik ve fiyat yönünden kendimde aldığım için pulsarı tavsiye edebilirim.
-
Ben hocalarla aynı fikirdeyim, orta sınıf bir enduroyla gayet rahat başlayabilirsiniz, herhangi bir 250lik motordan büyük bir enduroya geçerken yaşayacağınız sıkıntılardan fazla olmaz sıkıntılarınız çünkü karakterleri çok farklı ve illa ki alışma süreci oluyor. Eğer kaza/eğitim/yorum videolarını izliyorsanız ve trafiği de okuyabiliyorsanız ilk aşamayı geçmenin mantıklı olduğunu düşünüyorum.
Ancak şu var, şehir içinde, yoğun trafikte ve günlük kullanımda sürecekseniz motoru, scooter sanki daha kullanışlı olur. Endurolar hem yakıt tüketimi hem ağırlığıyla zorlayabilir. Torklu olduklarından vites mesafeleri geniştir, onu dert etmeyin, büyük ve yüksek olmaları da hem saygı görmeyi hem de trafiğe hakim olmayı sağlıyor ancak dur-kalkta denge(gerçi uzun boylusunuz, sorun olmaz sanıyorum) ve yakıt tüketimi pratik olmaz.
Hayırlı olsun şimdiden.
-
Selamlar, şimdiye kadar Honda CBR 125 ve X-Max 250 sahibi oldum. Başka da bir tecrübem yok, o sebeple 250cc scooter ile başlamanızın ne gibi avantaj ve dezavantajları olabileceğini kendimce yazayım, daha yüksek cc enduro ile başlanır mı sorusunu pas geçeyim.
x-max 250'nin en büyük avantajı pratikliği. hiç çanta takmadan sele altına haftalık alışverişinizi bile sığdırabilirsiniz. zincir yağlama, vites ile uğraşma derdi yok. torpido gözü bile var. selesi rahat, ABS'si var. hızlanması ve son hızı iyi olmasa bile, ortalama binek arabalardan sıyrılmanıza yeterli.
ama bana göre en büyük dezavantajı vitesli motosiklet kullanma tecrübesi sunmaması dolayısıyla ileride daha büyük motosikletlere geçmeden önce insanın kafasında soru işareti oluşturması (araya küçük cc vitesli motosiklet sokmak gerekebilir). boy, kilo, yaş ve trafik bilginiz göz önüne alındığında, özellikle hobi kullanıcısı iseniz scooterın kolaylıklarına ihtiyacınız olmayabilir.
bazen kullanmadan anlaşılmıyor, örneğin eskiden CBR 125 kullanırken 125-250cc farkını çok büyük sanırdım. İşin gerçeğini kullanınca anladım. çoğu insan kullanmadan etmeden yorum yapıyor. güvenli bir yerde deneme yapın bence, aklınıza yatarsa orta sınıf bir yol endurosuyla başlayın. yatmazsa veya scooter'ın pratikliğine ihtiyacınız varsa X-Max 250'nin (ABS'si muhteşem olmasa da ABS'lisini tercihte bence fayda var) çok güzel bir seçim olacağını düşünüyorum. 250 cc scooter kullandıktan sonra yukarıya geçiş bence daha az zor olmayacaktır sizin için.
-
30 Aralık 2014, 14:55
#10
Dostum piyasada 250 cc sınıfında enduro niyetine alabileceğin motosiklet az. Sanırım crf 250 l asfalt ağarlıklı kullanacaksan belli bir km sana daha az riskle tecrübe kazandıracaktır. Büyük cc motorlarda daha stresli bir öğrenim süreci geçireceğine 250 cc ile başlaman daha mantığa yakın geliyor nacizane. Gerekli eğitimleri alarak başlayacağın için 250 cc gayet makul olur sanırım başlaman için. Ve kendi hikayemden yola çıkarak amacın enduro ise enduro ile başla çünkü sürüş karakteri başka motorlara benzemez. Her motor tarzının birbirinden farklıdır zaten onun için amacın neyse temelide o amaç için üretilen bir motorsiklette atman daha mantıklı. İnazuma falan filan bakma hiç. Araziyede gireceksen eğer zaten belli 3lü arasında seçim yap. Sonra maddi imkanların kısıtlı değil ise belli km sonra 600lük sıfır bir makine ile ne istediğini daha iyi bilerek yoluna devam edersin nacizane fikrim elbet. Bol şans ;)
-
01 Ağustos 2019, 00:34
#11
Suzuki vstrom 250 abs modeline bir bak istersen
-
Sıfır tecrübe ise 125cc ile başlanabilir, uygun fiyatlı commuterler var Yamaha YBR, Honda CB125F yada kendine biraz daha güveniyorsan, tecrübe edinme sürecinde dikkatli ve yumuşak kullanabilecek olgunluğa sahibim diyorsan Honda CRF 250L, Kawasaki KLX 250, Suzuki VStorm 250 modelleri uygun daha üstüne bakma derim, bu bahsettiğim motosikletler ile 9-10 bin km yapmadan 600cc kategorisine geçmeyi düşünmeyin. Ömür yettikçe sağlıklı oldukça zamanla motosikletinizi değiştirirsiniz. Çünkü 600cc den sonra motosikletin gücü, gaz tepkisi, fren kabiliyeti, virajlara giriş hepsi çok farklı, bahsettiğim modeller 600cc motosiklete göre daha çok hata kaldırabilecek tipte, boyunuzda müsait o yüzden en yüksek 250cc CRF yada KLX size iyi gider diye düşünüyorum.
-
Dostlar hepinize selamlar, bir de bu konudan sorayım sorumu.
Üzerinde çok konuşulan, türlü türlü geyiklere konu olan, anladığım kadarıyla da tek bir doğru cevabı olmayan bir konu başlangıç motosikleti seçmek. Bende yakın zamanda ehliyetini alacak olan, motosiklet almadan önce gerekli profesyonel eğitimleri almayı planlayan bir arkadaşınızım. Dağ bayır gezmek, şehirden uzak olmak hedeflerim arasında. Bu nedenle bir adventure-bike alma niyetim var. Seçeceğim ve alacağım ilk motorumla hem gezip tozmak hem de motosiklet tecrübemi doğru adımlarla geliştirmek niyetindeyim.
Forumlarda, videolarda hep tavsiye edilen, düşük cc'de kolay kontrol edilebilir bir motosiklet ile bu serüvene başlamak. Ancak günümüzde başlangıç motosikleti için tavsiye edilen bir çok model hiç de öyle azımsanacak özelliklerde değil. Benim ulaşmak istediğim hedef Tenere 660. Direkt bu motorla, tabi başta söylediğim gibi kullanabilecek kadar yeterli eğitim aldıktan sonra, başlanabilir mi? Aşağıdaki tablodan benim kısıtlı bilgimle gördüğüm kadarıyla modern başlangıç motosikletleriyle yakın özellikleri olan bir makine. Bu konuyla ilgili benim atladığım, dikkat etmem gereken konuları bana hatıralacak arkadaşların tavsiyelerine ihtiyacım var. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Boyum: 183cm / Kilom: 100
Suzuki V-Strom 250 / 250cc / 24.7 hp / 23,45nm / 178 kg /0-100kmh ~9 sn. / Sele 790mm
Honda CB250R / 250cc / 27,5 hp / 23,3nm / 145 kg /0-100kmh ~6 sn. / Sele 800mm
Kawasaki Versys-X 300 / 300cc / 39 hp / 25,7 nm / 175 kg /0-100kmh ~6,4 sn. / Sele 845mm
Yamaha XTZ 660 Tenere / 660cc / 47 hp / 58nm / 183 kg /0-100kmh ~6 sn. / Sele 895mm
-
Arkadaşlar merhabalar.
2 yıl scooter kullandım.
20 yıldır vitesli araba kullanıyorum.
İkisinde de sıfır kaza.
Daha önce hiç vitesli motor kullanmadım.
Boyum 1.85 - Kilom : 100
Motorun altımda ezilmemesi,yani kelebek konmuş gibi durmak istemiyorum.
Ondan
ns150 --- Problemli dediler
mondial 150 z-one --- Altında sinek gibi kalır dediler.
RKS TİTANİK 150 S --- Altında sinek gibi kalır dediler.
Bu sebeple ilk vitesli motor olarak SADECE ŞEHİR İÇİ KULLANIM İÇİN bu tip motorları tercih etmelimiyim zorlanır mıyım?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)