Enduro Motocross hakkında Fiziksel bilgi almak istiyorum...
Reklamlar
-
Arkadaşlar forum'u uzun süredir takip ediyordum ancak beklediğimi bulamadım bugün itibari ile aranıza katıldım motocross hakkınad bilgi almak istiyorum. sorularıma geçmeden önce her türlü cevaba sertte olsa açığım çünki fizik olarak yeterlimiyim emin değilim.
Motosiklet kullanımında tarz değişikliğine gitmek istiyorum bir sezon racing deneyimim oldu (aktif olarak 7 yıldır motosiklet kullanıyorum ) ancak beni yeteri kadar tatmin etmediğini düşündüm asfalttan fazla haz alamadım o yüzden araziye yöneldim. motosiklet geçmişime güveniyorum ancak ben hondanın Crf 450R veya yamahanın Wr 426F ile motocross a başlamak istiyorum boyum 1,69 kilo 68 sizce uzun dönemde sıkıntı yaşarmıyım motorumdan veya motosikletten soğurmuyum bunları öğrenmek istiyorum deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
İyi forumlar...
Reklamlar
-
ortalama bir boydasın kısa değilsin. Motorun üstüne binip denemelisin bence burdan pek bir şey çıkmaz. Cross motorları arazide gittiği için ve çoğunlukla zorlu arazilerde fizik gücünü çok sergiliyorsun. Ayağın yere basmalı ki motorun dengesini sağlayabilesin. Dediğim gibi gidip her hangi bir satış yerine motoru denemelisin o zaman için daha rahat eder. Pek bir sorun olucağını sanmıyorum ben. Zaten cross öle büyük ağır bir motor değil.
-
cros motor öle cok agır değildir ama gercekten cok yuksektir.
düz yolda boy sorun olmaz ama sert arazide boy ve fiziksel güç önemlidir.
düz yolda ise boy o kadar önemli değildir, örnegin:
crf 450 R de sele yuksekliği 953 mm imiş
50 bg de hiç küçümsenecek bir miktar değildir, 110 kg bir motorda
http://www.hondamc.eu/bikes/crf450r-2/
-
Öncelikle aramıza hoşgeldin, kendinizi tanıtsanız size daha çok yardımcı olur arkadaşlar
CRF 450 sele yükseliği 953 mm
Wr 426F sele yükseliği 980mm
Boy olarak işini zorlaştıracaktır, tek ayak üstünde durmak zorunda kalcaksın,cros kullanıpta düşmemek elde değil, kısa boylu kroscularda var
Bence önce bir selesine otur ondan sonra karar ver derim
-
cenkito adlı üyeden alıntı
-
Arkadaşlar yaşım 22 kayseride yaşıyorum biraz kullanma fırsatım oldu sıkıntı yaşamadım ancak uzun dönemli kullanımlarda arazide sıkarmı diye düşünüyorum bazı tecrübeli kullanıcı abilerim arazide ayağınla denge kurmaya alışırsan biyerini kırarsın ancak gaz açarak denge saglarsan ayak koymandan daha iyidir gibi tavsiyelerde bulunmuştu. ayrıca husaberh fe 450 kullandım wr ve crf kullanmadım daha
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------
Arkadaşlar yaşım 22 kayseride yaşıyorum biraz kullanma fırsatım oldu sıkıntı yaşamadım ancak uzun dönemli kullanımlarda arazide sıkarmı diye düşünüyorum bazı tecrübeli kullanıcı abilerim arazide ayağınla denge kurmaya alışırsan biyerini kırarsın ancak gaz açarak denge saglarsan ayak koymandan daha iyidir gibi tavsiyelerde bulunmuştu. ayrıca husaberh fe 450 kullandım wr ve crf kullanmadım daha
-
-
arazi sürüşünde tabiki gaz hareketiyle denge saglanır ama hareket halinde iken.
sert arazide durman gerektiğinde, hele de cukurlu tumsekli zeminlerde,
motoru ayaklarınla dengelersin. ayagın yere basmassa ya motoru atarsın ya sen üstünden atlarsın.
sert bir tepe cıkarken yarı yolda kalmak acı bişeydir. binsen lastik kavramaz motoru indirmeye kalksan indiremezsin.
dediğim yerlerde ayakta inmak bile zor iken motoru oradan asagı indirmek gercekten zulum oluyor.
tabi insallah bişey olmaz, bir yeri kırılmaz ya allah deyip motoru asagı atmazsan
ben o konumda iken henüz kıyamadım motoruma
husaberg fe450 de de 97-98 cm koltuk yuksekliği vardır.
o sekil bir motoru arazide , dediğim gibi cakır cukur yerde dengede tutabilirim dersen
sorun yoktur
-
-
Moderatör
Motosikleti asfaltta kullanmak farklıdır, arazide kullanmak çok farklıdır.
Evet boy cross motorlar için önemli bir unsur. Asfaltta edindiğiniz tecrübe cross yaparken pek işinize yaramaz. Bu yüzden ne alırsanız alın, tecrübesiz bir cross kullanıcısı olacağınızdan, hard cross yerine daha temkinki, daha basit parkurlarda başlayıp tecrübe kazanarak boy sorununu zamanla aşabilirsiniz.
-
Başlamayı düşündüğün motorlar ciddi tecrübe ister, husa kullanma şansın olmuş umarım farkına varmışsındır. Tecrübe edinmen açısından daha sakin makinalarla başlamanda fayda var. Benim fikrim, boy çok sorun değil çünkü illa düşüyorsun hatta bir süre sonra düşmekten zevk alıyorsun ve bazen kaç kere düştüğünü sayamıyorsunYaklaşık bir senedir araziye giriyorum hastalık oldu pazar günleri için yaşar oldum.
-
Husaberg de o boyla ayakların yere değmesi çok zor. 1,70 arkadaşım var üzerine bindiğin de ayakları yere hiç basmıyor. Ayrıca asfalt kullanıcısı 2 arkadaşım motoru denemek istediler ikisine de altında YBR yok gazı açma dedim. İkisi de motoru ilk gazda tekere aldı aynen U dönüşü yaptılar. Birisi bu ne arkadaş al şunu R1 den tehlikeli dedi. 400CC üzeri enduro-cross motorları cidden tehlikelidir.
-
Çıtayı düşürmen lazım.
450 cc bir cross ormanda 10 kaplan gücündedir. Asfalttaki 400 cc motorlarla kıyaslama.
Adamın canını bir çırpıda alırlar.
125 cc den başlamalısın ve onunda tehlikesinin farkında olarak.
Ben aktif olarak 20 yıldır kullanıyorum.
Ormana ilk çıktığımda 125 cc ile bleğimi kırdım 3 ay oldu alçıda hala .
Bak bunlar hafife alınmayı sevmeyen motorlar , heleki acemiler tarafından. Ve eğer ormana bir krosla girmemişsen , hiç motor kullanmamış kadar acemisin demektir. Diğer motor geçmişini boşver .
-
Valla Arkadaşlar gerekenleri söylemiş zaten. Bencede crf 450 r gibi çılgın bir makinayla başlayacağına 250 cc 4 zamanlı bir crossla başlaman seni hem tatmin edecektir hemde olası tehlikelerini en aza indirgeyecektir. Ayrıca Boy önemlidir prof bir arazi kullanıcısı değilsen . Ve unutmamak gerekir ki arazide her ne kadar gazlamak denge sağlasada arazide gazlayabileceğin yerler sınırlıdır. Ve düşük tempo sürüşlerde ayaklarını illaki kullanmak zorundasın. Bir tane kros görmedim ben balçıkta gazlayarak giden çünkü ne kadar dişlide olsa lastikler götü ayrı başı ayrı oynar. Bu iri taşlı kaygan zeminlerdede geçerlidir. Nacizane fikrim daha düşük cc . Sele boylarıyla nasılsa oynanabiliyor zaten.
-
kendi motor alma hikayemi anlatayim sana..
- 5 sene önce motosiklete basladim, sirf tatilde memlekete giresunda kuzenlenin motorunu kullaniyordum.. 50cc romet (commuter tarzi) ile basladim, ehliyet olmadigi icin yavas usul usul köy yollarindan (o zamanlar sirf stabilize) 2-3 hafta takiliyordum..
- bir sonraki sene kuzen 250cc jawa cekmisti altina, ayni sekilde tatilde 2-3 hafta takildim ve yavas yavas kafamda ne tarz motor aradigimi belirlemeye basladim..
- bir sonraki sene yine aynen jawa ile devam, o siralar diger kuzen 125 breton (commuter) almisti ve onunla da takildim biraz.. kararimi vermisti, alacagim motor arazi motoru olmaliydi (o zamanlar ne anlarim endurodan crosstan touringen vs..)
bu 3 sene icinde jawa ile gercekten zor yollara girmistim, ancak traktörün veya arazi aracin girebilecegi yollara
- evvelki sene tatil önce kafama koydum, motor alacagim! sahibinden.com u didik didik ariyorum.. yamaha wr250, honda crf250 vs.. gözüm döndü bikere.. kacari yok alacagim.. taa ki kuzen sunu söyleyene kadar: o kadar parayi yatirma daha önce hic tecrübe etmedigin bir motor tarzina.. hem düsecek bir tarafi kirilacak o kesin.. ona göre bisey al dedi ve bana mondial xtreme max in sahibinden linkini atti..
fazla sürmedi, ertesi sabah bayiiyi aradim ve motoru aldim..
o yaz tatili boyunca 3 haftada 1200 küsür km yaptim ve tam olarak tarzimi belirledim.. motor bu sürede iki defa arazide iteleyerek manevra yaparken düstü (tecrübesizlik, nerde durmalisin, nere basmalisin, agirligi nasil dengelemelisin vs..) fakat manet kisaltmasi disinda hasar görmedi..
asil hasar kuzenimin düsüsü ile oldu, karenaj catladi, gidon yamuldu, ön camurluk ve far maskesi cizildi, sol ön sinyalin cami kirildi, vites pedali burgulu makarna gibi oldu..
yani kesin düsülecek, kacari yok!
tatil sonu hemen ehliyetimi yaptim
- gecen sene nisan ayinda motoru yeniledim ve daha önce edindigim deneyimlere dayanarak dogru tarz motoru aldigimi düsünüyorum..
diyecegim arkadaslarin daha önce yazdiklarindan farkli degil, finansal ve saglik acisindan seni cok fazla tehlikeye atmayacak bir cc ve fiyat araligi ile basla.. tam olarak emin ol bu tarz motor istediginden ve fiziksel olarak yapabileceginden.. ki 50 beygir 110 kilo'nun ne demek oldugunu anca tatmis olan bilir..
-
Arkadaşlar önerilerinizi kesinlikle dikkate alıyorum emin olabilirsiniz. Arazi deneyimim çook aşırı olmasada var pratikte iyiyimdir ancak dediğim gibi tek korkum boy onuda anladıgım kadarıyla kullandıkca aşarım diye düşünüyorum cc konusunu tekrardan düşüneceğim ayrıca.100 kg 50 hp motorun az çok neler yapabileceğini biliyorum herkese tek tek ayrı ayrı teşekkür ederim cevaplar gelmeye devam ederse daha faydalı olur. alacağım motorun kesinlikle cross olmasını istiyorum ama % 60 arazi %40 şehir içi kullanımım olacaktır bu yüzden wr 426f lere yöneliyorum motorun plakada falan sorun olmayacağını düşünüyorum
-
fabrika cikisi tarfige cikma izni olmayabilir, gerekli izin icin ekipmanlar eksik olabilir, sinyal, uzun kisa far gibi mesela..
sehir ici kullanacagii yazdigina göre dogrudan trafige cikma izini olan bir motor al derim. bu durumda kullanicagin motor daha cok enduro olacaktir (rafige cikma izini icin gerekli donanimlari mevcut olan bir cross)
-
casanova38 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar önerilerinizi kesinlikle dikkate alıyorum emin olabilirsiniz. Arazi deneyimim çook aşırı olmasada var pratikte iyiyimdir ancak dediğim gibi tek korkum boy onuda anladıgım kadarıyla kullandıkca aşarım diye düşünüyorum cc konusunu tekrardan düşüneceğim ayrıca.100 kg 50 hp motorun az çok neler yapabileceğini biliyorum herkese tek tek ayrı ayrı teşekkür ederim cevaplar gelmeye devam ederse daha faydalı olur. alacağım motorun kesinlikle cross olmasını istiyorum ama % 60 arazi %40 şehir içi kullanımım olacaktır bu yüzden wr 426f lere yöneliyorum motorun plakada falan sorun olmayacağını düşünüyorum
yukarda söylediklerinden motocross istediğin ortaya çıkıyor. bu motorlar plakalı olsalar dahi, şehir içinde kullanırken daha fazla dikkat etmelisin.
eğer gerçekten kullanım amacın % 60 arazi %40 şehir içi olacaksa enduro motorlara da bakmanda fayda var. şehir içinde belin tutulmuş bir şekilde kıç ağrısıyla dolanmak pek hoş olmaz
-
-
ktm250f exc'ler plakalı olduğu için trafikte kullanabilirsiniz. Arazide de fazlasıyla işinizi görür.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)