Motosiklet Teorisi #10, Asilmayalim arkadaslar…
Reklamlar
-
Virajlari donerkenki durusumuz ve viraj teknigimiz uzerinde epey yazdik, yazistik buralarda da kimse demediki, "yahu iyi guzel agirligimiz saga sola vermeyecegiz, dizlerimizi tankta tutacagiz da...su yarislarda gordugumuz amcalar bu isi bilmiyorlarmi? Dizlerini yere surtup, yari bellerine kadar motordan sarkan bu profesyonellerle senin dedigin arasinda daglar kadar fark var..nasil oluyorda oluyor?" Buyrun buradan yakin...
Bu "knee draggin'" Diz surtturmece" yada "hangin'" "sarkmaca" tekniklerinin baslica ozelligi virajlarda azami hiza ulasmak, ben bir kursta hoca nezaretinde denedim, gayet heyecan verici bir teknik...gerci normal (bizim kontra) teknikle daha hizli bile donebilirdim ayni viraji ya, sistemi anlamakti maksadim. Asagida anlattiklarim teoride bildiklerim..pratigim hemen hic yok - cok az bu konuda.
Simdi, biliyorsunuz motor yattigi tarafa donuyor, viraj ne kadar keskinse, hiziniz ne kadar fazlaysa o kadar cok yatirmaniz gerekiyor ki merkezkac kuvvetine yenilip viraji disina savrulmayasiniz. Ancak motor ne kadar yana yatarsa tekerleklerin yere surtunme yuzeyi o kadar azalir (modern lastiklerde bu asgariye indirilmistir) ve yanal vektor e dusen guc artar, yani lastiklerin vazifesi olan karsi surtunme direncine dusen vektor. Uzun lafin kisasi, ne kadar yatiksaniz disa savrulma sansiniz o kadar fazlalasacaktir. Eh, bir yarista iseniz, "hiz" ana faktor ise, bu riski goze almak istemezsiniz...iste motoru daha fazla yatirip savrulma riskini goze almamak icin siz motordan sarkar, motoru mumkun oldugunca az yatirmaya bakarsiniz ki agirlik vektoru mumkun oldugunca yercekimine paralel, su duzeyine dik olsun.
Anlatabildimmi bilmem ama ana mesele budur.
Bir de viraja girmeden evvel ic taraftaki diz ucaklardaki hava freni gibi acilir ve dogan turbulans donusu kolaylastirir, surucuye kismen bir denge saglar.
Sarkmada yine bizim bildigimiz, burada ustunde yazistigimiz kontra viraj alma teknigi kullanilir, gidon son derece relaks tutulur, ozellikle gidona vucut agirliginizdan hicbirsey aktarilmaz. Vucudun agirligini virajin disindaki diz, tanka asilarak tasir. Tabii tankin bu ozellikte bir girintisi ve uzerinizde kaymaz bir pantalon (suet dizlikli -aslinda diz yan ici- deri/sentetik) olmasi sarttir.
Simdi gelelim Vehbinin kerrakesine...bu teknik sadece ve sadece pistlerde kullanilabilir.
TRAFIGE ACIK YOLLARDA KULLANMAK ACI SONUCLAR DOGURUR.
Dikkat edin "dogurabilir", degil "dogurur". Cunku pistte her viraj surusten once temizlenir, kontrol edilir, yaristan-antremandan once isinma turlari atilir ve suruculer -hele pistin de yabancisi degilse- her viraji gorur, tanir adimlarini, hiz, yatis acisi, vites, kontrollu spin degerlerini onceden kafalarina yerlestirir. Lastikler yeni, ve isinmistir. Normal yollarda bunu yapma sansiniz YOK tur...biraz once gectiginiz yola bir sonraki gecisten evvel birisinden dizel yakit damlar, kum dokulur isiniz biter...ayrica bu yatisi dusuk hizda da yapamazsiniz, motor devrilebilir, yuksek hizda cikisini gormediginiz trafige acik yolda - virajda bu teknik = intihar demektir.
Motorun kucuk bir kasisde esnedigini ve saatte 120 ile dizinizi yere vurup omrunuzun geri kalanini diz kapaksiz gecirdiginizi dusunmek, motor gibi dunyanin en guzel keyiflerinden birine orada veda etmeyi dusunmek yeter sanirim.
Bir diger, belkide en onemli tehlikesi bu durumda yavaslama, fren sansinizin sifir olmasidir. Motoru duzeltmek cok zaman alir ve fren yada kivirmaca yapacak vaktiniz hic yoktur. Birkac GP yarisi izlemis herkez bunu bilir zaten...
Bu nefis teknigi imkaniniz varsa bileninden, bir pistte ogrenin...motorunuzdaki lastiklerin -yepyeni- olmasi sarttir!...cok zevk alacaginizi biliyorum ama sakin ola ki disarda kullanmayi, benim yazdiklarimdan yola cikip denemeyi aklinizdan bile gecirmeyin. Bu teknikte bir de benim bilmedigim "kontrollu spin", yani lastikleri bilincli olarak kaydirma teknigi beraber kullaniliyor, onu da soylemek isterim. Bunu ayri egitimi var ve ben almadim bu kursu, henuz
Reklamlar
-
cocukken ata binerdim.oyle boyle diil canavar gibi binerdim.siz anlattıkca yere attıgım sapkayı almak icin attan sarkma numaraları geldi gozumun onune.en baba dublorlere tas cıkartacak sekilde yapardım.tabii boy kısaydı,genclik ve hergun antrenman.simdi yas 38,boy 190.iki yıl once bi daha deniyim dedimki kaburgalar ve omuzdan sakatlandık.atın hızı olsun 30 km.motorda dediginiz isi 130 la yapmak ve oyle kalmak....zevki goldenflash ama bedelide oyle galiba.sonuc aynen katılıyorum.asılmayalım arkadaslar.
-
admin adlı üyeden alıntı
Bir de viraja girmeden evvel ic taraftaki diz ucaklardaki hava freni gibi acilir ve dogan turbulans donusu kolaylastirir, surucuye kismen bir denge saglar.
Good old days
Ne güzel paylaşımlar olurdu zamanında, gelin görün ki şimdi tüm forum tek cümlelik konular, hakaretler ile dolu.
Akıllı telefonlar ile hayatımızın her anına giren sosyal (!) medya uygulamalarının en acı sonucu : Uzun yazı okumuyoruz, anlamıyoruz. Bize bir sayfa cevap yazan adama "evet haklısın, ya he he" yazarak cahilliğimizi , karşı argüman üretemediğimiz için , evet sen haklıymışsın deme nezaketini gösteremediğimiz için , "uzatmak istemiyorum" cümlesi arkasına sığınıyoruz.
Neyse , zamanında aynı konu üzerine farklı bir başlıkta fikir alışverişinde bulunmuştuk diğer arkadaşlar ile ;
http://www.motosiklet.net/forum/moto...rkmayin-2.html
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
-
Sokollu adlı üyeden alıntı
Good old days
Ne güzel paylaşımlar olurdu zamanında, gelin görün ki şimdi tüm forum tek cümlelik konular, hakaretler ile dolu.
Akıllı telefonlar ile hayatımızın her anına giren sosyal (!) medya uygulamalarının en acı sonucu : Uzun yazı okumuyoruz, anlamıyoruz. Bize bir sayfa cevap yazan adama "evet haklısın, ya he he" yazarak cahilliğimizi , karşı argüman üretemediğimiz için , evet sen haklıymışsın deme nezaketini gösteremediğimiz için , "uzatmak istemiyorum" cümlesi arkasına sığınıyoruz.
Neyse , zamanında aynı konu üzerine farklı bir başlıkta fikir alışverişinde bulunmuştuk diğer arkadaşlar ile ;
http://www.motosiklet.net/forum/moto...rkmayin-2.html
Gördüğüm kadarı ile gayet yeni bir üyesin(üyelik: 27 nisan 2014) lakin teşhis doğru...
Eskilerden hiç bahsetmeyelim. (Üyelik: 10 mart 2006)
Faydalı olması gereken forumların, mesajların ve dolayısı ile aslında insanlar ortada...
Hani "her şey eskiden daha güzeldi" diye bir söz vardır ya, ne kadar doğru, yaşadıkça görüyoruz...
Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS
-
yeri gelmiş ve başlığı görmüşken benim gibi yeni hevesli arkadaşların okuması gereken, abimizin kitabı basit sade anlatılır bi dille yazmış 190 küsür sayfa bulun okuyun burdaki çoğu boş açılan konulara gerek bile kalmadan cevabınızı almış olursunuz hepinize iyi sürüşler dilerim.
-
Önümü gördüğüm viraja ufaktan yatar kalkarım oda bana yeter.
Dizim, dirseğim halinden memnun neme gerek eklemleri yere sürtme vs.
Yaparsam arada bir teker, top speed o kadar.
Bu yaştan sonra beni bozar..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler