Honda Türkiye’de yeniden motosiklet üretimine dönmeyi planlıyor
Reklamlar
-
Admin
Pazarda 1 milyonluk satış potansiyeli gören Honda, 2002’de sonlandırdığı motosiklet üretimine yeniden başlamayı planlıyor. Honda Türkiye, yeni yatırım için fizibilite çalışması yapıyor.
Japon otomotiv ve motosiklet üreticisi Honda, Türkiye’de yeniden motosiklet üretimine dönmeyi planlıyor. 20 yıldan fazla süredir Türkiye’de bulunan Honda, 2002 yılında Türkiye’deki üretimi bitirmişti. Motosiklet meraklılarının sabırsızlıkla beklediği Eurasia Moto Bike Expo 2012’nin açılış günü VATAN’a konuşan Honda Türkiye Genel Müdürü Hideto Yamasaki, markanın orta vadede Türkiye’de yeniden motosiklet üretmeyi hedeflediğini söyledi.
Honda, 2002 yılında İstanbul Kartal’daki yıllık 3 bin motosiklet kapasiteli fabrikasında üretime son vermişti. “Bir zamanlar Türkiye pazarında üretim yaptığımız bir fabrikamız vardı. Ancak, ithalat vergilerinin kaldırılmasının ardından üretimimizi sonlandırmak zorunda kaldık” diyen Yamasaki, Türkiye’deki potansiyeli gördükten sonra motosiklet üretimini yeniden yerel pazara taşımak konusunu değerlendirmeye aldıklarını ifade etti.
17 bin motosiklet sattı
Yamasaki, “Orta vadede pazarda yeniden üretime geçmek gibi bir planımız var. Ancak, konuyu henüz detaylandırmadık. Pazarı dikkatlice gözlemliyoruz, fizibilite çalışmalarımız devam ediyor. Türkiye’de yeniden üretime başlamamız halinde, fabrika için dağıtım ağlarını da düşünerek en iyi lokasyonu bulmamız gerekiyor. Eski fabrikamız Anadolu yakasındaydı ve Anadolu Grubu ile ortaktı. Şimdi farklı planlar geliştirmek durumundayız” dedi.
Türkiye’de geçen sene motosiklet satışlarının yaklaşık 200 bin adet olduğunu anlatan Yamasaki, Honda’nın toplam 17 bin adet motosiklet sattığını belirtti. Bu rakamın, toplam pazarın yaklaşık yüzde 8.6’sına denk geldiğine işaret eden Yamasaki, “2011 yılında Türkiye pazarındaki satışlarımızı bir önceki yıla oranla ikiye katlamayı başardık. Bu yıl en az yüzde 50 büyüme öngörüyoruz” diye konuştu.
74 milyon kişinin yaşadığı Türkiye’de yıllık 200-240 bin seviyesinde seyreden motosiklet satışlarını ‘düşük’ bulan Yamasaki, “İnsanlar motosiklete bir ulaşım aracı gözüyle bakmakta zorlanıyor. Ciddi bir güvenlik endişesi var. Bu algı değişirse motosiklet satışı 1 milyona ulaşır” ifadesini kullandı.
Kaynak: Evrim SEL / VATAN
Reklamlar
-
-
-
bu üretim fiyatlarada yansıyacaksa neden olmasın ki ?
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
Motosiklet Eğitmeni
Genel Müdürünü Yamasaki isimli birinden seçen Honda'nin ciddiyetinden süphe ederim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
o mudur degil ajan, anasi yamaha babasi kawasaki, amac hondayi bitirmek
-
yapacakları en iyi motor da uzay teknolojisinine sahip (devir saatli) cbf olur
coq adlı üyeden alıntı
Genel Müdürünü
Yamasaki isimli birinden seçen Honda'nin ciddiyetinden süphe ederim.
hepsi aynı fabrikanın malı bunların hepsi üllümünati
-
sattıkları motosiklet fiyat etiketinde değişme söz konusu değil ki hali hazırda üretim yaptıkları ülkelerdeki fiyatlarda aksine bazen daha da pahalı olabiliyor ya da ford , renault gibi otomobillerde üretimi ülkemizde onlarda keza ihraç edildiği ülkelerden daha pahalı ülkemizde.
istihdam olarak bir katkı sağlayacağı muhakkak.
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
-
istihdam saglamaz bence, tekrar uretimde asimolar gorev alacakmis
-
Arkadaşlar,bu seneki fuarda sergilenen "crosstourer 1200"hakkında bilgisi olan varmı?Fuara gitmeme rağmen,Türkiye ye ne zaman gelecek?fiyatı ne olacak?sorularına bir cevap alamadım.Bu konuda bilgi almış olanınız varmıdır.
Ayrıca bu motosikleti çok beğendim.Turing enduro kullanan birisi olarak iddaa ediyorumki,Türkiye ye geldiğinde,BMW GS leri,Yamaha Super Tenere leri siler süpürür bu makina
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
Tamam
üzerimize ince bişeyler alıp
hafif eğildik
yine bekliyoruz
-
kalite iyice düşecek desenize...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
mete_han adlı üyeden alıntı
kalite iyice düşecek desenize...
Asıl artacak demek bu. Türkiye'de otomotiv sektöründe ortaya konan işçilik kalitesi dünyanın çok az ülkesinde var.
-
iyide bileniniz varmı daha önceden honda hangi modelini türkiyede üretti?????
-
Khutuck adlı üyeden alıntı
Asıl artacak demek bu. Türkiye'de otomotiv sektöründe ortaya konan işçilik kalitesi dünyanın çok az ülkesinde var.
içimden bir ses böyle bişey olmayacağını söylüyor...maliyetleri düşürmek isteyeceklerdir...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
iyi de Türkiyede hangi modeller üretilmiş bileniniz var mı???
DÖRT TEKER BEDENİMİ İKİ TEKER RUHUMU TAŞIR...!!!
-
mete_han adlı üyeden alıntı
içimden bir ses böyle bişey olmayacağını söylüyor...maliyetleri düşürmek isteyeceklerdir...
Ford, Renault ve Fiat Türkiye'de dev üretim tesislerine sahip, maliyetleri düşük, ürünleri de gayet kaliteli. Türkiye'de yapılan Transit'ler İngiltere'dekilerden daha iyi diyor bağımsız testler, hem daha ucuza üretiliyorlar. Avrupa'ya göre Türkiye'de üretim maliyetleri daha düşük, Çin'e göre de üretim kalitemiz çok daha yüksek.
-
ya boşverin bu muhabbetleri devlet bu işe el atmadığı sürece boşuna çenenizi yoruyorsunuz avrupada 18 yaşındaki bir genç altına 600 lük 1000 lik makina çekebiliyorken biz bir scooteri bile zor alıyoruz ha istisnalar kaideyi bozmaz ne zamanki motorlar üzerindeki %50 ye varan vergiler kalkar o zaman türkiye motorsiklet cenneti olur ama buda imkansız görünüyor nedeni ise memleketi satıp soğana çevirdiler bu yüzden kucaklayacak adamlazım oda lüks tüketim diye gösterilen bu tür şeyler çevreyi daha az kirletiyormuş park sorunu yokmuş trafik kirliliğini ortadan kaldırıyormuş kimin umurunda ...
-Motor eroin gibidir, satsan bile, bıraktım desen bile, inleyen her Racing sesinde krize girersin...! ;))
-
mete_han adlı üyeden alıntı
içimden bir ses böyle bişey olmayacağını söylüyor...maliyetleri düşürmek isteyeceklerdir...
Maliyetler zaten düşecek motor yedek parça olarak girecek,motor başına verile teminattan kurtulacaklar,üretici olacaklar.umarız fiyatlara yansır.ilk başlarda montaj kalitesinde sorun olabilir onuda kendi ülkelerinden tecrübeli eleman getirip eleman yetiştirene kadar kullabilirler diyorum.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
-
isg adlı üyeden alıntı
iyi de Türkiyede hangi modeller üretilmiş bileniniz var mı???
Honda titanları üretti diye biliyorum, forumda gözüme çarpmıştı arkadaş 99 model hala taş gibi diyordu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)