gelecekte Hayabusaları tokatladığını düşünmek bile istemiyorum ama bu gidişlede durum onu gösteriyor ama ben şahsen bu elektrikli şeye bineceğimi hiç sanmıyorum yani ben altımda o motorun harika sesini duymalıyım
gelecekte Hayabusaları tokatladığını düşünmek bile istemiyorum ama bu gidişlede durum onu gösteriyor ama ben şahsen bu elektrikli şeye bineceğimi hiç sanmıyorum yani ben altımda o motorun harika sesini duymalıyım
gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY
Motor sesi duyulmayınca konsantrasyon bozulur bence...
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Türkiye'ye geldiği hafta kaçak elektrik kullanımı artar kesindoğa için güzel ama milli gelir için pek iyi olacağını sanmam
YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR
yaşasın bu elektrikli motorların ve arabaların piyasada çoğalması satılamayan benzinin ucuzlaması demek ( çok mu basit düşündüm ) bu motor 160 gibi bir hızla 6-8 saat çalışması imkansız sanırım bu menzili 80 gibi bir hızla yapa bilir sonuç olarak belli bir kutleyi belli bir mesafeye belli bir sürede taşımanın karşılığı belli bir güç gerektirir. bu denklemde kütle artarsa veya süre kısalırsa enerji ihtiyacı artacaktır.
burada da turing firmaları devreye girecek. motorun performansını artıran yeni elektrikli motorlar. menzili artıran ek aküler. şarj süresini kısaltan devreler gibi alanlarda çalışmalar yapacaklar ama şu an için bu motor maliyet olarak tam kendisini amorti edecekken. akü gurubunu yenilemek zorunda kalacağı için çok cazip değil. ( bana göre ) ama akü sistemlerinde ki gelişmeler şarj tekniklerindeki gelişmeler ve yeni teknoloji oluşturma çabaları bunları 5- 10 yıl sonra çok cazip hale getirecek.
eksoz sesi içinde şunu söyleyeyim elektrikli arabalar için geliştirilmiş ferrari sesi veren ses sistemleri şimdiden İnternet'te satışa başladı. hayabusanın sesini taklit etmek zor olmasa gerek.
şimdiden benzinli arabaları lpg ye çeviren atölyeler gibi normal motorları elektrikli motosiklete çevirmeye başlayan amatör girişimciler aramızda. onları saygıyla selamlıyorum.
yaptıkları sistemler belki vasat ama bu türk insanının bugünlük vasatı yarın dünyanın mükemmeli olacak.
bugün servise bir abimiz geldi elektrikli bisiklet aküsü sordu merak edip dinledim biraz
240 liraya birde 300 liraya 2 farklı aküden bahsedildi bilemiyorum artık bir akü ne kadar süre idare ediyor elektrik faturasını ne kadar etkiliyor
her 5 kapının 1inin önünde kesin bir tane var elektrikli bisiklet
kullanılsın ihtiyaç görsün bu aletler fakat trafikden bir haber küçük çocukların elinde oyuncak olmasın gene bugün birisi trafige balıklama daldı ilerde trafik sıkıştı çocuk duran arabalara geçirdi
Merak edip sitesine girdim. Motosiklet 3 farklı versiyonla satılıyor, kullanılan akülerin gücü fark ediyor. Buna göre :
- saatte 60 mil hızla ortalama 100 mil
- saatte 80 mil hızla ortalama 100 mil
- saatte 100 mil hızla ortalama 100 ml
gidebiliyorlar. Tabi bu menziller sürekli bu hızda gidildiğinde mi yapılabiliyor yoksa bunlar modellerin yapabildiği maksimum hızlar mı orası belli değil. Bence ikinci yazdığım daha mantıklı yani en fazla bu süratlere çıkabiliyordur ve menzil de ortalama 100 mildir. Bu durumda 3 farklı akü ile birlikte 3 farklı motorun varlığından da söz edilebilir.
Menzilin uzaması da öyle tuningle falan olacak birşey değil. Akü konusu başlı başına bir teknoloji olayı ve ömrünü uzatmak tuning firmalarının yapabilceği bir iş değil. Bunu geçenlerde gittiğim bir eğitimde yutrdışında bu konunun uzmanlarıyla uzun yıllar çalışmış bir kişiden öğrendim. Zaten akü teknolojisi de yaklaşık bir beş yıldır yerinde sayıyor. Dizüstü bilgisayarlarının şarjının dayanma sürelerinin falan uzaması %90 komponentlerinin güç tüketimlerinin azalmasına bağlı. Gelişen tek şey şarj edilebilme sayısı yani akü ömürleri. O sebepten söz konusu motorun hiçbir zaman 500 km gidebilmesini beklemeyin ama bu haliyle bile şehir içinde mükemmel iş görür. Hem sessiz hem de gaz çıkarmıyor.
akü dediyimiz şeyi klasik anlamda akü ( kurşun asit ) olarak algılamayın batarya gurubu dediyimizde son 5 yılda cok gelişmeler oldu. lion pilleri adamlar folyo gibi inçeltiier. sar sarmala şekline getirdiler.
cok cok güzel olacak daha da güzel olaçak
bu elektrikli üzerinde Elektrik taşıyan aletler insan sağlığına zararlı değilmi?
Radyasyon yaymazmı bunlar?
3.18 tl olan benzinin 2 tl'si vergi
benzinli motorların verimi en fazla %60 kadar çıkabiliyor elektirkli motorlarda ise verim %98 filan bu yüzden hızlanması gayet iyidir üzerine 6,8,10 yerine 25 veya 30 kw lik motor konulursa hayabusalar hikaye kalır.
motorun onunde radyator gordum benzınlı motorsıkletler gıbı ne ısı var acaba elektırıklı motorda radyatorun?
hiç bir motosiklet hastası bu motoru almaz.şakır şakır viteslerle oynayacan
motorun sesini duyacan.. böyle motormu olur bu neyaa..tekere gelmez bişe yapmaz
"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
en fazla 500 defa şarj edilebiliyo
süper ya :D benzine son :D
O zaman;
Tam şarjlı halde 160 km/h'den 8 saat yol aldığını varsayalım en iyi ihtimalle.
160 x 8 = 1280 yapar 1280 x 500 = 640,000 km eder.
Yani elektronik ömrünü tamamlayamadan hurdaya ayrılmış olacak Gayet makul görünüyor. Tabii normal makinaların yerini tutmaz bence ama, olsun.
Ridin' through this world, all alone. God takes your soul, you're on your own
Toyota prius kendi elektriğini benzinli motorla üreten bir elektrikli otomobil. Şimdi biz bunun benzerini motora yapsak; şu minnacık jenaratörlerden bir tane alıp topcase yerine monteledikmi yolda kendi kendini de şarj eder hem onun zırıltısı sessizliği bozar. O minik jeneratorler saatte 1-2 litre benzin yakıyorlar.
100 km de 2 litre benzin tüketimi ile şahane bişey yaparız. Mahalleden çocukları toplayıp sabah bi başlasan öğlene bitirirsin valla.
Buna kaskoda yapılmaz düştük mü nasıl toplucaz =) peki ya apartmanın önünde bıraktığımızda biri kaçak elektirik çekmeye çalışırsa ne olucak =)
Bİ selektöre BİN manita
Arkadaşım Şu Elektriklinin Fiyatını Yazmayı Düşünmüyosun Heralde Ve Plaka Ehliyet ve Ruhsat Gerekiyormu Açıklarsan Sevinirim ...
Alcak mısın =)
Bİ selektöre BİN manita
Konusu açılmışken güncel birkaç bilgi paylaşayım istedim. Aşağıdaki linklere bakarsanız elektrikli motorsiklet konusunda yapılan çalışmalar ve gelişmeler hakkında genel bir bilgi edinebilirsiniz:
http://www.zdnet.com/blog/emergingte...e-wphotos/2679
Çok can alıcı tasarımlardan bir tanesi de bu:
http://evolvemotorcycles.com/?page_id=548
Bi de şu var, mono-motosiklet diyebiliriz sanırım:
http://www.worldculturepictorial.com...e-fight-pollut
Ve konseptlerden birkaçı:
http://www.yankodesign.com/2011/07/22/morphing-e-bike/
http://wordlesstech.com/2011/04/15/s...ic-motorcycle/
http://www.gizmag.com/spherical-driv...orcycle/24095/
http://thekneeslider.com/e-carver-el...from-luca-bar/
http://plugbike.com/2010/03/03/motoc...d1g1tal-dr1ve/
Bu da ebisiklet gibi ama arada kalmış sanki
http://greyp-bikes.com/
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)