Ekonomik Krizden En Az Etkilenen Sektörlerden Biri de Motosiklet Tamircileri
Reklamlar
-
26 Haziran 2009, 14:29
#1
Ayağını Yerden Kesmek İsteyen Dar Gelirliler ile Ekonomik Krizden Daha Az Etkilenip Ulaşımda Daha Tasarruflu Olmasından Dolayı Motosikleti Tercih Edenlerin Sayısı Her Geçen Gün Artıyor.
Ayağını yerden kesmek isteyen dar gelirliler ile ekonomik krizden daha az etkilenip ulaşımda daha tasarruflu olmasından dolayı motosikleti tercih edenlerin sayısı her geçen gün artıyor.
1997 yılında 51 bin olan motor satışı, 2004'ten itibaren piyasaya giren Çin malı ürünlerle patlama yaptı. Bugün resmi olmayan rakamlara göre motosiklet sayısı 3 milyonu buluyor.
Motosiklet sayının artması en fazla tamircileri sevindirdi. Dünya genelinde yaşanan ekonomik krizden en az etkilenen sektörlerden biri de motosiklet tamircileri oldu. Özellikle Çin malı motosikletlerin Türkiye'nin bozuk yollarına fazla dayanamaması tamircilerin iş yükünü artırıyor. Tamirciler, Çin malı motosikletlerin yürüyen aksamlarının bozuk yollarda çabuk deforme olduğunu, tamirata yetişememekten yakınıyor.
Adana Motor Tamircileri Odası Yönetim Kurulu Üyesi Abdülaziz Barak, Çin malı motosikletlerin satışında 5 yılda önemli artış yaşandığını, bazı modellerin çok çabuk dağıldığını bunun da işlerini artırdığını söyledi.
Barak, motosiklet sayısının artmasıyla tamiratın da arttığını vurgulayarak, bazı tamircilerin işleri yetiştiremediklerini bundan dolayı da işlerinin iyi gittiğini ifade etti.
Abdülaziz Barak şunları anlattı: "Motosiklet sayısının artması tabiî ki motorcu esnafını da sevindiriyor. Bugün motosikletin bozulması, parçasının değiştirilmesi piyasaya büyük canlılık kattı. Bunu kimse inkar edemez."
Barak, parça fiyatı ucuz ve az yakıt harcamasından dolayı tercih edilen ucuz motosikletlerin yerli üretimlere göre parça fiyatlarının da uygun olduğunu ifade etti.
Çin malı motosiklet furyasıyla işlerinin arttığını anlatan 25 yıllık motosiklet tamircisi Kemal Balcı da, bu motorların sağlam olduğunu bugüne kadar fabrikasyon bir arızaya rastlamadığını aktardı.
Kullanımdan kaynaklı arızalara sıkça rastladıklarını belirten Balcı, vatandaşların da yakıtı az harcamasından dolayı son yıllarda bu tür motorları tercih ettiklerini bildirdi.
Çin malı motosikletler öncesi işlerinin pek de iç açıcı olmadığını anlatan Balcı, "Bu motorların gelmesiyle piyasa hareketlendi. Yaz memleketi olan Adana'da sayıları onlarca kat arttı. Tabi bizim gibi tamircilerin de yüzü güldü. Motoru bozulan kapımızı çalıyor." diye konuştu.
2005 yılından bugüne Çin malı motosikletlerin piyasaya girmesiyle kiracılıktan kurtulup ev sahibi olan tamirci arkadaşları olduğunu dile getiren Balcı, Çin üretimi motosikletlerle piyasanın ucuzladığını ünlü markaların da fiyat düşürmek zorunda kaldıklarını dile getirdi.
Balcı, ünlü bir markanın pistonunu değiştirirken buna verilen parayla motosiklet alındığını hatırlattı. 125 cc'lik bir motosikletle 286 kilometre mesafelik yolda 8 litre yakıt tüketildiğini bunun da özellikle yayla veya dağlık kesimlere giden köylülerin motoru tercih etmelerine sebep olduğunu sözlerine ekledi.
15 yıllık motor tamircisi Hasan Barak ise Çin malı motosikletlerin ilk çıktığı zamanlarda daha sağlam olduğunu öne sürdü.
Bu motorların fren balatasını çabuk erittiğini, yürüyen aksamlarının deforme olduğunu anlatan Barak, şunları söyledi: "Kim ne kadar iyi kullanırsa kullansın yolların bozukluğundan dolayı, jantlarında, fren balatalarında ve fiber glas olan dış aksamında sorunlar yaşanıyor. Bu ürünlerin motorların da ise hor kullanımdan dolayı bazen sorunlar olabiliyor. Motorun yenilenmesi 250-350 lira arasında değişiyor. Dış bakımın komple olması (boya ve düzeltme işlemleri ise 300 lirayı bulabiliyor. Önceye kıyasla işlerimiz çok iyi. Daha çok motor satılması bizi de sevindiriyor."
3 MİLYON MOTORSİKLET YOLLARDA
Avrupa Motor Endüstrisi Derneği'nin 2008 raporuna göre, motosiklet satışları 2000-2001'de dip noktadaydı. 2002'den 2007 yılına kadar büyüme oranı yüzde 10'u buldu.
2002'de satışlarda ilk 10'a bile giremeyen Türkiye 2007'de Avrupa ülkeleri arasında ilk 5'e girdi. Türkiye'de en çok tercih edilen motor 50 ve 125 cc arası. 2003 -2008 yılları arasında son 5 yıllık dönemde toplam motosiklet talebi içinde küçük motorlar yüzde 87-88 paya sahip oldu.
1997 yılında 51 bin olan motor satışı, 2004'ten itibaren artmaya başladı. Bugün resmi olmayan rakamlara göre motosiklet sayısı 3 milyonu buluyor.
(CİHAN)
Reklamlar
-
27 Haziran 2009, 02:28
#2
bakın parca fiyatlarına neden cabuk deforme oldugunu anlarsınız hayatımın o parcalar kadar ucuz oldugunu dusunmuyorum
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
27 Haziran 2009, 03:10
#3
scuderia06 adlı üyeden alıntı
bakın parca fiyatlarına neden cabuk deforme oldugunu anlarsınız hayatımın o parcalar kadar ucuz oldugunu dusunmuyorum
evet bende katılıyorum buna tümüyle
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
29 Haziran 2009, 01:19
#4
sağolsun çin malları
sıkıysa yakala HAYALBUYSA
-
29 Haziran 2009, 01:21
#5
Ustalar bu çinlilere dua ede ede Çinlileri imana getirecekler.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
benim abi çin malı scooter harici bakmaz
sıkıysa yakala HAYALBUYSA
-
İşçilik ücretlerini makul seviyelerde tutarlarsa işleri dahada artar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler