Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Pfeiffer, Zürih'te dünya şampiyonluğunu başarıyla korudu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    BMW Motorrad sürücüsü Chris Pfeiffer, İsviçre'nin Zürih kentinde düzenlenen SWISS-MOTO Motosiklet, Scooter ve Modifiye Fuarı’nda gerçekleştirilen Sokak Motosikleti Serbest Stil Dünya Şampiyonası’nda şampiyonluk unvanını başarıyla korudu.

    37 yaşındaki Alman sürücü, BMW F 800 ile tüm yarışmaya ağırlığını koydu ve hafta sonu boyunca koşulan dört etabı da birincilikle bitirerek, ilki 2007 yılında düzenlenen etkinlikte bir defa daha kupaya uzandı. İkincilik Portekizli Humberto Ribeiro'nun olurken, Fransız sürücü Sébastien Desbonnet de kürsünün son basamağına çıkmayı başardı.

    Pfeiffer, 12 farklı ülkeden 16 yarışmacıya karşı hünerlerini ortaya koydu ve bir defa daha, serbest stil gösteri sürücülüğünde çok az insanın BMW Motorrad sürücüsüne yaklaşabileceğini ispatlamış oldu.

    "Geçtiğimiz yıl kazandığım şampiyonluğu koruduğum için çok mutluyum. Son şampiyon olduğum için omuzlarımda aynı başarıyı yakalamam için büyük bir baskı vardı," diyor Chris Pfeiffer ve ekliyor: "Bu baskıyla başa çıkabilmiş ve yeniden şampiyon olabilmiş olmaktan gurur duyuyorum - özellikle de jürinin aldığı garip kararlardan sonra!"

    İlk ısınma turlarının ardından hafta sonunun asıl mücadelesi Cumartesi günü başladı ve dörder dakikalık iki performans yapılarak en iyi dereceler kayda geçirildi. Geçtiğimiz yıl zorlu rakiplerle mücadele etmiş olan Chris, liderlik için iddialı olabilmesi için son etaplarda yüksek performans göstermesi gerektiğini biliyordu. Daha önce benzeri görülmemiş birkaç kombinasyonu başarıyla tamamladığında artık yarışmanın sonucu belli olmuştu.

    Chris Pfeiffer kendi performansını şöyle yorumluyor: "Planladığım yeni kombinasyonları, özellikle de daha önce yarışmalarda hiç denemediğim yeni kombine donut hareketini başarmış olmaktan dolayı çok mutluyum. İzleyenleri çok eğlendirdiğini düşündüğüm bazı yeni ön tekerlek kaldırma kombinasyonları da denedim. Sonunda ise herkesten daha fazla numarayı daha hızlı bir şekilde başarıyla tamamladım ve bu yüzden hafta sonunu galibiyetle kapatmayı hak ettiğimi düşündüm."

    Zürih'te kazandığı zafer, Chris'in adının, uzun yıllardır üstünlüğünü sürdürdüğü bir spor dalının zirvesinde kalmasını sağladı. Ancak 12 yıl boyunca profesyonel olarak sürekli zirvede kalmasına rağmen Alman sürücü, büyük yarışmanın ardından hâlâ gergin.

    "Dünya Şampiyonası öncesinde oldukça gergindim, özellikle yarışmanın ilk günü olan Cumartesi günü kendimi pek iyi hissetmiyordum. Padokta herkesin kabul ettiği berbat jüri kararları da gerginliğimi artırdı. Sanırım jüri üyeleri yüksek puanları çok erken dağıtmaya başladılar ve büyük isimler sahneye çıktığında, daha başarılı performansları ödüllendirecek yer kalmamıştı. Bazı sürücülerin vasat performansları yüksek puanlar alınca, daha da iyi performans göstermek zorunda olduğumu hissettim. Ama sonunda, diğer sürücüler de puanlamaya rağmen benim tüm hafta sonu boyunca daha iyi olduğumu kabul etti."

    İkinci Salon Sokak Motosikleti Serbest Stil Dünya Şampiyonası’nda, organizatörler yarışmacılara mümkün olan en iyi şartları sağlayabilmek için büyük çaba harcadı - buna 15 x 50 metre ebadındaki yarışma alanına, mükemmel tutunma oranı sağlanması için 30.000 Pound değerinde 70 ton asfalt dökülmesi de dahildi. Bu asfalt şimdi yerden kazınacak ve geri kazanılacak; ancak SWISS-MOTO fuarı organizatörleri, gösteri sürücüleri için mükemmel ortamı oluşturma konusunda ellerinden geleni yaptılar ve bu da Salon Dünya Şampiyonası’nı Chris'in en sevdiği etkinlik hâline getiren en önemli nedenlerden biri oldu.

    "Bu kesinlikle en sevdiğim etkinlik çünkü koşullar harika. Kapalı ortamda düzenlenmesi hava koşullarından etkilememek anlamına geliyor ve izleyicilerin yarattığı atmosfer muhteşem. Burada büyük bir heyecan var ve İsviçreli organizatörler harika bir iş çıkarmışlar," diyor Chris.

    2009 yılında düzenlenecek organizasyon için sabırsızlanan Pfeiffer, üst üste üçüncü defa şampiyon olmaktan büyük mutluluk duyduğunu ancak zaman içinde rekabetin daha da zorlaşacağını belirtiyor.

    "Şampiyon olmak işin kolay kısmı. Asıl zor olan şampiyon kalabilmek. Jüri üyelerinin kazanmayı hak eden genç bir sürücü keşfetmeleri çok uzun sürmeyecektir," şeklinde tamamlıyor sözlerini.


    Sonuçlar:

    1 Chris Pfeiffer (Almanya) – 167
    2 Humberto Ribeiro (Portekiz) – 160
    3 Sébastien Desbonnet (Fransa) – 156
    4 Antonio Carlos Farias (İspanya) – 147
    5 Mattie Griffin (İrlanda) – 146
    6 Narcis Roca (İspanya) – 142
    7 John Den Ouden (Hollanda) – 141
    8 Ricardo Domingos (Portekiz) – 131
    9 Balazs Herczeg (Macaristan) – 129
    10 Aaron Twite (ABD) – 119


















    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gittardando - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2006
    Şehir
    Smyrna-Physkos
    Motosikleti
    Yamaha APX-5NA , Yamaha YFL-211S
    Başlığı görünce bir an Michelle Pfeiffer zannettim

    Şaka bir yana, bu adamlara imreniyorum... Biz düz yolda güvenli sürüşün çaresini ararken onlar dans ediyorlar motosikletle...

    Bu sporun yanında sanat da olsa gerek...
    ...Sergerdan...

  3. #3
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Alıntı gittardando adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlığı görünce bir an Michelle Pfeiffer zannettim

    Şaka bir yana, bu adamlara imreniyorum... Biz düz yolda güvenli sürüşün çaresini ararken onlar dans ediyorlar motosikletle...

    Bu sporun yanında sanat da olsa gerek...
    Biz düz yolda yürüyemiyoruz

    Bu ne dengedir

  4. #4
    vlamix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Kartal
    bunları izlince teker yapıp haraket yaptım diyenleri kınıyorum

  5. #5
    Marv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul/beykoz
    Motosikleti
    600f
    son nokta bu olsa gerek.
    Drift Religion

  6. #6

    Üyelik
    12 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara-Çukurambar-
    çok güzel ya izlerken insan hayran kalıyo.örnek alınacaksa işte bunlar alınsın çok yetenekliyim diyen varsa çıksın buralara eğer yapabiliyosa öyle sokaklarda mobiletin üsütüne yatarak korumasız tektekere kalkara bişey olmuyo.
    işin engüzel tarafı da adamlar ne zaman nerde ne yapılaağını çok ii biliyo.çok hızlı bir şekilde duvara yanşıp dibinden dönmesi en çok hoşuma giden yer oldu ve bunu çok kısıtlı bi alanda yapıyolar gerçekten çok iyi
    :bestmt:

  7. #7
    aargh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul, Kozyatağı İsim: Tamer
    Motosikleti
    Aprilia Tuono 660 Factory Dark
    Gerkcekten de muthis goruntuler. Dikkat etti iseniz pist cok genis degil ve pilotlarin isini daha da zorlastiriyor ama bu handikap ile de basa cikmasini becerebiliyorlar.

    Korumasiz bir sekilde, trafige acik alanda akrobasi isine kalkisanlar umarim bu videolardan ve yapilan yorumlardan ders alirlar.

    Skullhunter, paylasim ve haber calismasi icin cok tesekkur ederiz.
    = = = Be Aprilia racer! = = =

  8. #8
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    çok iidi çoook
    çift silindirli ve kayış tarikli bi motorla stund..
    ilk kez gördüm
    helal...
    GKN MOTORS

  9. #9
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Arkadaşın yüzünü görelim.

    Yolda karşılaşırsak tanıyalım, selam vermeden geçmeyelim.



    GKN;
    kayış deyip geçme,
    benim ilk japon motorum kayışlı bir kawasakiydi.
    Hala duruyor.
    Ama sen onun durmadığı zamanları görecektin.

  10. #10
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    kayışlı kava damı vardı?
    daha sarsıntısız sessiz ve ekonomik diye duydum
    doorumudur?
    GKN MOTORS

  11. #11
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kayışlı kava damı vardı?
    daha sarsıntısız sessiz ve ekonomik diye duydum
    doorumudur?
    Teessüf ederim.

    Tamam bir kaç kadeh içtim ama hala kendimdeyim.

    Türkiye'de evimin altında duruyor hala.(????)
    Babam hurdacıya vermediyse.
    Geçen yaz naapcaksan yap şunu atıcam diye tehdit etmişti.
    Geçenler de bir arkadaşım istedi al dedim.
    Ne yaptı bilmiyorum.
    Aslında endurocudur ama!!!

    Eflatun-beyaz yakışıklı bir motordu.
    Yani yeni olduğu zaman.
    88 model. 20 sene önceden bahsediyorum.
    305 cc Sanırım GPZ diye geçiyor.
    Ruhsatta Bellprive mi ne?
    Öyle bir şey yazıyordu.
    10 seneden fazla oldu kullanılmayalı.
    Neden diye sorma, hastanelik bir sebebi var.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2007
    Şehir
    Bornova-İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Atlantic 500 Sprint Scooter'ların Atası
    Bu kerata çocukkende böyleydi biz motora doğru düzgün binerdik o amuda kalkardı oğlum yapma etme derdik bana karışmayın derdi bakın şimdi kerataya nerden nereye geldi biz hala doğru düzgün biniyoz ama o meşhur oldu demekki ne yapmak lazım içinden geldiği gibi olmak lazım

  13. #13
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Adam cok siradan , hareketleri cok basit ,hep ayni seyleri yapip duruyor , bizim mahalledede bunlari yapan var ......... Diyemiyecegim

    Cunku bu adam o motoru vucudunun bir organi gibi rahatlikla kullaniyor ve o bagimsiz hareketlerini gormesem altindaki motorun 200 kg yaklasan bir agirligini oldugunu dusunmek gercekten zor.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  14. #14
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşın yüzünü görelim.

    Yolda karşılaşırsak tanıyalım, selam vermeden geçmeyelim.



    GKN;
    kayış deyip geçme,
    benim ilk japon motorum kayışlı bir kawasakiydi.
    Hala duruyor.
    Ama sen onun durmadığı zamanları görecektin.
    coq bu adam sana nekadar da benziyor Neeoo yoksa o pilot sensinde bizimi yiyorsun hıı

  15. #15
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    coq bu adam sana nekadar da benziyor Neeoo yoksa o pilot sensinde bizimi yiyorsun hıı
    Yok,
    biz birbirimize benzeriz.

    Yani ceza-i ehliyeti olmayanlar.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler