80 km’lik hız limiti motorcuyu öldürür.
Reklamlar
-
Admin
Enduro Motosiklet Kulübü Derneği (EMOK) Yönetim Kurulu Başkanı Erem Yücel yetkililerle görüştüklerini söyleyerek, "Şehir dışı yollarda ve otobanda, otomobiller 90-120, otobüsler 80-100, kamyon-minibüsler 80-90 km sürat yapabilirken, motosikletler için hız sınırlaması 70-80 km. Yani kamyonların motosikletleri sollaması gerekecek. Bu hız motorcuları öldürür" dedi.
Türkiye Motosiklet Federasyonu ve Avrupa Motosiklet Dernekleri Federasyon üyeleriyle Ankara’ya giden Erem Yücel, Trafik Güvenliği Yüksek Kurulu üyelerinden Emniyet Genel Müdür Yardımcısı Celal Uzunkaya’yla görüştü. Yürürlükteki Karayolları Trafik Kanunu ve Yönetmeliği’nde, motosiklet kullananları ilgilendiren hayati konularla ilgili rapor verdiklerini belirten Yücel, şunları anlattı:
"80 km hızla seyreden bir motosikletin arkasından 90 km süratle gelen büyük bir araç, karşı yönden araç gelse bile motosikletin hızına inmek yerine, motosikleti ince bir araç sayarak sollamaya giriyor. Motosikletler yolun en sağında genellikle mıcırlı ve kaygan bölgeye sıkıştırılıyor. Ayrıca geçen aracın yarattığı türbülans motosikletin dengesini bozuyor."
Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanı Bekir Yunus Uçar, yürürlükteki yasa ve yönetmeliklerin 1960’larda kullanılan 50 cc’lik "moped"leri baz aldığını belirterek "Motosikletler günümüzde çok hızlandı. Tabii bu hızları yollarda yapmasınlar, ama en azından yasal olarak bir kamyondan daha yavaş gitmemesi gerekir. Motosiklet kullanımı açısından doğumuzda İran, batımızda Yunanistan’ın çok gerisindeyiz" dedi.
Reklamlar
-
haklısın dostum ben radar cezasıda yedim polis eğer aynı hızı oto ileyapsaydın 133 lira öderdin diyerek alayda etti ben 230 lira ödedim.
-
Peki kim takıyor bu hız limitini otobanda biraz gerçekçi bir yorum yapsalar insanın zoruna gitmez,120 km ile giden araçtaki çarpışma anında sağ kalabiliyormuymuş
SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.
-
260 Ta Ben ödedim 122 Km Ile
-
bencede çok saçma bir motorun en az 110 veya 120 km hız limiti olması gerekir 70 80 km gerçekten tehlikeli oluyor zaten motosiklet küçük araç birde sürat yapamayınca kamyonlar taksiler kediyle oynar gibi oynuyorlar yolda
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
-
Şu an için yapabildiğim maksimum hız 100km/h olduğu için ortalamam zaten 80km/h'ı geçemiyor.Şimdilik problem yokta motoru değiştirirsek nasıl limitlere uyarız bilmiyorum.
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
-
geçde olsa birilerinin bu konuya el attığını görmek güzel.umarım bu adım ,sorunlarımızın giderilmesi konusundaki kat'edilmesi gereken onca yolun başlangıcı niteliğini taşır ve devamı gelir..
skullhunter --- bü tür konuları forumlara özellikle sen taşıyosun sana da ayrıca teşekkürler...
-
Motosikletlerin en azından sürat limitleri otomobiller kadar olmalıdır fikrine katılıyorum.
THICKHEADED MAN DOESN'T WEAR HELMET
-
Trafiğin belirli bir hızda aktığı bir yolda motosikletin hızının daha düşük olmasının çok tehlikeli olacağını düşünüyorum....Bu konu dikkete alınarak hız limitinin belirlenmesi bence doğrudur...
-
valla harbiden 70 80 km/h bızı bı kamyona karsı nası korucaksa... bari 100 120 olsada kurtulma sanslarımız olsa...
-
Motosikletlerin hız limiti karayolunda kullanılan tüm araçlardan daha hızlı olmalıdır.hem güvenlik hemde insanların kurallara daha saygılı olması için...Zaten altında hızlı motosiklet olanların bu limitleri taktığıda yok.günümüzde 100cc motosikletler 100 km hız yapıyor 70 km hız sınırı mı olurmuş Biran önce değişmesi gerekir bu limitin yukarı çekilmesi gerekir diye düşünüyorum.Karayolunda 110-120 (motosikletler için) otobanda hız sınırı olmaması gerektiğini düşünüyorum
-
345 adlı üyeden alıntı
Motosikletlerin hız limiti karayolunda kullanılan tüm araçlardan daha hızlı olmalıdır.hem güvenlik hemde insanların kurallara daha saygılı olması için...Zaten altında hızlı motosiklet olanların bu limitleri taktığıda yok.günümüzde 100cc motosikletler 100 km hız yapıyor 70 km hız sınırı mı olurmuş
Biran önce değişmesi gerekir bu limitin yukarı çekilmesi gerekir diye düşünüyorum.Karayolunda 110-120 (motosikletler için) otobanda hız sınırı olmaması gerektiğini düşünüyorum
hocam sen biraz fazla uçtun otobanda motosikletlere hız sınırı olmasınmı sonuç felaket olur 140 - 160 km ye kadar versinler yeter
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
-
"80 km hızla seyreden bir motosikletin arkasından 90 km süratle gelen büyük bir araç, karşı yönden araç gelse bile motosikletin hızına inmek yerine, motosikleti ince bir araç sayarak sollamaya giriyor. Motosikletler yolun en sağında genellikle mıcırlı ve kaygan bölgeye sıkıştırılıyor. Ayrıca geçen aracın yarattığı türbülans motosikletin dengesini bozuyor."
"Motosikletler günümüzde çok hızlandı. Tabii bu hızları yollarda yapmasınlar, ama en azından yasal olarak bir kamyondan daha yavaş gitmemesi gerekir. Motosiklet kullanımı açısından doğumuzda İran, batımızda Yunanistan’ın çok gerisindeyiz" dedi.
Erem başkan tebrikler...ağzına yüreğine sağlık söylediklerinde sonuna kadar haklısın...yasal yollardan hakkımızı arayan bir motosiklet kullanıcısı büyüğümüzü görmek sevindirici...
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
-
Otobanda hız yasagı diye birşey olmamalı. Araçlar için yapılmış bir yol, maksat A noktasından B noktasına en kısa surede varmak. Yavas gidenler sagdan, hızlı gidenler soldan, budur. Hız limitlerine sehirler arası yollarda karsıyım
-
Turkiyede ne isaretlemeler nede trafik kurallari guncel. Halen bogaz koprusunden gecerken at arabasi gecemez isareti var at arabasimi kaldi istanbulda yada traktor. Bostancinin bostanlik oldugu devirler kapanali 30 sene olucak ama biz halen kulustur isaretlemeler traktor giremez israreti goruyoruz.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
Bende bu işin eğitimi olmalı,bazı şeyler çok küçükken verilmeli.sadece kurallar ile olmaz bu.işin bilincinden olmak gerek.motor kullanmıyorum ama motora bindim.gerçekten saygıları yokve anlamıyorlar.biraz daha ses çıkarmak gerek.evet motorsiklet cahil insanlarla tehlikeli.kanunlar la eğitim olmalı bence.
[B][I]KÜRKE HAYIR[/I][/B]:salut:
-
[QUOTE=Skullhunter;945143]
"80 km hızla seyreden bir motosikletin arkasından 90 km süratle gelen büyük bir araç, karşı yönden araç gelse bile motosikletin hızına inmek yerine, motosikleti ince bir araç sayarak sollamaya giriyor. Motosikletler yolun en sağında genellikle mıcırlı ve kaygan bölgeye sıkıştırılıyor. Ayrıca geçen aracın yarattığı türbülans motosikletin dengesini bozuyor."
QUOTE]
ben kamyonlardan ziyade otomobilleri tehlike olarak görüyorum. Şehirlerarası yollarda kasası boş kamyonlar beni solluyo. Ama ben 80 le gidiyosam kamyonda 85-90 la bana yaklaşıyo. dolayısıyla kamyon göstere göstere geliyo. yani kamyonu mutlaka görüyorum. bana yaklaşıncada hafif sağa geçip yol veriyorum. (bazıları zaten bana yaklaşmadan sol şeride geçiyo onlar hiç sorun olmuyor) Ancak bu şeridi kullanmak benim kanuni hakkım deyip işi inada bindirirsem o zaman tehlike oluşur. tabiki motorların hız limitinin araba kadar olması lazım
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Çok büyük hata çok inşallah bu hatadan çabık dönerler.
-
Demekki bu hayatta daha çok ölümle kalım arasında gidip geleceğiz.
[COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P
-
evet bugun bu yazıyı bende gazetede okudum
bence de yükseltilmeli 70-80 kim ne derse dedin çok az yani...
Tüketici yaşamak iyi değildir. Üretici olalım Mustafa Kemal ATATÜRK
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)