46 bin doları veren, İstanbul’da trafik sorununu yaşamayacak
Reklamlar
-
Admin
Cep telefonunun iletişimde yaptığı dönüşümü, seyahat alanında yapacak denilen Airscooter’ın mucidi Woody Norris, aracı 46 bin dolara satacaklarını söyledi. Norris, Hürriyet’e, "Airscooter, İstanbul’un trafik problemine mükemmel bir çözüm olabilir" dedi.
İSTANBUL’DA otomobille şehir içi yolculuk süresi her geçen gün uzuyor. İyi haber ise şu: Yakında satın alınabilecek çok sayıda ucuz hava aracı olacak. İcat ettiği Airscooter adlı tek kişilik uçan araçla geçen yıl ABD’de en başarılı mucitlere verilen 500 bin dolarlık Lemelson-MIT ödülünü kazanan 66 yaşındaki Woody Norris, "Airscooter İstanbul’un trafik problemine mükemmel bir çözüm olabilir" dedi. Hürriyet’e konuşan ünlü mucit, aracın satışına 2007’nin ilk 3 ayında başlamayı beklediklerini, fiyatının ise 47 bin dolar (68 bin YTL) olacağını söyledi. AirScooter’ı ’ultra hafif kişisel uçan makine’ olarak tanımlayan Norris, uçuş eğitimini ABD’de birkaç farklı yerde vereceklerini söyledi. Norris, "Kısa bir eğitim sonrası Airscooter’la uçmak öğrenilebilir. Aslında gerçek süre kişisel yeteneğinize bağlı" dedi. Mucit Woody Norris, aracı kullanmak için ABD’de bir lisans gerekmediğini, ancak Türkiye ya da dünyanın diğer bölgeleri bilgisi olmadığını vurguladı.
RÜZGAR YOKSA İNİŞ-KALKIŞ KOLAY: İstanbul’da Avrupa ve ABD şehirlerinin aksine müstakil ev sayısı son derece az. Çoğunluk çok katlı apartman dairelerinde oturuyor. Bu Airscooter’ın havalanması ve inmesi için bir problem olur mu? Norris, AirScooter’ın yerden dikey olarak havalanıp, yine dikey iniş yaptığı için bu işlemler için geniş alana fazla ihtiyacı olmadığını söyledi. Morris, "Rüzgar sakinse, idare edecek bir yer, havalanıp inmek için işi görür" dedi. Airscooter’ın evden işe gidip gelirken ulaşım için çok uygun bir araç olabileceğini belirten Norris, şöyle konuştu: "Böyle bir uçan araç için ne kadar fazla alan olduğunu anlamak için gökyüzüne bakın yeter. Böyle bir uçan araç için ne kadar çok alana sahip olduğunuz hakkında fikir sahibi olacaksınız. Gökyüzünün çok az bir kısmı zar zor kullanılıyor. Özellikle de AirScooter’la 6 ya da 15 metre gibi alçak irtifaden uçuyorsanız yer çok."
TÜRKLERİN İLGİSİNE BAKARIZ: Morris, AirScooter’ı otomobil park alanına bir otomobil gibi kolaylıkla sığdırıp park edebilirsiniz. Woody Morris, AirScooter’ı Türkiye’de satmak için özel bir planları olmadığını, ancak Türk alıcıların ilgisine bakacaklarını söyledi. Morris, "Pazar ilgisi yeterli olursa, kesinlikle bu fikri ciddi olarak düşünmeye başlarız. Aracı Türkiye’ye direkt satmamamız için bir neden görmüyorum."
18 litre benzinle 2 saat uçulabiliyor
AirScooter ne zaman piyasada olacak?
AirScooter II’in test süreci son aşamasında. 200’’nin ilk çeyreğinden satın alınabilecek.
Yakıt ikmali yapmadan kaç saat havada kalabiliyor?
Airscooter, üç kilometre yüksekte saatte 88 kilometre hızla uçabiliyor. Menzili ise 2 saat.
Kullanması zor mu?
Her şey motosiklet gidonuna benzer bir kolla kontrol ediliyor. İleri itince gidiyor, çekince duruyor. Dikey olarak kalkıp, iniyor. Woody Norris’in anlattığına göre 120 metrenin altında uçacaksanız, bu araç için bir pilot lisansınız olması da gerekmiyor.
Fiyatı ne kadar olacak?
Norris 46 bin dolar dedi. Yani lüks olmayan bir otomobil kadar.
Airscooter uçak benziniyle mi çalışıyor?
AirScooter’ın 65 beygir gücünde AeroTwin Four-stroke motoru var. Pervanesi iki tane. Bu motor pahalı uçak benziniyle değil, normal otomobil benziniyle çalışıyor. 18 litre benzinle 2 saat uçabiliyorsunuz.
Ağırlığı ne kadar?
Ultralight sınıfına giren Airscooter 136 kilogram ağırlığında.
Bakım maliyeti yüksek mi?
Özel tasarımı nedeniyle son derece düşük.
Uçak kadar hızlı helikopter: CarterCopter
YARIM asırdan bu yana çok sayıda mucit kişisel uçan makineler üzerine çalışıyor. Bunlardan biri de 1956 yılında Molt Taylor’un Aerocar modeliydi. Aerocar’ın kanatlarını katlayıp otoyolda gitmek mümkündü. Ancak başarısız oldu. Çünkü çok pahalıydı ve kötü havalarda uçması çok zordu. Airscooter ise ucuz ve kullanması kolay. Diğer bir kişisel hava aracı da CarterCopter. Bu aracın büyük bir üst pervanesi ve küçük kanatları var. Araç helikopter gibi dikey inip havalanıyor ama bir uçak kadar hızlı uçabiliyor. Saatte 600 kilometre hıza ulaşabiliyor. Piyasaya çıkış tarihi belli olmasa bile fiyatının 300 bin dolar olması bekleniyor.
Kaynak: Hürriyet
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
bu türkiyeye 60-70bin dolardan ucuza gelmez bizim lüks tüketim vegiyide katsak çünkü burada helikoptörü lüks görürler
-
Bu is bence o kadar basit degil FIR yani Flight information region denilen bir sivil havacilik sahasi var yani Tum Turkiye topraklari. Sivil havacilik Kanunu der ki..
3. TARİFESİZ HAVA TAŞIMACILIĞI
3.1 GENEL
3.1.1 Türk hava sahası ve havaalanları kullanılarak
yapılacak tüm tarifesiz hava seferleri
takip eden maddelerde belirtilen usuller
çerçevesinde Sivil Havacılık Genel
Müdürlüğü’nün (Bkz: GEN 1.1.1) iznine tabidir.
Yani kimse motorlu yada motorsuz bir hava aracini izin almadan FIR sahasi icinde kullanmaz. Kullanacak ise guzargah belirtmek zorunda dir. Sabit guzargahi yokse Hava Kuleden izin almali bunun icinde gerekli saat ve radyo donanimlarina sahip olmali. Bunlari kullanmak icinde Sivil havacilik lisansi sart
40.000 USD aldim hadi ucalim olmayacak aylar suren kurs ve izin belgeleri ile bu 100.000 USD bulur. O kadar para verecegine git evini is yerine yakin bir yere tasi kurtul bu dertten hele istanbul gibi hava sahasi kritik bir yerde bayagi zor olur.
Sonra oku haberlerde "AirScooter ile bogaz koprusunun altindan gecmek isteyen genc Hava Kuvetleri Komutanligina ait 2 adet F-16 tarafindan imha edildi"
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
hocam bu aleti türkiyede kullanmak çok riskli biz benzinciden aldığımız benzinle motosikleti zor çalıştırıyoruz,yemek yağındanmı yapılıyor belli değil satılan benzinler ,o benzini koyarsak bu alet düşer.
-
Türkiyede fiyatı yüksek olur kesinlikle, kaldıkı düşünüyorumda sabah adam kalkıp evinden buna binip işe gittiğini çok garip yaw. Kazasıda fenadır kesin ölüm.
Motor sevdası basit bir çizimle bile kendini gösterir..
-
46,000 dolar yerine 1000-2000 dolara taş gibi bi scooter alırım trafik de sorun olmaz hem ben almam bende yükseklik korkusu war
-
-
wayyyy anasıne bea scootere bakkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
-
Hadi Türkiye de engel kalmadı ve yurt dışından bu fiyata bu ürün geldi ve satışlar patladı... DÜşünebiliyor musunuz? Farları yok, sinyalleri yok... Yurdum insanı olanı zaten kullanmakta zorlanıyor derseniz... Eh bir de düşünsenize siz bu cihazı kullanmak için bindiniz birileri gelip soruyor " abi bu kaç yapıyor?" Hadi onu da anladım da buna bir çelik cant mant yapmak lazım, cıstak hoparlör seti de takarız da yere nasıl yaklaştıracağız bunu ?
Maalesef ülkemizde normal taşıtlar dahi sınırlarının üzerinde tehlikeli biçimde kullanılıyorken böyle bir taşıtın kullanılmaya başlaması büyük bir katliam olacaktır...
Saygılar...
-
20 Aralık 2006, 13:55
#10
Airscooter, üç kilometre yüksekte saatte 88 kilometre hızla uçabiliyor. Menzili ise 2 saat.
88km/sa*2sa=176km menzil, 18lt tüketim.
10,2lt/100km yakıyor. Fazla tüketiyormuş
-
20 Aralık 2006, 14:00
#11
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
-
20 Aralık 2006, 14:00
#12
Aman gelmesin Türkiye'ye...
Zaten motor kullanırken, acemi ve dikkatsiz sürücüler yüzünden sağımıza solumuza arkamıza önümüze bakmaktan bitab düşüyoruz.
Bir de havaya bakmayalım, kafamıza düşer mi diye...
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
20 Aralık 2006, 14:03
#13
Amerikanın koşullarına göre yapılmış. Türkiyenin yada avrupanın nüfus yoğunluğunda böyle bişey kullanmak imkansız. Amerikada adamın çiftliği binlerce dönüm oluyo kaçan ineğine bakmak için bile alabilir. Geniş alanlarda düşük nüfus yoğunluğu olduğu için amerikada 120 metreye kadar pilot lisansı bu tip taşıtlar için gerekmiyo. Bizde asla izin verilmez.
-
20 Aralık 2006, 14:03
#14
-
20 Aralık 2006, 14:09
#15
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
20 Aralık 2006, 14:41
#16
yok aman istemez. ulkemizde yayalara saygı yok daha bide yukardakilerlemi ugrasıcaz. motoruma biner nereye istersem giderim park derdide yok genelde
-
20 Aralık 2006, 15:35
#17
-
20 Aralık 2006, 16:22
#18
Bayram
Bu araçlarla ilk trafik kazası büyük ihtimalle bize nasip olur ve literatüre geçeriz.
Yok senin rotandı yok benim rotamdı derken kafa kafaya girerler.
Yukarıda ördek sürüsü şeklinde (^)uçan araçlar görürüz.
Önde muhtemelen bir bayan sürücü,
Arkasında ördekler
-
20 Aralık 2006, 16:42
#19
Arkadaşlar ben iddia ediyorum, bu araç aynı güzergahtan 2 kere geçsin, üçüncüsünde bizim çocuklar bunu sapanla vurur düşürürler. Beni binsem şahsen aynı güzergahtan 2 defa geçemem. Çünkü ben çocuk olsam kesinlikle sapanımı alır dama çıkar beklerdim geçmesini.
-
20 Aralık 2006, 17:28
#20
Süper Moderatör (BBRR)
bubize gelmez kardeşim ..düşünsene bu aleti almış genç bi delikanlı .bağdat caddesinde kız arkadaşına hava basacak....bide bu aletin tutuğunu düşün aynı alette 50 tane bağdat caddesi üzerinde dolaşıyo her yarım saatta bir bi tanesi bi binaya çarpmazsa bende bişi bilmiyom
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler