Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Genç mucit kendini şarj edebilen motor tasarladı!

    REKLAM ALANI
  1. #41
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    ilkerabi;
    abilerin abisi;
    aynı dili konuşup da böyle anlamsız sarhoş muhabbeti tadında kopuk bi iletişime girmemiz pek enteresan.
    bahsettiğin herşey siyasetin çalışma konusu ve tartışmaya açık,
    şimdi gencin biri akü şarj etmeye çalışıyor,
    bu konuda anlaştık mı?
    şimdi bi toyota var plakasının kontrol edilmesini istiyorsun galiba
    birileri viski içiyor ki senin mesajlara bakarsak çok da ayık kafayla yazılmadığı belli, ayrı konu
    sonra gümrük vergisi var ki sen bunu %70'i al geç olarak yorumluyorsun, gerçekte bu verginin ithalatı düşürmek ve üretime yönlendirmek gibi bir işlevi de vardır.
    tübitak desteklerinin ve savunma sanayi yerlileştirmesinin bizzat içindeyim,
    amerikadan ithal edilen kara aracı parçalarına talaşı kendi nasırlı ellerimle verdim, sen yok öyle şey diyorsun
    netekim siyaseten şiddetle taraf olduğun görülüyor ama dediğim gibi bahsettiğin herşey tartışma konusu ve senin taciz kıvamındaki anlamsız mesajların bu tartışmaya en ufak bir katkı sunmuyor.
    ortada bir takım problemler gördüğüne can-ı gönülden inanıyorum,
    görmeyen de pek kimse yok memlekette.
    ama ortaya meczubane bir tavırla atlayıp kopuk derlemelerle "şeytanlaştırma" yapmak, bunlar giderse memleket kurtulur demek çözümü bırak "bunlar" dediklerinin bi 50 sene daha iktidarda kalması için çok yeterli bir tavır.
    yani problemi anlatmaktan, çözüm sunmaktan, siyaset yapmaktan aciz insanlara itibar etmeyeceğiz.
    yani bahsettiğin bunca problem ürete ürete senin söylemini ürettiyse vay memleketin haline.

    evet, ne diyoduk; genç yakıt tasarrufuyla uğraşıyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Muhabbetim kopuk değil, yekpare. Hepsini birden algılayamadığın için sana sarhoş muhabbeti gibi gelmiş.
    Vergiyi de anlamamışsın.
    Dolaylı vergi dedik. YÜZDE 69 olan bu.
    Gümrük vergisi değil.
    Gümrük vergisi yok dediğim.. Bak şimdi GEMİ DOLUSU buğday, pirinç, ayakkabı.. Bunlara yok. ALTIN, PIRLANTA, vs zaten KDV de yok gümrük vergisi de yok.
    Az bir kalemde var, otomobil vs de var.
    Dolaylı vergi dediğimiz şimdi benzin 1.85 kuruşa rafineriden çıkıyo ya. Nakliye, bayi karı filan 2.00 de..
    Sen kaça alıyonnnn?
    5 küsür liraya..
    İşte bu 2 TL ile 5 TL arasındaki fark DOLAYLI VERGİ..
    Dolayısı ile hiç üretim olmayan ama kazandığından fazla tüketen bu ülkede sadece çimento fabrikası çalışır, evler yapılır yapılır gasp edilen ve yağmalanan meralara sonunda yapanın arkasına kaçar.
    Ev-arazi-otomobil takası ile ekonomi dönmez.
    Sizler bunun olduğunu (KRİİİZ) ekim ayına kadar göreceksiniz ama gene ANLAMAYACAKSINIZ.

    Şimdi gelelim yolda giden makinanın verimineee..
    Yola çıkmadan önce akü ile çalışan klasik DC motorun ISI kayıplarına bakalım:
    Kaynak: E.M.O.
    [IMG][/IMG]

    Yoldaki sürtünme yol+mekanikaktarım+rüzgar direnci gibi menzili YAKINDAN ilgilendiren konulara daha girmiyoruz.
    Şimdi dünyanın en hızlı ve torklu elktrikli aracı Eliica nın devrim yapan motor tasarımına bakalım...
    Bu araç, 4 tekerindeki elektrik motoru ile en hızlı benzinli araçlara 0-100 hızlanmasında 1.5 saniye kadar fark giydirmiştir.

    [IMG][/IMG]

    Daha sonra lansmanı 2013 de yapılan ve bu yıl piayasaya çıkan Sim-Cell'e bakalım.
    Dünya rekoru menzil ve aerodinamik olarak bu araçtadır.
    Yukarda toyota avensis den bahsetmiştik. Kendi grubunda 2012 en düşük rüzgar direnci olan da bu modeldi.
    Hani bizimkiler şaseyi olduğu gibi alıp YERLİ CERYANLI TRAŞ MAKİNASI YAPMIŞTI YA.. İşte o..
    Bu en baba elektriklidir.
    480km tek şarjla gidiyor.

    [IMG][/IMG]

    Enerji kazanımı sadece frene bastığınızda veya ayağınızı gaz pedalından çektiğinizde DİNAMİK FRENLEME ile mümkün.
    YANİİİİİİ
    Yolda giderken AKÜYÜ ŞARJ EDİCEM dersen, motor aynı zamanda başka bir kuvvet tarafından çevrilirse jeneratördür; elektrik üretir.. ama bunu yapmaya kalkınca giden ARAÇ ŞAK DİYE DURUYOR..

    Bilmiyorum anladınız mııııı????

    Yukarda verdiğimiz ilk grafikten de görebileceğiniz gibi ilk motorun kayıpları aynen geri kazanımda da MEVCUTTUR.
    O yüzden giderken ŞARJ ancak 2. bir dizel ya da benzinli motordan alınacak verimle mümkündür.
    Bunlara da HYBRİD deniyor. yani melez, ford'un başarısız örneği var mesela 140 km menzilli..

  3. #43
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    güzel abim, kafan güzelken yazma şuraya,
    yekpare diyosun ama kopukluk tam gaz
    tarzın böyle diycem olmaz olsun böyle tarz
    gözünü seveyim şu yazdıklarını bir oku;

    "Yoldaki sürtünme yol+mekanikaktarım+rüzgar direnci gibi menzili YAKINDAN ilgilendiren konulara daha girmiyoruz.
    Şimdi dünyanın en hızlı ve torklu elktrikli aracı Eliica nın devrim yapan motor tasarımına bakalım...
    Bu araç, 4 tekerindeki elektrik motoru ile en hızlı benzinli araçlara 0-100 hızlanmasında 1.5 saniye kadar fark giydirmiştir.
    Daha sonra lansmanı 2013 de yapılan ve bu yıl piayasaya çıkan Sim-Cell'e bakalım.
    Dünya rekoru menzil ve aerodinamik olarak bu araçtadır.
    Yukarda toyota avensis den bahsetmiştik.
    Kendi grubunda 2012 en düşük rüzgar direnci olan da bu modeldi.
    Hani bizimkiler şaseyi olduğu gibi alıp YERLİ CERYANLI TRAŞ MAKİNASI YAPMIŞTI YA.. İşte o.."


    ne diyon aga sen
    şuna bakalım, buna bakalım; demekki neymiiiiş
    yahu birşeye baktığın yokki,
    bu kekerolar anlamaz diye laf salatası yapıp duruyon.
    bildiğin birşey var da onu mu anlatmak istiyon yoksa başka bir derdin mi var o bile anlaşılmıyor.
    ayıl öyle yaz,
    bi kahve iç öyle yaz,
    açık seçik yaz,
    mekanik bir sistemde enerji tasarrufu mümkünsüz müdür?
    genç bu işlerle uğraşmasın mı?

  4. #44
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Bak senin anlayacağın şekilde formule ediyorum: Arada üstte verdiğim grafikteki SARI bölgeye de bak.

    Bir ceryanlı aracı ceryan kuvveti ile düz yolda 70 km sürate eriştirdik.
    Bunu yaparken 10 KOVA dolusu ceryan harcadık ise şimdi bu aracın kazandığı hareket enerjisini elektriğe çevirmek istersek bize geriye 4 KOVA elektrik dönüyor.
    4 kova elektrik SICAKLIĞA dönüştü ve havaya karıştı.
    1 kova elektrik mekanik düzende kayboldu.
    1 kova elektrik ise lastiklerden asfalta aktarıldı..
    Yani güzel kardeşim,
    Eşşek yokuşu çıkmadan 4 kilo arpa yedi ise yokuştan geri saldın mı eşşeği o ARPA geri GELMİYOR..
    Şimdi ağnadın mı?

  5. #45
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı ilkerabi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak senin anlayacağın şekilde formule ediyorum: Arada üstte verdiğim grafikteki SARI bölgeye de bak.

    Bir ceryanlı aracı ceryan kuvveti ile düz yolda 70 km sürate eriştirdik.
    Bunu yaparken 10 KOVA dolusu ceryan harcadık ise şimdi bu aracın kazandığı hareket enerjisini elektriğe çevirmek istersek bize geriye 4 KOVA elektrik dönüyor.
    4 kova elektrik SICAKLIĞA dönüştü ve havaya karıştı.
    1 kova elektrik mekanik düzende kayboldu.
    1 kova elektrik ise lastiklerden asfalta aktarıldı..
    Yani güzel kardeşim,
    Eşşek yokuşu çıkmadan 4 kilo arpa yedi ise yokuştan geri saldın mı eşşeği o ARPA geri GELMİYOR..
    Şimdi ağnadın mı?
    dur ben de anlayacağın dilden söyleyeyim;
    canım abim, elma yanaklı abim;
    şimdi sen o 6 kova ceyranın peşine düşmek fuzuli iştir diyorsun kısaca.
    genç boşa uğraşmasın, hem çıraktan mucit mi olurmuş da diyorsun.
    ben de diyorum ki çocukla babası bu işe mesai harcıyor.
    bu kadar alaturka yaklaşıp bu işlerle uğraşanları linçe kalkışmazsanız,
    böyle böyle her memleket sanayisinde binlerce adam bi takım işlere kafa yorarsa
    ille birileri bi kısım ilerlemeler kaydedecektir,
    bu özgüvensiz ve baltalayıcı söyleminizden bi yol olmaz, olacağı olanı da oldurmaz,
    sanırım özetle o hesapladıkları dönüşümü yanlış hesaplamışlardır, hiçbirşey yapmamışlar diyorsun;
    ben de diyorumki, velev ki öyle; senin gibi bıdırdayanımız zaten haddinden fazlaca var,
    bırak birileri de o işlerle ilgilensin, yanlış yapsın, duvara toslasın, sil baştan yapsın
    yüksek müsaadelerinizle tabi haşmetmeap
    konuya hakim olduğunu düşünüyorsan da dişe dokunur bir iş yapıp yanlışta oldukları meseleyi onlarla yazışabilir ya da yol gösterebilirsin.
    ama "mucitlik buna mı kalmış" demek daha kolay tabii
    hyanax100 bunu beğendi.

  6. #46

    Üyelik
    07 Ağustos 2014
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dur ben de anlayacağın dilden söyleyeyim;
    canım abim, elma yanaklı abim;
    şimdi sen o 6 kova ceyranın peşine düşmek fuzuli iştir diyorsun kısaca.
    genç boşa uğraşmasın, hem çıraktan mucit mi olurmuş da diyorsun.
    ben de diyorum ki çocukla babası bu işe mesai harcıyor.
    bu kadar alaturka yaklaşıp bu işlerle uğraşanları linçe kalkışmazsanız,
    böyle böyle her memleket sanayisinde binlerce adam bi takım işlere kafa yorarsa
    ille birileri bi kısım ilerlemeler kaydedecektir,
    bu özgüvensiz ve baltalayıcı söyleminizden bi yol olmaz, olacağı olanı da oldurmaz,
    sanırım özetle o hesapladıkları dönüşümü yanlış hesaplamışlardır, hiçbirşey yapmamışlar diyorsun;
    ben de diyorumki, velev ki öyle; senin gibi bıdırdayanımız zaten haddinden fazlaca var,
    bırak birileri de o işlerle ilgilensin, yanlış yapsın, duvara toslasın, sil baştan yapsın
    yüksek müsaadelerinizle tabi haşmetmeap
    konuya hakim olduğunu düşünüyorsan da dişe dokunur bir iş yapıp yanlışta oldukları meseleyi onlarla yazışabilir ya da yol gösterebilirsin.
    ama "mucitlik buna mı kalmış" demek daha kolay tabii
    Arkadaşım nerden biliyorsunuz bizim hangi işlerle uğraştığımızı. Bizde bu işin içinde olduğumuz için olmaz diyoruz zaten.
    Ama sen olayın iç yüzünü bilmeden bırak uğraşsın diyosun. Destek vermek olmayacak işlerle insanları uğraştırmak değildir.
    2 aküyü birbirine bağlayanı mucit ilan ediyorsunuz. Ülke mucitten geçilmiyor.
    Zaten güzel ülkemde insanlar kıt kanaat geçiniyor.
    Kazandıkları 2 kuruşuda bu yolda harcamasınlar. Harcayacaklarsa olacak işlerin peşinde harcasınlar. Bizim derdimiz bu.
    Kimseye uğraşmayın etmeyin demiyorum. Olmayacak şeylerle uğraşmayın diyorum.
    Arada ince bir çizgi var. Anladın mı diyeceğim ama sanmıyorum.
    Herneyse sen sağ ben selamet.

    Cehalet her zaman kendisine hayran olmaya hazırdır.
    Santra Guitry

    Cahil ile sakın latife etme. Dili zehirli olduğundan gönlünü yaralar.
    Hz.Ali
    ilkerabi bunu beğendi.

  7. #47
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Bunların algısı sakat, görüşü kötürüm...
    Te yukarı koyduk işte YERLİ CERYANLI TRAŞŞŞ makinasını.
    Nerdeeee? Yok.. İstanbul -Ankara arası şarj istasyonları nerdeeee?? YOK..

    Şimdi bir arabayı ortaya çıkarmak için YÜZLERCE kişilik MÜHENDİS orduları çalıştırıyor adamlar..
    Te bunlar da diyor ki yok yok, tek bi tane süper ileri zekalı MUCİDİMİZ şimdi bu KOCA fabrikaları, mühendis ordularını, teknisyen kıtalarını TEK VURUŞTA çökertecek..

    Ha ha haaaaaa...
    Süper cahil, süper AHMAKSINIZ be kuzum..
    Bir adam buhar makinası, bir adam lastiği, bir adam pil'i buldu.. Buldu ama bunlardan sonra ENDÜSTRİYEL DEVRİM oldu..
    Bir adamlık icat devri geldi geçti, artık ADAMLAR, baba harçlığıyla değil, DEV BÜTÇELERLE çalışıyor.
    Hem de DAR konularda, lastiği ayrı yakıt'ı ayrı ordular yapıyor. Ortaya dünyanın parası, zamanı, emeği dökülüyor.
    Yetmiyor, kendi yaptıklarını da her yönden test ve ölçümleri yapılıyor, maliyetleri hesaplanıp kılı kırk yarıp ona göre devam ediliyor.
    Senin araba dediğin şeyin daha parçaları bir araya gelmeden bütün teknik değerleri elde oluyor.
    100 km de ne kadar yakacağından tut yapabileceği son sür'at, frene basınca kaç metre sonra duracağı, hangi kablonun nereden geçip yerine bağlanacağı, robot kaynakçıların nereye kaynak atacağı, üretim bandında bütün parçaların yeri ve piyasaya çıkınca kaç paraya, kaç tane satılacağı ve bundan kaç para kazanılacağı HEPSİ HESAPLANMIŞ olarak masaya geliyor, araba ondan sonra fabrikada başlıyor yapılmaya..

    Bunları yapanların hepsi kendi konusunda uzman ve üretim konusunda tecrübeli, bütün bu devasa bilgi dağına rağmen bir bakıyorsun, filanca marka filanca model servislere geri çağırılıyor.
    Ne oldu???
    1 tane vidanın, contanın hesaplanan zaman kadar dayanmayacağı anlaşılmış. Boşver deseler yüzbinlerce tüketicinin açacağı davalara dünya para ödenecek. O vida, conta neyse şirketin hediyesi (!) olarak deiştiriliyor ve yürrü aslanım.

    Şimdi sen diyorsun ki, peh, ne gerek var bu kadar adam beslemeye beyav, bi tane süper saksı buluruz, sıfırdan uçak icat eder hepsini sollar..
    Hem de boğaz tokluğuna, hem de baba harçlığıyla..

    Son 200 yıldır olan gelişmeler bütünüyle göstermiştir ki kalkınma ve ilerleme ancak TOPLUMSAL OLARAK topyekün çalışmayla olmuştur.
    2-3 mucit ile gidilen yer yukarda verdiğimiz ÇAKMA CERYANLI'nın gittiği yerdir. ÇÖPLÜK..
    acayüp bunu beğendi.

  8. #48
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    pekala; 10 numara cahilim, aptalım, aldık kabul ettik, hiç dert değil.
    sen bunca donanımına, zekana rağmen büyük resmi kaçırıyorsun.
    bu bir "icat çıkarma" işi değil yahu, nasıl bu kadar sığ düşünebiliyorsun.
    şöyle izah edeyim;
    bilimsel merakın, yaratıcı anlayışın gelenekselleşme süreci buralardan geçer.
    bunların olmadığı yerde "maaş gününü bekleyen akademisyenler" ve devlete kapağı atmak için diploma alan eğitimliler ordusu" oluşur.
    bu bir "bırakın da mucitler birşeyler bulsun" olayı değildir.
    bu insanları bırakın mekanik üzerine, sosyolojik konularda düşünsünler ki çocukları da düşünsün, torunları mühendis olsun, amcaçocukları iktisat teorisi geliştirsindir.
    sen kosnük!;
    yani huysuz ihtiyarlar gibi "cıks, olmamışkiiii" derken çok zeki olduğunu, memlekete hizmet ettiğini filan düşünebilirsin ama yaptığın düşünen, uğraşan birilerine takoz olmaktır.
    ondan sonra biz niye böyleyiz yaa diye düşünüp (!) durursunuz, faturayı da bir siyasi partiye çıkarıp rahatlarsınız.

    -artık yeni hiçbir şey yok, icat edilebilecek her şey icat edildi.

    Charles Duell - Amerikan Patent Dairesi Başkanı, 1899

    -Bir adamlık icat devri geldi geçti artık. mucitmiş, peehhh
    ilkerabi - 2014

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:03 ----------

    @acayüp;
    ne o eyüp, adamın süper cahil, ahmak demesi çok mu hoşuna gitti de beğeniverdin?
    öyle yancılıkla idare etme, varsa bi fikrin yaz konuşalım.

  9. #49
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Bizde de mucit var, icat var hemşerim.
    Büsbütün yoktur demiyoruz.
    Bak mesela klozet temizleme fırçası var., Kornişmatik var..
    Hatta BALİNA yağından, 10 numara yağdan DİZEL YAKIT bile icat etmişiz.

    Ancak bunları dünya pazarına İCAT diye çıkarırsak bize ne gözle bakarlar vallahi bilemiyorum.

    Ahmet Maranki 'elmalar AY IŞIĞI İLE KIZARIR' derken JAPON bilim adamları çoktan yapay FOTOSENTEZ gerçekleştirmişti.
    Bırakalım genç-yaşlı mucitler ÇINAR yapraklarını kemirip dursunlar, belki KANSERİN çaresini bulurlar..

    ( O ifade şahsınıza değil, TOPTAN kullanılmıştır, üzerinize alındıysanız BEN ÖZÜR DİLERİM)

  10. #50
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    ne o eyüp, adamın süper cahil, ahmak demesi çok mu hoşuna gitti de beğeniverdin?
    öyle yancılıkla idare etme, varsa bi fikrin yaz konuşalım.
    Yazı içerisinde zaten yazacağım cinsten cümleler var. Tek tek cümleleri beğenme butonu olmayınca tümden beğenmiş oluyoruz.
    Fikrimi yazdım zaten . Daha öncesinde daha ne diyim Aklım bukadarına yetti. Herşeyide bilecek değiliz ya , bukadardı bitti.

    Kıskanma bak senin yazdıkların içindede beğendiğim yerler var , onlarıda seçicem tek tek .

    Aha tam olarak beğendiğim kısın
    Bir adam buhar makinası, bir adam lastiği, bir adam pil'i buldu.. Buldu ama bunlardan sonra ENDÜSTRİYEL DEVRİM oldu..
    Bir adamlık icat devri geldi geçti, artık ADAMLAR, baba harçlığıyla değil, DEV BÜTÇELERLE çalışıyor.
    Hem de DAR konularda, lastiği ayrı yakıt'ı ayrı ordular yapıyor. Ortaya dünyanın parası, zamanı, emeği dökülüyor.
    Yetmiyor, kendi yaptıklarını da her yönden test ve ölçümleri yapılıyor, maliyetleri hesaplanıp kılı kırk yarıp ona göre devam ediliyor.
    Senin araba dediğin şeyin daha parçaları bir araya gelmeden bütün teknik değerleri elde oluyor.
    100 km de ne kadar yakacağından tut yapabileceği son sür'at, frene basınca kaç metre sonra duracağı, hangi kablonun nereden geçip yerine bağlanacağı, robot kaynakçıların nereye kaynak atacağı, üretim bandında bütün parçaların yeri ve piyasaya çıkınca kaç paraya, kaç tane satılacağı ve bundan kaç para kazanılacağı HEPSİ HESAPLANMIŞ olarak masaya geliyor, araba ondan sonra fabrikada başlıyor yapılmaya..
    KArdeşim hem fizik hem matematik mezunu. Konuyu gösterdim , güldü geçti

  11. #51
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    konu hakkında diyeceklerim bu kadar.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)