Kanuni Seyhan 150 CC
Kanuni Puma 150 CC
Mondial 150 MR Vulture
bende gecen sene sıfır aldım su anda 12000 km oldu ortalama yakısım 3.2l hızlanma gayet ıyızaten kullananlar gerkelı yorumu yapmıs daha satmadım motoru ama sıfır cbf150 aldım mr yi satmadan bı karsılastırma yapıcam ınsallah bu arada aldıgım zaman lastıklerı hemen degıstırdım
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katldım çorludan öğrenciyim sabredip çalışıp mondial 150 mr vulture aldım sıfır plaka dahil 3200 tl ye mal oldu şu an lık memnunum fakat selesi rahatsız edici birde sağ ayağıma titreşim çok vuruyor sizin motorlarınızda da varmı 80 üzerinde rahatsız edici bir titreme var daha 350 km yaptım rodajdayım yavaş yavaş devir yükseltip max 6000 devire çıkıyorum rodaj doğrumudur?Son bir sorum daha olacak kaç km de bir zinciri yağlayayım?
arkadaşlar 3 gün oluyor vulture mı aldım şu an 700 km de ama size sormak istediğim biş var son sürat 100 de motoru sanki arkadan biri tutup tutup bırakıyor ama forumlardada motor açıldıkça süratın artacağı yönünde yazılar okudum yardımcı olurmusunuz?
bu kaza yapan arkadaş sağ mı?
ayrıca bana da trafıkte araba çarptı sadece koruma demırım yamuldu , hıc bı sıkıntı , çökme , yamulma falan yok... demiri değiştirdim o kadar... bu arkadaş 100 le giderken duvara çarptı galiba
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:26 ----------
byturuncu şimdi fazla zorlama , özellikle ilk bakımından sonra değişikliği farkedeceksin... bıraz kullandıktan sonra da sallıyorum sımdı 5bin devirde vıtes değiştiriken o zaman 7bin , 8bin de değiştirirsin... yanı devir yedir bıraz , o zaman akıp gıdıyo... ben 120 gördüm , yok düzgün devam etseydı yapardım daha emınım
Arkadaşlar motoru temmuzun 20'sin de aldım. Şuan da 3000 km de. Ben Didim'de oturuyorum. Motoru sadece uzun yolda kullandım. (Bu arada Yamaha TDM 900 2009 Model Sahibiydim. Satıp bunu aldım Eylül sonu Yamaha XVS 950 alacağım.) İzmir,Ödemiş,Denizli,Bodrum yollarında kullandım. Bilen bilir bu yollar bol viraj-yokuş-iniş-düzlük hepsini içeren yollardır. Eşimle birlikte kullandık. Yani sürekli artçım vardı. Yakıt olayı çok az. İlk depoyu 77 TL ye doldurdum. Ondan sonra kırmızıyı gösterdiğinde ibre, fulle kardeşim hoop 47 TL. Didim-İzmir arasını ki İzmir'de şehir içi saatlerce gezdik. 60 TL yedi (Didim'me dönüş dahil)bizim oğlan. Kuşadası- Söke arası yokuştur tüplü arabalar filan tırtlar. Bizimki hepsini aldı attı. 4.viteste bastık çıktık. Bu ne ki Ödemiş Gölcük yaylası vardır. Dağın tepesi. Motor klübü arkadaşlarla hafta sonu gittik. Onu bunu boşverin işin özü Harley ile arka arkaya yaylaya çıktım. Yani bu delikanlı ile yoldan korkmayın. Korkmayın ama işte aması var. Koltuğu adamı felç ediyor uzun yolda. Sırf bizim yüzümüzden grup ortalama 45 dakikada bir mola verdi. Küçücük koltuğa artçı alacaksanız mümkünse ya akraba alın yada erkek olmasın O kadar küçük ki iki kişi için problem. Titreşim yok denemez illaki var ama çok rahatsız etmiyor yol esnasında. Ne zaman üzerinden indiniz o zorunlu molalarda yorulduğunuzu hissediyorsunuz. Lastikleri iğrenç, azıcık ıslak yol görsün paytak ördeğe dönüyor motor. Lastik değişimi şart. Çin malı tamirciden çıkmaz derler, haklılar çıkmıyor. 300 km de sinyal düğmesi diyeyim(herkes anlasın) bozuldu.Far ampulü zaten mum ışığı gibi hemen zenon şart.Ama Uğur Derin Dondurucu garanti olayını oturtmuş. O bozuluyo ben servise götürüyorum serviste arkadaşınızsa ücretsiz bozuk parça değişiyor. Şaka bir yana evet servisler zayıf ama merkezden onayı almışlar bozulan çoğu parça garanti kapsamında hemen ücretsiz değişiyor. Biz bu motora sivri sineklerin herkülü adını taktık. Alınır mı bu klasmandaki motorlar içinde alınacak tek motor. Şehir içi içinde güzel. Şehir içinde tek sorun vites aralıklarının çok kısa olması. Tam genç işi bağıttıra bağıttıra binenler için ideal vites aralığı.Hıza gelince, ilk 500 km de 80'de bas bas bağırıyor(Tüm bilimsel olayları es geçip yazıyorum.)1000 km'de 80-90 gideri iyi 90 dan sonra bağırıyor.2000'den sonra 100'rahat gidiyor.2000'den sonra baya 100-110 arası yapıyor.Ama unutmayalımki 100 bile bu motor için risk. İşin özü köyde, toprak yolda binecem dersen al hemen bin. Yok ben asfalttayım dersen hemen tekeri değiştirip devam yola. Fiyat aralığı içinde alınacak motor.
Arkadaşlar Hazran 2013 te bende tüm masrafları dahil 3.200 TL ye aldım. Aslında niyetim 600 cclik bir motor almaktı ama ustam, ya 20 yıl ara vermişin pratiklerini tekrar kazan diye bu modeli aldırdı.
Kısa ama özlü bir araştırma yaptıktan sonra RKS 150, ile Vulture arasında tercihimi vultureye kullandım.Benimle beraber bi arkadaşım rks aldı, benimkine bindikçe pişmanlık yaşıyor(niye vulture almadım diye) bilginiz olsun.
Yaklaşık 1.000 km yaptım. ilk 500 e kadar titreşimler filan çok fazla geldi bana ama bindikçe azalıyor.
Motordan beklemediğim bir performans gördüm.ben dağlara çıkmaya bayılırım, rampa, düzlük banamısın demiyor, güç olarak büyük güven veriyor. Haftasonu kesintisiz 160 kmlik bir parkura girdim, 1000 rakımdan 2.400 rakıma çıktık.müthiş bir perfermans gösterdi.geçen sene aynı parkura lpg li suzuki vitara ile çıktık araba çok yığılmıştı.Ben parasının hakkını fazlası ile verdiğine kanaat getirdim.ama forumlarda bahsedildiği gibi lastiği güven vermiyor.yol tutuşunu bende hiç beğenmedim.
Özetle söylemek gerekirse sınıfının içinde (çin-beygir-fiyat) olarak bence en iyilerinden biri.arazşde kullanmama rağmen şu ana kadar 500 bakımı hariç tek kuruş harcamadım.bozulanıda olmadı.
Birde sele kısa, artçı olunca keyif vermiyor.
Esen kalınız
Görüntü olarak bence on numara, mondial markasını okuyana kadar herkes önce bi vaaay diyor markayı okuyunca burun kıvırmalar oluyor
Tekrar diyorum bir makina sınıfındakilerle karşılaştırılır.sınıfın en iyilerinden biri belkide en iyisi. motorumu denemek içen binen eski motorcu arkadaşların ifadesi bu.
https://www.facebook.com/mrvulture26?ref=hl adresimizde aradıgınız herşey a'dan z'ye kadar mevcuttur buyrun içerii )
Herkeze selamlarlar bende geçen mart ayında aldığım motorumun lastiklerini değiştirme ihtiyacı duydum dün uyarıyı yaptı zannedersem birdaha uyarmıyacak Lastik önerilerinz nelerdir bu model hakkında cevaplar için şimdiden teşşekkürler.İyi bayramlar.
merhaba, motor tamircisi ve ileri sürüş hocası arkadaşımdan aldığım bilgi.. IRC marka lastiklerin gerçekten çok iyi olduğu. bilgine, selamlar.
abi motoru 2012 nin son ayında aldık ayrıca bitanede kuba yuzluk cg var abimler fln kullanıyoruz gelelim mondiale izlenimleri diğer kulandığım 150 liklerle kyaslıcm haliyle, motoru bn almadm abim bi arkadasndan aldı ilk baslarda soğuk baktım racing sevdiğimden yalnz kullanmadan önce bu sitedeki yorumlara bkma ihtiyacı duydum motoru tanı madan uzun yolla çkmaya cesaret edemedim doğrusu.. kulna kullana motora gvnmeye basladm mondial markası pek rabet görmüyor hani.. suan motorun gücü harika desem yeridr çok atik bi motor diğer kullandığm 150 liklerde vites atmak içn devr beklemiyorm.. arkadsla 135 km grdüm hiç abartmıyom.. uzun yol olarak bi gnde 240 km civarı yol gittim yolda 130 da çktm ama yol uzun diye zorlamdm ortalama uzn yolda 100 110 civarı zorlanmadan gidiyor.. oturuşu çk rahat yalnz arkadasn arkada brz rahatsz olmustu bunuda syliym hani. titresm 120 cvrnda sadece ayağınızı basteğınınz yerde hissetryo ayna da brz bulank olyor.. dış dizyn olarak dediğm gibi racing tutkunu biri olmama rağmen hem rahat oturuşlu bi motor hemde şekil olarak gayet yerinde.. amartısrlr ön taraf çk iyi diyebilirim rahatsz etmz yolda gderken gven veryor.. arka içn normal diyebilim.. lastikler ön gayet iyi tutuş sağlıyor motoru cirajlarda yıtrıyorm :D arka lastik çk iyi ama ıslak yollarda hiç tavsiye edemicm kesinlikkle ıslk yolda motoru yatırmayı dsn meyn yada ani firen ypmyn bnm izlenimlerim bular ayrıca bizim buluduğmz yerde modifiye edilmiş 150lik motorlar var onlara kafa tutuyorum :DDDD ve geçiyorumda bu arada simdi aklıma geldi. motor çk iyi hızlara ulaşsada gazı kestiğinizde hmn yavşlamaya başlar.. saygılarr
Arkadaşlar merhaba
Motoru aldığımdan bu yana 23 gün geçti ilk 500 km'yi yapmış bulundum hayırlısıyla... Öncelikle motorla rodaj modaj dinlemeyip ilk 500 içinde bir çok kez 100 km'yi gördüm.Sanırsam en fazla 110 km yaptım. Bu motorun 125 falan yapması bana zor gözüküyor en fazla 115 yokuş aşşağı. Denildiği gibi motorun çekişi baya güzel yokuşlarda falan 2 kişi gayet güçlü olduğunu hissediyor insan. 2-3 gündür yağışlı zeminde kullanıyorum gerçekten arka tekerleğin performansını beğenmedim. Yağışlı zeminde arka tekerden sırtıma, ön tekerden diz kapağı altına çamur geliyor ilk işim bunları halletmek Bir acemi olarak benden bu kadar 2500-3000 tl ye değer valla ben çok memmunum motorumdan görüşmek dileğiyle..
ales2andr0: kardesim bence motoru zorlamasan iyi edersin cunku rodajdasin yani rodaji dinlemelisin ;) motorlar rodaj donemlerini atlatsa tamm dr zaten :d ama nerdeee motor eline gecer gecmez basiyor sonra neymis krank kirmis neymis motor işe yaramaz miş gecelim bunlari neyse bendede mr 150 venture vr bayadir kullaniyorum burda sallamadan yazacam yok bn inanmiyorum yk bilmm bnm hondam boyle gitmemis ) neyse kardesim senin motor acilsin birazdaha sen gor nasil çekisi .. bnm uzun yol deneyimimde oldu top sped de bnm gorduğum max hız abartsz 134 iki kisi 130 uzn yol bi gnde 250 km yol cit bile demedi yalnz 30 km de 10 dk sigara molasi vryodk ortalama hzmiz 80 ile 110 arkadasin dedigi gibi arka lastiği bnde begenmiyorum islak yolrda !!! cesaret edebilen tekeri kaldirmayi denesin bn baya rahat kaldirmayi ogrendim ) srusu olan yzsin arada bakiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:41 ----------
cok doğru ayakabim cok kirlenyor su atiyor arkatarafta onemli bisey yok ..
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:10 ----------
bnmkinde camurluğa takilan plastik şeyde var yamuk durmus ondn olyor.
yokmu lan merak eden yolda bi suru kisi durdurup fiyati soruyor :D
yaklaşık 7 aydır kullanıyorum ama çok fazla benzin tüketimi var acaba bunun nasıl düşüre bilirim günde en az 10 km yapıyorum 40 TL benzin attım ama 120 km anca dayandı öğrenciyiz sonucunda baya fazla 6500 km de + en fazla 110 basıyo ilk aldıgım zamanlar 130 cok rahat görüyordum 3 aydır falan hiç en fazla 110 cıkıyo
Arkadaşlar arka amotisör ayarı yapmak istiyorum yapan varsa nalata bilir mi ?
bnce sondan ikinci seviyede olmasi uygun artci veya artcisiz ilk seviye co yumusak son seviyede cukurlar felan bn sondan ikinci seviyede kullaniyorum tavsiye ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:58 ----------
ne yaptin hici yaw 40 tl ye 120 km olurmu sen bakimlarini yaptir gec kalmadan buji + hava filtresi+yağini degistir buyuk ihtimal ondan fazla yakiyoson bnm yaktigim yusek devir kullanmama rağmen 1 lt 25 ile 30 civari yakiyorum yakiyo ama hakkinida veriyor 150 cc klasmaninda bakimi geciktirmeyin bu arada yine ayni yakarsaniz karburatörunuzu bi ustaya temizletin saygilar..
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:07 ----------
dediklerimi yaptiktan snra 120 rahat görebilirsnz yine özellikle buji eskidimi tam yakmaz motor kuveti azalir tavsiyem orjinal buji takmanizdir 5liralik buji takmayin orjinali 15 tldr
Selam arkadaşlar.birkaç gündür ben de mr150 vulture ailesine katılmış bulunmaktayım.önceki(çalınan)motorum cbf150 2011 modeldi.aradaki farkı ister istemez kıyaslama yapıyorum.
GÖRÜŞLERİM:motor boydan kısa.
90 km den sonra arkası dans etmeye başlıyor.
motor o kadar bağırıyor,yaptığı hız 80 ya da 90.(tabi 100km ye kadar çıktım)
torku muazzam yüksek(hatta bu gün 1.vites kalkışımda debriyajı bırakmamla kendimi yerde buldum) :-)
vites aralıkları çok kısa.1.vitesi boşuna koymuşlar.
yakıt,o devire ve torka rağmen(162cc)inanılmaz düşük.
kesinlikle bir cbf150 ile kıyaslanamaz ama fiyatına göre kendi çapında fena motor değil.
dün,arka dişli küçültmek ve alarm taktırmak için tesadüfen denk gelen bir mondial servisine gittim hayal kırıklığına uğradım.honda servisleri ile kıyaslamak haksızlık olur honda servislerine.
mr150 nin yedek parçalarının makul seviyelerde olduğunu da söylemeliyim.
not:ne bu serviste ne alarm taktırabildim ne de dişli değiştirebildim.servis sorumlusunun,dişlinin çapından haberi yok.orijinali 45,ben 38 istedim."bizde yok" dedi.
Hörtlattım ama biraz bende vulture kullanıyorum ve herhalfta sonu inciraltına gidip pratik yaparım sağ ve sol ayaklıklarım tamamen eridi viraj çalışırken. Anı duruşlarıda gayet güzel bence ayrıca bugun tepecik sskdan şirinyere kadar dolu yağarken geldim lastikler hiç sorun çıkartmadı. (İzmirde oturuyorum)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)