honda shadow vt 750 egzoz degişimi hakkında yardım:)
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Sprit modelinin egsoz sistemi konusunda shadow sayfasında var ama kısaca durum şöyle;
enjeksiyonlu yakıt sistemlerinde egsoz dahil olmak üzere yakıt sistemi DEF edilene kadar bir bütündür.Spirit modelindeki egsoz farklılığı bu yüzden.elektronik sistem tarafından egsozda bulunan sensörler DEF olayının sürekli analizini yapmakta,oksijen sensörü uygun hava karışımını denetlemekte ve bunun gibi sistem sürekli birbirleri ile irtibat halinde..
Tüm veriler sinyallarle beyine gönderilmekte,beyinde mevcut durumlar karşısında en uygun yanmayı sağlamakta..
Bu bakımdan bunların devreden çıkarılması,modifiye edilmesi,uygun olmayan muadil parça değişimi motorda başka sorunlara neden olacaktır.
Ayrıca Jetkit in karbüratörlüler için veya enjeksiyonlular için gerekli değildir.
güç arttırma gibi ilave düzeneklere ben inanmıyorum. tamamen görsel olup ticari amaçlı..
Bu jetkitin montajıda çok uzman ellerde yapılmalı.karbüratörde çok hassas işlevi olan ince delikler açılıyor.montaj anında yapılacak ufak hatalar karbüratörün çöpe gitmesi demek..
Ne gereği varki?
-
Ben de geçen sene V&H için çok araştırma yapmıştım...Ancak benim araştırma sebebim emisyon değerlerinden dolayıydı...Daha sonra İngiltere'deki avrupa dağıtımcısını bile aramıştım...Bana kalırsa en garanti yolda bu...Ya Cobra'ya durumu özetleyen bir mail at ya da avrupa dağıtımcısını ara yardımcı olurlar...Daha önce bir forumda Kawa VN'ye egzoz takan bir arkadaşın sensörle ilgili açıklamaları ve nasıl hallettiğide vardı ancak bulamadım bir türlü...Senin motoruna özel bir modelse alacağın egzoz,kuvvetle muhtemel ihtiyacın olan neyse vardır...
*Bu arada jet kit filan tavsiye etmiyorum...Boş yere makineyi zorlama...
-
sayın caldera ben sunu anlıyorum ne olursa olsun o zaman ben egzoz alırken en azından oksijen sensoru girişi olmak zorunda. sensoru iptal etmek gibi bi lüksüm yok. peki sensor girişi olan bi egzoz buldugumda o zaman power comander uygulaması yapmasam da cok bişi kaybettmem diye düşünüyorum. dogru mu?
ama şöyle bi sorun var ne vance and hines da ne de cobrada sensor girişli model göremedim. benim zaten su an kullandıgım highwayhawk da var ama sesini begenmiyorum:(
bir ihtimal bi cobra alıp sensor girişi actırılabilir ama o da riskli bi iş olur sanırım.
-
barış52 adlı üyeden alıntı
sayın caldera ben sunu anlıyorum ne olursa olsun o zaman ben egzoz alırken en azından oksijen sensoru girişi olmak zorunda. sensoru iptal etmek gibi bi lüksüm yok. peki sensor girişi olan bi egzoz buldugumda o zaman power comander uygulaması yapmasam da cok bişi kaybettmem diye düşünüyorum. dogru mu?
ama şöyle bi sorun var ne vance and hines da ne de cobrada sensor girişli model göremedim. benim zaten su an kullandıgım highwayhawk da var ama sesini begenmiyorum:(
bir ihtimal bi cobra alıp sensor girişi actırılabilir ama o da riskli bi iş olur sanırım.
teknik işlevsellik bakımından konuyu biraz daha açmak gerekirse enjeksiyonlu yakıt sistemlerinin egsoz dahil bir bütün olduğunun unutulmaması gerekir.
egsoz üzerinde sensörler için yer açmak veya uygulamak mesele değil.
bu basit bir işlem.bunu Cobra da zaten yapabilirdi.3 kuruş üzerine ilave edip
sensörünü bağlantı kablolarını üzerinde dahi verebilirdi.
Siz beyini aldatmaya yönelik işlem yapamıyorsunuz.orijinal egsozların içinde katalitik konvertör değimiz katalizör var,DEF olayının uygun değerler içinde olup olmadığını gözeten sensörler var.bunları Cobraya entegre ettiğiniz veya edildiği taktidirde o zaman zaten o Cobra olmaz.
cobra egsoz ,beynin kabul ettiği olması gereken yanma değerlerini vermeyecek..Beyin bunun anormal bir durum olduğunu görüp ona göre arıza durumuna geçecek.
highwayhawk da olduğunu yazmışsınız.ben bu sensörün farklı olduğunu orijinali olamayacağını düşünüyorum.
Bunu uygulayanların varsa dökümanını,Beynin standart değerlerini bir şekilde aldatarak kabul görmesini sağlayan modifiyeler varsa veya bulduğunuzda paylaşırsanız seviniriz..Bu sistemi bypass etmenin yolu mutlaka olabilir, ama bunun maliyetlerini ülkemiz şartlarında ne kadar doğru ona bakmak lazım biraz da..
-
-
Honda konusunda tecrubem pek yok aa Ducatide benzer bir durum vardi. Termi egzozlar gelince icinde hazir sensor ve beyin kiti geldi. Sonucta acik egzoz yeni hava akisi demektir. Ama her motor modelinde bu sart degil. Bunu Honda servisine sormani tavsiye ederim.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
barış52 adlı üyeden alıntı
aslına bakarsanız arkadaslar örenmek istedigim şu;
egzozu degiştik ses icin, bundan sonra power comander uygulamak sart mı yoksa uygulasak iyi olur mu? hangisi
sart degilse hic düşünmicem bile biraz fazla yaksın np. yeterki motorda dönüşü olmayan hasar oluşturmasın.
egsoz ile jetkit montajının ,veya buna benzer güç arttırım işlerinin birlikte yapılacağı diye bir kural yok.
Tam aksine karbüratörlü eski usul motorlarda egsoz sadece düz boru olsa
motor için daha sağlıklıdır. rahatsız edici gürültünün olmadığını varsayarsak.
-
Hay ağzınıza sağlık. Yahu yabancı sitelerde videolarda bu "jetkit" olayını öyle bi abartmışlar ki, Jetkit yapmasak sanki motor yanıp kül olacak egzoz değişiminden sonra.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)