Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

honda shadow vt 750 egzoz degişimi hakkında yardım:)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    barış52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2010
    Şehir
    ordu
    Motosikleti
    HD Softail Breakout
    selam arkadaslar

    öncelikle konuyu buraya mı atölye bölümünemi acamam gerektigi konusunda karasız kaldım ama yanlıssa yetkililer tasır konuyu artık

    2008 model enjeksiyonlu honda shadow vt750 motorum var. egzoz konusunu biraz arastırdım cobranın classic deluxe edition veya streetrod slashdown modelleri arasında kaldım ama esas sormak istedigim seyler baska.

    1. motorum söyledigim gibi enjeksiyonlu ve oksijen sensoru mevcut egzoza takılan. ama cobranın kendi orjinal sitesinde bile bunla ilgili bi bilgiye rastlamadım. yani bu egzozlarda bu sensor girişi var mı? cobra amerikan oldugu icin bizim vt750 ler aero olarak geciyor orda diye biliyorum. ama 2008-2009 aero bile secsem cobranın sitesinde bu sensorle ilgili bişiden bahsetmiyor.

    2. yine cobranın kendi sitesinde herhangi bi cobra egzoz takıldıgında jet kit(karbüratörlüler icin) veya fi 2000(enjeksiyonlu) yakıt kontrol sistemi ile desteklenmesi gerektigini söylüyor. öncelikle bu sart mı yoksa sadece güc artırma amaclı mı? takmasak nolur?

    uzun lafın kısası benim motorum sudur ve su egzosu alıp su yakıt kontrol sistemini uygulamam gerekli diye bi sonuca varamadım. bilgiler cok karısık ve yeterli acıklama yok. keza feyizoglunu aradım cobra satıyorlar diye onlara sordum ama sonucu tahmin edebilirsiniz sanırım

    bu sitede illaki 2008 üstü enjeksiyonlu shadow kullanan ve egzoz degistiren vardır. bu konuda yardımcı olurlarsa cok sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Sprit modelinin egsoz sistemi konusunda shadow sayfasında var ama kısaca durum şöyle;

    enjeksiyonlu yakıt sistemlerinde egsoz dahil olmak üzere yakıt sistemi DEF edilene kadar bir bütündür.Spirit modelindeki egsoz farklılığı bu yüzden.elektronik sistem tarafından egsozda bulunan sensörler DEF olayının sürekli analizini yapmakta,oksijen sensörü uygun hava karışımını denetlemekte ve bunun gibi sistem sürekli birbirleri ile irtibat halinde..
    Tüm veriler sinyallarle beyine gönderilmekte,beyinde mevcut durumlar karşısında en uygun yanmayı sağlamakta..
    Bu bakımdan bunların devreden çıkarılması,modifiye edilmesi,uygun olmayan muadil parça değişimi motorda başka sorunlara neden olacaktır.

    Ayrıca Jetkit in karbüratörlüler için veya enjeksiyonlular için gerekli değildir.
    güç arttırma gibi ilave düzeneklere ben inanmıyorum. tamamen görsel olup ticari amaçlı..
    Bu jetkitin montajıda çok uzman ellerde yapılmalı.karbüratörde çok hassas işlevi olan ince delikler açılıyor.montaj anında yapılacak ufak hatalar karbüratörün çöpe gitmesi demek..
    Ne gereği varki?

  3. #3
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Ben de geçen sene V&H için çok araştırma yapmıştım...Ancak benim araştırma sebebim emisyon değerlerinden dolayıydı...Daha sonra İngiltere'deki avrupa dağıtımcısını bile aramıştım...Bana kalırsa en garanti yolda bu...Ya Cobra'ya durumu özetleyen bir mail at ya da avrupa dağıtımcısını ara yardımcı olurlar...Daha önce bir forumda Kawa VN'ye egzoz takan bir arkadaşın sensörle ilgili açıklamaları ve nasıl hallettiğide vardı ancak bulamadım bir türlü...Senin motoruna özel bir modelse alacağın egzoz,kuvvetle muhtemel ihtiyacın olan neyse vardır...
    *Bu arada jet kit filan tavsiye etmiyorum...Boş yere makineyi zorlama...

  4. #4
    barış52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2010
    Şehir
    ordu
    Motosikleti
    HD Softail Breakout
    sayın caldera ben sunu anlıyorum ne olursa olsun o zaman ben egzoz alırken en azından oksijen sensoru girişi olmak zorunda. sensoru iptal etmek gibi bi lüksüm yok. peki sensor girişi olan bi egzoz buldugumda o zaman power comander uygulaması yapmasam da cok bişi kaybettmem diye düşünüyorum. dogru mu?

    ama şöyle bi sorun var ne vance and hines da ne de cobrada sensor girişli model göremedim. benim zaten su an kullandıgım highwayhawk da var ama sesini begenmiyorum:(

    bir ihtimal bi cobra alıp sensor girişi actırılabilir ama o da riskli bi iş olur sanırım.

  5. #5
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı barış52 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sayın caldera ben sunu anlıyorum ne olursa olsun o zaman ben egzoz alırken en azından oksijen sensoru girişi olmak zorunda. sensoru iptal etmek gibi bi lüksüm yok. peki sensor girişi olan bi egzoz buldugumda o zaman power comander uygulaması yapmasam da cok bişi kaybettmem diye düşünüyorum. dogru mu?

    ama şöyle bi sorun var ne vance and hines da ne de cobrada sensor girişli model göremedim. benim zaten su an kullandıgım highwayhawk da var ama sesini begenmiyorum:(

    bir ihtimal bi cobra alıp sensor girişi actırılabilir ama o da riskli bi iş olur sanırım.
    teknik işlevsellik bakımından konuyu biraz daha açmak gerekirse enjeksiyonlu yakıt sistemlerinin egsoz dahil bir bütün olduğunun unutulmaması gerekir.

    egsoz üzerinde sensörler için yer açmak veya uygulamak mesele değil.
    bu basit bir işlem.bunu Cobra da zaten yapabilirdi.3 kuruş üzerine ilave edip
    sensörünü bağlantı kablolarını üzerinde dahi verebilirdi.

    Siz beyini aldatmaya yönelik işlem yapamıyorsunuz.orijinal egsozların içinde katalitik konvertör değimiz katalizör var,DEF olayının uygun değerler içinde olup olmadığını gözeten sensörler var.bunları Cobraya entegre ettiğiniz veya edildiği taktidirde o zaman zaten o Cobra olmaz.
    cobra egsoz ,beynin kabul ettiği olması gereken yanma değerlerini vermeyecek..Beyin bunun anormal bir durum olduğunu görüp ona göre arıza durumuna geçecek.
    highwayhawk da olduğunu yazmışsınız.ben bu sensörün farklı olduğunu orijinali olamayacağını düşünüyorum.

    Bunu uygulayanların varsa dökümanını,Beynin standart değerlerini bir şekilde aldatarak kabul görmesini sağlayan modifiyeler varsa veya bulduğunuzda paylaşırsanız seviniriz..Bu sistemi bypass etmenin yolu mutlaka olabilir, ama bunun maliyetlerini ülkemiz şartlarında ne kadar doğru ona bakmak lazım biraz da..

  6. #6
    barış52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2010
    Şehir
    ordu
    Motosikleti
    HD Softail Breakout
    benim bahsettigim sensor olayı egzozda olan bi yapı degil. motorda var ve egzoz da bir giriş yeri var. bu sensörü bu girişten egzoza takıyorsunuz. yani egzozda olması gereken bu giriş yeri .
    highwayhawkı, motorumu istanbuldan aldıgımda taktırdım zaten takan arkadas oldukca bilgiliydi performansın biraz düstügünü ama bizim bunu pek anlayamayacagımızı söledi. benim derdim performans veya az biraz fazla yakmış degil. önemli olan motora ciddi zarar vermemek.
    almak istedigim cobranın classic deluxe slashcutı. ne asırı bi sesi var ne de orjinali kadar düşük bir sesi var. amacım ses sadece ama dedigim gibi en azından bu sensörü takmak istiyorum ancak bu egzozda bu sensör icin giriş yeri yok. biraz arastırdım dediginiz gibi yer acmak mümkün ama bunun bi faydası olur mu?

    bulundugum yerde power commander uygulama sansım yok. yapabilecegim tek sey egzozu takıp bide yapabilrsem sensör girişi actırıp onu takmak olur. ama sonuclarını kestiremiyorum

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:05 ----------

    aslına bakarsanız arkadaslar örenmek istedigim şu;

    egzozu degiştik ses icin, bundan sonra power comander uygulamak sart mı yoksa uygulasak iyi olur mu? hangisi sart degilse hic düşünmicem bile biraz fazla yaksın np. yeterki motorda dönüşü olmayan hasar oluşturmasın.

  7. #7
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Honda konusunda tecrubem pek yok aa Ducatide benzer bir durum vardi. Termi egzozlar gelince icinde hazir sensor ve beyin kiti geldi. Sonucta acik egzoz yeni hava akisi demektir. Ama her motor modelinde bu sart degil. Bunu Honda servisine sormani tavsiye ederim.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  8. #8
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı barış52 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslına bakarsanız arkadaslar örenmek istedigim şu;

    egzozu degiştik ses icin, bundan sonra power comander uygulamak sart mı yoksa uygulasak iyi olur mu? hangisi sart degilse hic düşünmicem bile biraz fazla yaksın np. yeterki motorda dönüşü olmayan hasar oluşturmasın.
    egsoz ile jetkit montajının ,veya buna benzer güç arttırım işlerinin birlikte yapılacağı diye bir kural yok.
    Tam aksine karbüratörlü eski usul motorlarda egsoz sadece düz boru olsa
    motor için daha sağlıklıdır. rahatsız edici gürültünün olmadığını varsayarsak.
    DarkWheel bunu beğendi.

  9. #9
    DarkWheel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XVS 1300 Midnightstar
    Hay ağzınıza sağlık. Yahu yabancı sitelerde videolarda bu "jetkit" olayını öyle bi abartmışlar ki, Jetkit yapmasak sanki motor yanıp kül olacak egzoz değişiminden sonra.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)