Çok sağolasın ya ilk böyle ilgilenerek cevap yazdı biri😀bende ondan çekiniyorum zaten çok eski baş agritmasin
Bide Regal raptorlar nasıl bu çin malı olması kafa karıştırıyor ama onlarada8-10000 arası fiyat çekiyorlar 20112012 sine
Çok sağolasın ya ilk böyle ilgilenerek cevap yazdı biri😀bende ondan çekiniyorum zaten çok eski baş agritmasin
Bide Regal raptorlar nasıl bu çin malı olması kafa karıştırıyor ama onlarada8-10000 arası fiyat çekiyorlar 20112012 sine
Valla kişisel tecrübe ve görüşüm, görüntülerinin çok iyi olduğu ama arızalarının ve malzeme kalitesinin kullanıcıyı bezdireceği yönünde. Şanzımanlarında ciddi problem var, kaplamaları kısa sürede soyulup küflenebiliyor vs.
Çin mallarının da kendi içerisinde kaliteli ve kalitesiz olanları var. Bunların içerisinde RKS (Keeway) ve Lifan diğerlerine nazaran bir-iki adım önde. Fakat bütçenden ötürü 2.el düşük kilometrede bir LF250-B daha mantıklı şu aşamada.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
98 rebel kullanıcısıyım, dostum senin gibi bir japon kullanıcısının kalkıp çinli önermesini aklım almadı
20 yaşında rebelim, 0 lifanı raptoru gömer, döner helvasını yer duasından sonra.
dostum şöyle bir durum var. şahsi bir düşünce tabi bu. bobber, scrambler, cafe racer tarzı custom motorları 0 makinalarla yapınca benim görüşüm pek hoş durmuyor. yani bir ruhu olmuyor. onun için bir klasik ile çalışmak, ona bir ruh katmak bence daha güzel. önemli olan custom u yapmak, ona kendinden ruh katmak, tamir etmek gerekirse.
rebele evet biraz fazla istiyor olabilirler genel olarak motosiklet fiyatlarının artışından kaynaklıdır. ama rebel gerçekten tank gibi motordur. taş demedim farkettiyseniz. tank gibi.
bir çok parçasını piyasada muadilleriyle bulup değiştirebilirsiniz, ayrıca karbüratörlü makinadır. çok basittir. tamiri, bakımı, kullanımı.
umarım güzel bir makine bulup, bobber projenizi yaparsınız. yalnız cafe racer denemiş biri olarak şahsi tavsiyem, çamurluksuz bir motor, özellikle yağmurlu havalarda komple çamur olmanızı sağlar. o resimlerde görülen arka çamurluğu olmayan makinaları ancak yazın kullanırsınız. onu da güzel buz mavi gömlek giyip, yoldaki su birikintisinden geçince puantiyeli gömleğiniz olur uyarmak adına aklınızda olsun
kolay gelsin.
Hiç tecrubem olmaması nedenli öneriler üzerine hareket edyirom keeway çok hoşuma gitti fiyat olarak da makul ama onada sikintili motordiyenler var lifuna hiç bakmadım onu inceleyim bide bunlarla hem şehirde hem uzun yolda rahat kullanilirmi Ankara trafiğinde çok büyük motor sıkıntı olurmu kararsız kaldım en sonunda bişey alicam bi yerden başlamak lazım galiba
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:21 ----------
Diablof tam düşüncemi anlattin aslında ben klasik ve sade şeylerden hoşlanıyorum bir ruhu olsun isterim ama bir yandan da ilk motor tecrubemde yolda kalmak da istemiyorum kafamda rebel var hatta Antalya'da yapılmış bir tane var ancak 9800 TL isteniyor 2006 modele biraz fazla değil mı sizce
Keeway superligth çok hoşuma gitti ancak 150 cc alma çabuk sıkılırsın diyorlar anlamıyorum ki sanki yarış yapacaz ben hobi olarak alma düşüncesindeyim zaten 100 km hıza çıksa yeter
Kaçırdığın bir nokta var; arkadaşın ilk motoru olacak. İlk motoruna parça bulamadığında, bakımını yapamadığında, arızasını çözemediğinde motosikletten soğumasın diye yazdım bunları.
İnsanın eli yatkındır alet edevata, motosikleti yıllardır kullanıp neresinde ne çıkabileceğini bilir; o zaman o adama önerirsin Rebel'i. Rebel kötü motor demedim zaten. Ben de klasik hastasıyım. Ama durumu değerlendirdiğinde arkadaşın başlangıç aşamasında olduğunu ve fazla bir şey bilmediğini görüyoruz.
Bu sebeple tamiri kolay, parçası ucuz, arızası minimumda cep yakmayan motor olarak ben başka alternatif göremiyorum. Yoksa alsın yapabilecekse istediği motoru çekip çevirsin, ona kimsenin bir lafı yok.
En devasa cruiser'ı da alsan yapacağı max. "konforlu sürat" 130-140. Sıkılma durumu insanın maymun iştahlılığından geliyor. Bak mesela uygun fiyata nispeten temiz işçilikle ucuz Çin motorlarını çekip çeviren, customize eden yerler var: http://www.berlincustomchoppers.com/
Yarın öbür gün yeteri kadar tecrübelendiğinde aldığın 2006 model kaç yaşında olacak ve satabilecek misin ? Tecrübesiz adama lazım olan temel motosiklet mantalitesi şu 4 kriteri kapsamalı:
1. Kullanımı kolay ve hata tolere edebilir olması.
2. Servis ve parçasının bulunabilir ve ucuz olması.
3. Olası arızaların minimum seviyede olması.
4. Satarken 2. elinin nispeten hareketli olması.
Bu arada Supershadow 150 almasan daha iyi olur. Kuba Superlight 200 de düşünebilirsin. Bu forumda müthiş bilgiler alabileceğin bir sayfası var. Ama V motor, yeni model, tertipli düzgün görünüşlü bir şey arıyorsan LF250-B 'den başka alternatif gelmiyor aklıma. Tecrübelendikten sonra baş edebileceğine inandığında eski motorlara bakabilirsin.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Çok teşekkürler yorumların için
Lifunu biraz daha araştırayım
İşte insanin gönlü istiyor ama birazda mantıklı olmak lazım acemiliği atmam lazim
ben son 2 yıldır uğraşıyorum işten kalan zamanlarda xv535 i bobber yapıyorum elektrik aksamı ile ilgili biraz sıkıntı yaşıyorum bi başlık açmıştım yardımcı olabilecek anadolu yakasında biri ama daha cevap yok
hangi kısımda sorun yaşıyorsun, kablolama mı, röleler mi?
kablolama avometre ile kontrol edip şablona bakarak kabloların bağlantısını yaptım bi şekilde ama bir sorun var sanırım yanlışlık yaptım aküyü taktığımda güç gelmiyor
soketlerini kontak spreyi ile temizle, uzun zamandır kullanılmıyorlarsa oksitlenme yapmıştır, diğer bir sorun olacak konu ise sigorta kutusudur, sigorta kutusuna akım gelip gelmediğine bak sonra da çıkışlarına..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)