Arkadaşlar şunu gördümde belki biriniz değerlendirebilir. (mi acaba ?)
Arkadaşlar şunu gördümde belki biriniz değerlendirebilir. (mi acaba ?)
You Shook Me All Night Long ..... Kıyamet gelsede kopsak
Harika bir konu açılmış ve çok güzel paylaşımlar olmuş, özellikle springer, sele ve hardtail açısından çok bilgilendirici olmuş. Ayrıca paylaşılan bir bmw videosunda gördüğüm bmw yede gerçekten bayıldım,(Hey gidi BMW hem cafe olursun hem bobber nasıl bir makinasın)
Ben şuanda üniversite son sınıftayım ve hala daha elime geçen para ile alet edevat alıorum eskişehirdeki evin bodrumunda birşeyler üretebilmek için, bu açıdan başlık altındaki bilgiler gittikçe büyüyen arşivlerim için çok faydalı oldu. Türkiyede böylesine güzel çalışmaların artması gelecek için beni çok umutlandırdı. Fotoğraf yüklemeyi becerebilirsem bende bi kaç güzel örnek atmak isterim. Projeler ne alemde bilmiorum ama, umarım güzel gidiyordur. başarılar diliyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:44 ----------
Bu Hollandalı arkadas şahane bir iş çıkartmış kanımca. Türkiyede ulaşılması kolay bir makina Jawa, yapılan çoğu örneğide hindistan dolmuşu gibi, ama bunu görünce resmen way be dedim... Şahsen ben bile yoksa Jawa mı alsam Vespa yerine diye düşündüm yani
http://www.darkstarkustoms.nl/projects/jawa.php
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...on-duzen/detay
var mi bilen, dialoga giren? ozellikle springer kovalayanlar icin..
Wildgoose Rider - Transalp 650
bazı tasarımlara azım açık bakıyorum, tarz tam benim tarzım lakin yapıma göre yere çok yakınlar ve tek kişilikler. muhakkak isteğe göre ayarlanırda ne bileyim ya. ducati monster'i gördüm geçen gün, sonrasına motor diyesim gelmiyor
What goes around, Comes back arround...
motoru topladım.epey bır parca degisti. piston'lar,subaplar,egzantirik,yag pompası gibi.şimdi cafe racer kıvamına getirecegim
yarıs gidon,bar end ,amortısor gibi ufak ayrıntıları temin ettim
geldi büyük sorunu sele internette baktım 300-400$ arası
nasıl daha ucuza mal edebilirim??
fotograftakı gıbı yapmak ıstıyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:46 ----------
tabla kısmı cocuk parklarındakı korkuluklara benzemıs
motorun onunu epey yukseltır
en azından ogrenmıs olduk.ne ıstedıgınızı bılırsenız emınım daha duzgun bırsey yapar
fotograftakı gıbı yapmak ıstıyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:46 ----------
Geçen sene tesadüfen siyah süngerimsi bir madde bulmuştum ne çok sert nede çok yumuşak, 10 cm yüksekliğinde ama topuğumla üstüne çıktığımda dahi 2 cm ancak çöküyor, kolay parçalanmayan güçlü ama esnek bir yapısı var.Çok aramama rağmen tam adını bulamadım. Büyük alanların yalıtımında kullanılıyormuş(sünger levha). Hırdavatçılarda falan çok ucuza bulunuyormuş metrekare hesabı. Bunu ince şeritler halinde kesip üst üste koyarak, yada bir seferde sünger testeresi ile ince çalışarak bu cafe racer selesinin şekli verilebilir, üstünüde nispeten biraz daha yumuşak ince bir sünger atıp, iyi bir döşemecide yaptırırsan çok daha ekonomik ve güzel olur bence. Daha sonraları internettede görmüştüm bu bahsettiğim gibi bir çalışma.
Burada adam annesini yoga matını üst üste yapıştırıp şekil vermiş, aynı mantık.
http://xs650temp.proboards.com/index...nt&thread=4881
Kolay gelsin
@greyhorse bende sele olayına girdim...Sactan deniyorum ama işti güçtü bayramdı derken bu ara foruma bile giremiyorum...Ama fotoları paylaşırım bittiğinde...Senin resmini koyduğun selenin arka bombe kısmı fiber iyi olur..Hatta belki ahşap bile olabilir sanırım...Cafeolenin dediği madde acaba stüdyo yalıtımlarında kullanılan siyah renkli yumurta kabı şekilli yalıtım süngeri mi?
qweasdson yay'dan kullanmayacagın ıcın elıne ornek fotograf alıp rahatlıkla sanayıde yaptırabılırsın ugun kesım kavıs verdıkten sonra cok guzel olur
ole verdıgın baglantıyıda ınceledım.fıkır verme acısından super oldu
bırkac foruma daha baktım.kopuk,sunger,sac orneklerınden sonra
ahsap kullanmaya karar verdım
dun kerestecıden kolay sekıl verebılecegım
uygun olcude kavak agacı kerestesi aldım çatılarda mahya olarak kullanılıyormus
agırda degıl.once dekupaj'la kaba seklını verdım sımdı ınce ince iş'i kaldı
sonrasındada sunger ve kaplama buradan fotografları paylasmaya calısacagım
ole'nin bahsettıgı bınaların dıs cephelerınde kullanılıyor
ızalosyon ıcın bır cesıt kopukumsu, sungerımsı bırsey
adını hatırlayamadım
saglıcakla
Siz bu isi yuzunuze gozunuze bulastirmadan hemen mudahel ediyim
Esim ic mimar oldugundan bu tip isler onlarin gunluk hayati durumunda,
Cafe racer tarzi bir sele yapmak istiyorsaniz arkadaki bombeyi ya esnek marine kontrasini bukerek ve uzerine dosemelik sunger yapistirarak , verebilirsiniz yada direk slikon sungeri keserek .
Oyle catida kullanilan 3. kalite kavak agaci ile yaptiginda 1 sene sonra o ahsap isler, ve gordugun goruntuyu sen bile inanamazsin
Bu is sandiginizdan daha basit oyle proje haline filan getirmeye de gerek yok.
Dosemelik Slikon sungeri tum doseme atolyelerinde bulabilirsiniz. Gidin sanayide bir dosemeciye verin olculeri sabahina hazir alin. Oyle evde yapmak ile ugrasmayin, duzgun kesemezsiniz ve egri bugru durur.
Hani sunger cidden para degil o yuzden diyorum
Metal olmaz, cunku gereksiz bir agirlik ve motor giderken zirilti yapacak. Marine kontrasini yada su kontrasi ni bukmek icin iskence lazim, Oda sizde yoktur.
Elyaf ile yapmak guzel bir secenek, ama Ben olsam direk slikon sungeri kestirir bu isi bitiririm.
http://www.istanbulsunger.com/index-3.html
Bakin burda nasil ahsap uzerine sunger ile sekil verilmis
Iste burda da marine kontrasi yada su kontrasi uzerine kesilmis yesil slikon sunger
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
@greyhorse
Selamlar. Siz komple deri döşeme bir cafe selesi istediğinizden, ve o seleninde en hafif şekilde yapılması gerektiğinden daha önce gördüğüm yöntemi açıklamaya çalıştım. Benim arşivimde çok güzel bir fotoğraf vardı, fakat fotoğrafı hem arşivimde hemde o anda internette bulamadığımdan yapabildiğim kadar tarif ettim. az önce fotoğrafı buldum, elimdeki sünger benzeri maddeninde fotoğrafını çektim. Kesinlikle ahşaptan daha iyi olacağına eminim.Fakat ahşabı fiber kalıbı olarak kullanacaksanız bilemem tabi.
Birde normal mobilyacıların kullandığı en sert sünger olsa dahi dış etkenlere (su ve güneş gibi) sürekli açık olacağından zamanla sertliğini kaybetmesi bununla beraber üstündeki deriyide kırışmaya müsait hala getireceğini ve zaman içerisinde çirkin bir görüntü oluşturacağını düşünüyorum.
Fotoğrafı eklemeye çalışacam eğer ekleyemessem size mail olarak atabilirim,yardımım dokunursa ne ala.
sanırım oldu. burda anlatmak istediğim yapım şekli açıkça gözüküyor.
http://www.flickr.com/photos/56223874@N04/5198428557/
buda bendeki malzeme, parmağımla tüm gücümle bastırmama rağmen ancak bukadar çöküyor. 65 kilo olarak üzerine çıktığımda belki yarım cm daha çöküyordur.
http://www.flickr.com/photos/56223874@N04/5199022458/
Ben sungerci degilim ama birinci malzeme bildiginiz dosemelik sunger
Ikincisi ise daha cok ses yalitiminda kullanilan yuksek yogunluktaki sunger. Icinde agir metaller var. Sungerin cok cokmemesi bir marifet degil.
Onemli olan vucut isisini emmesi
Yumusakligi
4 saatlik bir oturmadan sonra dahi geri toparlanmasi
Bu saydiklarim sadece dosemlik sungerlerde olur.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-Bunu ince şeritler halinde kesip üst üste koyarak, yada bir seferde sünger testeresi ile ince çalışarak bu cafe racer selesinin şekli verilebilir, üstünüde nispeten biraz daha yumuşak ince bir sünger atıp, iyi bir döşemecide yaptırırsan çok daha ekonomik ve güzel olur bence.-
İlk yazdığım tarifte -üstüne nispeten biraz daha ince sünger atıp- derken orta sertlikte döşemelik bir sünger kastetmiştim. Bu kısım kaçırılmış sanırım.
Bu şekilde yapılırsa sünger çökmez ama oturulduğunda en üstteki döşemelik sünger ısıyıda emer, rahatlıktanda ödün verilmez, sonra sürekli oturulan yerlerdeki suni deri çatlamaları oluşmaz. Aynı fabrikasyon seleler gibi uzun süre diri ve sağlıklı kalır. heleki su geçirmez (çanta yapımında kullanılan kumaş) kumaş kullanılırsa ne ala..
Honda Cbx 750 den duzgun bı bobber olurmu ? ses ı cok onemlı bnm ıcın ve Km de kac yaktıgı hakkında bılgım yok varsa lutfen bırı yardımcı olabılrmı . Yada bana 5 bın lıraya kadar cruiser tavsıyesınde bulunabılırmı mumkunse tok sesli ve 200 -220km ibresi olan normal standart benzın yakan sehır ıcı kullanımlık.+600 cc de olabılır 8 bıne kadar cıkabılırım bıraz borc alarak.Tavsiyelerinizi bekliyorum Oneri ve dusuncelerınız ıcın sımdıden tesekkurler
CBX leri çok konuştuk ama cafe racer daha hoş duruyor o motorda... 5.000 e kadar limitin varsa yeni modellerden gv-250, deneyimim var yüksek cc arıyorum dersen, 2000-2005 arası bir japon ...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
ARBETUS
muayene işini hallettim,tanıdıgım t100'u hardtaıl yapan arkadas muayeneden gecırmıs.hep askıya alıyordum hardtaıl yapmayı kit'im duruyor kısa surede montajını gerceklestırecegım.evet depo,körük senden eksik olma sagol
su anda ön takıma polısaj yaptıgımdan cıkardım koruklerı
eskıtme gorunumu daha bır hosuma gıttı
Zeda
aklıma gelmedi degil polyester yada elyaf ile calısmak keresteye nazaran daha kolay ve hesaplı elımde ekıpman oldugun ıcın ahsap ıle calısayım dedım.birde daha once hobı olarak eyer bakımı,yapımı,tamırı ıle ugrasıyordum.(at eyer'ı gıbı olacak).ben kuyruk kısmının sert olmasını istedim
arkaya numara koymak ıstıyorum.tamamını deri kaplama yapmacagım
yorgun oldugumdan son seklını veremedım.montajını gerceklestırdıkten sonra fotograflıyacagım umarım
ıstedıgım gıbı olur olmassa baska alternatıf deneyecegım
cafeole
kullanım rahatlıgı pek olmayacak yarıs tıpı gıdon taktım boydan zaten uzun her herşekilde 1 saatlik kullanımdan sonra dinlenmem gerekecek )
dedıgınız gıbı sungerı ıyı secmemde fayda var
curume hususunda ahsap ılaclı bırde sunı derı yapacagım ıcın uzun sure saglamlıgını muhafaza eder[COLOR="Silver"]
sele kısmen tamam.dosemecıye verdım bır aksılık olmazsa yarına montajını gerceklestırecegım
bu arada ne yapayım dedım
bır tane plakalık yaptım.sıyah olan su an kullandıgım olcu almak ıcın soktum
daha sonra farklı sekılde yapmaya karar verdım.kabası cıktı.el motoruyla ınce ıs'i kaldı sonrada boya
birer sanat eseri abi yaa! emeğine sağlık
Aşağıdaki resimdeki gibi bir rojeye başladım 1954 BSA kulanacağım aynı fotoğraftaki gibi, kısmetse agustos sonu binerim gibi....
ama yasal mevzuat bu arka amortisor iptali durumlarında sıkıntı çıkarıtıyormu
bu motorlar muayneden geçermi geçmezmi geçmez ise neden ?
motosiklet muaynesinde bana bi ileri git gel sinyal yak kapat yaptırdılar sonra egzoza baktılar gönderdiler bu boberlarda muaynede sorun çıkartacakları tek şey egzoz olacağını düşünüyorum.düşüncelerinizi bilgilerinizi eksit etmeyin bu konuda benimde bi bobber projem olacak inşallah muayne konusunda pek bi bilgi bulamadım aratırken...
Herkesten hızlı sürmek,yalnız süreceğinin garantisidir Zonguldak-MT
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)