Motorun beyniyle oynamak?
Reklamlar
-
Arkadaşlar dershanede yanımda oturan çocuk FIAT'ın fabrikasında staj görüyor ve Şişli Endistrü Meslekt'en mezun.Yani motorlu taşıtlar konusunda bilgisi muazzam.Dün yine sohbet ederken dedi senin motorun beyniyle oynayalım 10-20 hp gücü artar dedi.Dedim nasıl olucak bu?Her motorun belli bi seviyeye kadar beygirleriyle oynanabiliyomuş, yani fabrika çıkışı olan hpler son güç durumları değilmiş anlattığına göre.Tamam dedim yapalım benim motor 30 hpye yakın olsun 40 hp dedim.Ama dedi şöyle de bi durum var; eğer motorun kaldırmazsa bu gücü ya zorladığında çatır çatır parçalanabilir yajni vidalar fln atmaya başlar ya da yatak sarailir dedi, sizler ne diyosunuz bu çipsiz bilgisayarla hp yükseltme konusunda?
Reklamlar
-
beyin
aRKADAŞIM BENCE HİÇ GEREK YOK GEREKLİ OLSAYDI FABRİKA ÇIKIŞI YAPILIRDI ZATEN
-
Arkadaşım fabrika çıkışlı motor düzeyleri ortalama %80-90 arasında çıkıyomuş genellikle, kalan %10-20 lik kısmı smart pc diye bişeye bağlayıp motoru oynanabiliyomuş benim bildiğim yani motordan tam performans alabiliniyomuş böylelikle %100.
-
Sevgili Kaldera'nın bir başka başlıkta yazdıklarını aynen alıntı olarak kullanıyorum
kaldera adlı üyeden alıntı
bakın kaç kişi yazmış beyin değişti motorda diye..
bu motorda neden bu parça bu kadar sorunlu biliyormusunuz..?
hysung 250 dohc motordur.. silindir başına 4 süpap ve çift egzantirktir.
bu şu demektir.. yada motorda şunlar amaçlanmıştır.
bu motor düşük devirlerde,
silindirin emişinin iyi ve yakıt tüketiminin düşük olmasını sağlamak için kısa supap iticisi ile ve daha kısa açılma süresiyle hareket ederler.
kısa supap iticisi bize ne sağlar..
süpapların açılma süresi kısa olursa düşük ve orta devirlerde yüksek tork ve yakıt tasarrufu sağlanmak istenir tüm amaç bu..ama maaalesef bu motorda bu devir 6000 devirlerden sonra,bu iyi bir şeymi.. değil tabiiki ..? bakınız en verimli olduğu torku hangi devirlerde bunun..
gelelim yüksek devirlere..
bu motorun hızı arttıkça, motorun elektronik kontrolü yani beyin dediğimiz parça egzantirik pimlerine basınçlı yağ gönderen bir parçayı çalıştırır yine 6000 devirlerde oluyor bu olay..
basınçlı yağ bu pimlere, düşük devirde çalışması için tasarlanan diğer parçaları kilitleyecek şekilde bir zorlamaya yada pozisyona girebilir.
egzantirk mili bu kilitlenme ile birlikte, düşük devirde çalışan parçalar ile yüksek devirde çalışan parçalar aynı oranda çalışmaya zorlanırlar.
işte tüm bu ahenksizliğe neden olacak düzenek bi şekilde kullanıcısına sorunlar yaşatmaya başlar..kullanıcıların dedikleri gibi..ilk önce beyin tabir edilen parça zarar görür, ileriki dönemlerde ise mütaakip diğer parçalar..
burada maksat dohc motoru kötülemek değil..bu sistemi yeterli seviyede uygulayamama diyelim..
marka olmayı kolaymı sanıyorsunuz..heryıl arge ye harcanan milyonlarca dolar boşunamı ..
marka olmakda bu değilmi. kullanıcısına güvenlik ve sorunsuzluk sunabilmek..
merak edenler baksın bakalım hangi marka cruiserlerde dohc motor kullanılmış..
tamamına yakını sohc motordur..grubunun dışındakilerle mukayese bile edilemez..
birde yukarıda anılan ohv tip motor vardır.
bu ohv tip motolarda süpap iticileri tasarımı ve işlevselliği daha farklıdır.bu iticilerde bazı kayıplar yaşanır.
gerçi motor imalatçıları bu kayıpları tolerans olarak niteleselerde bu tip motorları yüksek devirlere ulaşmaması için elinden gelenleri yapmışlardır.
eğer zorlanırsa bu motorlar pistonların süpaplara çarpıp ağır hasarlara neden olması olağan vakalardandır..
birçok kişide sanırım duymuştur bu tip hasarlı durumları..
Anladığım kadarıyla motorunuz Hyosung Gv 250. Türkiyeye ilk gelen Hyosung modellerinin orjinal Cdi beyinlerde bile sıkıntı vardı.Gaz kesmeler , krank kırmalar gibi sorunlar yaşanıyordu. Yanlış hatırlamıyorsam Hyosung un motor bölümünü yapan firma suzuki nin motorlarınıda yapıyor.yani ciddi bir altyapı ve ar-ge çalışması yapıldığı halde ilk çıkan modellerde bu tip sorunlar çıkabiliyorsa , siz endüstri meslek lisesi mezunu ve fiat fabrikasında staj yapan bir teknikerin aklına uyup cdi yazılımları ile oynayıp , randıman almaya çalışırken başınıza neler gelir Allah bilir. Bu tip işlere bulaşmamak en akıllıca yapılacak iş olur.
O stajer arkadaşınıza iletmeniz içinde bir sözüm var. Amerikayı yeniden keşfetmekle uğraşmasın , yoksa bir bardak suda boğlur kalır.bir motorun Cdi yazılımlarıyla oynayıp , devir kesiciyi iptal edip , motorun standart çalışma sistemini değiştirmenin size getirisi , çabuk yıpranan pistonlar , soğutma sistemi standart için yapıldığından dolayı fazla ısınan ve çatlamaya meyilli bir motor bloğu , daha az yağlama ve buna bağlı olarak vites dişlilerinin yıpranması ve krank kırmaktır.
Yüksek süratte arka tekerleği kilitlerseniz , kaç takla atarsınız, böyle bir durumda , canlı kalırmısınız ,varın hesabını siz yapın. ve bence bu işe bulaşmayın. yok İllaki 40 - 50 Bp aralığında bir güç istiyorsanız 28 Bp lik motorunuzu satıp 40-50 Bp lik bir motor alın.
-
Gerçekten teşekkür ediyorum beni bu konuda aydınlattınız ve söylediklerinizde %100 haklısınız ama dediğiniz gibi illaki yüksek devirlerde kullanmak istiyosam bu makineyi satıp bu ayarda kawasaki ninja 250r almam lazım.
-
Deli Çerkes adlı üyeden alıntı
Sevgili Kaldera'nın bir başka başlıkta yazdıklarını aynen alıntı olarak kullanıyorum
Anladığım kadarıyla motorunuz Hyosung Gv 250. Türkiyeye ilk gelen Hyosung modellerinin orjinal Cdi beyinlerde bile sıkıntı vardı.Gaz kesmeler , krank kırmalar gibi sorunlar yaşanıyordu. Yanlış hatırlamıyorsam Hyosung un motor bölümünü yapan firma suzuki nin motorlarınıda yapıyor.yani ciddi bir altyapı ve ar-ge çalışması yapıldığı halde ilk çıkan modellerde bu tip sorunlar çıkabiliyorsa , siz endüstri meslek lisesi mezunu ve fiat fabrikasında staj yapan bir teknikerin aklına uyup cdi yazılımları ile oynayıp , randıman almaya çalışırken başınıza neler gelir Allah bilir. Bu tip işlere bulaşmamak en akıllıca yapılacak iş olur.
O stajer arkadaşınıza iletmeniz içinde bir sözüm var. Amerikayı yeniden keşfetmekle uğraşmasın , yoksa bir bardak suda boğlur kalır.bir motorun Cdi yazılımlarıyla oynayıp , devir kesiciyi iptal edip , motorun standart çalışma sistemini değiştirmenin size getirisi , çabuk yıpranan pistonlar , soğutma sistemi standart için yapıldığından dolayı fazla ısınan ve çatlamaya meyilli bir motor bloğu , daha az yağlama ve buna bağlı olarak vites dişlilerinin yıpranması ve krank kırmaktır.
Yüksek süratte arka tekerleği kilitlerseniz , kaç takla atarsınız, böyle bir durumda , canlı kalırmısınız ,varın hesabını siz yapın. ve bence bu işe bulaşmayın. yok İllaki 40 - 50 Bp aralığında bir güç istiyorsanız 28 Bp lik motorunuzu satıp 40-50 Bp lik bir motor alın.
on numara yazı olmuş ellerinize sağlık
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler