sorunum sadece sayfayı güncellemekle kalmış. neyse belki başlık altında güzel cruiser fotoları görürümde kaopya çekerim.
sorunum sadece sayfayı güncellemekle kalmış. neyse belki başlık altında güzel cruiser fotoları görürümde kaopya çekerim.
öleyim Baba
Işte Budur
viceroy dogru soylemis. Ici bosaltilmis egzozdan gelen ses hicbir seye benzemez. Hem motorun gucu duser, yakit tuketimi artar, hem de motora zarar verir. Motor iki de bir stop eder. Dahasi ici bosaltilan egzozlar kisa zamanda sararir ve/veya catlar. Ayrica tecrubeyle sabittir, ici bosaltilmis egzozlardan gelen ses, 'baglasan durmaz' crusier sesi yerine, bagirttira bagirttira anca giden pancar motorlarin ki gibi oluyor. Ayrica cevredeki insanlardan alinan hayir duasi da cabasi Motordan hic anlamayan insanlar bile ici bosaltilmis egzoz ile crusier sesi arasindaki farki ayirt edebiliyor. Bu da tecrubeyle sabittir
http://www.ataturkungencligehitabesi.com/
Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...
Benim arkadaşımın honda shadow 600 ü var, egzozlarını 3 yıldır boş kullanıyor ve bildigin harley davidson sesi çıkıyor, sararma yok ve çekişten düşmenin tam tersi daha atak .. ama orjinal egzozların boşaltılmasına bende karşıyım, birdaha geri dönüşü yok ve motorunuzu satarken alıcı orjinal bozulmamış egzozlarını isteyecektir ..
We All Die Young (Rockstar)
V-motor hakkında genel bilgi...
1900’lerin başına ait, iyi geliştirilmiş, iki silindirin zamanın dar, bisiklet şekilli çatısına kolayca oturmasını ve genişliği kontrol etmeyi sağlayan bir motor tasarımıdır. Fikir iyiydi ve yıllar geçtikçe herkes tarafından kabul gördü. Günümüzde V-Twin motoru, çoğu cruiserlarda olmak üzere bir çok motorsiklette görebiliyoruz. V Twin motorlar çok farklı açılarda tasarlanmıştır (bir pistonun ortasından diğer pistonun ortasına ölçülür), açı çoğaldıkça motorun çalışması daha dar olanlara göre daha düzgün olur. Doğal olarak, açı arttıkça V twin motor hacim olarak (genişlik değil) daha uzun (ve daha büyük) olur.
V-Twin motorun şu gibi avantajları vardır: Düşük ağırlık, basitlik, yüksek tork, ve iyi bir RPM üretmek. V-Twinlerin aynı zamanda düşük beygir gücü ve hız ve açıya bağlı olarak yüksek vibrasyon gibi dezavantajları da vardır. 90 derecelik V motorlar daha iyi dengelendiklerinden diğer V motorlara ya da paralel twinlere göre daha az vibrasyon yaparlar.
V motorun açısı arttıkça dengesi artar. Ancak 90-180 derece arasında V açıları çok dengeli olmaz, bu sebeple pek kullanılmaz. Örneğin Formula 1 araçlarındaki V8 motorlar kurallar gereği 90 derece açılıdır. Ancak daha önceleri 60°, 72°, 90°, 112° ve 120° açılı V8, V10 ve V12 motorlar da kullanılmıştır.
Eksozlar; basit boru kıvırmayla yapılmaz,her makinaya hacmine,gucune oranla uzun süren testlerden sonra yapılır,mesela 2004 1000RR için yapılan eksoz,2006 1000RR için kullanılmaz,bu örnekleri coğaltmak mümkündür!Eksoz uyumsuz olursa makinanın var olan gucu tork eğrisi , ciddi sekilde bozulur,rölenti ayarı kaçar,sersem çalısır,senkron ayarında kaçmalar olabilir,eksoz deyip gecmeyin fabrikasyon eksozlar o makinaya en uyumlu eksozdur bizde bir ses takıntısı yuzunden eline her gecen boruyu bağlıyoruz bide makina hızlandı yada guclendi diyoruz bu ciddi hatadan öte bişey değildir! Eger eksoz değişimi yapacaksanız,bu eksoz konusunda uzmanlasmış firmaların ürünlerini,ilgili motosiklete uymlu olduğu kanıtlanmış olanları takınız.
Eksoz içindeki doluluğun rontgeni…(Anlayana içi dolu...)
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
madem v-twinler konulmuş daha önceki bir yazımı koyayım
sevgili dostlar, cruiserda lider marka kabul edebileğimiz Harleyin kendine has sesine hayran olmayan yoktur. peki bu kendine has "patata patata" olan ses nasıl oluşuyor farklılık nerden geliyor. aslında sistem çok basit pistonlar tekgözlü kranka ya da tek krank pinine bağlıdır. bu da pistonların birbiriyle düzensiz ilişkisine yani çift krank pinindeki gbi biri patlamadayken diğerinin emme zmanında olmamasına yol açmakta. tabi
tek krank pininde pistonların birbiriyle olan açıda önem kazanmakta harleyin patentlediği 45' v-twinler bu sesi maximum düzeyde vermektedirler. diyeceksiniz "bu bize ne kazandırır?" aslında çift krank pini daha yüksek güç, daha düzenli çalışma ve titreşimsiz bir motor demek fakat tek krank pini istenilen titreşim ve hasta olunan o sese sebep olmakta.
günümüzde japonlar ver diğer cruiser üreticileri de tek krank pini kullanmaktalar örnek verecek olursak
honda: shadow serisi vtx 1300lerde tek 1800lerin performans öncelikli olduğundan çift
kawasaki: tüm vn serisi yani vn900, vn1600 ve en büyük cruiser vn2000de bile tek
suzuki: tüm boulevard ya da intruderlarda çift pin kullanmakta
ilgilenenler içinhttp://www.sa750.com/vtwin/vtwin.htm
marcos,dostum eline sağlık. Hazır seni bulmuşken merak ettiğim bir sorum var! Suzuki dl650 ve ya sv 650 deki motor 4-zamanlı, DOHC, 90° V-twin bunlar bahsettiğin gibi çift pinlimi acaba.(benim gv650 nin motoru bunların kopyası o yüzden merak ediyorum.) Fırsat bulup bu motorları indirmiş ustamı bulmadan senden öğrenmek istedim.Şimdiden teşekkürler.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Güzel anlatım olmuş küçük kırmızı okta titreşime sebep oluyor sanirim degil mi?
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
yazıda da belirttiğim gibi tek pin sadece harleylerde, hondanın 1300e kadar olan cruiserlarında, tüm kawa cruiserlarda (vn2000 dahil)var. tek pin çift pine göre eski bir teknoloji ve hem titreşime hem de güç düşüklüğüne sebep olmakta. suzukinin cruiser dahil tüm v motorlarında çift pin var.
o yüzden cruiserlar dışında tek pinli v motor bulmak mümkün değil şu an. zaten hiç bir artısı endurolar için yoktur.
Herkese slm yazıları arada takip etmeye çalışıyorum faydalı bilgiler veren tüm arkadaşlara teşekkürler 2008 model Honda Shadow Spirit ile Kawasaki Vn 900 Custom arasında kaldım kullanan varmı tecrübelerinizi yorumlarınızı bekliyorum
Selam olsun arkadaşlar;
15 sayfayı da zevkle takip ettim ve okudum.
Ehh malum sizinde gördüğünüz gibi sanırım en yeni üye benim şu anda.
Çok acil motorumun resimlerini çekip sizlerle paylaşacağım.
Resimlerden öncelikle aranızdaki sıcak dostluk iletişim için hepinizide tebrik ederim...
KINROAD TX 250-16
34 UY 9388
@ sanARTsal :
Merhabalar aramıza hoşgeldinz Katılımcı olmanız dileği ile
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
sanARTsal ,aramıza hoş geldin.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Hoşbuldum arkadaşlar
Seyretmeyi oldum olası sevmemişimdir
Ehhh buda bizim düldül
WEB sitesi olmayan kişi ve şirket kalmayacak.
Yeterki istesin...
::offtp::
Yazları Muğla'dan, kışları İstanbul'dan selamlar arkadaşlar...
herkese selamlar. istanbul - beylikduzu'nde cruiser'ci dostlar varsa (ki var ben gordum). tanisalim, takilalim. cekmece sahiline gidelim. ben daha cok acemiyim gerci. henuz 230 km'de motor sevdam :]
cruısercılar nerdesınız hadı yaw uyumayın
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
Selam olsun herkese yakında cruiser'cı olarak aranıza katılmak, Ankara ve İzmir'deki üstadlarla tanışabilmek dileğiyle.
Miami Florida Atlanta Georgia Raleigh North Carolina...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)