Regal Raptor Pilder 125 (Tanıtım / Araştırma)
Reklamlar
-
Merhabalar,
Bir inceleme tadında hem bilgi hem de bir süredir araştırdığım motosiklet hakkında bilgileri sizinle paylaşmak istedim
Tüm Vergiler Dahil, Tavsiye Edilen Türkiye Satış Fiyatı: 104.900 ₺ / 06.05.2023 [Asgari ücret hesabı / 104.900 / 8.500 = 12,34 / Yani, 104.900 TL'lik bir ödemeyi 8.500 TL maaşla 13 ayda alabiliriz
Yurtdışı Fiyatı: 4.299 Euro / 94.058,67 Türk Lirası / 6 May 12:07 UTC [Aşağı yukarı 4 asgari ücret / İspanya]
Resmi Web Site Adresi: https://regalraptor.com.tr/regal-raptor-pilder-125--14
Bugün cumartesi olduğu için (06.05.2023) Regal Raptor'u aradığımda telefona cevap alamadım. Onlara ulaştığımda da hazırladığım bir kaç soru var merak için soracağım. Ekleme yaparım
Ürün Orijini: Ürünün aslı İspanya menşeili Leonart. İspanya, Tayvan ve Çin'de motosikletlerini üretmektedir. Pilder'in tasarımının Tayvan'da, üretiminin de Çin'de olduğunu "düşünüyorum" çıktığım araştırmalar karşısında. Haliyle de yerel bir marka olmasından ötürü İspanya'daki kullanıcıların videolarını dikkate aldım.
Teknik Özellikler
Bu verileri Leonart'ın İspanya'daki sitesinden aldım. Regal Raptor'da az bilgi bulunuyor. Parantez içindeki bilgileri ben kendim yazdım
Şasi: ÇİFT BEŞİK ÇELİK (Çelik, çift borudan oluşan çerçeve anlamına geliyor)
Arka Süspansiyon: ALÜMİNYUM MONOBRAS (Tek kol alüminyum)
Gidon: Ø22mm YARIM DİREKSİYON
Ölçüler: UZUNLUK 2390 mm | GENİŞLİK 800 mm | YÜKSEKLİK 1125 mm
Aks Arası Mesafesi: 1686 mm
Sele Yüksekliği: 735 mm
Ön Süspansiyon: TERS ÇATAL Ø48mm | UZUNLUK 763 mm
Arka Süspansiyon: MERKEZİ TEK AMORTİSÖR | UZUNLUK 308 mm
Ön Işık: HYBRID LED HALO
Sinyal Lambaları: LED
Arka Işık: LED
Fren Sistemi: CBS SİSTEMİ (Kombine Fren Sistemi)
Ön Fren: ÇİFT Disk Ø300 mm
Arka Fren: Disk Ø260mm
Silindir Hacmi: 125cc
Silindir Sayısı: 2 SATIR (Bu ibare 2 silindirin yan yana ve aynı düzlemde konumlandığı anlamına gelir. Daha pürüzsüz güç çıkışı için kullanılır)
Maksimum Güç: 12 BG (Yaklaşık 8.95 KW)
Depo Kapasitesi: 12 LİTRE
Yakıt Türü: 95 / E5 (95 Oktan %5 Biyoetanol Yüzdesi)
Seferber Ağırlığı: 188 kg (Bu birim motosikletin kullanıma hazır olduğu ağırlık anlamına gelir. Yarı depo dolu, tüm sıvılar dolu gibi - Kullanıma hazır ağırlık)
Aktarma: ZİNCİR
Vites: 6 VİTES (Regal Raptor'un sitesinde 5 vites yazıyor, bilemedim)
Vites Oranı: 1. 31.89 / 2. 19.92 / 3. 15.47 / 4. 12.13 / 5. 10.23 / 6. 9.33
Jantlar: ÇİFT 5 KOL ALÜMİNYUM
Ön Lastik: 100/90-19 57H
Arka Lastik: 190/50ZR17 73W
Onay Türü: EURO 5
Tüketim: 2,8 l/100 km
CO2 Emisyonu: 65 g/km
şeklindedir.
## YouTube'da MineMoto kanalını izleyerek anlamaya çalıştığım, 2020-2021 model Euro 4 Pilder'in 33.000 KM analizleriyle ilgili aldığım bilgiler ##
Arıza 1: Kendisinin başına gelmemiş ama (benzin kalitesinden olduğunu ya da yanlış benzin kullandığını (oktan) düşünüyorum, 500KM civarında benzin pompası bozulmuş. Vlog sahibi -arıza aylar bazen bir yıldır sürükleniyordu- diyordu. Burada tam olarak neden bahsettiğini anlamadım.
Arıza 2: Arka amortisör. Ayarlı mı değil mi anlamadım ama bir yumuşama söz konusu olmuş. Doğru bir şekilde çalışmadığı için motorun açısının genişlediğini anlatmış. Haliyle amortisör salınca motosikletin uzunluğu artmış ve bir kesişme olmuş.
Bu arızaların sürecinde de Leonart motosikletleri geri çağırmış (Bu geri çağırma toplu değil, arızalı olanlar) serviste gereken tüm onarımları yapmış.
Arıza 3: Pinyon tutucu isimli bir parça diyor, anlamadım. Bahsettiği parça pirinç malzemeden yapılmış. Belli bir süre sonra (sanırım titreşim) gevşemeye başladığını söylüyor ve o malzemenin iyi bir kalitede olmadığını söylüyor. Değiştirme/Sıkıştırma işlemi yapmış. Tespiti ardından garanti kapsamında değiştirilmiş.
Deneyim 1: 1.88 boyunda olduğunu söylüyor. İlk başlarda hiç rahat değilmiş ve rahatsız hissediyormuş. Motosikletin özel bir oturuşu olduğundan ötürü 100KM'den sonra alışmaya, 200-300KM'den sonra bütünleşmeye ve keyif almaya başlamış.
Deneyim 2: Uzun kilometreler kullandığında (zannedersem titreşimden bahsediyor) ellerine "çok az" ulaştığını söylüyor. Hafif bir karıncalanma oluyormuş. Bu arada dikkat ettim motosikleti düz ve boş yolda 70-80 gibi kullanıyor. Üstüne çıkmadı.
Deneyim 3: Paslanma konusu.. Motosiklet ön fren kaliperlerinin orada, egzoz tutacaklarının orada (burada teneke/metal bir tutacak kopmuş - önemli bir parça değil), şasi ile gövde bağlantılarındaki civatalarda paslanma olduğunu söylüyor.
Egzoz Kısmı
Diğer kısımlar
"Aqui si esta" "Burada var" anlamına gelir.
"Mas oxido" "Daha fazla pas" anlamına gelir.
"Aqui no esta: roto" "Burada yok: bozuk" anlamına gelir. Sanırım bu kısım egzoz tutucusunun olduğu yer.
Deneyim 4: Motosikletin frenlerinin çok iyi olduğunu söylüyor (gerçekten) öve öve bitiremedi.
Deneyim 5: Arka teker yataklarının göreceli olarak 3000 KM'de bir yağlanması gerektiğini söylüyor. Sanırım o kısımda gres yağı kullanılan bir alan var. Oradaki yağın yeterli olmadığını söylüyor. Yapılmadığı taktirde arka tekerin kitlenebileceğini söylüyor (tozdan-kirden vs.)
Deneyim 6: Bu kadar şeyden sonra samimi bir şey söyleyeyim. Pilder'i tekrar alır mıyım - Evet / cevabını veriyor. Tamamen ve içtenlikle yankılanan "evet" cümlesini söylüyor. (4-5 defa evet dedi)
Deneyim 7:Titanyum ve döküm motordan bahsederek 33.000 KM'de tek bir motor ile ilgili arızası olmadığını söyledi (Videoyu çeken amcamız gayet motosikleti nizami (olması gerektiği gibi) kullanıyor.)
## Sonuç ##
Türkiye'de herhangi bir incelemesi olmadığı, insanların da fikir ve bilgi açlığı olduğunu bilerek derinlemesine bir araştırma yapmaya çalıştım. 33.000 KM'yi geçmiş ve aşmış bir motosiklet için arızaların olması normal, fabrikanın arkasında durması da çok güzel bir şey. Bazı deneyimlerin sonuçlarını bize anlattığı için de oluşabilecek sorunlar ile ilgili fikir oluşuyor.
Paslanmayla ilgili neler yapılabilir hiç bilmiyorum. Pas koruma şart gibi görünüyor. Sizin yorumlarınızı da merak ediyorum.
Tekeriniz düz bassın!
Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!
Reklamlar
-
Bu eşşek kadar aleti nasil goturuyor 125 cc
-
125 cc, 190 taban arka lastik ve tek kollu arka mafsal şaşırtıcı şeyler. Bu bildiğimiz tipi çok güzel olan ama aklı olmayan bir hatun gibi, şekil şukul 10 numara ama gidiş, gidiş yok .
-
regal yazısını okurken yolda kaldım.
kime ürettirirlerse ürettirsinler yine yolda kalırsın. türkiye'de 2 ayda bu motorda pas yuva yapar. arka jant kilitlenir. tamir de edemezler.
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Bu eşşek kadar aleti nasil goturuyor 125 cc
Açık konuşmak gerekirse kendime de sordum bu soruyu
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
125 cc, 190 taban arka lastik ve tek kollu arka mafsal şaşırtıcı şeyler. Bu bildiğimiz tipi çok güzel olan ama aklı olmayan bir hatun gibi, şekil şukul 10 numara ama gidiş, gidiş yok
.
Açıkçası insanı cezbeden şeyler de bunlar ama içerik konusunda bir şey diyemeyeceğim =) Standart çinlilere göre farklı bir menşei firması var, İspanya. 33.000 KM gitmiş, bakalım daha ne kadar gidecek
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:27 ----------
ulkerhan adlı üyeden alıntı
regal yazısını okurken yolda kaldım.
kime ürettirirlerse ürettirsinler yine yolda kalırsın. türkiye'de 2 ayda bu motorda pas yuva yapar. arka jant kilitlenir. tamir de edemezler.
"regal yazısını okurken yolda kaldım." cümlesine çok güldüm
Türkiye İspanya'ya göre daha nemli bir ülke, doğru. Arka jantın kilitlenmesi durumundan bahsediyor zaten. Acaba orası için bir çözüm buldular mı? Videodaki motosiklet Euro 4 ve 2020-2021 üretimi. Şimdikiler mecbur 2023 ve Euro 5.
Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!
-
Umarım Triumph a ilham kaynağı olur da Tilder 660 yaparlar
-
Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!
-
merhaba kardeşim,
fuarda bu motosikleti inceledim. marka danışmanıyla biraz sohbet de ettik. motor çok yakışıklı, görüntü 10 numara, malzeme kalitesi de 10 üzerinde 7. bu motosikletin silindir hacminin min 250cc olması gerektiğini düşünenlerdenim. marka danışmanı arkadaş 1-2 ay sonra 250cc olarak piyasaya çıkacağını, fiyat farkının ise %30-%40 daha fazla olacağını söyledi. çünkü 125 cc bu motosikleti yürütmekte epey zorlanır.
-
absolit adlı üyeden alıntı
merhaba kardeşim,
fuarda bu motosikleti inceledim. marka danışmanıyla biraz sohbet de ettik. motor çok yakışıklı, görüntü 10 numara, malzeme kalitesi de 10 üzerinde 7. bu motosikletin silindir hacminin min 250cc olması gerektiğini düşünenlerdenim. marka danışmanı arkadaş 1-2 ay sonra 250cc olarak piyasaya çıkacağını, fiyat farkının ise %30-%40 daha fazla olacağını söyledi. çünkü 125 cc bu motosikleti yürütmekte epey zorlanır.
Aynı fikirdeyim. Euro 4 olan makine çok iyi bir şekilde limitlerini zorluyor ama Euro5 ile gelen düzenlemeler nezdinde gücüyle ilgili değişiklikler olmuş. Bu haliyle de tek kişilik seyahatlerde, 125cc olduğu bilinerek kullanıldığında, şehir içi başlangıç/keyif sürüşlerinde başa çıkacağını düşünüyorum.
Bu arada 250cc olan halinin olacağını "kesinlikle düşünmüyorum" çünkü ana üretici olan Leonart'ta Pilder için 250cc'ye ait reklam dahi yok. 400cc'de var. Belki Daytona 250cc'den bahsediyordur. Bu arada Daytona da Leonart'ın
Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!
-
byOzturk adlı üyeden alıntı
Açıkçası insanı cezbeden şeyler de bunlar ama içerik konusunda bir şey diyemeyeceğim =) Standart çinlilere göre farklı bir menşei firması var, İspanya. 33.000 KM gitmiş, bakalım daha ne kadar gidecek
Gitmesinden kastım hızlanmasıydı, 190 taban arka lastiği litrelik yarış motosikletlerinde ve yüksek hacimli motosikletlerde görüyoruz dışardan bakınca en az 600-700 cc vardır denen motosiklet 125cc çıkınca o beklentileri suya düşürüyor . Güzel bir arka lastik takmak istersek maliyetide baya masraflı.
-
Güzel araştırma,
Şöyle fiyatı 75bin civarında olup alındıktan sonra bide üstüne fairing yapılsa efsane bir şey olur
-
Bu modelde yanlış bir şeyler var. 125 lik motor bloğuna 190 lık arka teker uygun görülmüş. Arka teker bağlantı tasarımı tasarımı bence kelebeği kondurmuş. Nazik bir mühendislik uygulaması ucuz bir motora yapılırsa hayırlı bir sonuç alınmaz. Bu nedenle 10 bin TL daha ucuza satılan Daytona 125 daha mantıklı tercih olabilir. Alanlar tecrübelerini paylaştıkça daha detaylı bilgiler ediniriz.
-
Çok yakışıklı duruyor...arka teker kalınlığı,genel agırlığı 125cc motor için şaşırtıcı.Yuki markasının funrider diye bir modeli var aynı sınıfda oda 125cc ama hem daha hafif,hem 14 beygir.marka kalitesini bilemem tabi...
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Gitmesinden kastım hızlanmasıydı, 190 taban arka lastiği litrelik yarış motosikletlerinde ve yüksek hacimli motosikletlerde görüyoruz dışardan bakınca en az 600-700 cc vardır denen motosiklet 125cc çıkınca o beklentileri suya düşürüyor
. Güzel bir arka lastik takmak istersek maliyetide baya masraflı.
Benzer bir düşünce Hyosung GT250R'de de vardı. Abi bu makine 200 basar diyerek az krank kırmadılar Bir arkadaşım vardı GT250R kullandı hem de 3 farklı seri. Adamı adını sanayide "kolcu sabri" yaptılar. Sürekli makinesi kol çıkarıyor diye
125cc olması aslında şehir içi kullanımda, orta mesafelerde 15-25km keyifli bir tecrübe çıkarır diye düşünüyorum. Lastikleri bu arada gerçekten pahalı. Bence hitap edilen kitlede, cruiser kullanmak isteyen tayfa için güzel bir başlangıç motoru.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------
f0cus adlı üyeden alıntı
Güzel araştırma,
Şöyle fiyatı 75bin civarında olup alındıktan sonra bide üstüne fairing yapılsa efsane bir şey olur
Ne güzel olur öyle fiyat olsa.. Fairing için katılıyorum, gidonda çok güzel duracağını düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------
AzÇok adlı üyeden alıntı
Bu modelde yanlış bir şeyler var. 125 lik motor bloğuna 190 lık arka teker uygun görülmüş. Arka teker bağlantı tasarımı tasarımı bence kelebeği kondurmuş. Nazik bir mühendislik uygulaması ucuz bir motora yapılırsa hayırlı bir sonuç alınmaz. Bu nedenle 10 bin TL daha ucuza satılan Daytona 125 daha mantıklı tercih olabilir. Alanlar tecrübelerini paylaştıkça daha detaylı bilgiler ediniriz.
Çok güzel bir noktadan bakmışsınız. Aslında garip karşıladığım en net şey arka lastiğin bu kadar büyük olması. Tasarımla bütünleştirdiğim zaman her motorda göremeyeceğimiz genelde Ducati ile özdeşmiş arka teker tasarımı var. Hacim de 125cc olunca bu motosiklet kaç yapacak ki diye sordum kendi kendime..
Şöyle bakmak lazım. Bu motosikletin tasarımı nedir? Cruiser. Cruiser motosikletlerde insanlar yüksek hızları ararlar mı? Genelde hayır. Yurtdışında cruiser kullananlar agresif bir şekilde mi kullanıyor? Kesinlikle hayır. Motosikletin top speed'i 120 ise bu motosiklet kimlere hitap eder? 60-90 arası kullanan kişilere.
Motor tipine göre kullanım normları aslında çok normal. Bizim insanımız genellikle tüm motosikletleri Naked gibi kullanıp Supersport performansı beklediği için herkese hitap edemiyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:52 ----------
mandarake adlı üyeden alıntı
Çok yakışıklı duruyor...arka teker kalınlığı,genel agırlığı 125cc motor için şaşırtıcı.Yuki markasının funrider diye bir modeli var aynı sınıfda oda 125cc ama hem daha hafif,hem 14 beygir.marka kalitesini bilemem tabi...
O modeli de bilgi anlamında inceledim.. Çin menşeili Benda markası üretiyor. Benda'yı Çin'de kullanan çok insan var ve yerel bir ürün olduğu için de çok seviliyor. YouTube'da 1-2 kanal incelemesini yapmışlar, emek vermişler emeklerine sağlık, sağ olsunlar ama o kadar çok reklam kokuyor ki, o kadar çok samimiyetsizlik akıyor ki (bana göre) hiç ama hiç sıcak gelmedi bana.
Neyini beğenmezsiniz kısımları yok, yedek parçayla ilgili bilgi vermiyorlar, vites geçişleri tatlı mı sert mi, sert frenlere amortisörlerin tepkisi nasıl, motor bloğu nasıl, kullanılan malzemeler nasıl, viraj girişi çıkışı nasıl gibi hayati ve çok önemli bilgiler vermekten kaçınarak yapıyorlar hissini alıyorum hep.
Biri çıkıp "Efendiler, bu motoru alınca bu bu bu sorunlar göz edebilir, frenleri/lastikleri bilmem neyi kötü aman diyeyim dikkat edin, virajlarda dengesi şu şekilde kurulmalı yoksa düşersin" gibi şeyler yok.
Cruiser motorda tapagaz gitmeye çalışıyorlar dakikalarca.. Aşırı irite olup kapatıyorum
Merhaba arkadaşlar bugün Kross motor tanıtımı yapacamm.. Caddeye çıkıyorum bakalım 200 yapcak mı - içerikli videolar gelecek diye aşırı korkuyorum
Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!
-
İki model arasında tercih yapmam gerekseydi arka maşa tasarımı nedeniyle Daytona 125'i tercih ederdim.
-
-
Motor bölümüne bakınca, sanki elektrikli olacakmış ta vazgeçmişler sanki.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
sallami adlı üyeden alıntı
Motor bölümüne bakınca, sanki elektrikli olacakmış ta vazgeçmişler sanki.
Hayır, bu tasarım 2020'nin başlarından bu yana 125cc blok için üretilmiş. Elektrikli motosikleti yok Leonart'ın Bu yıl ön siparişe açılmış Leonart Rigger var. Daha yeni girmeye çalışıyorlar elektrikli araçlara =)
Leonart Rigger
Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!
-
Merhabalar, bugün sarı renk bir pilder 125 satın aldım. Aslında aklımda gv250 ya da daystar250 vardı. Ancak Antalya’ motosiklet mağazasında 2. elini bulamadım (neden mağaza diye düşünenler için belirteyim, ücretin yarısından fazlasını kredi kartına taksite böldürdüm). Motoru sadece bayiiden alıp 10 km civarı eve götürdüm. Ben 2 yıldır motosiklet kullanmıyordum, son motorum monster 696 idi.
Motor Cruiser olarak geçse de; oturma pozisyonu naked ile ss arasında bir yerlerde. Çok yakışıklı, bakan tekrar bakıyor. İlk motor alacaklar için uygun bir oyuncak olabilir ancak beni 125 çift silindire 12 beygir koyulmuş bu alet tatmin etmedi. 188 kg ağırlığı da ekleyince biraz hantal bir motor olmuş. Sakin kullanımda vibrasyon hissedilmiyor ancak devir arttırdığımızda vibrasyon hissediliyor.
Sesi çok güzel aletin, çift silindir olması buna etken. Hız ararsanız yapmaz, serilik ararsanız pek seri değildir. Ben efendi gibi kullanırım, 70-80-90 benim için yeterli derseniz rahat rahat, vibrasyonsuz olarak kullanabilirsiniz. Şehir içi için görselliğe önem verilerek üretilmiş bir oyuncak.
Makinayı henüz zorlamadım, rodaj bitince daha fazla bilgi veririm.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler