Yüksek bütçede cruiser ne alınabilir?
Reklamlar
-
Yeni kasa R25 almıştım ama oturuş pozisyonu belimi ve sırtımı mahvediyor. Epey rahatsız bir motosiklet.
Büyük, her yeri krom kaplı, çantalı ve aşırı gösterişli gözüken bir şey istemiyorum. Biraz sadelikten yanayım.
Iron 883 ve XVS950R tarzı, biraz daha sade görünümlü bir cruiser almaya niyetlendim.
BMW R18 Hayallerimi süslüyor ama korkunç paralara satılıyor. Bütçe olarak maksimum 60-70 bin olabilir. Belki biraz daha üstü. V Twin olması önemli.
Ülkemizde cruiser modelleri pek bulunmuyor sanırım. XVS950 çok pahalı geldi. Karbüratörlü, hava soğutmalı, 90'lardan kalma bir teknoloji ve 100 bin civarlarında satılıyor. Son teknolojiyle donatılmış modeller bile daha ucuz. Nesi para ediyor anlamış değilim.
Reklamlar
-
cruiser segmenti ülkemizde artık motor kullanıcıları için en sıkıntılı segment haline geldi.Şöyleki japon cruiserlar son 2 yıldır sıfır motor getirmiyor (honda ve yamaha 10 yıl oldu).
Bu durumda cruiser piyasasının ikinci el tarafını çok şişirdi zira cruiser motorların bakım aralıkları racinglere göre çok uzundur.Söz gelimi bakımları doğru yapılmış bir japon cruiser motorun kapağı 100 bin km öncesi açılmaz çünkü dşük devirden kaynaklı sürtünme katsayısı az olduğundan bakımlarıda uzun vade götürüyor.
yamaha xvs950 ise daha sportif olduğu için piyasada ancak yamahanın asıl cruiser motoru dragsar modelleridir,bu makinelerde 10 yıldır getirilmiyor.
xvs950 modellerinde ise şehir içinde hava soğutmalı olduğundan aşırı ısınma sorunları yaşatıyor ne yazıkki.Hararet sorunu yaşayan birçok kullanıcıya şahit oldum.Ayrıca titreşimide çok fazladır.
harley dünyası ise ayrı bir segment.Motoru almak mühim değil,asıl olan motoru yürütecek maliyetleri karşılayacak durumunuzun rahat olması harleyi tercih etmenize sebeb olacakdır ancak iron serisi en az r25 kadar rahatsız edici bir durumu var oda aşırı titreşimi olmasından kaynaklıdır.Uzun yolda işkencedir iron makineler ve 9 lt depo ile şehir içi 140-150 km yol yapar.Ayrıca servis maliyetleri aşırı pahalı bir motor.Bir arkadaşım sırf baskı balata için 3000tl ,fren balataları içinde ön-arka 1500 tl verdiğini biliyorum dolayısıyla harley motorların servisleri daha can yakıcı kendi fiyatlarından farklı olarak.
Şayet cruiser için niyetli iseniz ülke şartlarına göre uzun vade kullanım için en ideal motor kawasaki vn900 modelleridir.Bu modelin vn900 custom modeli spor tipinde iken klasik modelide vardır.Cruiser segmentinin bana göre en kral motorudur zira v twin motoru en iyi şekilde kayış aktarma ile uygulayan,titreşimi yok denecek kadar az,torku,ivmelenmesi harika olan,daha güncel ve teknolojisi yeterli şekilde tatmin edici modellerdir.Bu motorlara sahip olanlarda bir daha elden çıkarmıyor zaten,ömürlük motorlar diyebilirim.
vn900 motorlar ise 2018 yılından sonra getirilmedi,en son modeli 2018 dir ülkemizde.
japon markaların diğer tüm cruiser motorları ise dünya genelinde satılmaya devam ediyor hala ama ülkemize getirilmiyor.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
Cruiser piyasası Amerika'da da daraldı. Harley bile başka modellere açıldı. Japonların on beş yıl önceki cruiser ürün çeşitliliğinden eser yok bugün.
Cruiser ergonomisi durur halde çok rahat görünüyor, pegler selenin önünde, evde koltuğa oturur gibi, ama hareket gelinde standart motosiklet ergonomisi daha rahattır, pegler selenin altına daha yakın.
-
Yalnız, saydığınız motorlar orta bütçedir. Bunlara yüksek bütçe dendikçe bu kanıksanır ve insanlar fakir olduklarından değil, üst segment olduğu için alamadıklarını sanır. Bu da beyzadelerin tam istediği şeydir.
-
Sürüş olarak Cruiser SS kadar rahatsız edicidir.
Tüm ağırlık popoda.
bunu göz önünde bulundurun.
-
iron883 al geç derim. Piyasaya hakim değilim o yüzden o bütçeye başka ne alabilirsin bilmiyorum ama 883 harley’in en kolay alıp satabileceğin modeli parça aksesuar vs gibi konularda da sıkıntı çekmezsi, basit bir motor olduğu için usta sıkıntısı yaşayacağını da sanmıyorum. Servisi gerçekten kötü ama servise mecbur kalacağın bir modelde değil.
Cruiser motorlar mantıkla alınacak aletler değiller duygularına hitap etmesi lazım o yüzden bir bayiye uğra üzerine otur. 883 için test motoru da vardır muhtemelen bir teste çık. Zaten ya çok seversin ya hiç sevmezsin ortası pek olmaz.
-
İkinci el GoldWing öneririm. 300.000 km' de bir goldwing, rodajı yeni bitmiş bir motosikletten farksız sürülebilir. 1.000.000 km garantili bir motosikletten bahsettiğimizi, bu işin tahtında oturan motosiklet olduğunu, eski modellerin daha çok tuttuğunu da ayrıca hatırlatırım.
Malum sitede şu anda bütçenize uyabilecek iki modeli var. Mutlaka değerlendirin.
-
60-70 bin tl ile anca şadov alınır. bütçesi de pek yüksek değil. orta seviye yani.
-
Konu sahibi arkadaştan özür diliyorum ancak bunu yazmazsam olmaz
2021 yılında 80 bin tl bütçe yüksek değildir
-
30 Aralık 2020, 15:40
#10
Size Yol Motoru Lazım Rx3evo Suzuki Vstorm Modelleri Ducatti Multistrada modelleri tam size göre
-
30 Aralık 2020, 16:27
#11
Valla bana gore leoncino 500 de cruiser tipi var.hem naked ,hem cafe racer,hem cruiser karisik,zaten testlerde cruise icin ideal diyolar,diger modeli 502c de olabilir alternatif
-
30 Aralık 2020, 16:32
#12
BlackGhost adlı üyeden alıntı
cruiser segmenti ülkemizde artık motor kullanıcıları için en sıkıntılı segment haline geldi.Şöyleki japon cruiserlar son 2 yıldır sıfır motor getirmiyor (honda ve yamaha 10 yıl oldu).
Bu durumda cruiser piyasasının ikinci el tarafını çok şişirdi zira cruiser motorların bakım aralıkları racinglere göre çok uzundur.Söz gelimi bakımları doğru yapılmış bir japon cruiser motorun kapağı 100 bin km öncesi açılmaz çünkü dşük devirden kaynaklı sürtünme katsayısı az olduğundan bakımlarıda uzun vade götürüyor.
yamaha xvs950 ise daha sportif olduğu için piyasada ancak yamahanın asıl cruiser motoru dragsar modelleridir,bu makinelerde 10 yıldır getirilmiyor.
xvs950 modellerinde ise şehir içinde hava soğutmalı olduğundan aşırı ısınma sorunları yaşatıyor ne yazıkki.Hararet sorunu yaşayan birçok kullanıcıya şahit oldum.Ayrıca titreşimide çok fazladır.
harley dünyası ise ayrı bir segment.Motoru almak mühim değil,asıl olan motoru yürütecek maliyetleri karşılayacak durumunuzun rahat olması harleyi tercih etmenize sebeb olacakdır ancak iron serisi en az r25 kadar rahatsız edici bir durumu var oda aşırı titreşimi olmasından kaynaklıdır.Uzun yolda işkencedir iron makineler ve 9 lt depo ile şehir içi 140-150 km yol yapar.Ayrıca servis maliyetleri aşırı pahalı bir motor.Bir arkadaşım sırf baskı balata için 3000tl ,fren balataları içinde ön-arka 1500 tl verdiğini biliyorum dolayısıyla harley motorların servisleri daha can yakıcı kendi fiyatlarından farklı olarak.
Şayet cruiser için niyetli iseniz ülke şartlarına göre uzun vade kullanım için en ideal motor kawasaki vn900 modelleridir.Bu modelin vn900 custom modeli spor tipinde iken klasik modelide vardır.Cruiser segmentinin bana göre en kral motorudur zira v twin motoru en iyi şekilde kayış aktarma ile uygulayan,titreşimi yok denecek kadar az,torku,ivmelenmesi harika olan,daha güncel ve teknolojisi yeterli şekilde tatmin edici modellerdir.Bu motorlara sahip olanlarda bir daha elden çıkarmıyor zaten,ömürlük motorlar diyebilirim.
vn900 motorlar ise 2018 yılından sonra getirilmedi,en son modeli 2018 dir ülkemizde.
japon markaların diğer tüm cruiser motorları ise dünya genelinde satılmaya devam ediyor hala ama ülkemize getirilmiyor.
cruiserciler üzerime çullanacak sanırım fakat söylemeden edemeyeceğim.
ülkemiz fakir bir ortadoğu ülkesi. motosiklet kültürü ülkemizde çarşı pazara gideyim, haftasonu gezeyim, şeklim olsun, araba alacak param yok, az bir kesim de kendini yola vurmak amacıyla kullanılıyor.
dolayısıyla yedek parçası ucuz olsun, tamiri kolay olsun, çok üzmesin gibi kriterler ile satılıyor. bu kriterleri de öncelikle cup, comutter, scooter ve bazı naked modeller karşılayabiliyor. diğer tarzları ise, çok kısıtlı elit (elitlik kültürel değil, finansal) segment tarafından tercih ediliyor.
cruiser makinelere gelecek olursak, parçacıda kredi kartını bitirirsin, servis aramaktan kendin usta olursun, benzincide donu bırakırsın, oturuş pozisyonu gereği prostat olur hastane köşelerinde sürünürsün.
şekle gelirsek güzel mi güzel. fakat türkiye şartlarına uygun değil. satıcılar da bu yüzden getirmekten imtina ediyorlar.
3-5 az para ile cruisere bineyim diyenler yıllarca rks, lifan hatta skygo batağında çırpındılar, hala daha çırpınıyorlar. kulüplerde hala ne yakıyorsun? statörü kime sardırırız? kromları nasıl parlatırız konuşmalarından bir tık öteye gidemiyorlar.
-
30 Aralık 2020, 18:20
#13
valla o fiyatlara tabiki kawasaki vulcan s alınır.şekil şemal kalite sürüş olarak çok tatmin edici.ses olarak spor bir ses veriyor er6 bloğundan ötürü ama kötü değil.gidiş olarak ama güzel tatmin edici.16 bin km arkadaşım 0km iken aldı sürdü sattı satarkende ağladı.gerçekten bazı motorlar satılmaz ya işte o motor bu motor.seçenek zaten dediğin gibi yok vulcan xv950 dışında diavel falan alman lazım.birde benelli çıkarttı 500lük ama 0 satış adeti falan var sanırım ölü doğdu.
-
30 Aralık 2020, 20:38
#14
Yaz başı 30 bin olan 900cc cruiser makineler 70 bin olmuş. sıfır R25ide 36 bine almıştım 55 bine dayandığını yeni fark ediyorum. Yüksek hacim harleylerin 200 binden başladığı bir ortamda 100 bin lira bile bir şey ifade etmiyor. ben bu sevdadan vazgeçeyim en iyisi teşekkürler.
-
30 Aralık 2020, 22:13
#15
Mersin İl Temsilcisi
magna 750 bulursanız kaçırmayın.
eski modeldir ama efsanedir.
-
30 Aralık 2020, 22:56
#16
Ozan arıcı adlı üyeden alıntı
Yaz başı 30 bin olan 900cc cruiser makineler 70 bin olmuş. sıfır R25ide 36 bine almıştım 55 bine dayandığını yeni fark ediyorum. Yüksek hacim harleylerin 200 binden başladığı bir ortamda 100 bin lira bile bir şey ifade etmiyor. ben bu sevdadan vazgeçeyim en iyisi teşekkürler.
75-85.000 civarına XV950A veya XV950R var piyasada. Sıfırı 127.000 iken 3-5.000 pazarlıkla alınabilir sanki?
-
30 Aralık 2020, 23:19
#17
Hiç cruiser sürmedim ama kafamdaki imajı illa V twin olacak, orası burası krom ya da krom görünümlü parlak olacak, 1500 cc de olsa düşük devir, sabit 80-90 ile gidilecek, ape hanger gidon ve gidon yanlarından deri püsküller sarkacak v.s.
-
31 Aralık 2020, 07:49
#18
yürekçe adlı üyeden alıntı
magna 750 bulursanız kaçırmayın.
eski modeldir ama efsanedir.
Eski V65 modeli daha da efsane... Eski motosikletleri cok sevmem ama gorunce normal bir motosiklet olmadigi belli oluyor...
Zamaninin en hizli motosikletiymis yanilmiyorsam... 116 beygir. Ta 1983 model alette dijital vites gostergesi var... Otuz sene sonra uretilen 2013 CB1000R'da yok!
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:44 ----------
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
İkinci el GoldWing öneririm. 300.000 km' de bir goldwing, rodajı yeni bitmiş bir motosikletten farksız sürülebilir. 1.000.000 km garantili bir motosikletten bahsettiğimizi, bu işin tahtında oturan motosiklet olduğunu, eski modellerin daha çok tuttuğunu da ayrıca hatırlatırım.
Burada garantisi 3 sene, kilometreden bagimsiz. Turkiye'de nasil bilmiyorum. Super, super dayanikli. Ancak olur da sorun cikarsa vay haline... Ucuz bir motosiklet degil. Burada asagi yukari Honda Accord'la ayni fiyat...
-
Ben konu başlığında yüksek bütçeliyi görünce tavsiyede bulunayım diye konuya girdim ama baktım ki bütçe 80-90 yazıyor. Ben yine de tavsiyemi yapayım. İndian ve ya Victory alın derim tabi gerçek yüksek bütçeden bahsediyorum.
-
volkanergune adlı üyeden alıntı
Ben konu başlığında yüksek bütçeliyi görünce tavsiyede bulunayım diye konuya girdim ama baktım ki bütçe 80-90 yazıyor. Ben yine de tavsiyemi yapayım. İndian ve ya Victory alın derim tabi gerçek yüksek bütçeden bahsediyorum.
Konuyu açmadan önce cruiser piyasasına en son 2-3 yıl önce bakmıştım. O zaman da en babası road glide, street glide, night rod'lar falan 150 bindi.
Yenileri gelmediği ve müşterisi de az olduğu için fiyatları yerinde sayıyordur falan diye düşünüyorum. Düşünce yapısına bakar mısın Konuyu okuyan da başka ülkede yaşadığımı falan düşünür. Türkiye'de neyin fiyatı yerinde saymış ki, tam safmışım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)