BlackGhost adlı üyeden alıntı
HD Markası,tüm dünya motosiklet piyasasında saygın bir yer edinmiş,yıllar içinde farklı modelleri ile yelpazesini genişletmiş,cruiser-chopper dünyasında akla gelen ilk marka olmayı başaran ve tarzı olarakda diğer markalardan farklı olan HD şuan eski-yeni jenerasyonun geçiş evresinde maalesef bocalıyor (benim görüşüm).
Şöyle ki, HD motorlarının geleneksel bir tarzı ve kullanışı vardır.Yani söz gelimi HD motoların "hakikisi" dediğimiz olgu karbüratörlü,dijital beyin kontrollü sistemlerden yoksun,daha basit ve anlaşılabilir yapısında olan modeller dünya genelinde kabul görmüş ve çok adet satılmış motorlardı.
Maalesef gelişen motor piyasası,elektronik aksamların yeni nesil motorlarda "olmassa olmaz" konumu sebebi ile 2005 yılında HD radikal bir karar alıp,o yıl itibari ile bazı modellerinde enjeksiyon ve elektronik aksam yerleştirmeleri ile piyasaya yeni modeller sürdü.Akabinde ilerleyen yıllarda çok eleştiri gören ve hatta katı HD tutkunlarının HD yönetim binasına gelip gösteri ve taşkınlık yapmalarına neden olan "VROD" modeli ile eski geleneksel karbüratörlü motor devirinin kapanmasına sebeb oldu.İlginçtir VROD modeli amerika piyasasında "en az satılan HD modeli" olmasına rağmen ,avrupa ve asya kıtalarında en çok satan model olmayı başaran bir çizgi yakaladı.HD bilinen klasikleşmiş bir çok modelini yeni akım motor teknolojileri ile donatıp piyasaya sürmesine rağmen,geleneksel ruhu yaşamak isteyenler hala 2005 öncesi klasik karbüratörlü modelleri hala tercih ediyorlar ve buda eski HD motorların piyasasının düşmemesine sebeb oluyor.
Ülkemize gelince,HD kullananları genelde 45 yaş üstü,belli bir konumda olan tabiri caizse ununu elemeiş eleğini asmış diyebilceğimiz insanların kullandığı bir motor olarak görürler.Bu bir noktada doğru olmasına rağmen son yıllarda genç kesimin de HD motorlara yönelmesi bu algıyı kırmaya başladı.Zaten HD nin ileriye yönelik asıl hedefleri daha genç kesimlere motor satmak ve bu "yaşlıların motoru" algısını kırmak.
Maalesefki ülkemizde HD motorlar gerek ikinci eli olsun gerekse sıfır olanlar aşırı pahalı ve masraflı,oysaki amerika piyasasında satılan 10000$ lık bir motor ,ülkemizde 20-22 bin $ seviyesinde satılmakta.Hal böyle olunca motoru alan arkadaşın sıkıntısını anlayabiliyorum,birde bunun üstüne gelen zamlar dolayısıyla zar zor alınan motoru kullanamamak korkusu insanı çok geriyordur muhakkak.
motosiklet.net forumunda HD modelleri ile alakalı başlıkların tek tük olması aslında HD motoru olmaynlardan değilde,genelde cruiser motorlara ülkemizde çok rağbet olmamasından kaynaklı bir durum olduğunu düşünüyorum.HD sahiplerinin bu platformda motorlarını tanıtması ve paylaşım yapması bence akıllarında bir çok soru işareti olanlar için güzel bir yönlendirici yol olacaktır zira şuanki paylaşımda çok güzel ve sade anlatımla motorun genel durumu,performansı ve kullanıcı tecrübeleri yansıtılmış.
Fİyatlar bazında diğer tarzlarda konuşacak olursak ,kaliteli başka bir markanın fiyatlarındada ortalama bir HD fiyatında olduğunu söylemek pek yanlış sayılmaz.Ne yazıkki cruiser piyasasında ülkemize orta segment motorların (250-750 cc) diğer markalar tarafından getirilmemeside bu tarza gönül verenleri çok zorlayan bir etken oluyor ve çinli motorlara mecburen yönelim oluyor.
Motorun hayırlı olsun arkdaşım,eski kullandığın motorunuda takip etmiştim ,ordada güzel paylaşımlar yapmıştın,yeni motorunla yapacağın paylaşımşarın devamı dileğiyle.