Uzun yol için Chopper ve Hazırlık Tavsiyeleri
Reklamlar
-
cruiser ile uzun yol zor ya bencede yüksek hızda rüzgar mahvediyor. Aheste aheste sahilden gezerek gidilir zevklide olur ama otoyol falan girdi mi perişanlık resmen. Geçenlerde bi mahmutbeyden rivaya gittim 3. köprü üzerinden mahvoldum. Yavaş gitsen olmuyo tırlar otobüsler var 140 150 gidiyosun rüzgarın itmesi ayrı kasktaki uğultu ayrı egzoz sesi ayrı. Ön cam taksanız bile bacaklarada çok rüzgar geliyor.
Gerçi cruiserın modelide önemşi. intruder denmiş mesela en azından konforlu oturuşu var. iron yazılmış bence hiç uygun değil. sportif cruiserlar örneğin sportster ailesi oturuş pozisyonu uzun yolda yer bitirir adamı.
Reklamlar
-
sash_009 adlı üyeden alıntı
Spor egzoz nedir? Ne işe yarar?
"Ama zaten cruiser ile (hele spor egsozlu ile) yüksek hız, yüksek devir gitmeyi de mantıksız bulurum."
Bu yazdığıma istinaden çelişki arıyorsan yanılıyorsun. Ciddi ciddi soruyorsan;
Spor egzoz motorun performansını ve sesini artıran egzoz çeşidi tabii ki. Ama cruiserda performans artırmanın amacı son hızı artırmak değildir. Tork artışı aranır. Rampalar dahil sürüşte düşük devir+yüksek vites kombinasyonu yakalayabilmek, aynı zamanda beklenen cruiser sesini elde etmek için yapılır. 5. viteste 50-60 km hız ile rampaya vururken vites falan düşürmeden yüklendiğinde, seni şöyle bir arkaya yapıştırıp kaptırıp uzamanı sağlar. Spor egzoz takıldıktan sonra beklenen ses düşük ve orta devirlerde alınır. Yüksek devir yapmak kulağı tırmalayan, çekilmez bir ses verir. İsterse 2000 cc olsun, hiçbir cruiser yüksek hız yapmak için üretilmemiştir. Ne aerodinamiği, ne ağırlığı, ne freni, ne amortisörü, ne gidon ölçüsü, ne oturuş pozisyonu ne de daha fazla tork üretmesi için tasarlanan motoru yüksek hıza uygun değildir.
-
Cidden sormuştum ve hala tam olmadı bende...
Bir motosikletin egzosunu değiştirerek kaç Nm'lik bir değişiklik oluşturuyorsunuz tork değerinde merak ettim. Arabalar için konuşayım, bildiğim kadarıyla egzosun kapama yönünde çalışması sıkıştırmayı artırdığından beygir gücüne kumanda eder. Bir zamanlar 1994 model Civic EL sahibiydim ve çok arayıp da zor bulduğum bir performans egzos takmıştım. 4000 devirden sonra kapama yönlü çalışarak motordaki sıkıştırmayı artırıyor ve yüksek devirlerde dahi beygir gücünden kazanım sağlıyordu. Yani ses yükseltmiyor aksine ses düşürüyordu. Net olarak 5500-6000 devir aralığında motora 8 beygir katıyordu. Şimdi buna istinaden soruyorum. Motosiklet için egzos değişiminden rakamsal anlamda ne elde ediyorsunuz veya beklentiniz nedir? Ayrıca hem ses yükselterek hem de tork nasıl artırılıyor tam olarak kavrayamadım. Beni bu konuda aydınlatabilir misiniz?
Respect
-
Yanlış biliyorsam cruiser’ci arkadaşlar düzeltsin ama senin gv 250’de sadece ses daha güzel patlar. Başka da bişey anlamazsın gibime geliyor.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Yanlış biliyorsam cruiser’ci arkadaşlar düzeltsin ama senin gv 250’de sadece ses daha güzel patlar. Başka da bişey anlamazsın gibime geliyor.
ses daha güzel patlar derken daha güzel bir ses çıkar diyosunuz herhalde.
başka da bişey anlamazsın derken beyin kapasitesi olarak anlamamaktan mı bahsediyosunuz?
Respect
-
sash_009 adlı üyeden alıntı
Cidden sormuştum ve hala tam olmadı bende...
Bir motosikletin egzosunu değiştirerek kaç Nm'lik bir değişiklik oluşturuyorsunuz tork değerinde merak ettim. Arabalar için konuşayım, bildiğim kadarıyla egzosun kapama yönünde çalışması sıkıştırmayı artırdığından beygir gücüne kumanda eder. Bir zamanlar 1994 model Civic EL sahibiydim ve çok arayıp da zor bulduğum bir performans egzos takmıştım. 4000 devirden sonra kapama yönlü çalışarak motordaki sıkıştırmayı artırıyor ve yüksek devirlerde dahi beygir gücünden kazanım sağlıyordu. Yani ses yükseltmiyor aksine ses düşürüyordu. Net olarak 5500-6000 devir aralığında motora 8 beygir katıyordu. Şimdi buna istinaden soruyorum. Motosiklet için egzos değişiminden rakamsal anlamda ne elde ediyorsunuz veya beklentiniz nedir? Ayrıca hem ses yükselterek hem de tork nasıl artırılıyor tam olarak kavrayamadım. Beni bu konuda aydınlatabilir misiniz?
Ne ölçüde tork ve güç (evet beygir de artıyor ama cruiserda beygir ile işimiz olmadığı için sadece tork konuşuyoruz) artışı alacağın en önce motorun kaç cc olduğuna bağlı. Ondan sonra ne tip egzoz taktığın, hava filtresine de işlem yapıp yapmadığın, bunlardan sonra da yakıt akışına da ne yaptığın gibi değişkenlere bağlı oluyor.
Mesela benim makine 1100 cc. Ben hem Kuryakyn K&N açık hava filtresi, hem Cobra Speedster boğazdan komple spor egzoz taktırdım. Bağıl olarak da karbüratör re-jetting denilen işlem gördü, akış memeleri büyüdü. Rakamsal değerlerine ürünlerin hangi motorlara ne kadar performans kattığına dair teknik speklerinden bakmak lazım. Ben daha çok ses ve görüntü için bu işe girdim. Tüm bunlardan sonra gördüğüm farkı şöyle tarif edebilirim. İşlem öncesi tek kişi ve eşyasız iken 5. vitesten 4. vitese almamı gerektiren rampada şu anda artçılı ve eşyalı hiç vites düşürmeye gerek olmadığı gibi, gaza yüklendiğimde de çatır çatır uzuyor. 50 km hızla 5. viteste titreme yalpalama olmadan gidebiliyorum.
Ancak 250 cc bir makine ile anlamlı bir performans artışı alınmaz. Bu aletleri alıp taktırmaya harcadığın paraya değmez. Zaten ben bu işleri yaparken dolar 2 lira idi, şimdi büyük cc ye de değmez maalesef... Üstteki arkadaş bir şey anlamazsın derken söylemek istediği de 250 cc makinaya bu işlemleri yaparsan sadece daha yüksek ses alacağın, performans artışı elde edemeyeceğin.
-
egzozdan kaç beygir alınır diye bir tablo yok tabiiki. Kaliteli bi egzozla güç artışı elde ediliyor ama mucize beklememek lazım. Otomobil için yazayım motordada aynı mantıktır aşağı yukarı. Atmosferik motorda ( yani turbo veya supercharger olmayan) açık egzoz ile alt devirlerde güçsüzleşme olur, yüksek devirlerde güç artışı olur. Turbo motorlarda ise alt devirlerde geri basınca gerek yok dolayısıyla alttada bi kayıp meydana gelmiyor geliyosada farkedilmeyecek kadar az. Motosikletelrin tamamına yakını atmosferik olduğuna göre sportif bir egzozla alt devirlerde biraz cansızlık üst devirlerde ise rahatlama olmasını beklerim. Hiç komple egzozlu motosiklet kullanmadım o yüzden sadece düşüncem bu yönde.
Motosiklet üretilirken yasal limitlerde olması gerekiyor malum performans ürünlerinde ise böyle bir dert yok. Sadece ses kirliliği olarak düşünmemek lazım, malum otomobillerde katalizör olur. Fakat o performans egsozlarında katalizör olmaz egzoz kokusundan bile anlarsanız çevreyi kirlettiğini. O yüzden bu tür ürünlerin web sitelerinde, kutularında "not street use", "not road legal", "competition only" gibi ifadeler yer alır.
-
Vn 800 ile iki senedir düzenli olarak ufak çaplı geziler yapıyorum. İstanbul - erikli, İstanbul - alaçatı, İstanbul - Erdek gibi. İlk sene tur camı vardı ikinci sene yoktu ve malesef arada uçuk bir konfor farkı yok. Çünkü boy 183 ve tur camı hiç bir türlü kafayı korumuyor. Gezilerine hepsini Çanakkale üzerinden yaptım, yani bölge rüzgarlı ve boyun ağrısı falan çekmedim fakat seyir hızım 100 - 130 arası değişti. Eğer daha hızlı gidicem derseniz bir türlü rüzgar koruması şart uzun yolda.
Bu arada egzoz vance hines ve kaliteli bi koruma kulaklığı şart, giderken müzik dinlemek de güzel ama az çok motor sesini duymak önemli.
Edit: motor 98 model ve bir kere bile teklemedi
-
Capozzz öncelikle bilgiler için teşekkürler. Kesinlikle 250 cc'lik bir motorda kullanmak için sormamıştım. Sadece bu konularda daha çok bilgi sahibi olmaya çalışıyorum. Ben de tork/hız dengesini dişli ölçüleri ile oynayarak değiştirmeye çalışıyorum mesela. Dişli oynamalarıyla %5 ile %10 arasında bir değişim hedefliyorum. Egzos ve diğer değişiklikleriniz ile siz de sanırsam bu yüzdelerde bir artırma sağlamışsınız. Neyse teknik konulardaki merakımla daha fazla insanların forumunu meşgul etmeyeyim. Gerçi bu bahsettiğimiz değişikliklerin tamamı uzun yol performansına veya yakıtına da kumanda eder. Dolaylı olarak çok konu dışına çıkmamışız sanki
Respect
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)