2012 model ve üzeri almanızı tavsiye ederim, kilometre olarak bir şey söyleyemem. Bakımı yapılan motorsa eğer 40-50 bin kilometrelere kadar alınabilir. 60 bin kilometreye geldiğinde egzantrik zincirinin değiştirilmesi gerekiyor, 80-90 bin kilometrede piston segman atılması gerekiyor. Bu kilometrelere kadar yağ, buji ve hava filtresi değiştiriyorsunuz.
Hocam 7-8 bin civarına gv250 dışında makine alma. 1 ay sonra gelirsin buraya okur okur sigara yakarsın. Eğer ben vitesli scooter kullanmak istiyorum dersen sl200 alabilirsin. Diğer yazdığın makinelerin parça konularını yazmıyorum. Buradan bir arkadaş regal350ye 1100 liraya sadece şanzımandaki 3 dişli sorununu anca hallettirebildi. Sen var gerisini hesap et. Parçaların fiyatları japonlardan fazla oluyor yeri geldiğinde. Virajı berbat. Sana güzel gelen görüntüsü bir süre sonra güzel gelmeyecek şaside kafam kadar olan boşluk nedeniyle ama bu göreceli.
Tavsiyem:
7-8 bin arasına güzel bir gv250 bul. Mümkünse 40 bin altı temiz bakılmış bir makine. Motoru sadece ustaya bindirip tamam sorun yok derse alma. Elektrikçiyede götür.
10 bin üstüne çıkarsan bu modellerin hepsini bir kenara at ve virago 535 bak. En500'de bulabilirsin o fiyata ama sana sıkıntı yaratır tecrüben yoksa.
Ayrıca arkadaşların yazdığı gibi bisan, lifan, borelli V makinelerede bakabilirsin gv250 aralığında. sl200 ve regali kafandan çıkart.
sl200 ü iyi gömmüşsün sessiz kalamam. sl200 kusursuz bir başlangıç motorudur. ayrıca şuanki piyasada en iyi seçenek 2. el sl200 dür. diğerlerinin fiyatları uçmuş alınmaya değmezler. bence en mantıklısı 600-1000 cc sınıfındaki bir cruiser alana kadar ikinci el 6-7 bine sl200 alıp devam etmek. çünkü düşük cc deki motorlar hem boyut olarak küçük, tork olarak düşük, ses desen tatsız yani cruiser bile diyemeyiz. sl200 eğlenceli, kıvrak , yakışıklı bir motordur. regal desen çöp, daelimin fiyatları uçmuş, gv nin yeni modelleri tipsiz ve pahalı. lifan,borelli eski motorlar uğraşılmaz. geriye birtek S L 2 0 0 kalıyor kolay gelsin.
Gereksiz fanatikliğin lüzmu yok hocam sl200 kullandım daha önce. Bakkala gitmek için veya evden 10km içerisindeki okula gitmek için güzel motor. Haklısın dengelidir, kıvraktır. Ama ne oturuş pozisyonu olarak ne his olarak bir cruiser vermez yeni kullanıcıya. Daha önce 2 kişi 500km üzeri çok yol yaptık mecburiyetten. Eğer böyle bir tecrüben varsa sl200le ve iyi diyorsan yorum yapmıyorum. Eğim gördüğünde 80km geçersen önündeki tırın altında kalmamayı başarırsın Söylediklerimi giydirme olarak algılama lütfen. Daha önce o motor yüzünden çok sıkıntı çektim, arkadaşlarımda aynı şekilde. Düzenli uzun yol yapıyoruz. Uzun yol tecrübelerime dayanarak söyledim bunların hepsini.
Ayrıca düşük cc motorların cruiser olmadığı konusunda %50 sana katılıyorum. Ama kişisel görüşüme göre bir yanlışında şurada. sl200'den dragstar 1100e atlayan birisi 3000km GT250R tecrübesiyle r6ya geçmiş gibi olur Torkunu, kontrolünü, hızlanmasını geçtim. Sadece ağırlığı yüzünden bile başa çıkamaz. Yani S L 2 0 0 vitesli bir scooterdır. Giydirmedim. Sende değişik bir şekilde aynısını söylemişsin. Başlangıç için doğru, bu konuda olan diğer seçeneklerle kıyaslandığında cruiserdan en uzak motordur.
valla uzun yol yapmadım ona bişey diyemiyeceğim. sürekli şehir içinde kullanıyorum 12 bin km oldu ve hayret ediyorum daha ufacıcık bir sorun çıkartmadı. cruiser hissiyatı vermediği doğru bana spor,naked motor kullanıyormuş hissiyatı veriyor. ayrıca sl200 den 600 dragstar - 750 shadow rahat geçilebileceğini düşünüyorum. anlatmak istediğim diğer seçenekler denilen motorların da aslında cruiser olmadıkları ve şuan 2. el fiyatları 13-14 bin. sl200 ün ikinci elinin 6 bin olduğunu düşünürsek inanılmaz bir fiyat uçurumu var sence daelim, gv250 aradaki fiyat farkına değer mi? yapılabilecek en mantıklı şey benim gibi sl200 alıp shadow 750 parası biriktirmek. sl200 beni fazlasıyla mutlu ediyor fanatik görünüyorsam sebebi budur.
Bu da benden gelsin l. Motosiklet hayatım diyorsan; E V L E N M E ! ! !
Yoksa benim gibi fuarlarda yalanir durursun. Hayal kurarsin. Ekipmanların yüksek fiyatlilarina bakarsın. Ama çocuklar evde beklerken o ekipmanlar hayal kalır. O güzelim motosikletler hayal kalır. Ahlar ve oflar eşliğinde yaşar gidersin.
Evliliğin de iyi yanları var elbet !
Konuyu hortlatmak gibi olmasın, tecrübemi yazmak için daldım buraya araştıran ve bu konuya denk gelen kullanıcıların faydalanması adına. 2013 Model 22.000 km bir SL200 ile İzmir-Ankara-İzmir yolculuğu yaptım (İzmirin en batısı Çeşme ile Ankara'nın en doğusu Altındağ arası), 1400 km'ye denk geliyor. Tek yaşadığım sıkıntı yolculuk sırasında titresimden dolayı aynanın contasinin düşüp aynanın sallanması oldu. Onun dışında ne bir bel ağrısı çektim ne başka bir sorun. Yolculuktan sonra kullandığım far ampülünün dandikliğinden dolayı arkasındaki kabloları eritmiş (kuvvetli bir fardı ve Ekim'de yaptığım için yolculuğu hava erken karariyordu sürekli uzunlari yakarak gittim), o da kısa devre yaptırmış sigortayı bozdu içindeki yedek sigortasını takmıştım. Yanlış anlaşılma olmasın 70-80 ile de gitmedim, arkamda eşim vardı ve çantaları komple doluydu uzerine bir de sissy bara en az 10 kiloluk bir kamp çantası sabitlemistim, ona rağmen 120 ile gidiyordum ki yolun ortalarında motor iyice ısınınca 130 üstünü gördüğümü hatırlıyorum. Hala canavardı motor sattım şimdi yeni sahibi de gayet memnun fotoğraflar filan atıyor. Chopperlar arasında fiyat performans ve yedek parça unsurları göz önüne alındığında senelerce götürecek en mantıklı motordur kanımca. Sevgiler
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)