Hyosung GV250 kişiselleştirme için kafamda milyon tane soru! :)
Reklamlar
-
Daha önce milyon tane konu açılmış fakat hortlatmamak için yeni 1 tane açtım.
Kuba SL200 sahibiyim ve 1 tık daha yüksek bir motora geçip, daha geniş, daha klasik bir görünüme ulaştırabileceğim motorun GV 250 olduğuna karar verdim. Araştırdım, okudum, kullanıcı yorumlarına her şeyine baktım. Hatta motorumu satıp daha sonra almayı düşündüğüm 2013 model bir GV 250'yi yakından görüp test ettim, sürdüm. Titreşimsiz, tüy gibi süzülüp gidiyorsun aletle bayıldım! Ses yok ama olsun.
Fakat şöyle bir durum var ki kafam allak bullak oldu. Bu aletin eski modelleri açık ara farkla daha güzel daha klasik. Özellikle 2006 model ortası siyah, yanları gri, egzosun çift ayrılması ve motorun altındaki kapakların nikelaj kaplama olması gibi motoru çok daha heybetli gösteren farklar.
Bkz. https://www.youtube.com/watch?v=Pp8bXt1nt7c&t=7s beni cezbeden ve tam olarak tıpa tıp böyle olmasa da motoru şunun gibi bir hale getirmek amacım.
2015 ve 2016 olarak satılan 0 modellerde, depodaki Aquila yazısını çevreleyen desenin, egzosun tek ve kaba görünümü, bahsettiğim kapakların nikelaj kaplama olmaması hoşuma gitmiyor açıkçası. Diceksin ki 'e madem beğenmiyorsun alma yeni modelini, git eski model al!'
Ona da tamamım. Ancak 2. el de şöyle bir durum var ki fiyatlar çok değişik.
2013 model 17 bin km'de var 10.500 TL, lastiklerin değişmesi gerekiyor bir süre sonra mecburi -ki 750 TL'den aşağı çift lastik değişmiyor fiyat araştırmalarıma göre-,
2015 model 7500 km' de var 9.150 TL, 2012 model var 9.500 TL, üstünde alarmına kadar her şeyi var.
2015 model 0' ı 13.000 TL.
Hakikaten insan ne yapacağını şaşırıyor. 0 alsam çantasıydı, koruma demiriydi bilmem nesiydi baya bir pahalıya geliyor.
Şimdi benim yapmak istediğim nedir? Şudur;
1. Bu motorun 2015 modelini alırsam eğer, bahsettiğim kaplamasız bölümleri nikelaj kaplatmam ve daha hoş bir görüntüye ulaştırmam kaça mal olur ve bu işlemi nerede yaptırabilirim?
2. Egzosun 2006 modelindeki gibi çift gelmesi için yapılabilecek bir şey var mıdır ya da mümkün müdür? (Bunun acelesi yok, pahalı bir işlem olacağını tahmin ediyorum.)
3. Koruma demiri önemli bir husus. İnternette fiyat araştırması için yazdığım da sadece 1 adet koruma demiri bulabildim GV 250 için yapılan, onun fiyatı da 287 TL. Çeşit yok mudur satılan yoksa kendim özel olarak yaptırsam daha mı uygun ya da pahalı olur?
4. Depodaki Aquila yazısının etrafındaki desenin çıkartılması, sökülmesi mümkün müdür? Yoksa komple boyanması mı gerekir? Desensiz ve sade görünümü çok daha hoş bence.
Böyle garip, kafama takılan sorularımı daha bilgili daha tecrübeli abilerime sormak istedim. Kafanızı şişirdiysem kusura bakmayın.
Custom işlerine yeni yeni gireceğim için tecrübesizliğim yüzünden yanlış işlere kalkışmadan sizlere danışıp öyle yapmayı düşündüm. Cevaplarsanız çok mutlu olurum. Herkese keyifli sürüşler dilerim!
Reklamlar
-
2013 modelleri bence fena değil, 2015 alıp istediğin hale getirmek çok zahmetli olur. 2013 al gidon yükselt devam et.
-
Çok masraf yapma sıkılacaksın nasıl olsa bir süre sonra
-
ayetlervaray adlı üyeden alıntı
2013 modelleri bence fena değil, 2015 alıp istediğin hale getirmek çok zahmetli olur. 2013 al gidon yükselt devam et.
Yüksek gidon yapmayacağım, 2015 model de tek yapmam gereken işlem nikelaj kaplama ihtiyacı. Buda yapılır mı, kaça patlar merak ettiğim konu.
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Çok masraf yapma sıkılacaksın nasıl olsa bir süre sonra
İstediğim hale getirdikten sonra elime güzel bir para geçmediği sürece sıkılsam da motoru değiştirme lüksüm olmayacak maalesef. Uzun süreli kullanacağım bir alet olacak.
-
Zamanında kaplama yapmak yerine nikelajlı parçayı alıp takma fikri aklımdaydı. Çünkü yaklaşık olarak aynı meblağları ödemek gerekiyordu. Bu da aklınızın bir ucunda dursun. Mesela motorun debriyaj kapağı ve motor bloğunun bilumum kapakları hyosungsource'ta satılıyor nikelajlı olarak.
Örnek link: https://www.hyosungsource.com/index....sfkvk5h3fn2hh4
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
Zamanında kaplama yapmak yerine nikelajlı parçayı alıp takma fikri aklımdaydı. Çünkü yaklaşık olarak aynı meblağları ödemek gerekiyordu. Bu da aklınızın bir ucunda dursun. Mesela motorun debriyaj kapağı ve motor bloğunun bilumum kapakları hyosungsource'ta satılıyor nikelajlı olarak.
Örnek link:
https://www.hyosungsource.com/index....sfkvk5h3fn2hh4
Aynen araştırırken yedek parçaları rastladım bende, Delta motorda falan yarı fiyatına nikelajlı bulunabiliyor. Fakat diğer kapakları bulamadım maalaesef. Nikelaj kaplama için o kadar ücra fiyatlar veriyorlar mı hakikaten?
-
4. Depodaki Aquila yazısının etrafındaki desenin çıkartılması, sökülmesi mümkün müdür? Yoksa komple boyanması mı gerekir? Desensiz ve sade görünümü çok daha hoş bence.
Bunu bende merak ediyorum. O deseni koymak kimin aklına gelmiş acaba güzelim motoru mahvetmişler.
-
shiroyasha adlı üyeden alıntı
Bunu bende merak ediyorum. O deseni koymak kimin aklına gelmiş acaba güzelim motoru mahvetmişler.
oradaki aslında bir yapıştırma, saç kurutma makinesiyle ısıtarak çıkartabilirsiniz, aynı şekilde aquile yazısıda çıkar ama ona dikkat etmek lazım.
-
shiroyasha adlı üyeden alıntı
Bunu bende merak ediyorum. O deseni koymak kimin aklına gelmiş acaba güzelim motoru mahvetmişler.
Mümkündür. Çok dikkatli sökmek lazım ki boyaya zarar vermesin. Ben 2014 model GV250'de o çıkartmayı söktürüp, depoya airbrush ile Aquila yazdırmıştım.
Bu da fotoğrafı:
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
Aquila ve Hyosung'un depodaki logosunun satıldığı bir yer var mı peki? İnternette yabancı 1 sitede buldum. 9x1 Cm boyutunda satılan. Bazı arkadaşlar sökmüş çünkü onları.
-
02 Haziran 2017, 14:29
#11
2. sorunun cevabını verebilecek birisi var mıdır acaba ?
-
02 Haziran 2017, 14:52
#12
Gv tam chopper görünümünde tam klasik yani .. sport cruiser bir tarzı olsa bir şeyler yapılırda o kasayla fazla oynamaya bence gelmez..
bir egzos kişiselleştirilebilinir bunun bedelide daha fazla yakıt olur o zamanda 250c.c almanın mantığıda kalmaz al 600 lük makine direk sesi alırsın egzosu oynamadan aynı yakıtı nedeyse yakarsın..
gv250 de ucuz makine değil gv250 fiyatına yada üstüne 2-3 ekledinizmi pazarda bolcana 500-600 lük chopper yada cruiserlar oluyor ve düşüyor..
yapılabilicek bence modernizasyon olur ..
modernizasyondan kastım mesela orjinal farı mercekli hale getirip xenon uygulaması yapılabilir arka stop açılıp içi komple led döşenip kapıtabilinir.. krom kaplama folyo mantıklı olur direk kaplama parçalar pahalıdır..
bunun dışında mümkün olup bulunabilirse jant değişimi olabilir bu daytonalardaki jant gibi bir şey.. zaten gv300 lerin jantınıda ona benzer yapmışlar.. öyle bir jant motorun al benisini ve görüntüsünü çok değiştirir.. heleki park halinde çok yakışıklı durur..
bence görsel olarak gv nin görüntüsünü bozan en önemli unsur o jantlar.. telli koysalarmış yada farklı bir model uygulasalarmış satışlarına bile etki ederki gv nin daha fazla satardı..
sele ye güzel kahverengi tonajları sütlü kahve tonajları deri yaptırılabilinir.. yaptırılmışken sele açılmışken ısıtma pedi takılıp sele ısıtma sistemide yaptırılabilinir..
gv 250 nin bilindik renkleri dışında farklı özel güzel bir renge boyanabilinir sedefli biraz dikkat çekici güzel bir renk..
şu dediklerim yapılsa zaten motor 500 metreden ben burdayım der dikkat çeker..
-
04 Haziran 2017, 13:30
#13
@logaritma; Jant konusu hakikaten büyük bir kayıp bu motorda.. Ancak telli jant yapmak ne kadar mal olur bilemiyorum. Bu hafta bir GV 250 sahibi olucam kısmetse. Daha sonra da bi Berlin Custom'a uğrayıp bu konularda bir kaç fikir almayı düşünüyorum orada fiyat açısından. Motor zaten hoş ve bende güzel bir hale getireceğime inanıyorum ya.
Ama motoru boyatmayı ben düşünmüyorum açıkçası parlak siyah renk benim hoşuma gidiyor. Belki bi ihtimal ilerde parlak gümüş grisi yaptırabilirim. Yakışacağını düşünüyorum.
Ses konusunu zaten forumda motorun kendi konusunda konuşmuştuk. O işlere şu an girmicem.
Bana bu işlemleri güzel bir işçilikle ve uygun bir fiyata yapacak bir yer lazım sadece. Şu an sadece Berlin Custom Chopper ' ın işleri hoşuma gitti. Başka nereler var İstanbul' da özellikle Anadolu yakasında bilen var mıdır aranızda?
-
04 Haziran 2017, 19:37
#14
-
04 Haziran 2017, 21:47
#15
Şu regal'in spyder ya da daytona 350'lik modellerinin motorları V-twin ve full krom kaplama olsaymış eğer düşünmeden alırdım. Hayal edince hakkaten bu motor V olsaymış of ki ne of.. Ama şu haliyle o kadar çıplak ve boş görünüyor ki sevemiyorum açıkçası.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)