Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

2. El Cruiser Piyasası

    REKLAM ALANI
  1. #21
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Yukarıda birisi sebeplerden biri olarak cruiser modellerinin kısıtlı olmasını söylemişti. Ona da katılıyorum. Mesela cruiser sevenlerin kaçı beyaz, kaçı siyah bir cruiser'a binmek ister? Suzuki C800 var. 2016 modeli beyaz idi. Aynı zamanda yurtdışında siyah renkli bir B.O.S.S. versiyonu var. Suzuki Türkiye hiç siyah olandan getirdi mi? Hayır. Yukarıda denildi, Honda'nın ABD'de çeşit çeşit cruiser'ı var. Kaçı Türkiye'de? Sıfır. Böyle distribütörlerin olduğu ülkemizde tabii ki eldeki bir avuç cruiser yurtdışından fazla edecektir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Alıntı gooner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba hepinize,

    2 yıl Rks Cruiser 250 kullandıktan sonra motorumu büyütmeye karar verdim.Yaklaşık 20 bin lira param var.Aklımda herhangi bir motor yok.Shadow,Dragstar,Vulcan ne denk gelirse alacağım.İşin garip kısmı şu ki bir şey denk gelmiyor.

    İzmir'de yaşıyorum.10 yıllık motorları 20 bin liranın altına almanız zor.5 tane motor baktım.1 tane Dragstar 16 bin lira istedi,diğerleri 20 bin liranın altına düşmüyor.Motorlar 10-11 yaşında olduğu için çizikler,darbeler,yıpranmalar oluyor doğal olarak.Hepsi lastik istiyor zaten.2 lastik almaya kalksan 1000 lira.Özel egzoz yaptırmaya kalksan o da 400-500 civarı tutar.Motorların her birinde sorun vardı zaten.Farı kırık olan,egzozundan yağ gelen,vitesi boşa geçmeyen,aküsü bitik olan..

    Bu paralara 2016 model MT-07 alınıyor.Tamam naked motorla karşılaştırılmaz belki ama 2016 model Yamaha marka 700 cc motordan bahsediyoruz.2005 model cruiser alsam 3-4 sene binsem 2020 yılında ben onu kime satabilirim ?

    Bu piyasa beni yıldırıyor.Biraz daha bekleyeceğim olmazsa tarz değişikliğine gideceğim.Cruiser sevdamdan vazgeçmek çok zor olacak.

    Sizin de düşüncelerini duymak isterim.Herkese iyi sürüşler..

    Merhaba,

    İmkanınız var ise yakın illere de (Aydın , Manisa vs.) bakın derim. Şu anda kullandığım motosikleti Manisa'dan aldım ben mesela.

    Bu şekilde alternatifleriniz biraz daha artacaktır.

    Bunun dışında biraz daha para biriktirip XVS950 Midnight Star (Bolt değil) modeline de bakabilirsiniz bence. 2011 - 13 arası modeller 26 - 28 lira bantlarında bulunabiliyor. Pazarlıkla fiyat daha da aşağıya çekilebilir.

    Saygılarımla.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  3. #23

    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir / Çiğli
    Motosikleti
    Honda NC700S
    Merhaba arayisisiniza çözüm olur mu bilmem ama 97 VN800 vulcan var bende, sorunsuz makine , motor yenilemeden yeni çıktı, lastik ister sadece . Akü(yuasa) yağ(motul) yağ filtresi yeni,muayene yeni. Dilerseniz gelin misafir edeyim sizi kafaniza yatarsa alırsınız, olmadı tanışmış oluruz.

  4. #24

    Üyelik
    18 Mayıs 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    XVS Dragstar 650
    Alıntı viper08 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arayisisiniza çözüm olur mu bilmem ama 97 VN800 vulcan var bende, sorunsuz makine , motor yenilemeden yeni çıktı, lastik ister sadece . Akü(yuasa) yağ(motul) yağ filtresi yeni,muayene yeni. Dilerseniz gelin misafir edeyim sizi kafaniza yatarsa alırsınız, olmadı tanışmış oluruz.
    Merhaba,

    Eski model motor almak istemiyorum açıkçası.2005 sonrasına bakıyorum.Mersin'desiniz sanırım.Oraya motorla gelmek biraz sıkıntı olur gibi Teklifiniz için teşekkür ederim.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:34 ----------

    Alıntı gooner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Eski model motor almak istemiyorum açıkçası.2005 sonrasına bakıyorum.Mersin'desiniz sanırım.Oraya motorla gelmek biraz sıkıntı olur gibi Teklifiniz için teşekkür ederim.
    Motorla dönmek yerine motorla gelmek yazmışım

  5. #25

    Üyelik
    15 Temmuz 2016
    Motosikleti
    Tmax 530
    Bir de 1.80 uzeri boy ve az da kilo varsa Vulcan S cok kucuk gelebilir size..

    Genel olarak ne kadar cruiser olsa da bana da o hissiyati veremedi.
    Vn900 olabilir, custom modeli olmali.
    Onda da tek siyah renk yoktu sanirim, yesil siyah ve beyazi vardi.
    Digerleri cok klasik zaten. Triumph speedmaster bakabilirsin.
    Ikinci eli zayif tabii, ama bunu artiya cevirip sen de ucuza mal edebilirsin baskasindan alarak. Sifirina sakin bulasma.

    Bir de HD var tabii. Street modeli var 26 k civarinda ama su sogutmali ve sessiz olusu negatif. 2014 oncesi Abs sart degil dersen (bence sart) iron 883 bakabilirsin.
    Baska da yeni nesil cruiser aklima gelmiyor

  6. #26
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Bazı şeylere açıklık getirmek gerek:

    1. Vulcan S görüntüsü, oturma pozisyonu, yurtdışında nasıl anılırsa anılsın cruiser değildir. Cruiser görüntüsü verilmiş bir makinedir. Bizzat sürdüm. "watercolours" nickli arkadaşın verdiği bilgiler tamamen kulaktan dolmadır. 3500 devirde tork almak bu makinede mümkün değil. En yüksek tork değeri olan 63 Newton x metreyi 6600 devirde vermektedir. Teknolojik olarak dijital ekranı ve ABS dışında (opsiyonel) hiçbir ekstrası yoktur. Yakıt besleme sistemi ve motor bloğu, emisyon regülasyonlarını sağlaması haricinde cruiser klasmanında kıyaslanacağı hiçbir motosikletten üstün olacak durumda değildir. Yine watercolours nickli arkadaşımızın yanlış söylediği üzere Ninja 650 motor bloğu yoktur. ER6-N, ER6-F motor bloğunun aynısını kullanmaktadır. Kısaca gerçek verileri kulaktan dolma alanlardan değil en azından Kawasaki Japonya sitesinden okuyarak edinmeyi tercih edin.

    2. Sport cruiser dedikleriniz Marauder800, Intruder M800, Dragstar Sport, Honda Black Widow, Intruder M1800R (VZR1800), VN900 Custom Special gibi makinelerdir. Bu arada yine watercolours nickli arkadaşın verdiği yanlış bir bilgiyi düzeltelim; Suzuki VL1500 Intruder C1500T ve M1800R Intruder ile B.O.S.S. (Blackened Out Suzuki Style) renk seçeneğini sunmaktadır yaklaşık son 5 yıldır. C1500T Intruder 2016'da giriş yapmıştır, o ayrı. Gelmiyorlar, getirilmiyorlar diye yazılması yanlış bilgi içermektedir.

    3. 2. el motosiklet piyasasında daha doğrusu 2. el her türlü araç piyasasında kimsenin anlamadığı ya da anlayıp da kabullenemediği berbat bir yaklaşım var. "2008'de 14 liraydı, niye 18'e satılıyor ?" Yahu arkadaşım hiç mi kafanız ekonomiye basmıyor ? 2008'de ödenen 14 liranın karşılığı bu sene yine 14 lira olur mu ? Paranızın değerini de mi bilmiyorsunuz ? Ha şöyle bir şey var, bunu anlarım: 2014 XVS 950A Midnightstar son parti satış fiyatı o sene 24.750 TL idi. Üstünden 2 sene geçip de 30.000 'e satmak; daha doğrusu satmaya çalışmak insanları aptal yerine koymaktır. Ya onu 25-26 bandına çekeceksin ya da satamadan aylarca bekleyeceksin. Ama 8-10 yıllık bir parayı konuşup da bu sene 12'ye satsın demek yanlıştır. Elbette 18 lira böyle bir motosiklet için lüzumsuz bir miktardır ama 2008'deki sıfır fiyatıyla kıyaslamak da en az o kadar lüzumsuz ve akılsızca bir yorumdur.

    4. 20.000 TL'ye 2. el piyasasında düzgün motosiklet bulmak zor. Paranızı biriktirmeye devam edip Honda Rebel 500'ü beklemenizi öneririm. En azından o paraya değecek sıfır bir motosiklet almış olursunuz. Hem de ABS'li ve sportif görünümlü bir cruiser. Gidip de 300'ü gelirse bir şey diyemem. Tek silindirli entry-level bir motosiklet.

    5. Harley-Davidson Street serisi (500/750, 500'lüğü ülkemize gelmedi) tamamen bir piyasa yoklamasıdır; ne tipi ne sürüşü, ne sesi, ne duruşu Harley-Davidson ekolüne yakışmamaktadır. Sürdüm, tavsiye etmem. En azından cruiser seven birine tavsiye etmem. Az daha koyup 883'lere bakılabilir ancak Sportster serisinde de 1200'e çıkarsanız gerçek cruiser sürüş tadını alabilirsiniz.
    capozzz ve yetkina bunu beğendiler.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  7. #27
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Son olarak şunu ekleyeyim, referans olarak Almanya veya İngiltere ikinci el motor satış sitelerini açın ve Cruiser motorları TR ile fiyatlarını kıyaslayın ama %40 ÖTV yide unutmadan TR size ucuz bile gelecektir.

    Cruiser motorlarla normal motorların yapım maliyetleri farklıdır. Kromu, metal çamurlukları ıvırı zıvırı, bi de aksesuarı da pahalı. Adam 30 bin aksesuara harcamış sadece 20 bine satabiliyor örnek olarak.

    Cruiser dünyası başka bir alem, naked larla SS lerle karıştırılmamalı, mantık bazen işlemiyor burada
    capozzz bunu beğendi.

  8. #28
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vulcan S'i araştırdığım için söylüyorum. Vulcan S motoru Ninja 650 motorudur ama olduğu gibi alınmamıştır. Yapılan düzenlemelerle düşük-orta devirlerdeki torku yükseltilmiştir. Kullanıcıların yorumuna bakılırsa da 3500 devirin üstündeyken her viteste gidebilen bir motormuş. Öte yandan klasik cruiserlarda olmayan bir son hıza sahip. Mesela VN900'ün en çok eleştirilen yönü motorda güç olmasına rağmen 5. vitesin kısa seçilmiş olduğu ve yüksek hızlara çıkamamasıdır. Hatta bazıları 105km üstünde titreşim başladığından bahseder. Vulcan S, spor ve cruiser tarzının birleşimi benim vardığım sonuç.
    Dostum, anladığım kadarıyla sen de cruiser motosiklet almak istiyorsun ve Vulcan S'i beğenmişsin. Tüm bu yazacaklarımı, 10 yıldır cruiser makineler sahibi birisi olarak sana yardımcı olması için yazıyorum. DS 650, Shadow 750, Suzuki M 800, Vn 900, DS 1100 ve Vulcan S tamamını kullandım. 3 yıl DS 650 sahibiydim, 6,5 yıldır da DS 1100 sahibiyim. Diğerlerini kısa turlamalar şeklinde kullandım.

    Şimdi burada bir ayrım var. Vulcan S'i beğeniyorsan gidip almalısın tabii ama o makineyi "ben cruiser aldım" diye düşünerek alma, veya kimseye cruiser olarak tavsiye etme. Güzel bir motosiklet olarak tavsiye edilir, ama cruiser arayan adama tavsiye edilmez. Kawasaki burada yeni, melez bir ürün yapmış. Bu ürün ilk bakışta cruisera benziyor ama aslında naked bir motosiklet. Kawasaki yapmış, mutlaka iyi bir motosiklet bu alet. Seveni ve alıcısı da mutlaka var. Ama cruiser değil. Şimdi tasarımdan başlayıp, sürüş özelliklerine devam edelim. Bu alet neden cruiser değil ona bakalım;

    Tasarım:

    Uzaktan çok da dikkat etmeden bakılınca Vulcan S'in silüeti bir cruiser gibi duruyor. Bunda en büyük etkenler; çamurluklar, depo şekli ve alçak profile sahip olması. Ama yakınlaşıldığı zaman; motor bloğunun sıralı çift silindir olduğu, egsozun bir naked egsozu gibi neredeyse gizlenmiş olduğu, arka amortisör yerleşim şeklinin tam bir nakedda olacağı şekilde seçildiğini, arka maşanın da naked motosiklet maşası şeklinde olduğunu görüyoruz. Yani alet uzaktan silüetinde bir cruiserı andırıyor ama teknik bölümlerine baktığımızda bir naked görüyoruz.

    Sürüş:

    Bir cruiserdan beklenen sürüş şudur;

    Düşük devirlerde hemen vites yükseltilebilmeli. Bu yapıldığı zaman alet zorlanmadan gitmeli. Yani 5. viteste 60 la giderken önüme çıkan rampada gazı açtığım zaman, o makine çatır çatır benim verdiğim gazı yemeli ve öne atılmalı. Bu hareketi yaptığında çıkan ses de kulağa çok hoş gelmeli. Son hızının yüksek olmasının bir önemi yok, hatta son hızı yüksek olursa yukarıda yazdığım şeyi zaten yapamaz. Rampada vites düşürmek zorunda kalırsın, devir artar, artan devir de kulağı tırmalayan bir ses çıkmasına sebep olur. Cruiser sahibinin rahatsız olmadan yapacağı maksimum hız 120 dir, daha fazlası hem ses olarak kulağı tırmalar, hem de vücudunu aşırı zorlar. Bunu da uzun süre devam ettiremezsin. Çünkü oturuş pozisyonu itibariyle rüzgara karşı yelken gibi açık duruyorsun. Otoyolda bile rahat gideceğin hızlar 100-110 dur.

    Şimdi DS 650, Vulcan S ve Er 6 nın teknik özelliklerine bakalım;

    Ds 650; Vulcan S; ER 6;

    Maks. gücü: 40 HP-6.500 devirde Motor Gücü 61 hp @ 7500 rpm. Motor Güc 71 hp @ 8500 rpm.
    Maks. Tork : 5.1 kg-m-3.000 devirde Tork 63 Nm @ 6600 rpm Tork 66 Nm @ 7000 rpm.


    Burada da görüldüğü gibi Vulcan S, teknik özellikleri açısından DS 650 ile hiçbir alaka göstermiyor. Ama bir naked olan Er 6 ile çok yakın değerlere sahip. Sürüş özellikleri de aşağı yukarı Er 6 gibi. Zaten bu yüzden tasarımında egsozun konumu, arka amortisörün konumu, maşa şekli bu tarza uygun seçilmiş.

    Yani Vulcan S, standart cruiser alıcısının beklentisini karşılamaz. Standart hareketleri yaptığında alacağın sonuç kötü olur.
    Rampaya vurayım dersin, vites düşürmeni ister. Egsozu değiştirmiş olursun, yüksek devir çevireceğin için çıkan ses tizleşerek kulağını tırmalar.

    Kullanıcıların yorumuna bakılırsa da 3500 devirin üstündeyken her viteste gidebilen bir motormuş
    "-mış", "-muş" ile iş yapma dostum. 3500 ün üstünde her viteste hangi yollarda gidiyor? Giderken canın sıkıldı ani gaz açtın, açtığın gazı bir DS 650 gibi yiyebiliyor mu? Mümkün değil ki, DS torkunu 3000 devirde veriyor, Vulcan 6600 devirde...

    Öte yandan klasik cruiserlarda olmayan bir son hıza sahip. Mesela VN900'ün en çok eleştirilen yönü motorda güç olmasına rağmen 5. vitesin kısa seçilmiş olduğu ve yüksek hızlara çıkamamasıdır.
    Son hızın yüksek olması, yukarıda da anlattığım gibi cruiser için bir dezavantajdır. Yani Vn 900 ü "son hızı az" diye eleştiren kim gerçekten merak ettim. Böyle bir beklenti yok ki, beklenen şey başka VN 900 de o beklentiye göre üretiliyor.

    "Ben, kullanım olarak spor bir motosiklet istiyorum, ama şöyle bakınca da cruiser gibi dursun" diye bir istek varsa Vulcan S alınır. Ama "ben cruiser sahibi olmak istiyorum" diyen insan Vulcan S den uzak durmalı.
    draggy bunu beğendi.

  9. #29
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    bu arada honda, rebel 500 ü getirmeyeceğiz diyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:04 ----------

    Alıntı viper08 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arayisisiniza çözüm olur mu bilmem ama 97 VN800 vulcan var bende, sorunsuz makine , motor yenilemeden yeni çıktı, lastik ister sadece . Akü(yuasa) yağ(motul) yağ filtresi yeni,muayene yeni. Dilerseniz gelin misafir edeyim sizi kafaniza yatarsa alırsınız, olmadı tanışmış oluruz.
    hocam ne kadar istiyorsun?


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)