Modifiye tutkunlarına kısa bir soru
Reklamlar
-
Tüm motorcu kardeşlerime abilerime ablalarıma selamlar.Chopper motorum 150 cc ve 200 cc'ye yükseltmek istiyorum.
Sorum gayet basit....
150 cc lik krankı değiştirmeden....63.5mm.200 cc Piston+silindir+silindir kapağı değiştirmek niyetindeyim.Uzun vadeli olarak krank uyum sağlarmı yada zararı olurmu bilmek istiyorum.Kimi tamirci olur kimiside olmaz diyor.Lütfen bana net cevaplar verin kafam karışık.Teşekkur ederim.Özellikle Mengu16 isimli kardeşimizden değerli fikirlerini bekliyorum.
Reklamlar
-
Kranktan sorun olmaz 80 bin km kullanacağına 60 bin km kullanırsın fakat senin o motora takacağın parcalar yan sanayi olacağından orjinal bir motor gibi randımanlı yürümeyecek ve orjinal haline dönmek zorunda kalıcan ben 100 cc yi 110 cc yaptım konularımı araştır görücen ben yaparım diyene inanma parayı alıncaya kadar usta çoğu
-
tr100a adlı üyeden alıntı
Kranktan sorun olmaz 80 bin km kullanacağına 60 bin km kullanırsın fakat senin o motora takacağın parcalar yan sanayi olacağından orjinal bir motor gibi randımanlı yürümeyecek ve orjinal haline dönmek zorunda kalıcan ben 100 cc yi 110 cc yaptım konularımı araştır görücen ben yaparım diyene inanma parayı alıncaya kadar usta çoğu
E peki modifiye yapanlar nasıl yapıyorlar.Bu arada krank balansörlü.
-
Krankı değiştirmeden 200'lük silindir takarsan hiçbir faydası olmaz, sıkıştırma oranı çok düşer. Burda onu yapıp motoru eskisi kadar bile hız yapmayan kişiler vardı. Krankı değiştirmeyeceksen motora hiç dokunma bence.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Krankı değiştirmeden 200'lük silindir takarsan hiçbir faydası olmaz, sıkıştırma oranı çok düşer. Burda onu yapıp motoru eskisi kadar bile hız yapmayan kişiler vardı. Krankı değiştirmeyeceksen motora hiç dokunma bence.
Performansa hiçmi katkısı olmaz yani?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:46 ----------
SEMERKENT adlı üyeden alıntı
Performansa hiçmi katkısı olmaz yani?
Ayrıca 150 lik krank ile 250 cc silindir kullananı duydum.
Varmıdır aslı astarı.
-
SEMERKENT adlı üyeden alıntı
Performansa hiçmi katkısı olmaz yani?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:46 ----------
Ayrıca 150 lik krank ile 250 cc silindir kullananı duydum.
Varmıdır aslı astarı.
Hiç faydası olmaz. 250cc silindir dediğin 67mm çaplı 83mm yükseklikli olsa gerek. 150'lik krankla 150cc kadar bile performans vermez. Ona Cg 200 +4 stroklu krank lazım.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Hiç faydası olmaz. 250cc silindir dediğin 67mm çaplı 83mm yükseklikli olsa gerek. 150'lik krankla 150cc kadar bile performans vermez. Ona Cg 200 +4 stroklu krank lazım.
Yani paran boşa gider diyosunuz.
Peki son birşey daha.
Zinciri değiştireceğim yakında.Birde benim motorum hemen devri bitiriyor.Çok çabuk sonlanıyor yani.Onun içinde ön dişliyi büyütmemi önerdiler.Çekişte çok az bir düşüşlük olacağını ama gücü bir miktar daha kullanacagımıda eklediler.Bu konudaki fikriniz nedir?
-
SEMERKENT adlı üyeden alıntı
Yani paran boşa gider diyosunuz.
Peki son birşey daha.
Zinciri değiştireceğim yakında.Birde benim motorum hemen devri bitiriyor.Çok çabuk sonlanıyor yani.Onun içinde ön dişliyi büyütmemi önerdiler.Çekişte çok az bir düşüşlük olacağını ama gücü bir miktar daha kullanacagımıda eklediler.Bu konudaki fikriniz nedir?
Düz yolda veya yokuş inerken biraz daha hızlı gider ama yokuşlarda 4. vitesi daha çabuk ister. Eğer tek kişi kullanıyosanız dişli büyütmekten pek fark hissedilmez yokuşlarda, sorun olmaz yani.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Düz yolda veya yokuş inerken biraz daha hızlı gider ama yokuşlarda 4. vitesi daha çabuk ister. Eğer tek kişi kullanıyosanız dişli büyütmekten pek fark hissedilmez yokuşlarda, sorun olmaz yani.
Bana telefonunuzu verseniz sizi arasam konuşsak benim acımdan daha net ve iyi olurdu.
-
SEMERKENT adlı üyeden alıntı
Bana telefonunuzu verseniz sizi arasam konuşsak benim acımdan daha net ve iyi olurdu.
Burdan herşey gayet net. telefon numaram kimsede yok saygılar.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Burdan herşey gayet net. telefon numaram kimsede yok saygılar.
Ben pek anlamadım.Şimdi dişli büyütmenin performansa bir katkısı var mı?Yafa şöyle sorayım.Benim motorum düz yolda son gaz 115 km / hız yapıyor tek kişi.Ben + olarak şöyle 5 10 km hıza çıkarmam için motor blogu ile oynamadan ne yapabilirim.Ön dişliyi büyütsem sonuç alırmıyım.Saygılarımla.
-
SEMERKENT adlı üyeden alıntı
Ben pek anlamadım.Şimdi dişli büyütmenin performansa bir katkısı var mı?Yafa şöyle sorayım.Benim motorum düz yolda son gaz 115 km / hız yapıyor tek kişi.Ben + olarak şöyle 5 10 km hıza çıkarmam için motor blogu ile oynamadan ne yapabilirim.Ön dişliyi büyütsem sonuç alırmıyım.Saygılarımla.
Motoru güçlendirmeden devri düşürmenin faydası olmaz. Benim motorum 150cc iken yokuş aşağı 128km hıza kadar çıkardı motor devri 10 bin 500'ü bulurdu. Dişli büyütseydim daha hızlı gitmezdi belki devir düşeceğinden güç de azalır ve hız düşerdi. Düz yolda 115km hız yapması gayet iyi. O hızı sürekli kullansanız bile motoru patlatma riskiniz varken aynı Cc'den daha fazla hız istemeyin bence. 150'likler 100km üzeri hızlarda biraz fazla yıpranıyor malesef.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Motoru güçlendirmeden devri düşürmenin faydası olmaz. Benim motorum 150cc iken yokuş aşağı 128km hıza kadar çıkardı motor devri 10 bin 500'ü bulurdu. Dişli büyütseydim daha hızlı gitmezdi belki devir düşeceğinden güç de azalır ve hız düşerdi. Düz yolda 115km hız yapması gayet iyi. O hızı sürekli kullansanız bile motoru patlatma riskiniz varken aynı Cc'den daha fazla hız istemeyin bence. 150'likler 100km üzeri hızlarda biraz fazla yıpranıyor malesef.
Peki ön dişliyi bütsem kaç diş büyütmemi önerirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:48 ----------
http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.com.tr/2014/07/x-treme-max-motor-modifiye-cg-modifiye.html?m=1
Lütfen şu blogtaki yazıyı okuyun.Bende yeni okudum.Düşüncenizi öğrenmek istiyorum.
-
SEMERKENT adlı üyeden alıntı
Peki ön dişliyi bütsem kaç diş büyütmemi önerirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:48 ----------
http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.com.tr/2014/07/x-treme-max-motor-modifiye-cg-modifiye.html?m=1
Lütfen şu blogtaki yazıyı okuyun.Bende yeni okudum.Düşüncenizi öğrenmek istiyorum.
1 diş büyütün fazlası kasar motoru.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
1 diş büyütün fazlası kasar motoru.
Link verdim.Linkteki yazıyı okuyup bana fikrinizi söylermisiniz.
-
SEMERKENT adlı üyeden alıntı
Link verdim.Linkteki yazıyı okuyup bana fikrinizi söylermisiniz.
Saat 7'de de yazmaya çalıştım ama forum arıza yaptı.
Cenkito abinin blogu ve yazıları onlar. Kendisi motorunu modifiye ederken krankı da değiştirdi. 65.5mm ile 166cc oluyor diye öylesine yazmış, tavsiye ettiği bir durum değil.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Saat 7'de de yazmaya çalıştım ama forum arıza yaptı.
Cenkito abinin blogu ve yazıları onlar. Kendisi motorunu modifiye ederken krankı da değiştirdi. 65.5mm ile 166cc oluyor diye öylesine yazmış, tavsiye ettiği bir durum değil.
Yani oluyor ama tavsiyemi edilmiyor.Yani 200 lük silindir kiti taksan,ancak 166 cc gücümü kullanabilirsin demek oluyor.
Evet ise,balansörlü kranka yada başka parçalara doğrudan yada dolaylı,bir zararı olurmu?
-
@MENGU16 Sabrına hayranım..
-
burakcvck adlı üyeden alıntı
@MENGU16 Sabrına hayranım..
Ne var bunda.Belki ben geç anlıyorum yada aptalım.Yardımcı olacak yorum yazacaksan yaz,yoksa yazma.
-
Allah kolaylık versin.. MENGÜ Kardeşime de Sabır..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)