Iron 883 vs Vulcan S vs XV950
Reklamlar
-
Uzun yıllar önce bir şey duymuştum...
HD'ye binenin " Cinsel tercihleri değişebilir..."
Yani aşırı titreşim bazı yerlerde kaşıntıya sebep vermekte olup,hem cinsine yöneltiyormuş.
İzmir'de test sürüşleri gününde Motoru 15 dk sonrası teslim ettim.
Hız yok
Hantal
Konfor yok
Aşırı tüketim
Reklamlar
-
Metilen adlı üyeden alıntı
Selamlar herkese;
Motorsiklet.net'i bir süredir takip ediyorum bu forumdaki ilk başlığım. Adım Onur ve Denizli' de yaşıyorum. İkinci el absli bir cruiser almak istiyorum. Iron diğerlerine nazaran bir adım önde benim için lakin yaşadığım şehirde Harley'in yetkili servisi yok. Servis için İzmir'e gitmem gerekebilir. (yaklaşık 250 km) Bu yüzden sıkıntı yaşama olasılığım sizce nedir? Almak istediğim makine 2014 model ve yukarısı olacak. O fiyatlara sıfır Xv950 ya da Vulcan S alma şansım da var. Siz ne önerirsiniz?
Not: Kullanımım ağırlıklı şehir içi, bu yüzden çok büyük hacimli cruiserleri düşünmüyorum.
Merhaba, Yamaha xvs950 kullanıcısı olarak kendi tecrübelerimi paylaşmak isterim. Gönül isterdi ki cevaplayan bazı arkadaşlar karşılaştırma yaptığınızı motosikletlerin sahipleri olmasa bile kullanmış olsalardı sizin daha net fikir elde etmenize yardımcı olabilirlerdi. Gelelim konumuza, xvs950 alalı yaklaşık 2 ay oldu. xvs diyorum çünkü ruhsattaki adı da bu. Neden xv diye biliniyor, onu bilmiyorum. Sıfır aldım. İstanbul trafiğinde biraz sıkıntılı da olsa rodajını tamamladım. Hız olarak ise otobanda en yüksek süratim 140 km/h oldu. O da devamlı değildi. Bu süratte iken aşırı ve rahatsız edici bir vibrasyon hissetmedim. Rodaj sürecinde olduğum için hız bakımından da fazla zorlamak istemedim. 100-110km hızla giderken aynalardan arkayı görebiliyorum. Çok dik rampalara çıkmadım ama kendi verilerine göre torkunun tatmin edici seviyede olduğunu söyleyebilirim. Yakıt tüketimi şehir içi (İstanbul Trafiği için) 6LT/100km şehirler arası yolda 120'nin üstüne çok çıkmazsanız 5-5.2lt/100km olduğunu söyleyebilirim. Bu verileri bizzat deneyip not alarak elde ettim. 12 litre yakıt kapasitesi var. Ful depo ile maksimum 190-200km gidebilirsiniz. Yakıt seviyesi 2.8 lt nin altına düşerse yakıt göstergesi ikaz lambası yanıyor ve o andan itibaren kaç km yol kat ettiğinizi öğrenebiliyorsunuz. Yaklaşık 35-40km dah gidebilirsiniz ama dibine kadar şansınızı zorlamanın bir anlamı yok. Işık yandığında diyelim ki 30km niz var,işte bu 30km'den ne kadar harcadığınızı görebiliyorsunuz. Göstergesi dijital. Devir saati yada göstergesi yok. Viteslerini sese göre değiştiriyorsunuz. Beni rahatsız eden iki negatif yönü var:
1) İstanbul'un dur-kalk trafiğinde o sizi değil, siz onu taşıyorsunuz. Egzozdan sağ ayak bileğiniz bölgesine, size yakın motordan da genital gölgeye sıcaklık geliyor ve dur kalk trafiğinde bıraz sıkıntı yaratıyor. Bunun çaresi olarak sağ ayağınızı pegin biraz daha dışına koymak ve bacak aranızı biraz daha açmak zorunda kalıyorsunuz.
2) Hava filtresi biraz büyük. Kişiden kişiye değişmekle birlikte rahatsız olabilirsiniz.
Iron kullanmadım ama vibrasyonunun fazla olduğu söylenmiş. Bu konu benim için bacakları biraz açıp gitmekten daha önemli bir konu olurdu. Yani vibrasyon fazlalaştıkça sürüşten alacağınız keyfin azalacağını düşünüyorum. Servis olayı çak önemli. Diyelim ki bir sabah motorunuzu hiç çalıştıramadınız. 250 km yi nasıl gideceksiniz? Şunu da diyebilirsiniz, xvs950 ile de başınıza benzer bir durum gelebilir. Eğer bulunduğunuz ilde Yamaha servis varsa bu sizin için bir avantajdır.
Motosiklet almaya karar verdiğimde HD nin başka şehirlerdeki servis ve yedek parça temin imkanını da göz önüne alarak kendimce VulcanS ile Yamaha arasında seçim yapmaya karar verdim. Yanlış yönlendirme yapmak istemem ama kawasaki'nin servis ve yedek parça temininde sıkıntıları olduğunu bir kaç motorcu arkadaşımdan duyunca vaz geçmiş ve Yamaha'ya yönelmiştim. Üstelik VulcanS bana çok sade gelmişti. Tabi bu tip açıklamalar tamamen kişisel yargılarımdır. Severek Kawasaki kullanan arkadaşlarımı tenzih ederim. Belki Custom serisi değerlendirilebilir. Uzun yol sürüşleri için xvs 950 yi önerebilirim.
Sonuç olarak, en azından kendi gözümden xvs950 yi size tanıtmaya çalıştım. Satın alırken fiyat performansı mutlaka göz önünde bulundurmanızı önereceğim. İmkanınız varsa gidin üç motosiklete de oturun, sürebiliyorsanız sürün. İnternetten motorunu satan arkadaşları arayın ve onlarrı fazla boğmadan, bunaltmadan motorları ile ilgili tecrübelerini isteyin. Denizli trafiğinin İstanbul trafiği ile mukayese edilemeyeceğini ön gördüğümden benim dur-kalk trafiğinde çektiğim sıkıntıları yaşamayacağınız kesin gibi görünüyor. Eh, biraz gösteriş, biraz marka aranabilir bir kıstas olmakla birlikte, sürüşten alacağınız keyif bence bunların üstündedir. Kolay gelsin.
-
Guzel, detayli bir paylasim yapmissiniz. Tesekkur ederim, yararli olmustur herkesce sanirim..
Cumlenizin basindaki sozleri sanirim benim icin de kullandiginizi varsayarak; evet haklisiniz kullanip yorum yapmak daha saglikli..
Sonuc olaral yazilan yorumlarda baska kullanicilarin yapmis oldugu degerlendirmeler.. biz bir nevi alintisini yapiyoruz..
Maalesef her dk istedigimiz zaman bu araclari test etme sansimiz olmuyor.
HD in test gunleri var ancak cok limitli, Yamaha'nin da Bolt modelinin test araci yok sanirim( bayinin soylemesi)
Genel anlamda biri daha iyi demek dogru olmaz.. size gore iyi yol tutuyor olmasi bana gore ayni hissi veriyor oldugu anlamina gelmez. Nasil birine gore 'abi cok titriyor' diyip, kimine gore vibrasyon rahatsiz etmiyor aksine 'motor surdugumu hissediyorum' demesi gibi. Ornekler cogalir..
En sonda dediginiz cok dogru ve konuyu ozetliyor..
Hangi motordan surus keyfi aliyorsak ona yonelmemiz en mantikli secim olacaktir..
-
acgh1907 adlı üyeden alıntı
Guzel, detayli bir paylasim yapmissiniz. Tesekkur ederim, yararli olmustur herkesce sanirim..
Cumlenizin basindaki sozleri sanirim benim icin de kullandiginizi varsayarak; evet haklisiniz kullanip yorum yapmak daha saglikli..
Sonuc olaral yazilan yorumlarda baska kullanicilarin yapmis oldugu degerlendirmeler.. biz bir nevi alintisini yapiyoruz..
Maalesef her dk istedigimiz zaman bu araclari test etme sansimiz olmuyor.
HD in test gunleri var ancak cok limitli, Yamaha'nin da Bolt modelinin test araci yok sanirim( bayinin soylemesi)
Genel anlamda biri daha iyi demek dogru olmaz.. size gore iyi yol tutuyor olmasi bana gore ayni hissi veriyor oldugu anlamina gelmez. Nasil birine gore 'abi cok titriyor' diyip, kimine gore vibrasyon rahatsiz etmiyor aksine 'motor surdugumu hissediyorum' demesi gibi. Ornekler cogalir..
En sonda dediginiz cok dogru ve konuyu ozetliyor..
Hangi motordan surus keyfi aliyorsak ona yonelmemiz en mantikli secim olacaktir..
Doğrudan sizi kastetmemiştim. Sadece kullanmadığı halde o motosikletle ilgili fikir vermek doğru bir yaklaşım olmaz diye düşünüyorum. Neticede burası bir forum ve burada bilgi paylaşılır, tecrübe paylaşılır. Bakın mesela, HD nin limitli test sürüşleri olduğunu yada Yamaha'nın olmadığını şimdi sizden öğrendim. Yukarıda benim "test sürüşü yapın" şeklindeki önerimin boşluğunu siz kapattınız. Ben de size teşekkür ediyorum.
Diğer yandan, Kawasaki ve Iron'u da kullanmış olsaydım, en azından xvs950 için yazdığım şeyleri bunlarla da kıyaslardım. Böylece daha net fikir verebilirdim. Ve niyetim de bu motorları kullanan arkadaşların benimkine benzer bir şeyleri yazmaları halinde soruyu soran arkadaşımızın kafası daha iyi aydınlanmasını sağlamaktı. Soruyu soran arkadaşımız bakılacak şeylerin tamamına görecelidir deyip göz ardı edecekse o zaman başkalarının yazdıklarının hiç bir önemi kalmaz. Sormanın da bir anlamı kalmaz. Siz, ben kullandığımız ve bildiğimiz kadarıyla soruya cevap yazarız karar ona ve o konuyu merak edene kalır. Son olarak, "vibrasyon rahatsız etmiyor" diyebilen bir sürücüyü tebrik etmekten başka seçeneğim yok
-
blue4XL adlı üyeden alıntı
Doğrudan sizi kastetmemiştim. Sadece kullanmadığı halde o motosikletle ilgili fikir vermek doğru bir yaklaşım olmaz diye düşünüyorum. Neticede burası bir forum ve burada bilgi paylaşılır, tecrübe paylaşılır. Bakın mesela, HD nin limitli test sürüşleri olduğunu yada Yamaha'nın olmadığını şimdi sizden öğrendim. Yukarıda benim "test sürüşü yapın" şeklindeki önerimin boşluğunu siz kapattınız. Ben de size teşekkür ediyorum.
Diğer yandan, Kawasaki ve Iron'u da kullanmış olsaydım, en azından xvs950 için yazdığım şeyleri bunlarla da kıyaslardım. Böylece daha net fikir verebilirdim. Ve niyetim de bu motorları kullanan arkadaşların benimkine benzer bir şeyleri yazmaları halinde soruyu soran arkadaşımızın kafası daha iyi aydınlanmasını sağlamaktı. Soruyu soran arkadaşımız bakılacak şeylerin tamamına görecelidir deyip göz ardı edecekse o zaman başkalarının yazdıklarının hiç bir önemi kalmaz. Sormanın da bir anlamı kalmaz. Siz, ben kullandığımız ve bildiğimiz kadarıyla soruya cevap yazarız karar ona ve o konuyu merak edene kalır. Son olarak, "vibrasyon rahatsız etmiyor" diyebilen bir sürücüyü tebrik etmekten başka seçeneğim yok
Rahatsiz etmiyor demeseler bile alisiyorsun bir sure sonra diyen var diye duzelteyim
Tamamina katiliyorum bu arada yazdiklarinizin. Kismet, olur da bir iron aldigim zaman daha yararli bilgi vermeye calisirim somut veriler ile
Saygilar..
-
acgh1907 adlı üyeden alıntı
Rahatsiz etmiyor demeseler bile alisiyorsun bir sure sonra diyen var diye duzelteyim
Tamamina katiliyorum bu arada yazdiklarinizin. Kismet, olur da bir iron aldigim zaman daha yararli bilgi vermeye calisirim somut veriler ile
Saygilar..
İnşallah gönlünüze göre bir motosiklet alır, keyifle sürersiniz.
-
Metilen adlı üyeden alıntı
Selamlar herkese;
Motorsiklet.net'i bir süredir takip ediyorum bu forumdaki ilk başlığım. Adım Onur ve Denizli' de yaşıyorum. İkinci el absli bir cruiser almak istiyorum. Iron diğerlerine nazaran bir adım önde benim için lakin yaşadığım şehirde Harley'in yetkili servisi yok. Servis için İzmir'e gitmem gerekebilir. (yaklaşık 250 km) Bu yüzden sıkıntı yaşama olasılığım sizce nedir? Almak istediğim makine 2014 model ve yukarısı olacak. O fiyatlara sıfır Xv950 ya da Vulcan S alma şansım da var. Siz ne önerirsiniz?
Not: Kullanımım ağırlıklı şehir içi, bu yüzden çok büyük hacimli cruiserleri düşünmüyorum.
Merhaba, ben 2012 model Harley Davidson Fortyeight sahibiyim. Harley'in her yıl düzenlenen DEMO sürüşlerine katılırım. Her katıldığım sene de bir kaç motor denerim. Bunlardan biri de herkesin sevdalı olduğu Iron 883'tür. Iron 883'ün titreşim problemi gerçekten çok fazla. Ellerde, koltukta, ayaklarda sonuna kadar hissettiriyor. Diyeceksiniz ki tüm Sportster larda da böyle mi? Benim motorumda çok çok az. Nedeni ise ağırlık merkezi ile ilgili olduğunu düşünüyorum. Yoksa tüm sportsterların şaseleri aynı.
Servis olayına gelecek olursak ta ben kendi bakımlarımı kendim yapıyorum. Nasıl yaparım diye merak ediyorsanız şu videoma bakmanızı tavsiye ederim. İyi günler. https://youtu.be/Xw2EfihIgBA
Barbaros- Ankara 1981
2015-Halen: Harley Davidson Sportster FortyEight XL1200 X
2012-2013 : Honda CBR 250R
-
-
Oralex adlı üyeden alıntı
Cruiser alacaksan tabi ki HD'den başka bir şey düşünme..
İron serisine gelince, 250 kg lık bir alete 883cc biraz az geliyor sanki. Onun dışında hiç bir sıkıntısı yok. Titreşim falan hikaye, seni asla rahatsız etmiyor, hatta hoşuna bile gidiyor diyebilirim.
Ben de Iron alacaktım son anda karar değiştirip Fourty Eight aldım ve çok memnunum, kesinlikle tavsiye ederim. 1200CC lik bir canavar.
Uzun yol, şehir içi fark etmez son derece keyifli bir motor. Ayrıca gittiğin her yerde de itibar görüyorsun. En son gittiğim barın önünden, park edeyim diye arabayı çekmişlerdi
Ancak HD alacaksan göz önünde bulundurman gereken bir şey var, o da yedek parça maliyeti. Dostum cidden her şeyi çok pahalı, evet çok fazla ihtiyaç duymuyorsun ama duyduğun zaman fena
Ustad selamlar, ayiptir sormasi ne kadara geldi sana forty?
Yil ve km bilgisi de verebilirsen super olur.
-
Yok itibar, goruyormussun, yok verdigi keyif inanilmazmis, bence HD motorlara verilen para inanilmaz, hele aksesuar yedek parca bakim, yakin bir arkadasim iron aldi ardindan alma dememe ragmen 48 aldi ikiside ayni bok, titresim var, yakit fazla, yol tutus siradan bir touring ile kiyaslanamayavak kadar kotu, frenler inanilmaz kotu, saglam bir zarar ederek satti 48 i, simdi goldwing aldi beni dinleyip, hayatimda yaptigim en iyi sey dedi, daha once motosiklete binmemisim dedi.
Kisacasi bizzat 883 ve 48 kullanmis birisi olarak 0km HD alacak imkanim olmasina ragmen kesinlikle almam, cruser, custom piyasasinda da japonlar iyi diger modellerde oldugu gibi, yamaha xv xvs, suzuki intruder, honda shadow,bunlar her yonden HD den ustun motorlar, heleki xv 950 ile 883 un karsilasririlmasi bile abes, 950 neredeyse bir naked kadar atak, kivrak, yol tutus ve frenleri iyi, az yakiyor cok kaciyor 883 e gore. Parca ucuz servis bol, aksesuar ucuz, daha ne diyeyim, HD turkiyede bos muhabbet, kendini ozel hissetmek isteyen insanlarin ,ozel falan olmayip yedigi buyuk bir kazik.
Bir arkadasta yol tutus, titresim kisiden kisiye gore degisir demis. Alakasi yok 1 aylik motorcuyu getir 883 le xv yi kullandir, o bile soyler size, xv daha stabil, daha iyi yol tutup daha az titriyor diye.
-
Kisiden kisiye degisir derken Xv ile kiyaslama yaparak o cumleyi kurmadim.
Zaten cumlelerimde Xv Iron a gore soyle iyi soyle kotu demedim. Kaldi ki diyemem tecrube etmedim cunku..
Evet hala ayni yorumu yapiyorum; abiggg cok titriyor lafi kisiden kisiye degisir.. Baska bir motor ile karsilastirip 'daha' kelimesini kullanmiyorum.
Sportster modelleri uzun yillardir piyasada ve yogun ilgi goruyor.
Begeniriz begenmeyiz ama HD ye bok atmak mantiksiz ve zaman kaybi kaldi ki sacma. Olumsuz yorum yapilir, tercih etmessin olur biter.
Konfor, ivmelenmesi muthis, cok iyi viraj konforu saglayan, cok iyi fren mesafesi sunan motor tercih edebilirsiniz, bir japonu yani..
Insanlarin ne istedigi ile alakali bir durum bu bence..
Ruhuma hitap etmeyen motoru ivmelenmesi cok iyi.diye alacagimi zannetmiyorum..
-
Vulcan s derim. HD ne kadar zevkli ve tarz olsa da, dezavantajlarını görünce şahsen bu kadarını da kabul edemem dedim. XV950 sabırsızlıkla beklediğim bir aletti, yakından görünce hemen soğudum özellikle o tamamı dijital gösterge paneli miğdemi bulandırdı kundura üzerine darpaça f50 eşofman, ve fiyatı ederinden çok fazla geldi bana. Bu durumları göz önüne alınca VULCAN S öne çıkıyor sıralı çift silindir olması yakıt ve performans açısından çok büyük avantaj(abisi olan 92 model kayış aktarmalı en 500 kullanıcısıyım) ayrıca diğer japonlara göre kawasaki motosikletleri genel olarak biraz daha kalitelidir benim görüşüm. Birde şu var en 500 ve vulcan s istediğin her şekle sokabileceğin aletler bir kaç dokunuşla daha spor bi motosiklet, yada ape hanger gidon vs ile tam bir serseri olabilir kesinlikle sıkılmazsın istediğin dönem istediğin moda girersin ;)
-
883'de o mekanizma var mı bilmiyorum (2014 sonrasında olması lazım) ama 48'de motor bölümü bir yayla şasiye bağlanmış ve senin dediğin gibi bir titreşim yok. Açıkçası ben hiç rahatsız olmadım titreşimden.
Yol tutuşu da gayet güzel, sadece lastikleri değiştirmek lazım yağmurda sıkıntı oluyor. Onun dışında 10 numara tarzı var motorun ve evet kendini özel hissediyorsun.
Ben Goldwing sevmiyorum, hatta acayip çirkin buluyorum, her tarafından ışıklar çıkıyor kamyon gibi.. Rahatımdan daha çok tarzıma ve özgürlüğüme düşkünüm. Goldwinge bineceğime üstü açık arabaya binerim, zaten bi farkı da yok...
Ride the Lightning
-
Kim daha iyi gömecek yarışmasında shamy'nin yaptığı atakla puan kaybeden oralex son bir darbeyle birinciliği devraldı. Shamy nin karşılığı durumu değiştirecek mi hep birlikte göreceğiz
Gömülen motosikletler de Amerika'da kendi sınıfının hemen hemen en popüler örnekleri...
-
Ben de o euro ları HD 48 e saysam, kendimi ozel hissederim ama baska sekilde...
Özgurluk, ozel hissetme, Amerikan ruyasi.. bunlar hep emparyelizmin kafaniza soktugu seyler, 60-70 li yillarin , toleranslari yuksek, cayir, cayir yag yakan, essek gibi titreyen, yakiti içen eski teknoloji motorlarini , millete ruya ve ozgurluk diye satmak ancak Amerikalilarin isi olabilir. Bu motorun ruhu var, hangi ruh? Tuz ruhu mu? Sirke ruhu mu? Cansiz nesnelerde ruh falan olmaz, boyle cebinizdeki paralari hortumluyorlar, Ha karsiligini verseler neyse, bugun bir BMW aliyorsunuz, adam pahali ama karsiligini muhendisligi, argesi, yaris deneyimi, teknolojisi ile veriyor.
Harley ne veriyor? 30 senelik sanzumanli arcelik motoruna benzeyen titresim makinasina , yay takarak titresimini azalttik diyor
Begenmiyorum dediginiz goldwingde teknolojinin, argenin tillahi var, ruhu yok dediginiz, japon cruserlari, HD rakiplerine gore neredeyse titresimsiz calisiyor,daha az yakiyor,daha iyi gidip, daha iyi duruyor. yari fiyatina ustelik.
Ben HD aldim, ozelim tribine girenlere once güluyor, sonra aciyorum.
-
harley ucuz bir motosiklet olsaydı, daha doğrusu ederi kadar fiyatı olsaydı bu 'özel' hissetme muhabbetinin akıbeti ne olurdu acaba ? Amerikanların iyi yaptığı şey gerçekten motosiklet ve ya herhangi bir b.k satarken yanında kişilik de satması; HD sürenler HD insanı oluyor, ne bileyim açık kask takıyor, metal/rock müzik dinliyor gibi tıpkı apple da olan şey gibi bir nevi fanboyluk. gerçi 48'e ben de bayılıyorum, sürmedim ama acayip duruyor tam starbucks önüne çekmelik.
-
Apple kullananlar pazarlama kurbani
Isvicre mekanik saat kullananlar pazarlama kurbani
Harley kullananlar pazarlama kurbani
Hic biri fiyatini hakketmiyor... Hepsinin daha ucuza cok daha iyisi var.
Benzeri dusunceleriniz varsa asagidakilerden biri dogru:
1. Dunyada cok fazla hem zengin, hem de bir sekilde aptal insan var, her nasil oluyorsa...
2. Bu dusunceleriniz yanlis, insanlarin tercih sebeplerini bilmiyorsunuz, ve de vurdumduymazsiniz.
Acaba hangisi?
-
Dünyada Az sayıda çok akıllı zengin var, Bunların hepsi Yahudi zaten, geri kalan zenginler aptal, Türkbükünde 50 tl ye lahmacun yiyen zihniyet akıllı zengin olamaz, mesela sen bir tane Yahudiyi orada lahmacun yerken göremezsin
Dünyada bir düzen kurup,alt sinifi calistirmak,marka yaratip iscinin uc kurus parasini daha hizli somurmek, sosyal medya yaratip insanlara birbirini gosterme sansi vermek, boylece tuketim cilginligini daha da arttirmak.
Ben starbucksta kahve icmem, apple telefon kullanmam. Diesel den kiyafet almam, alabilecek durumda olmama rağmen, benim param kiymetli bu konularda.
-
Ne Harley, ne de Apple aldım şimdiye kadar. Almayı da düşünmüyorum, ama alanların niye aldığını anlıyorum ürünleri bizzat görüp deneyince.
Ancak Türkiye'de bu tip ürünlerin sidik yarışı vesilesi olması söz konusu galiba. Burada öyle değil çünkü sıradan bir insan için ulaşılabilirler. Bir insan Harley veya iphone aldıysa büyük ihtimalle sevdiği için almıştır, gösteriş için değil. Türkiye'de bu ayrımı yapmak çok kolay değil sanırım.
-
Kesinlikle sayın Hasmet;
Aynen söylediginiz gibi. Sizin oralari malesef cok farkli buralardan. Teknolojide 50 , kültürde 150 yil geriyiz desem abarti olmaz.
Saygilarimla.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler