watercolours adlı üyeden alıntı
Konuya yabancı bir inceleme sitesindeki gözlemle başlayayım. Yayıncı kuruluşa ait 4-5 test pilotuna birkaç çeşit motosiklet denetiyorlar (Yanlış hatırlamıyorsam cruiser denetiyorlardı) ve en güzeli hangisi, hangisinin freni daha iyi, hangisinin motor performansı, konforu vs ve genel olarak hangisi daha iyi diye her test pilotuna soruyorlar. Her test pilotunun en beğendiği, diğer sıralamalarda 2, 3 ve hatta 4. sırada çıksa bile testin son sorusu olan "Bunlardan birini alsanız hangisini alırsınız?" sorusuna herkes kendine en güzel gelen motoru seçerek cevap veriyor. Çünkü cruiser demek herşeyden önce görsellik demek ve kişi neyi seviyorsa onu kullanmalı. Zaten bununla 1000 km yol gider miyim diye soran touring araması gerekir ama ne aradığından habersizdir. Sonuç, belki diğer türlerde de geçerlidir ama özellikle cruiserlarda motor gücü, fren, vs hikaye. Size en güzeli hangisi geliyorsa motorunuz odur.
Şimdi şahsi görüşlerim ve bazı inceleme sonuçlarıma geleyim. Şahsen Harley Davidson'ın ABD'de belki değil ama Türkiye'de acaip fahiş fiyatla satıldığını düşünüyorum (Deli gibi param olsa, daha da fahiş fiyat verip Indian alırım, o ayrı). İnternette gördüğüm tek bir custom hariç hiçbir 883'ü çekici bulmadım. Bana Yamaha XV950 daha çekici geliyor. Malzeme kalitesi vs daha kötü olabilir ama bizzat Amerikan sitesinin değerlendirmesinde (Amerikan olduğunu belirtiyorum, zira Avrupalı'dır Harley'i kötülüyordur diye düşünmeyin) motor, konfor vs açısından Star Bolt'un (ABD piyasasındaki adı) taklit ettiği HD 883'ten daha iyi olduğu belirtiliyor. XV950'ye getirilen en önemli eleştiri dijital göstergesinin gün ışığında kolay görülmemesi ve anlık değil de belli aralıklarla (yaklaşık 1 saniye civarı) hızı göstermesi idi.
Vulcan S'e gelirsek, yine ABD temelli birçok site Vulcan S'i övüyor. Hiçbiri klasik curiser demiyor ama şuraya dikkat etmek lazım. Bizim burada millet Vulcan S'i cruiser'dan saymaz, cruiser'ı icat eden ise sadece klasik curiser değil diyor, onu modern cruiser olarak tarifliyor. Hele sürüş bakımından herkes çok keyifli diyor. Cruiser'ın kökü gezinti/seyir ise Vulcan S'in sonuna kadar cruiser olduğunu itiraf ediyorlar. Hatta şöyle bir cümle kullanmışlar. Vulcan S, arka kıvrımlı yollarda ve otoyollarda tam bir cruiser, ama hıza ihtiyacınız olduğunda da spor motora dönmeye hazır. Sonuç, evet, Vulcan S klasik curiser değil, ama cruiser dememek de hakkını yemek olur. Hele buna gerekçe olarak V-twin olmamasını göstermek abesle iştigal olur. Nitekim geçmişte pek çok paralel twin cruiser girdi piyasaya.
Özetle, Vulcan S curiser'dır. Görsel olarak Yamaha XV950 bana Iron 883'ten daha güzel gelmektedir. Gözünüze kulağınıza hangisi güzel geliyorsa onu alın, performansı iyi olanı değil.