Motorun gaz alışının çok atik olması sorunu
Reklamlar
-
25 Ağustos 2016, 18:38
#1
Arkadaşlar selam,
Keeway Supershadow 250 kullanıyorum. Motora gaz verirken ne kadar hassas, yavaş davranırsam davranayım, motor açık agresif bir şekilde kalkıyor. Bu sadece kalkışla alakalı değil normal giderken hızlanmak için gaz verdiğimde de aynı şeyi yapıyor, BİRDEN atıyor
Bu sorun neden kaynaklanıyor olabilir?
Reklamlar
-
25 Ağustos 2016, 19:18
#2
Benzin musluğunu motoru stop ettikten sonra kapatıyosanız karbüratörde kalan benzin buharlaşırken uçucu olmayan maddeler zamanla karbüratörü tıkıyor. Karbüratörü temizlerseniz düzelir. Benim motor da uzun süre yatarsa gaz yemesi bi garipleşiyo ondan tahmin ediyorum. Benzin musluğunu da motoru park edeceğiniz yere gelmeden 500 metre önce kapamanızı tavsiye ederim. Karbüratörde ne kadar az benzin kalırsa o kadar iyi.
-
25 Ağustos 2016, 19:28
#3
Dostum benzin musluğunu hiç ellemedim bu zamana kadar. En fazla benzin bitmeye yakın geldimi yedek depoya aldım o kadar. O da zaten 1 kere oldu motoru aldığımdan beri. Yanlış hatırlamıyorsam vakti zamanın da başka biri de Karbiratör temizliği gibisinden bir yorum yapmıştı dediğin gibi. Bu temizlik maaliyetli bir şey midir? Kaça yapıyorlar ortalama?
-
25 Ağustos 2016, 19:40
#4
Vaynakh adlı üyeden alıntı
Dostum benzin musluğunu hiç ellemedim bu zamana kadar. En fazla benzin bitmeye yakın geldimi yedek depoya aldım o kadar. O da zaten 1 kere oldu motoru aldığımdan beri. Yanlış hatırlamıyorsam vakti zamanın da başka biri de Karbiratör temizliği gibisinden bir yorum yapmıştı dediğin gibi. Bu temizlik maaliyetli bir şey midir? Kaça yapıyorlar ortalama?
Benzin musluğunu kapatın hem benzin kaybı azalır hem de karbüratörün tıkanması yavaşlar. Karbüratör temizliği zor bişey değil usta biri için 15-20 dakikalık iş. 20-30 liraya yaparlar normalde, fiyatı sorun da abartı bişey söylemesinler sonra.
-
25 Ağustos 2016, 19:52
#5
karbüratör temizliği hakkında birkaç püf nokta aktarayım ben kendi motosikletim ve zamanında arabamın karbüratörünü temizliyordum motosiklet tamircilerin çoğu karbüratörü benzinle temizliyor benzin karbüratörü temizlemez selülozik veya akrilik tiner temizler yalnız plastik aksamı tinere sokmayacan ve memeler ve gövde 20dk bekliyecek tiner içinde karbüratöre yapışan kireç ve çözeltiler anca gevşiyor fırçayla ovalayıp basınçlı havayla kurulayacan
-
25 Ağustos 2016, 20:34
#6
tr100a adlı üyeden alıntı
karbüratör temizliği hakkında birkaç püf nokta aktarayım ben kendi motosikletim ve zamanında arabamın karbüratörünü temizliyordum motosiklet tamircilerin çoğu karbüratörü benzinle temizliyor benzin karbüratörü temizlemez selülozik veya akrilik tiner temizler yalnız plastik aksamı tinere sokmayacan ve memeler ve gövde 20dk bekliyecek tiner içinde karbüratöre yapışan kireç ve çözeltiler anca gevşiyor fırçayla ovalayıp basınçlı havayla kurulayacan
Sadece basınçlı hava ile temizlemek de iş görüyo çoğu zaman.
-
Ya benim şuan çalıştığım usta da böyle bişey söylemişti. Ama bunun temizliği 300 lirayı falan bulur demişti bana. Onu açmak içini temizlemek vs el işçiliği gerekir vs dedi.. 300 tutar mı ya? Bu benim yapabileceğim bişeymidir onu sök içini aç vs..
-
Vaynakh adlı üyeden alıntı
Ya benim şuan çalıştığım usta da böyle bişey söylemişti. Ama bunun temizliği 300 lirayı falan bulur demişti bana. Onu açmak içini temizlemek vs el işçiliği gerekir vs dedi.. 300 tutar mı ya? Bu benim yapabileceğim bişeymidir onu sök içini aç vs..
Usta dalga geçmiş bence. 2 silindirli motor da olsa işçilik bi yere kadar. 100 liraya motor indirip iş yapanlar var bu adam sadece karbüratör temizleyecek.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Usta dalga geçmiş bence. 2 silindirli motor da olsa işçilik bi yere kadar. 100 liraya motor indirip iş yapanlar var bu adam sadece karbüratör temizleyecek.
Anadolu Yakası mümkünse Ümraniye çevresinde usta tavsiyelerine açığım
-
Motosiklet Eğitmeni
Abicim millet senin dediğin gibi kalksın diye motora 40-50 bin lira bayılıyor.
Sen sorun diyosun!
Valla kimse görmeden kaç bence.
-
Bir yerde en iyi karbüratör temizliğinin tahliye vidasını gevşeterek alt hortumdan benzinin tahliye edilmesiyle olacağını okumuştum. Benzini iyice bitirip içine tineri basıp birkaç kere bu yöntemle doldurup boşalttıktan sonra iyice boşaltıp tekrar benzin koysan ve azıcık tahliye edip çalıştırsan beleşe karbüratör temizliği yapmış olur musun? Fikir yürütüyorum sadece diğer görüşleri de alalım belki de yapılmaması daha doğru bir hareket olur! ;)
-
BIYIKLI adlı üyeden alıntı
Bir yerde en iyi karbüratör temizliğinin tahliye vidasını gevşeterek alt hortumdan benzinin tahliye edilmesiyle olacağını okumuştum. Benzini iyice bitirip içine tineri basıp birkaç kere bu yöntemle doldurup boşalttıktan sonra iyice boşaltıp tekrar benzin koysan ve azıcık tahliye edip çalıştırsan beleşe karbüratör temizliği yapmış olur musun? Fikir yürütüyorum sadece diğer görüşleri de alalım belki de yapılmaması daha doğru bir hareket olur! ;)
Genelde karbüratörler, karbüratör jetleri tıkandığı zaman garip şekilde çalışır bu durumu da tahliyeden benzin boşaltmak, karbüratöre motor kapalıyken tiner vermek düzeltmez.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)