Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motorumun bir türlü düzelmek bilmeyen Elektrik sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Mayıs 2015
    Selam arkadaşlar,

    Kısaca olayı şöyle özetleyeyim. Geçen sene bi 6 ay kadar yurtdışına çıktığım için Motorla ilgilenemedim öylece yattı makine binanın önünde. Bi 3-4 ay kadar önce de adam etmek için bi ustaya götürdüm. Her şey halloldu ancak elektrikten kaynaklandığını düşündüğüm sorunu bir türlü halledemedi usta. 400 lira gibi bir masraf yapmama rağmen sırf bunun üzerine. 1 ay önce sıfır akü takıldı, hala motor 2-3 gün çalışmasın, gidip çalıştırmaya kalktığımda çalışmıyor alet. Akü takımından önce de elektronikte bazı düzenlemeler yaptığını söyledi usta ama sanki sorun kronikmiş gibi tekrarlayıp duruyor.

    Bugün de indim baktım, göstergenin ışığı çalışıyor ama motor çalışmıyor.. Vurdurduğumda yada aktarma yaptığımda çalışıyor

    Kafayı yemek üzereyim. Yani motorun üzerine benzin dökmeme az kaldı

    Bunun çözümü nedir, sorun neden kaynaklanıyor olabilir Allah aşkına yardım edin

    Keeway Supershadow 250


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    22 Temmuz 2016
    Dostum konjektorun yanmissa yada statorun bozuksa akun sarj olmuyordur. Dolayisiyla surekli akun biter. Cozumu cok basit. Bir tane voltmetre al ve motoru calistirip aku degerlerini olc. Konjektor ve statorunun degerlerinide ayni sekilde olc. Aku degerinin 13.5 en az olmasi gerekiyor.
    burakcvck ve Vaynakh bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    29 Mayıs 2015
    Peki bu değerin üstündeyse ne anlamam lazım? Konjektörmü yanmış diyeceğim yoksa statörde mi arıza var diyeceğim? Birde bu arızaların tamiri pahallı şeylermidir?

  4. #4

    Üyelik
    03 Eylül 2015
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Kawasaki EL-250 ,Mondial Z-ONE 150
    Büyük ihtimal konjektördür , çinlerde 50 japonlarda 100-200 civarıdır
    Vaynakh bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Anladıgım kadarıyla akün bitiyor durduk yere stator sargılarında sorun var.
    Vaynakh bunu beğendi.

  6. #6
    kubi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TVS Apache
    Hangi ildesin? Belki sana usta tavsiye edebiliriz.
    ilk önce ustayı bir değiştir. Doktorların bir lafı vardır. Kendi doktorunuz olun diye. Senin durum ya konjektör ya da statör den gibi görünüyor. Oto elektrik bile ölçebilir. İlkin bunu çözmek gerek. Sonrasinı da sonra konusuruz.
    Vaynakh bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    29 Mayıs 2015
    Alıntı kubi34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi ildesin? Belki sana usta tavsiye edebiliriz.
    ilk önce ustayı bir değiştir. Doktorların bir lafı vardır. Kendi doktorunuz olun diye. Senin durum ya konjektör ya da statör den gibi görünüyor. Oto elektrik bile ölçebilir. İlkin bunu çözmek gerek. Sonrasinı da sonra konusuruz.
    Dostum İstanbul Ümraniyedeyim, Şerifali taraflarında. Önce bi ölçüm yapmak mı gerekir diyorsun? O ustalardan ben ne çektim bi bilsen...

  8. #8
    TheWitac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Harley Davidson Sportster 883L '09
    Aynı motordan bende de var. Dostum marş motoruna bir baktır derim. Benim makinanın durduk yere marş motoru bozuldu ilk başta marş filibiri dedi usta değiştirdik, yine çalışmıyordu. En son yazlığa gittiğimden dolayı motoru başka bir ustaya gösterdim. Marş motoruna kontrol kalemi tutup marş bastı. Elektrik gidiyordu ama marş basmıyordu motor. Sonra baktık motor gidikmiş. Yenisini taktık ama ben eski motor takılıyken motorun farını söküp yerine otomobil sis farı taktım halojen ampullü olanlardan. Farlar açık gezersem aküyü sömürüyor ve kontak kapadıktan sonra marş basmıyor. Vurdurup çalıştırdıktan sonra farlar kapalıyken kendine gelince marş basıyor.

    Marş motoruna veya adını unuttum şimdi vites kolunun yanında olan kapağı söktürüp oradaki marş aksamına bir baktır. Filibinin olduğu yer olması lazım. Takviye yaparken kontağı açıp bir marş motoruna elektrik ver. Ustan senin farın ampulü değiştirdiyse ve yeni ampül çok enerji yiyorsa benimle aynı sıkıntıyı yaşıyor olabilirsin. Veya arkadşaların da dediği gibi konjektörün arızalıdır aküyü şarj etmiyordur.
    Vaynakh bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)