Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

GV 250 İkinci El. Bİlgisi olanları beni aydınlatmaya cagırıyorum.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Haziran 2016
    Merhabalar herkese hayırlı forumlar dilerim aranıza bugun katıldım.Yıllar önce bir kayıdım vardı lakin bulamadım.o yüzden üyelik aldım.Önce kendimden sonra da bilgi almak istediğim konuda sizlere bir şeyler sormak istiyorum ;

    24 yaşındayım gemi makinaları mezunuyum. ve makine mühendisliği 3. sınıf terkim. 4 yıl kadar önce üniversitede okurken ybr 125 im vardı işe gidip gelmek için satın almıştım( köy yollarından gittiğim için ehliyet almadım zaten motoruda iki kişi almıştık ortak) şimdi motorumla allah göstermesin hiç kaza yaşamadım. genelde dikkatli biriyimdir. lakin üniversite bittiğinde motor ile vedalaşmak zorunda kaldım. şimdi yeniden motor almak istiyorum tahmini alış sürem ocak ayı. Temmuz ayı gibi de izmir de bir sürücü kursundan ehliyet alma niyetindeyim. Yeni alacagım motoruda işe gidip gelmelik( 10 km ) izin günlerimde foça, çeşme gibi adreslere gitmek için kullanıcam(ki zaten bir arabam mevcut sadece iş içinde kullana bilirim).. hız delisi değilimdir arabam ile max hızım 100 km dir( oda otobanda) motor ilede max hızım 80-90 km deydi( ki bunuda nadir gördüm) şimdi sormak istediğim konulara gelelim..

    1.) ehliyet için görüşmeye gittiğimde a a2 a3 dediler a2 35 kw kadar a3 35 kw altı a ise 35 kw üstü dediler fiyatlarınıda ona göre biçimlendirdiler.ben a sınıfı ehliyet istemıyorum benım için fazla büyük oldugu görüşündeyim. a2 35 kw yani 46-47 beygir eder ortalama bir hesap ile.
    2.)almak istediğim motor gv 250 beygir bakımından benı kurtarıyor.diye hesaplıyorum( yanlış düşüncem var ise lütfen soyleyin)
    3.)Benım için en önemli soru şu ; almak istediğim motor yeni olmuycak 6 max 7 bin tl bütçem var bu işe ayırdığım( kask + dizlik+dirseklik motorunu satmış bir abim tarafından hediye) yani bu bütçe demek oluyor ki bir gv 250 için çok fazla değil düşük model bir motora tekabül ediyor.benim için motorun düşük model olması problem değil öğrenmek istediğim konu ise şu ;örnek vererek acıklayım ; 2006 model bir gv 60 binde bir motor alsam. gerekli bakımını( türkiye şartları malum kullan parcala sat kafası oldugu için) yaptırsam ki bu bakım bin tl yi buldugunu var sayıyorum( uzun zamandır bir bilgim yok) benim işimi görür mü bu şartlarda bir motor dediğim gibi üzerine binip bir günde gidiş geliş toplam 100 km yol yapmaya veya güzel havalarda gidiş geliş işe gidip gelmeye (10 km ) işimi görür mü. yada beni hayattan soğutur nerden düştüm bu yola dedirtir mi ? birde bu motorun parça tamir gibi konuları bol mu ? yoksa bir parça için 6 ay beklermıyım.

    Gelelim son sözlerime; ciddi manada mal kıymeti bilen biriyimdir kulandığım malada ozenli bakarım. herşeyinin çetelesini tutarım yağı olsun kayışı olsun o şekilde yatırmam gider yaptırırım pimpiriklik işte.
    Kafanızı şişirdiğim için kusuruma bakmayın. ve mümkünse üstüne şunu koy bunu al bunu değiştir bunu düşün gibi yorumlar lütfen yazılmasın.herkesin gönlünde bir aslan yatar benım ki de gv 250.

    dip not: Forumda arama tarama yaptım lakin tam net birşey bulamadım. umarım forum kirliliği yapmamışımdır.Yaptıysamda özür dilerim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Ben 6 ay dayanabilmiştim tertemiz durumda aldığım gv250'ye. Güçlü, güzel görünümlü filan bir motor ama bahsettiğiniz yılların gv250si ben neredeyse sıfıra yakın temizlikte ve 1200km'de almamam rağmen 6 ayda soğumuştum zira hem sorunluydu hem de servis ve distribütörü kötüydü. Sahibinin niye o kadar az km'de ve temzilikte sattığını bir kaç ayda anlamıştım. O kadar paranız varsa 150cc olmasına rağmen gidip şu Bajaj Avenger 150'yi bir test edin bence madem cruiser bakıyorsunuz, ben servise gitiğimde yakından gördüm ve tipini beğendim. O gönüldeki aslan işleri maalesef reelde öyle olmuyor, görüntü güzel, güçlü motor filan diyorsunuz ama benim gibi siz de titiz birisiniz anladığım, sıkıntı yaşamayın sonra. Kişisel görüşüm ben olsam o paralara başka bir motor bakardım. ben o sinirle bir ybr125 alıp oh bee demiştim. Karar sizin ama o parayı çok km yapmış bir cruiser'a hele de distribütörü servisi çok sağlam olmayan bir cruisera vermeyin derim. işinizi pek çok motor görür, ama rahat rahat görmesi var, uğraştırarak görmesi var, bana katılmayanlar çıkacaktır mutlaka, ben kendi 2007 model gv250 deneyimimi yazdım. belli km sonrası aynalarda arkayı göremeyeceğin kadar titreşim, egzantrik zincirinden ses, elektirik sistemi sıkıntısı, beyin sıkıntısı hepsini 6 ayda yaşadım. cbf150 ve ybr125'de toplamda gittiğim servis sayıs bile gv250'de 5 ayda gittiğimden azdır.

  3. #3
    halo1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX636R
    ev arkadaşım da chopper almayı düşünüyor. regal raptor 250 veya hyosung gv250 düşünüyor. gelecek cevapları merakla bekliyorum

  4. #4
    bazen25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Motosikleti
    x evo 400
    sanırım gv kullanıcıları başlığı 2000 sayfaya falan ulaştı, istediğin bilgilere ulaşabilirsin, kullanmış biri olarak ta tavsiyem özellikle karbüratörlü ve 2006-2007 modeldir. Yukarıda sorun yaşadığını belirten arkadaş içinde bir şey diyemeyeceğim, sorun yaşamıştır. Ben bu modeli 5 yıl kullandım ve bu sorunları yaşamdım, bakın sorunsuz demiyorum her motorda olduğu gibi doğuştan ve zaman içerisinde çıkan sorunları olur. Ancak şurası önemli bu hacimdeki motorları ikinci el olarak satın alırken , bence satıcının ilk motoru olup olmadığı önemli, çünkü genelde başlangıç motoru olarak ve çokta tecrübesi olmayan kişiler tarafından kullanılıyor, ve herkez sizin kadar titiz değil.

  5. #5

    Üyelik
    02 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    Alıntı halo1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ev arkadaşım da chopper almayı düşünüyor. regal raptor 250 veya hyosung gv250 düşünüyor. gelecek cevapları merakla bekliyorum
    bir gv 250 kullanıcısı olarak gv alma diyorum. yedek parça şu dönem çok sıkıntılı. gv'e alternatif daelim daystar bakmanızı öneririm.

  6. #6
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Yedek parça sorunu olmasa bence 250 cc de cruiser olarak en motosiklet.Forumda 60.000 km yi deviren var.Ben 3 yıldan beri kullanıyorum gaz telim kopup yedek parça ihtiyacım doğana kadar ciddi bir sorunla karşılaşmadım.Yedek parça ve servis sorunlarından dolayı Daelim Daystar 250 e bir göz atın derim.Hyosung'u Türkiye piyasasında öldüren Kuralkan ve Unitek'e katkılarından dolayı en içten dileklerimle teşekkür ediyorum.İyiki varsınız.Topunuzun gözlerinden öpüyorum.

  7. #7
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    30.000km kullandım
    sadece yağ değiştirdim..
    140km son hız.
    140km hızda da 107km de 3,2 lt yaktı ( fulleyip eksileni doldurma yöntemiyle )

    29 hp
    v motor, torklu, uzun yolda boydan ötürü biraz zorlandım ( 1,90mt / 85kg ) ama öyle aman aman zorlanmadım...
    yine olsa alırım...
    bir de geçenlerde gördüm, kavasaki en500 alabilirsin, çok hoş makina..

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-ihtiyactan-satilik-kawasaki-303619526/detay
    bütçen gerçekten de yeterli
    suzuki maruder
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-temiz-marauder-250-301258614/detay


    pazarlıklı olarak fiyatlar talebinize uygun hale gelebilir
    detaylar için telefonla arayabilirsiniz..
    profilimde mevcut

  8. #8
    zonta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT 250RR
    hyosung gt 250r ile 2008 den bu yana 130 bin km yaptım.ilk motor 2008 ile 105 bin km yol yaptım.onu satıp 2014 de yeni kasa aldım.sattığım notor şimdilerde 140 bin kmde.sorun her motorda olur.servis ve yedek parça sıkıntılı diyen arkadaşları anlamıyorum.herkesin elinde milyarlık akıllı telefonlar var ama face den twit ten başka bir şeyle ilgilendiğiniz yok.bu güne kadar kanuniden sadece bir kez devriyaj teli aldım oda 4 günde geldi.onun dışında bütün ihtiyaçlarınızı koreanbike.com hyosungsource.com ebay gibi sitelerden kolaylıkla karşılayabilirsiniz. ptt kapınıza kadar getiriyor.ben arkadaşlara motor bloğu kafa demiri gibi en büyük parçaları bile aldım sorun yok.ayrıca honda yamaha heleki kawa dan 6 ay parça bekleyen arkadaşlarım var üstelik parasını peşin yatırıyorsun.bekle babam bekle gemi fırtınaya yakalanmış mallar gümrüğe takılmış falan filan.bu ülkede motor kullanacaksan bir tamirci kadar olmasa da motorun dilinden anlayacaksın.buji ,yağ değiştirmeden anlamazsan bunun için servise gidersen seni öpmeyecek usta yoktur.yaşadığım sorunlara da değineyim.öncelikle farlar yetersiz geliyor bana.hiç ışık olmayan yollarda sıkıntı yok. hafif aydınlık olan yollarda H3 far yetersiz kalıyor.çoğu araçda H3 ampül sadece sis farlarında kullanıyor.bu yüzden xenon taktım motora.xenon dediysen internetteki 70 -80 tl lik dandik lerden değil.mtec marka aldım.ilk başlarda iyiydi.sonra statör ü yaktı.elektrik tesisatı her motorda olduğu gibi hassas extra bişey takacaksan iki kere düşün.ikinci konu lastikler üzerineki lastikler fazla fantaziye açık değiller.kendini asfaltın şefkatli kollarına bulabilirsin.değiştir gitsin hele ikinci el alacaksan direk değiştir.abi daha ipleri üzerinde baksana falan kanma en baba lastiğin kullanım ömrü 2 yıl hadi 3 yıl olsun.yağ konusuna gelirsek ben devamlı motul 10w40 kullanırım.vitesler biraz kemiklidir sert geçer bazen de durduktan sonra boşa geçmemekte inat eder.motul kullanırsan bnları en hafif şekilde aşarsın.castrol hiç yaramıyor bu makinaya.torku gayet iyidir. iki kişi ile rampa tırmanışına hayran kalırsın.ağır makınadır yanından kamyon otobüs geçince seni çok fazla sarsamaz.bunun dışında en çok sorun çıkartan yerler sensörlerdir.ayaklık sensörü bozulunca elektriği keser motor stop eder.devriyaj sensörü zamanla yıpranır motoru vitese atınca stop eder.arka ve ön fren müşürleri bozulabiliyor fren yaptığını arkandaki araç anlayamaz.başka aklıma gelen akü .akün her daim canlı ve ful dolu olmalı.bitik akü beyine zarar veriyor.akü 2 yılı geçmişse direk değiştir.bozuk akü önce konjektörü sonrada statörü bozuyor.yetkili servis çok da şart değil işinin ehli bir ustan olsun.yabancı dilin oldğunu varsayıyorum.bu siteyi bir incele :http://korider.com/ son olarak çoluk çocukdan motor alma 500 tl ucuz alacam diye uğraşma apaçi tiplilerden motorun orasına burasına bişeyler takan yapıştıranlardan uzak dur hele çıkartmalar aşırı büyükse altında mutlaka bişeyler gizlidir.bütçen yeterse 2009 üstü almaya bak.bazı eski kafalılar gibi karbüratörlü derdine düşme.motordan anlamıyorsan bile anlıyormuş gibi yap hatta anlayan bir arkadaşın varsa onuda al yanına öyle git. tramer den şase nosundan sorgulat.birsürü çalıntı giydirme motor var.gerisi artık şansına adam gibi birinden adam gibi motor alırsan değme keyfine ama bir cesete denk gelirsen seni harbi üzer.ben yazmaktan yoruldum.başka sormak istediğin olursa özelden yaz.Allah yardımcın olsun..
    Thracian ve metalman bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    Peki bu motorun benzin pompasi rolesini nereden temin ederiz?

  10. #10

    Üyelik
    19 Mart 2016
    Motosikleti
    Bajaj - Pulsar 200NS
    GV250 alınabilecek en iyi cruiserlerden biridir.

    Fakat tecrübeyle sabittir ki markayı getiren ismi lazım değil tekstil firması yedek parçalarını getirmiyor ve getirmediği gibi de kullanıcıyı rezil ediyor.

    Bajaj avenger a bakınız gayet efendi gayet naif bir cruiser kesinlikle.

  11. #11
    zonta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT 250RR
    Alıntı kahraman1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bu motorun benzin pompasi rolesini nereden temin ederiz?
    buyur kardeşim.:http://www.hyosungsource.com/index.p...oducts_id=1322

    http://koreanbikeparts.com/index.php...50-gt650r.html
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE

  12. #12

    Üyelik
    02 Haziran 2016
    hocam öncelikle çok teşekkür ederim sana sorucağım son bir soru var ; müsaitsen bu konuda da bana fıkır ver.. şimdi motor ustam var biraz ruh hastası biri( zaten genelde iyi ustalar ruh hastası olur motorla konusmalar vs ile ) yani ben aldığım bir gv 250 ( sonucta eski kasa alıcagım için) muhakkak iyi kötü sorunları cıkıcak parça gelmesi parça değişimi muhakkak ki olcaktır. yani ille orjinal parça mı degısımı yapmam gerekli ? veya yan sanayi ürünü kullansam kurtarmaz mı ? veya başka bir markanın uyan parçasını değiştirsem ?

    dip not: lastik konusunda evet tarihlerine genelde bakarım tarih önemlidir benim için pırıl pırıl olması onemli değildir. çünkü her kaucuk plastik ürünün 2 veya 3 seneden sonra doğaya dönüşümü başlar

  13. #13
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı fuzuli35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3.)Benım için en önemli soru şu ; almak istediğim motor yeni olmuycak 6 max 7 bin tl bütçem var bu işe ayırdığım( kask + dizlik+dirseklik motorunu satmış bir abim tarafından hediye) yani bu bütçe demek oluyor ki bir gv 250 için çok fazla değil düşük model bir motora tekabül ediyor.benim için motorun düşük model olması problem değil öğrenmek istediğim konu ise şu ;örnek vererek acıklayım ; 2006 model bir gv 60 binde bir motor alsam. gerekli bakımını( türkiye şartları malum kullan parcala sat kafası oldugu için) yaptırsam ki bu bakım bin tl yi buldugunu var sayıyorum( uzun zamandır bir bilgim yok) benim işimi görür mü bu şartlarda bir motor dediğim gibi üzerine binip bir günde gidiş geliş toplam 100 km yol yapmaya veya güzel havalarda gidiş geliş işe gidip gelmeye (10 km ) işimi görür mü. yada beni hayattan soğutur nerden düştüm bu yola dedirtir mi ? birde bu motorun parça tamir gibi konuları bol mu ? yoksa bir parça için 6 ay beklermıyım.

    Gelelim son sözlerime; ciddi manada mal kıymeti bilen biriyimdir kulandığım malada ozenli bakarım. herşeyinin çetelesini tutarım yağı olsun kayışı olsun o şekilde yatırmam gider yaptırırım pimpiriklik işte.
    Kafanızı şişirdiğim için kusuruma bakmayın. ve mümkünse üstüne şunu koy bunu al bunu değiştir bunu düşün gibi yorumlar lütfen yazılmasın.herkesin gönlünde bir aslan yatar benım ki de gv 250.

    dip not: Forumda arama tarama yaptım lakin tam net birşey bulamadım. umarım forum kirliliği yapmamışımdır.Yaptıysamda özür dilerim.
    Merhabalar, daha öncesinde uzun süre 2006 gv 250 kullanmış, şu andada 2013 modelini kullanan birisi olarak cevaplıyorum.


    2006 model 60 binde bir gv 250 bakımları düzenli yapılmış ve hor kullanılmamışsa 80-90 bine kadar bir problem çıkarmaz. 80 binden itibaren motor ömrünü tamamladığı için piston, segman, rulmanlar, egzantrik zinciri, debriyaj balatası vs. yaklaşık 3 bin liralık bir masrafı olur. 60 binde alacağınız motorun bakımını soracak olursanız, subap ayarı, karbratör temizliği ve ayarı, egzantrik zincirini duruma göre değiştirebilirsiniz. geri kalanlar periyodik olan yağ, yağ filtresi, buji ve hava filtresidir. gv 250 nin bloğu sağlam ve kolayca arıza vermeyen bir bloktur. km nin yüksek olması kafanıza takılmasın.
    şunuda belirteyim karbratörlü modeller yaklaşık olarak her 20 binde konjektör yakar, konjektörü orjinal taktırmanıza gerek yok 250cc motosiklet konjektörü takıp devam edebilirsiniz.

    belirttiğiniz km lerde günlük kullanıma uygun bir motordur, trafikte aralara rahatça giremezsiniz ama cüssesine göre kıvrak bir motordur.

    parça sıkıntısı var, eski distribitörden kalan parçalar piyasada dolaşıyor, yeni distribitör parça getirmiyor. karbraötrlü modeller için delta motorlu araçlar diye aratabilirsiniz.

  14. #14

    Üyelik
    02 Haziran 2016
    cevap veren herkese teşekkür ederim .almam gereken bilgiyi aldım sagolsunb herkez ozellıkle zonta adlı arkadaşıma ustama tşekkür ederim ilgisi için.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)