Kawasaki Vulcan 900 ile başlamak
Reklamlar
-
Selamlar, başlangıç olarak vulcan 900 classic almayı düşünüyorum. Boyum 1.70, motoru satın aldığımda iyi cruiser sürmeyi öğreten bildiğiniz bir yer var mı? Tabii ki önce honda eğitimine gideceğim..
Teşekkürler. Bir de benim gibi büyük motordan başlamış biri varsa tecrübelerinden yararlanmak isterim. İyi günler.
Reklamlar
-
Hangi eğitime gidersen git 900 cc motor ile başlanmaz. Tüm dünyada başlangıç için maksimum 250 cc motor kullanılır. Aksi halde gereksiz tehlike alırsın, kullanmayı öğrenemezsin veya geç öğrenirsin, keyif almazsın vs. Honda ve bmw rider academy dışında bireysel eğitim veren hocalar var. Okan Sinan Ocan var Ankara'da iyi bir eğitmendir. Bulunduğun şehre de gelebilir belki. (Forumda üye)
-
Çayımı aldım bekliyorum. Tet the linç begin.
-
Teşekkür ederim, ama kafaya koydum hocam. Başta cbr 500r düşündüm ama hız bana göre değil... Küçük cc'de başlanacak cruiser da malesef yok. Hyosung deseniz teşekkür ederim almayayım....
-
Bende qeldim..
Daha başlamadı dimi ??
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
SolidSnake adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim, ama kafaya koydum hocam. Başta cbr 500r düşündüm ama hız bana göre değil... Küçük cc'de başlanacak cruiser da malesef yok. Hyosung deseniz teşekkür ederim almayayım....
Hyosung'a karşı tutumunuzun sebebi nedir ? Daelim Daystar var piyasada çiçek gibi alternatif başlangıç için. Bunların ikisi de Güney Kore menşeili.
Bu arada direkt olarak cruiser eğitimi veren bir yer yok bildiğim kadarıyla. Ancak Motto Akademideki Halil Bey H-D kullanıcısıydı yanılmıyorsam. Orada belki motosiklete özel tüyolar öğretebilir size.
Şunu da bilmenizi isterim ki cruiser başlamak için uygun bir motosiklet değildir. Standart motosikletlere göre sürüş ve duruş dinamikleri, frenleme yöntemi, dönüş teknikleri, oturma pozisyonu, ağırlık, rake ve trail açıları, aks mesafeleri gibi faktörler tamamen farklıdır. Trafiği okuyabileceğiniz uygun bir motosikletle en az bir 5-10 bin km sürüş yaptıktan sonra hata telafisi için ufak bir cruiser alınıp denenebilir.
İlle de kafaya bu motoru koyduysanız diyecek bir şey yok. Lasitkleri mutlaka değiştirin, koruma demiri satın alın ve kaza yapmamaya çalışın. En ufak devrilmede bile Kawasaki'nin muhteşem fiyatları içinizi cız ettirebilir. Hayırlısı olsun.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
Çok teşekkür ederim detaylı cevabınız için. Hyosung istemiyorum çünkü pek fazla destek alan bir motor değil. Ne olur ne olmaz başıma is almak istemedim.
-
900cc olmazda Vulcan S 649cc o olur
-
Vulcan s vulcan 900 den daha hızlı bir motor. 900 olunca daha hızlı olmuyor.
-
Daelim Daystar ile başlayın vulcan ıle başlanmaz
-
Kusura bakmayın, daelim hyosung vesaire güvenemiyorum. Bir türlü de sevemedim. Adam gibi bir eğitim ve yavaş yavaş sürerek kotarabilecegimi düşünüyorum hele ki Ride like a Pro dvd sini izledikten sonra. Teşekkürler.
-
Çok iyi bir seçim, kısa sürede sikmaz, yıllarca kullanırsınız. Ben de cbr500 ile başladım, hondadan 2. Seviye eğitim aldim, özel eğitim, gymkhana çalışmaları derken kazasız belasız 10000 kmdir kullanıyorum. Millete bakarsanız 50cc ile basla sonra 100-150-200... İlerle derler. 50 bg üzeri olmadıkça bilinçli bir insan gaz kontrolünde sorun yaşamaz. Ote yandan apaci adam en dusuk güçteki motorda bile patlar.
-
SolidSnake adlı üyeden alıntı
Kusura bakmayın, daelim hyosung vesaire güvenemiyorum. Bir türlü de sevemedim. Adam gibi bir eğitim ve yavaş yavaş sürerek kotarabilecegimi düşünüyorum hele ki Ride like a Pro dvd sini izledikten sonra. Teşekkürler.
Başlanmaz denmesinden kasıt sürat değil zaten. Madem böyle bir karar verdiniz, ilk başlarda bol bol trafiğe kapalı alanlarda dönüş ve kombine fren çalışın. T gidon da klasik cruiser gidonundan farklı olacaktır. Oturuşunuz ve dönüşünüz VN 900 Custom Special ile VN 900 Classic'e göre daha farklı olacak. Hiç motosiklet sürmeden geniş açılı gidonun idaresi biraz kaba ve hantal gelebilir. Acil kaçış manevralarında bu handikapından ötürü kötü sonuç doğmaması için bol bol kontra, dönüş ve bakış ile fren çalışınz. Gerisi daha kolay olacaktır. Zaten 900 cc olmasına rağmen beygir gücü düşük olduğundan gaz tepkisi daha naiftir diğer motosiklet türlerine göre.
Kazasız belasız kullanmanız dileklerimle.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
kararınızı vermişiniz o zaman vulcan ile başlayacaksınız kimseyi dinlemeyeceksiniz öyle gözüküyor.
-
CrazyBullet adlı üyeden alıntı
Çok iyi bir seçim, kısa sürede sikmaz, yıllarca kullanırsınız. Ben de cbr500 ile başladım, hondadan 2. Seviye eğitim aldim, özel eğitim, gymkhana çalışmaları derken kazasız belasız 10000 kmdir kullanıyorum. Millete bakarsanız 50cc ile basla sonra 100-150-200... İlerle derler. 50 bg üzeri olmadıkça bilinçli bir insan gaz kontrolünde sorun yaşamaz. Ote yandan apaci adam en dusuk güçteki motorda bile patlar.
Bence de tercihen düşük cc motorla başlamak öğrenme açısından çok daha faydalı olacaktır. Ancak büyük hacimli motorla da başlanmaz diye bir şey yok
-
Hepinize çok teşekkür ederim arkadaşlar. Linç edilmedigime sevindim.
-
Yazan yazmış gerçi ama, ben de 2 kelam edeyim;
Madem VN 900 alacaksınız,
- Koruma ekipmanlarınız tam olsun,
- Trafiğe çıkmadan önce mutlaka eğitim alın,
- Hazzılhar kardeşimizin dediği gibi; iyi bir çift lastik ve koruma demiri satın alın,
- Eğitimden sonra da bulduğunuz her fırsatta trafiğe kapalı alanlarda dönüş, fren vs. çalışın.
Kazasız belasız keyifli sürüşler.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
Ek olarak : Daelim ve hyosung ,Düşme ve çarpma gibi durumlarda daha az masraf çıkarabilir.
Ne de olsa Kawasaki amblemi ile servise girdiğinizde masraflar da biraz kabarık olacak . Umarım tercihiniz de memnun kalırsınız.
Benim 7. Motorum Kawasaki ve hala 250 cc
-
böyle bir konu gördüğümde forumdaşımızın birinin vermiş olduğu helva tarifi vardı o geliyor aklıma yappmayın etmeyin siz emeklemeden koşan bir çocuk gördünüzmü arkadaşlar.nedir bu yüksek cc ile başlama merakı.
-
Teşekkürler, ekipmanlarımı zaten aldım, motoru da motto akademiye bırakacağım onlar okey verene kadar, düzenli olarak kapalı alanda yavaş manevraları çalışacağım çünkü hız arttıkça 300 kiloluk motor bisiklet oluyor, amaç yavaş hızlarda park manevralarına çalışmak benim için. tamamsın dediklerinde trafiğe yavaştan çıkmaya başlarım. bir de zaten alıp uzun süre satmayı düşünmüyorum. evladiyelik gibi birşey olacak yine de hayat ne gösterir bilinmez. Bir de gözlemlerim, uzun yıllar motosiklet kullanıp harley'ini devirende var, kawasakisini deviren de var. bir şekilde devrilecek bu motor. öyle ya da böyle...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)