Bende vn900 vardı sürmek sürmemek mesele değil uzun yolda zaten motor kendi kendine gidiyor aldımı devrini.. o motorda zor olan trafikdi.. trafikde ben kaç yıllık motor sürerim bu kadar zorlandığımı çok az motorda hatırlıyorum mesela bende en500 de vardı en500 vn900 ün yanında pcx kalırdı trafikde manevra sürme açısından.. devasal bir kütleyi dur kalk trafikde milimetrik hassasiyetle yeri geldiğinde ayaklarınla ite ite ordan oraya kaydırmak çok zor iş.. kaç defa ter içinde su gibi o motordan indiğimi bilirim.. yoksa uzun yolda bir şey yok..
Ama daha çok bilmeden yorum yapanlar var aramızda... Çok akıllıyız ya, ne orta sınıf cruiser, ne de Goldwing kullanmadan, mantık yürüterek yorum yapabiliyoruz.
Bi de kraldan çok kralcıyız. Helva muhabbeti yapanların yarısı hayatında 400cc üstü motosiklet sahibi olmuş olsa neyse...
Gerçi "motorcu" diye nitelemiyorum kendimi. Senelerdir motosiklet kullanıyor olmak tanımlamıyor beni sonuçta...
Boss Hoss v8 8200 cc tavsiye ediyorum böyle arkadaşlara...
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
Trafikte aralardan geçmeye kalmadıkça, araba gibi davranıp dur kalk yapınca da sorun yok be logaritma, öyle değil mi? Ha park ettiğin yer için çok manevra gerekiyorsa, hele hele yokuşsa zorlar tabi.
Bence bunlar motosikletin asıl riski de değil. Keşke motosikletle yaşanan tüm kazalar parkederken yaşansa...
zaten sorun olan o aralardan geçmek... istanbulda sabit şeridinde gidemessin heleki araba gibi normal şerit üstünde hiç gidemessin arkadan kornayı yersin "motorsun sen geçsene aralardan ne işgal ediyorsun şeridi" diye.. yeri gelir bir kanal açılır en sağda sen kapalı kanalda hareket etmeyen araçların arasından o en sağa gitmeye çalışırsın.. kaldırım üstüne çıkmada heleki yüksek kaldırım tam saf bir adrenalindi kaç defa az kalsın deviriyordum beşiktaşda...
Yuh, cruiser'la kaldirima mi cikilir yahu? Arazi motosikleti mi bu? Kotuymus...
Turkiyede olsam motosiklet kullanmazdim herhalde...
Burası istanbul... motorcu olarak şeridini korumak için savaşırsın ya da aralara veya kaldirimlara çıkarsın burda motosiklet kullanmak avrupa veya amerikada kullanmaya benzemez 🤣🤣
parketmek için kaldırıma çıkmak zorunda kalıyorsun bu bir lüks değil bırak bakalım motoru barbaros yıldız caddesi üstünde 3-4 saat dönüşde bak motorun orda duruyormu tabi bir otobüs minübüs altına almamışsa..
Mevzu cc değil de motosiklet tarzına döndü o zaman. Yani bir yerden bir yere ulaşmak amacıyla cruiser alınmaz, çatır çutur cruise etmek için alınır. İlla aralara girmek mecburiyeti olan yerde, zorlayıcı manevraların yapılma mecburiyeti olduğu yerde cruiser olmaz. "Ben sabah trafiğinde işime de gidicem, haftasonu da gezicem" mantığını cruiser karşılamaz. Trafik derdi olan yerde sabah başka araç ile işine gidip haftasonu cruiser ile gezecek durum varsa alınır. Bu yoksa enduro alınmalı. Buradan sonra cc ye bakılmalı. Cruisera uygun ortamda, eğitim de alıp 900 cc ile başlamak cruiser için hiçbirşey iken enduro için ölümcül olabilir.
Hocam benim ilk motorum virago 535. İyi bir eğitimden sonra adac eğitimi almanı tavsiye ederim. Adac eğitiminin olayı kendi motorunun dinamiklerini öğrenmen. Düşük süratte manevra yapabilmek, fren mesafenin limitlerini öğrenmek, yüksek hızda engelden kaçınmak VS vs. Kendi motorunu kontrol etme amaçlı bir eğitim. Düzgün eğitim olmadıktan sonra istersen 10 yıllık motorcu ol önemli olan doğruyu öğrenmen ve bunu pekiştirecek şeyler yapman.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)