Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha XVS950A için egzoz önerisi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Motosikleti
    Yamaha XVS1300A MIDNIGHTSTAR
    Merhabalar,

    Yakın zamanda 2012-2013 bir 950 Midnight Star alacağım. İlanlarda egzozu değişmiş makinalar var ve egzoz konusunda fazla bilgim yok. Eski dragstarımı orjinal egzozuyla kullanmıştım.

    Fazla gürültü hoşuma gitmiyor, tok ve güçlü bir sesi olsun ama mahalleyi de ayağa kaldırmasın istiyorum. Hangi egzozu önerirsiniz. Ben de ona göre değerlendireyim ilanları.

    Teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Alıntı zubi_wan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,

    Yakın zamanda 2012-2013 bir 950 Midnight Star alacağım. İlanlarda egzozu değişmiş makinalar var ve egzoz konusunda fazla bilgim yok. Eski dragstarımı orjinal egzozuyla kullanmıştım.

    Fazla gürültü hoşuma gitmiyor, tok ve güçlü bir sesi olsun ama mahalleyi de ayağa kaldırmasın istiyorum. Hangi egzozu önerirsiniz. Ben de ona göre değerlendireyim ilanları.

    Teşekkürler
    Merhaba,

    Bence aynen eski motorunuzda olduğu gibi, orijinal egzoza sahip bir midnight star tercih etmelisiniz. Kendi motosikletimin üzerinde de orijinal egzozu var ve bence yeterli.

    Özellikle uzun yol yapacaksanız çok faydasını görürsünüz. Titreşim, baş ağrısı v.s. gibi dertleriniz olmayacaktır.

    Saygılarımla.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  3. #3
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    XVS950A bizzat sürdüm, denedim. Stok egzost sesi bildiğin tırt. Bİraz daha tok ama kafa şişirmeyen bir ses istiyorsan ya stok egzostun muffler'ını söktürürsün. Ya da full system güzel bir şey almayı tercih ederim dersen Cobra'nın uyumlu modellerini alıp bir de 30-35 $ baffler'larını satın alıp kafa şişirmeyen ama tok ve güçlü sese ulaşabilirsin. Cobra'yı Türkiye'ye Apache Cycles getiriyor. Gidip görüşmeni tavsiye ederim. Bu arada satın almadan önce 2013 senesi sıfır satış fiyatı 24.750 TL idi. Ona göre pazarlık yap, 30.000 isteyenler var, kaldı ki XVS1300A 37-38 bin.

    Yerinde olsam egzostu değiştirilmiş olan bir tane alırdım, stok egzostları da yanında almak koşuluyla. Daha sonra o egzosta uygun baffler satın alır, beğenmezsem stok egzostu kullanırdım.

    Şimdiden hayırlı olsun.
    antilop_skul bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  4. #4
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    egzoz uyusmazlıgı var diye biliyorum yani taktıgınız egzoz motorda sıkıntı cıkartablir.

  5. #5

    Üyelik
    27 Aralık 2014
    Hazzılhar xvs 950 Hakkı'nda ne düşünüyorsun sürüş kalite güç vs ?

  6. #6
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı antilop_skul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    egzoz uyusmazlıgı var diye biliyorum yani taktıgınız egzoz motorda sıkıntı cıkartablir.
    Egzost uyuşmazlığı değil de; ideal hava-yakıt karışım ayarı, tahliye kısmına müdahale ettiğinizde uygun basınç dengesini yakalayamıyor. Dolayısıyla backfire diye tabir ettiğimiz makinede erken ateşleme sonucu yakıtın yarattığı küçük çaplı iç patlamalarla karşılaşılır. Bunu önlemek için de karbüratörlü ise, karbüratör hava/yakıt karışımı ayarlanmalıdır. Makine enjeksiyonlu ise beyne bağlanan bir cihazla (bkz:DynoJet) bu ayara müdahale edilir. Bunun yanında ideal karışımı tutturmak için hava filtresinin de değişmesi gereklidir. Bu ayarlar düzgün yapılamadığında motora kesinlikle zarar verilir. Mutlaka yetkili servis tarafınca yapılması gereklidir. Bunlar dışındaki tek sıkıntı eğer ses düzeyi 98 dB'i aşarsa muayeneden geçememek.

    Alıntı masb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hazzılhar xvs 950 Hakkı'nda ne düşünüyorsun sürüş kalite güç vs ?
    Valla çok niyetlenip de 2.elde fiyat şişiren şerefsizler yüzünden vazgeçtiğim bir motosikletti. Şimdiki motorumu aldığım fiyata bulabilseydim herhalde onu tercih ederdim. Kayış aktarma, 3000 devirde gelen 76,5 N.m torkuyla, 54 beygirlik inanılmaz bir alet. Sıvı soğutmalı ve hacmine göre diğer cruiser'ların herhalde içlerinde en az yakanı. Tipiyle de birkaç adım önde. Klasiğin modernize hali gibi. Çok güzel hatları var. Ama işte 2. eline 30.000 verilmez. 2013'te karar vermiştim bunu almaya. Dedim biraz fiyat düşsün seneye alayım. 2014'te getirmedi Yamaha ve eldekileri hayvan gibi kaktırmaya çalıştı araç sahipleri. Haliyle piyasa biraz durulsun deyip aklımdaki projeyi gerçekleştirmek için başka motor aldım.

    Gayet sorunsuz bir alettir, bizzat 220 küsür km sürdüm. Konforu da müthiş. Ama arka süspansiyon çok sert gelmişti, onu da söylemeden edemeyeceğim. Belki de ön yükleme ayarına müdahale edilmeliydi, bilemiyorum. Almak isteyene tavsiye ederim ama 25000 TL üstü fiyat vermek yanlış olur. Ona biraz daha ekleyip sıfır VN900 alınabilir çünkü.

    Baksana baba şekil şemal o biçim:



    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  7. #7

    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Motosikleti
    Yamaha XVS1300A MIDNIGHTSTAR
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzost uyuşmazlığı değil de; ideal hava-yakıt karışım ayarı, tahliye kısmına müdahale ettiğinizde uygun basınç dengesini yakalayamıyor. Dolayısıyla backfire diye tabir ettiğimiz makinede erken ateşleme sonucu yakıtın yarattığı küçük çaplı iç patlamalarla karşılaşılır. Bunu önlemek için de karbüratörlü ise, karbüratör hava/yakıt karışımı ayarlanmalıdır. Makine enjeksiyonlu ise beyne bağlanan bir cihazla (bkz:DynoJet) bu ayara müdahale edilir. Bunun yanında ideal karışımı tutturmak için hava filtresinin de değişmesi gereklidir. Bu ayarlar düzgün yapılamadığında motora kesinlikle zarar verilir. Mutlaka yetkili servis tarafınca yapılması gereklidir. Bunlar dışındaki tek sıkıntı eğer ses düzeyi 98 dB'i aşarsa muayeneden geçememek.



    Valla çok niyetlenip de 2.elde fiyat şişiren şerefsizler yüzünden vazgeçtiğim bir motosikletti. Şimdiki motorumu aldığım fiyata bulabilseydim herhalde onu tercih ederdim. Kayış aktarma, 3000 devirde gelen 76,5 N.m torkuyla, 54 beygirlik inanılmaz bir alet. Sıvı soğutmalı ve hacmine göre diğer cruiser'ların herhalde içlerinde en az yakanı. Tipiyle de birkaç adım önde. Klasiğin modernize hali gibi. Çok güzel hatları var. Ama işte 2. eline 30.000 verilmez. 2013'te karar vermiştim bunu almaya. Dedim biraz fiyat düşsün seneye alayım. 2014'te getirmedi Yamaha ve eldekileri hayvan gibi kaktırmaya çalıştı araç sahipleri. Haliyle piyasa biraz durulsun deyip aklımdaki projeyi gerçekleştirmek için başka motor aldım.

    Gayet sorunsuz bir alettir, bizzat 220 küsür km sürdüm. Konforu da müthiş. Ama arka süspansiyon çok sert gelmişti, onu da söylemeden edemeyeceğim. Belki de ön yükleme ayarına müdahale edilmeliydi, bilemiyorum. Almak isteyene tavsiye ederim ama 25000 TL üstü fiyat vermek yanlış olur. Ona biraz daha ekleyip sıfır VN900 alınabilir çünkü.

    Baksana baba şekil şemal o biçim:

    http://pictures.topspeed.com/IMG/cro...-12_800x0w.jpg

    http://pictures.topspeed.com/IMG/cro...i-9_800x0w.jpg
    teşekkürler HAZZILHAR

    çok beğendiğim bir motor benim de ama dediğiniz gibi 26 - 27den fazla vermeye niyetim yok. egzozu değiştirilmişler de 30dan aşağı olmuyor.

    orjinal bir motor alıp susturucuları çıkartıp denemek en iyisi sanırım. olmadı Apache cycles bülent abi tanıdık. bir takım cobra alınabilir.

    vance & hines ve highway hawk hakkındaki fikirleriniz nelerdir?
    aralarında ciddi fiyat farkları var. bu farka neden kaynaklanıyor? değer mi?

    teşekkürler

  8. #8

    Üyelik
    27 Aralık 2014
    HAZZILHAR
    Benim hayalimde 650 sen sonra fakat maddi durumdan ötürü alamadım 1100 aldım. Acaba 1100 satıp ekleyip 950 almaya değer mi bu aralar bunu düşünüyorum

  9. #9
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı zubi_wan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler HAZZILHAR

    çok beğendiğim bir motor benim de ama dediğiniz gibi 26 - 27den fazla vermeye niyetim yok. egzozu değiştirilmişler de 30dan aşağı olmuyor.

    orjinal bir motor alıp susturucuları çıkartıp denemek en iyisi sanırım. olmadı Apache cycles bülent abi tanıdık. bir takım cobra alınabilir.

    vance & hines ve highway hawk hakkındaki fikirleriniz nelerdir?
    aralarında ciddi fiyat farkları var. bu farka neden kaynaklanıyor? değer mi?

    teşekkürler
    Vance & Hines'ın karbüratörlü motosikletlerde harikalar yarattığı doğrudur ancak enjeksiyonlu Japon motorlarında çok düzgün ses alınamamakla beraber sadece yüksek ses elde edilebiliyor. Öyle çok bir artısını göremedim. Gerçi toplasan 3-4 motosiklette denemişimdir. Highway Hawk'ın ise metal kalitesi kötü. Aksesuar olarak tercih edilebilir ama magnezyum ağırlıklı alaşımları ne kaynağa geliyor, ne de kararınca doğru dürüst temizlenebiliyor.

    Ben bir de marka güveni olarak olumlu olduğundan tercihimi Cobra'dan yana kullandım. Streetrod Slashdown modelini sipariş ettim kendi motorum için. Tahminen Haziran'a kadar ulaşmış olur. Link: http://www.cruisercustomizing.com/st...4/part/BLV3918

    Bunlar da yapılan olumlu yorumlar:



    Highway Hawk, Vance & Hines ve Cobra üçlüsünden yana bir tercih soracak olursanız ben yine Cobra derdim. En azından estetik olarak bile diğerlerine göre üstün benim gözümde. Tabii bu benim şahsi kanaatim.

    Alıntı masb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    HAZZILHAR
    Benim hayalimde 650 sen sonra fakat maddi durumdan ötürü alamadım 1100 aldım. Acaba 1100 satıp ekleyip 950 almaya değer mi bu aralar bunu düşünüyorum
    Yani şimdi yalan yok XVS1100 ile XVS950 karakter olarak çok farklı makineler. 950 daha atak bir motosiklet, 1100 ise daha oturaklı. Değer mi sorusuna gelince, kişisel bir tercih olacak ama yeni makine her zaman iyidir, güzeldir. Ne kadar az sorun, o kadar az baş ağrısı. Ben her eski motor konusunda bunu savunurum. Ancak XVS1100 2013 model olaydı XVS950 ile yan yana koyduğunda. Bak ve seç, ikisi farklı motosikletler derdim. Bu tamamen tercih meselesi. Bu arada XVS950'nin MTV'si 1100'den pahalı olacaktır, yılından ötürü : )
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  10. #10
    anılbel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir - Kuşadası
    Motosikleti
    Wolf 125/ VSTAR
    Kısaca , enjeksiyonlu cruiser ' da sadece egzos yetmez hava filtresi ve yazilim ile hava yakit ayari yapmak gerekir , alirken saticiya bunlarin olup olmadigini sorun . Ben olsam stok egzos ile alip sonra modifiye ederdim .

    Bu arada tr deki xv serilerinin hepsi hava soğutmalidir.Su sogutma manyak japon muhendislerin cruiser camiasina hediyesidir.

  11. #11
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı anılbel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kısaca , enjeksiyonlu cruiser ' da sadece egzos yetmez hava filtresi ve yazilim ile hava yakit ayari yapmak gerekir , alirken saticiya bunlarin olup olmadigini sorun . Ben olsam stok egzos ile alip sonra modifiye ederdim .

    Bu arada tr deki xv serilerinin hepsi hava soğutmalidir.Su sogutma manyak japon muhendislerin cruiser camiasina hediyesidir.
    XV ile XVS'i karıştırdınız sanırım. XVS Midnightstar 950 ve 1300 sıvı soğutmalıdır. XV Bolt'lar hava soğutmalı.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  12. #12

    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Motosikleti
    Yamaha XVS1300A MIDNIGHTSTAR
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vance & Hines'ın karbüratörlü motosikletlerde harikalar yarattığı doğrudur ancak enjeksiyonlu Japon motorlarında çok düzgün ses alınamamakla beraber sadece yüksek ses elde edilebiliyor. Öyle çok bir artısını göremedim. Gerçi toplasan 3-4 motosiklette denemişimdir. Highway Hawk'ın ise metal kalitesi kötü. Aksesuar olarak tercih edilebilir ama magnezyum ağırlıklı alaşımları ne kaynağa geliyor, ne de kararınca doğru dürüst temizlenebiliyor.

    Ben bir de marka güveni olarak olumlu olduğundan tercihimi Cobra'dan yana kullandım. Streetrod Slashdown modelini sipariş ettim kendi motorum için. Tahminen Haziran'a kadar ulaşmış olur. Link: http://www.cruisercustomizing.com/st...4/part/BLV3918

    Bunlar da yapılan olumlu yorumlar:

    http://i.hizliresim.com/rM40OV.png

    Highway Hawk, Vance & Hines ve Cobra üçlüsünden yana bir tercih soracak olursanız ben yine Cobra derdim. En azından estetik olarak bile diğerlerine göre üstün benim gözümde. Tabii bu benim şahsi kanaatim.



    Yani şimdi yalan yok XVS1100 ile XVS950 karakter olarak çok farklı makineler. 950 daha atak bir motosiklet, 1100 ise daha oturaklı. Değer mi sorusuna gelince, kişisel bir tercih olacak ama yeni makine her zaman iyidir, güzeldir. Ne kadar az sorun, o kadar az baş ağrısı. Ben her eski motor konusunda bunu savunurum. Ancak XVS1100 2013 model olaydı XVS950 ile yan yana koyduğunda. Bak ve seç, ikisi farklı motosikletler derdim. Bu tamamen tercih meselesi. Bu arada XVS950'nin MTV'si 1100'den pahalı olacaktır, yılından ötürü : )
    teşekkürler tavsiyeler için...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)