Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

93-94-95 Model Suzuki GN-250 yaşından dolayı sorun çıkarır mı?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Mart 2016
    Arkadaşlar hepinize merhaba uzun zamandir takip ediyorum forumu bilgi ediniyorum ama yeni üye oldum.
    Suzuki GN-250 satın almayı düşünüyorum görünüm olarak orjinal hali hoşuma gidiyor ve şuan elimdeki bütçe ona yetiyor. Yaşından dolayı tereddütlerim var. Yedek parça ve benzeri sorunlarla karşılaşırmıyım emin değilim. 2bin km scooter tecrübem var ve artık vitesli motora geçmek istiyorum.
    Suzuki GN-250 fikri mantıklı mı yoksa bekleyip biraz daha birikim yapıp Suzuki Marauder-250 ve o klasmandaki japon (250 cc'lik) motorlara mı yönelmeliyim?
    Beni bu konuda aydınlatabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
    (Çin malı hariç 250 cc'lik başka motor tavsiyelerine de açığım şuanki bütçem 4,500TL ama biraz daha dişimi sıkıp ve borçlanıp maksimum 8,000TL ye çıkabilirim.)

    GN-250 için -> http://www.sahibinden.com/motosiklet-suzuki-gn-250

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------

    Bu arada
    Boy: 1,75 Kilo:70


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    31 Ocak 2016
    kuba superlight 200 e bakin.

  3. #3

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Kardeşim bu motorların arızaları o kadar da ucuz olmuyor parçaları antika niyetine pahalı satılıyor sağolsunlar..
    Borçlanarak kendini fazlasıyla zorlayarak eski motor almak risk işi borçlanıp aldığın makinede çıkan en ufak arızada yatırırsın makineyi garajda oturur izlersin... Yeni model bişeylere bak paranıda biriktir çinden de korkma yemini suyunu verirsen seni üzmez çinde çıkacak sorunu ucuza hemen halledersin ama özellikle belirtiyorum tecrübesiz olduğun için makineyi tanımadığın için eski japonda alsan eski almanda alsan çıkaracak arıza sana yük olur
    OkanTimur bunu beğendi.

  4. #4
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Okan Timur kardeşim, öncelikle selamlar. Sana kötü bir haberim var. GN 250 için yedek parça bulma imkanın neredeyse sıfıra yakın. Ülkemize bile çok az ithalatı yapılmış bir modeldir. 81-93 yılları arasında üretilip 2001'e kadar elde kalan mallar tüketilmeye çalışılmış durumda. Şimdi moralini bozmak ya da hevesini kırmak istemem ama elindeki bütçe ile motosiklet almamak, hatta üstüne ekleyerek uygun zamanı beklemek senin yararına olacaktır. Öncelikle bu gerçeğin farkında olmanı isterim. Daha sonra ise bu tarz bir motosiklet alacağına önerebileceğim başka motosikletler olacaktır, onlara da göz atmanı isterim.

    Şimdi biraz GN250'den konuşalım: Öncelikle zamanının CG motorlarıyla cruiser arasında bir yeri var. Eski bir model olmasına karşın 4 zamanlı motora sahiptir. 5 vitesli, monoblok (tek silindirli), 20 küsür beygirlik performansıyla iyi bir motosiklettir. Scooter ne kullandınız bilmiyorum ama 120-130 kg civarı, 250 cm³ motor hacmine sahip ve sert bir sürüşü olmamasından ötürü ilk manuel vitesli motosiklet olmasında ciddi bir sakınca yoktur.

    Şehir içi kullanımda biraz canınızı sıkabilir. Hava soğutmalı bir motordur ve karbüratör ayarı düzgün yapılmadığında biraz fazlaca yakabilir. Ufak deposu ile de menzili ne kadar olur şu an kestiremiyorum. Ama kötü bir motosiklet değildir.

    25-30 yıl öncesinin teknolojisinde bir motosiklet alıp, parça bulamama gibi dertlerle uğraşmak hevesinizi nasıl etkiler bilemiyorum ancak şahsi kanaatime kalırsa almamanız yönünde sizi uyarmak isterim. İlanlarda gördüğünüz kilometreler de muhtemelen düşürülmüştür, gözü kapalı itimat edilmemeli.

    Boy ve kilo, motosiklet seçiminde ana etken değildir. Kilonun çok büyük bir etkisi olmasa da boy bazen gidon manevralarında özellikle cruiser tipi motorlarda bacaklar ön aksa yakın oturuştan dolayı gidon ve depo arasında kalabilir. Ama gerçekçi düşündüğünüzde sürüş esnasında öyle bir manevra yapmayacağınız için bu da bir engel teşkil etmez. Öyle gidonu tam kırarak yaptığımız hareketler genelde park manevralarında olur. Kaldı ki boyunuz kilonuz gayet uygundur. Piyasadaki yüksek seleli motosikletler dışında ciddi sorun yaşayacağınız bir modelle karşılaşmanız pek muhtemel değildir.

    Vermiş olduğunuz bütçe 4500, zorlarsam 8000 demişsiniz. Gerçekten aradaki fark büyük. 4.500 TL'ye alacağınız bir motosikletle 8.000 TL'ye alacağınız motosiklet arasında ciddi fark olacaktır kesinlikle. Ama güzel, daha az sorunlu bir cruiser sürüşü istiyorsanız Çin menşeili markalardan da uzak durmak isterseniz filtremiz epeyce daralıyor. Ben bu anlamda iyi bir pazarlıkla bütçenizi de zorlayarak 2009 model Hyosung GV 250 Aquila ile ilgilenmenizi önerebilirim. Güney Kore üretimlidir. 1 sene boyunca kullandım, bagger projem için. Oldukça memnun kaldım. Üstelik halihazırda parçasını her ne kadar distribütörden dolayı bulmak zor olsa da Delta Motorlu Araçlar, Merkez Yedek Parça gibi ülkemizdeki parçacılardan ve Hyosungsource.com, HyoHive gibi yabancı kaynaklardan temin etmek mümkündür. Daelim Daystar 250 de oldukça iyi bir alternatiftir ancak piyasası biraz daha yüksektir. Bunun sebebi ise Hyosung'dan daha sonra piyasaya girmiş olmasıdır. Kymco Venox 250 mesela oldukça iyi bir motosiklettir ama artık ülkemize ithalatının yapılmaması dolayısıyla yedek parça sorunu daha da ciddi bir durumdadır.

    Japon motosikletlerden şimdi ne önerilebilir diye düşünüyorum da aklıma 3 tane model geliyor. Yamaha XV 250 Virago, Suzuki Marauder 250 ve Honda CMX Rebel. Bunların hepsi 250 cc'lik Japon cruiser'lar. Ancak yıl problemi hepsinde var maalesef. Şimdi size üretim yılından ötürü GN 250 almayın, bunlardan alın demek ne kadar mantıklı olur bilemiyorum. Ancak üretim yılı açısından baktığımızda yeniden eskiye sırayla Marauder, Rebel ve Virago tercih edilebilir. Bunların içerisinde Marauder size en güzel sürüş keyfini yaşatacakken, Virago V-Twin olması dolayısıyla cruiser felsefesine daha uygun tiptedir. Ancak maalesef bu motosikletlerin fiyatları da bütçenizi zorladığınız takdirde size uyacaktır.

    Şimdiden hayırlısı neyse onun olmasını dilerim.
    sey_47, Easx, emremm ve 3 diğerleri bunu beğendiler..
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  5. #5
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Suzuki Marauder 250 - GN 250 ülkemizde az bulunan motosikletler olduğunda parça sıkıntısı çekersin.İkiside hemen hemen aynı motor bloğunu kullanıyor zaten yanlış bilmiyorsam Marauder 250,GN 250 nin yerine çıkan bir motosiklet.Bizim Çinli Kanuni Tiger da bunlarla aynı motor bloğunu kullanıyor belki onun motor bloğunun bazı parçaları bunlarla uyumlu olabilir ama güzelim Japon motor bloğunda Çinli parça kullanmak hiç mantıklı değil.Kısacası bu motorlardan uzak dur.8000 TL ye çıkabilirsen tavsiyem Hyosung GV 250 yada Daelim Daystar 250 gibi motosikletlere yönelmen.
    OkanTimur bunu beğendi.

  6. #6
    serdar.0405 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2008
    Şehir
    istanbul/üsküdar
    Motosikleti
    GT250R
    GN 250 yi 97-98 senelerinde kullandım , o zamana göre çok iyi bir motorsikleti, sonrasında 2005 - 2015 tarih aralığında tıger 250 kullandım her ikisininde motor blogları aynıdır ve birçok motor parçası birbirine uyar fakat ikisininde üretimi durmuş durumda parça olarak sıkıntı yaşamaman mümkün değil ve GN 250 yi ne kadar temiz bulursan bul yılların vermiş olduğu bir yorgunluk olacaktır.
    Naçizane tavsiyem model olarak daha yüksek motorsikletler bakmandır, eski model Japon almaktansa , Hyo gv 250 bütçe olarakta parça olarakta daha mantıklıdır bence.
    Ne tercih edersen et kazasız belasız sürmen dileğiyle.
    OkanTimur bunu beğendi.

  7. #7
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suzuki Marauder 250 - GN 250 ülkemizde az bulunan motosikletler olduğunda parça sıkıntısı çekersin.İkiside hemen hemen aynı motor bloğunu kullanıyor zaten yanlış bilmiyorsam Marauder 250,GN 250 nin yerine çıkan bir motosiklet.Bizim Çinli Kanuni Tiger da bunlarla aynı motor bloğunu kullanıyor belki onun motor bloğunun bazı parçaları bunlarla uyumlu olabilir ama güzelim Japon motor bloğunda Çinli parça kullanmak hiç mantıklı değil.Kısacası bu motorlardan uzak dur.8000 TL ye çıkabilirsen tavsiyem Hyosung GV 250 yada Daelim Daystar 250 gibi motosikletlere yönelmen.
    Ufak bir bilgilendirme; GN 250'nin tek silindir bloğu, Marauder'da paralel çift silindir olarak kullanılıp sıkıştırma oranları revize edilmiştir. Yani teknik olarak aynı temelden gelme farklı bloklardır.
    OkanTimur bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  8. #8
    saykem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2005
    Şehir
    avcılar
    Motosikleti
    honda cbf 600
    2002 yılında 1994 modelini kullanmıştım.Genelde üst kafadan.piyanolardan gelen seslerle başlayan sorunları o zaman motoru aldığım fiyatın iki katını harcamama rağmen çözememiş ve çok ucuz bir fiyata satmıştım.Bütçenize uygun daha üst model bir motor almanızı tavsiye ederim.
    OkanTimur bunu beğendi.

  9. #9
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ufak bir bilgilendirme; GN 250'nin tek silindir bloğu, Marauder'da paralel çift silindir olarak kullanılıp sıkıştırma oranları revize edilmiştir. Yani teknik olarak aynı temelden gelme farklı bloklardır.
    Marauder'ın kaç silindir olduğuna dair benimde kafamda soru işaretleri vardı.Bazı kaynaklarda paralel çift silindir olarak belirtilmiş ama çap ve stroke oranları GN 250 motoru ile aynı verilmiş.Ama çoğu kaynakta tek silindir olduğu söyleniyor.
    http://www.motorcycle.com/specs/suzu...09/gz/250.html
    http://www.motorcycle-usa.com/29516/...-suzuki-gz250/
    http://motorcycles.axlegeeks.com/l/8...9-Suzuki-GZ250

    Özellikle şu kaynakta GN 250 ile aynı motor bloğunun kullanıldığından bahsetmiş.Tek silindir olduğundan şikayet edilmiş.Bu kasaya tek silindir yerine V-Twin kullanılsa daha iyi olurda gibisinden eleştirilerde bulunmuşlar ve diğer 250cc cruiser ile karşılaştırmışlar.
    http://www.topspeed.com/motorcycles/...r-ar66173.html
    OkanTimur bunu beğendi.

  10. #10
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Egzost çıkışlarına bakman yeterlidir. Ayrıca bloklar görüntü olarak bile farklı. Marauder'ın silindir kapakları bile aralarında en bariz fark. Yukarıda saykem nickli arkadaşın bahsettiği sorun ile de doğrudan alakası var bu değişimin.
    OkanTimur bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  11. #11

    Üyelik
    29 Mart 2016
    Değerli açıklamalarınız, bilgilendirmeleriniz, tavsiyeleriniz ve yorumlarınız için teşekkür ederim. Aklımdaki büyük soru işareti kayboldu, GN250 fikrinin çok mantıklı olmadığını anladım.

    Değerli @HAZZILHAR scooter tecrübe mi Kadırga elit-125 adında bir çin motoru ile edindim. Görüntü olarak güzel motordu ama çin olmasına rağmen yedek parça bulma konusunda çok sıkıntı yaşadım. Anladığım kadarıyla çok az adet var şuanda o motordan. Bahsettiğiniz Hysoung GV250 modelini sadece internette görme fırsatım oldu. Görüntü olarak baya bir heybetli ve ağır duruyor. O yüzden biraz gözüm korktu. Ve üstünde eğreti durur muyum diye düşündüm. Ama model yılı olarak baktığımızda ve söylediğiniz yedek parça bolluğu nedeniyle parlak bir seçenek olarak görünüyor.

    Marauder 250 boyutları bakımından cüsseme uygun duruyor. Aktif satılık ilanlarda model olaraksa 2004'ler var oda toplam 2 tane. Forumda ise bu motoru kullanan kişi sayısı ve bilgi birikimi çok düşük. Birikmiş paramın üzerine kredi borcuna girerek maksimum limitimi 8bin tl'ye çıkarmayı düşünüyorum sadece motor için. Çok değerli bir dostum ekipmanlar konusunda bana yardımcı olucak.

    Başka bir arkadaşım Superlight 200 demiş ama o motorda sadece görüntü var gibi bir izlenim uyanıyor motor her karşıma çıktığında. Kullanmadan verebileceğim yorumum bu. Japon tercih etme sebebim bu forumda yazılan yazıların çoğunda çinden uzak durmamız gerektiği ön planda tutuluyor. Bende ucuz malzeme kullanılmış çin motoru alacağıma biraz eski olsun Japon olsun moduna girdim.. Bütçemiz düşük olsada hayallerimiz biraz büyük olabiliyor. Dükkanımın olduğu sokakta bir arkadaş Bisan Roadstar 250 marka motorunu 4bin tl'ye vereceğini söyledi. Bütçeme tam isabet ediyor ama içimde gram heves doğmadı motora karşı.

    Toparlamak gerekirse Yamaha XV 250 Virago, Suzuki Marauder 250, Honda CMX Rebel ve Hysoung GV250 arasında doğru bir seçim yapmak gerekiyor. Üç aşağı beş yukarı bu dört motorun fiyatları aynı. Kendime pazartesi gününe kadar zaman biçtim biraz daha bilgi edinmem ve araştırmam gerekiyor sanırım.

    Şimdiden teşekkürler.

  12. #12
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı OkanTimur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli açıklamalarınız, bilgilendirmeleriniz, tavsiyeleriniz ve yorumlarınız için teşekkür ederim. Aklımdaki büyük soru işareti kayboldu, GN250 fikrinin çok mantıklı olmadığını anladım.

    Değerli @HAZZILHAR scooter tecrübe mi Kadırga elit-125 adında bir çin motoru ile edindim. Görüntü olarak güzel motordu ama çin olmasına rağmen yedek parça bulma konusunda çok sıkıntı yaşadım. Anladığım kadarıyla çok az adet var şuanda o motordan. Bahsettiğiniz Hysoung GV250 modelini sadece internette görme fırsatım oldu. Görüntü olarak baya bir heybetli ve ağır duruyor. O yüzden biraz gözüm korktu. Ve üstünde eğreti durur muyum diye düşündüm. Ama model yılı olarak baktığımızda ve söylediğiniz yedek parça bolluğu nedeniyle parlak bir seçenek olarak görünüyor.

    Marauder 250 boyutları bakımından cüsseme uygun duruyor. Aktif satılık ilanlarda model olaraksa 2004'ler var oda toplam 2 tane. Forumda ise bu motoru kullanan kişi sayısı ve bilgi birikimi çok düşük. Birikmiş paramın üzerine kredi borcuna girerek maksimum limitimi 8bin tl'ye çıkarmayı düşünüyorum sadece motor için. Çok değerli bir dostum ekipmanlar konusunda bana yardımcı olucak.

    Başka bir arkadaşım Superlight 200 demiş ama o motorda sadece görüntü var gibi bir izlenim uyanıyor motor her karşıma çıktığında. Kullanmadan verebileceğim yorumum bu. Japon tercih etme sebebim bu forumda yazılan yazıların çoğunda çinden uzak durmamız gerektiği ön planda tutuluyor. Bende ucuz malzeme kullanılmış çin motoru alacağıma biraz eski olsun Japon olsun moduna girdim.. Bütçemiz düşük olsada hayallerimiz biraz büyük olabiliyor. Dükkanımın olduğu sokakta bir arkadaş Bisan Roadstar 250 marka motorunu 4bin tl'ye vereceğini söyledi. Bütçeme tam isabet ediyor ama içimde gram heves doğmadı motora karşı.

    Toparlamak gerekirse Yamaha XV 250 Virago, Suzuki Marauder 250, Honda CMX Rebel ve Hysoung GV250 arasında doğru bir seçim yapmak gerekiyor. Üç aşağı beş yukarı bu dört motorun fiyatları aynı. Kendime pazartesi gününe kadar zaman biçtim biraz daha bilgi edinmem ve araştırmam gerekiyor sanırım.

    Şimdiden teşekkürler.
    Tekrar selam, scooter'ı sormamdaki sebep kaç beygirlik bir araç kullandığını ve aradaki ciddi güç farkını idare edip edemeyeceğinin mukayesesini yaptırmaktı. Ama Kadırga Elit 125'in herhangi bir teknik bilgisine ulaşamadım maalesef. Gerçi cruiser kullanmak yumuşak gaz tepkisi almak demek.

    GV250 bizzat kullandım. Gerçekten çok güzel bir motosiklet. 250 cc segmentindeki en başarılı cruiser. Ancak güçlü bir motosiklet. Enjeksiyonluları 26,5 HP, karbüratörlüleri 28 HP. Aynı motor bloğunu Hyosung GT250-R'da da kullanıyor. Bu sebeple kalkış ve son sürat olarak diğer cruiser'ların çok ötesinde. Ayrıca o heybetine rağmen çok rahat bir oturuş ve uygun bir sele yüksekliği sunuyor. İdaresi atik olduğundan ilk başta biraz zorlasa da zamanla sıkışık trafikte daha pratik geliyor. Üstelik yağ soğutmalı. Düzgün bir yağ kullandığınızda çok etkili. Frenlemesi de çok başarılı. Kesinlikle tercihler arasında yer vermek lazım. En büyük sıkıntısı distribütör ilgisizliği ve elektrik sorunlarıdır. Bunlara en başta müdahale edilip uzun süre sorunsuz kullanılabilir ki çözümler genelde 20-30 TL'lik meblağlara patlar eğer erken teşhis edilirse. Yedek parçada da en çok sarf edilecekleri önden stoklayarak servisi bekleme derdinden kurtulabilirsiniz. Yağ filtresi, hava filtresi, debriyaj teli, gaz teli, zincir gibi tükenme ömürleri hızlı olan sarf malzemelerini imkanlarınız doğrultusunda önceden elinizde bulundurun ki kimseyle uğraşmayın.

    Çin üretimli motosikletlerin de kalite düzeyinde ayrı bir çizgi var. Tercih edilebilir olanları RKS Cruiser 250, Lifan LF250-B ve Kuba Superlight 200 denebilir. Sadece görüntü için verebileceğim en güzel örnek Regal Raptor olur herhalde. Gidip de para vermek, buna bakamayacak adam için büyük zarar olur.

    Bu arada aklınızda olsun Japon kalitesinden 1 tık düşük, Çin kalitesinden yüksek, arada kalan markaları değerlendirmek gerekli. Hyosung (G.Kore), Daelim (G.Kore), Kymco (Tayvan) bu konuda her zaman tercih sebebi olan cruiserlar üretmekte.

    Direkt olarak yönlendiriyormuşum gibi algılanmasın ama Hyosung alırsanız 2. eli Japondan ve diğer saydığım markalardan kat kat daha hızlıdır. Bu da bir fikir olarak aklınızın ucunda bulunsun.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  13. #13

    Üyelik
    29 Mart 2016
    Sevgili &HAZZILHAR teşekkür ederim yorumlarınız için. Güzel ve mantıklı yorumlamalarınız sonucu ailemlede bu konuyu masaya yatırarak Aydın'da ki bir motosiklet mağazasından kredi kartı taksidi ile GV 250 almaya karar verdik(İzmir'de yaşıyorum). Baktığım ikinci el motorlarda uygun ve mantıklı bir seçenek göremedim çünkü ve taksit imkanını mağazalar yapıyor. Tecrübenize dayanarak son birkaç sorum olacak çünkü haftaiçi motoru satın alacağız. Scooter kullandığım dönem ustanın biri yeni çıkan motorlarda rodaj yapılmaz demişti. Bu doğru mudur? Doğru değil ise Tecrübesiz olduğum için rodajı kötü yapabilirim diye korkuyorum ama ikinci el alacağım motorun ilk sahibide kötü rodaj yapmış olamaz mı? Forumda zor iştir herkes sağlıklı yapamaz yazılmış, tecrübesiz kişile sıfır motor sahibi olamazlar mı? Buna ek olarak bahsettiğiniz sarf malzemeleri yurtdışı sitesinden temin edebileceğiz sadece? Hoşçakalın

  14. #14
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı OkanTimur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili &HAZZILHAR teşekkür ederim yorumlarınız için. Güzel ve mantıklı yorumlamalarınız sonucu ailemlede bu konuyu masaya yatırarak Aydın'da ki bir motosiklet mağazasından kredi kartı taksidi ile GV 250 almaya karar verdik(İzmir'de yaşıyorum). Baktığım ikinci el motorlarda uygun ve mantıklı bir seçenek göremedim çünkü ve taksit imkanını mağazalar yapıyor. Tecrübenize dayanarak son birkaç sorum olacak çünkü haftaiçi motoru satın alacağız. Scooter kullandığım dönem ustanın biri yeni çıkan motorlarda rodaj yapılmaz demişti. Bu doğru mudur? Doğru değil ise Tecrübesiz olduğum için rodajı kötü yapabilirim diye korkuyorum ama ikinci el alacağım motorun ilk sahibide kötü rodaj yapmış olamaz mı? Forumda zor iştir herkes sağlıklı yapamaz yazılmış, tecrübesiz kişile sıfır motor sahibi olamazlar mı? Buna ek olarak bahsettiğiniz sarf malzemeleri yurtdışı sitesinden temin edebileceğiz sadece? Hoşçakalın
    Öncelikle hayırlara vesile olur umarım, güle güle kullanın. Sorularınıza sırayla gidelim:

    1. Rodaj motosikletin ilk kullanımında metal aksamın birbirine alışıp kaynaşarak çalışması için geçen evredir. Bu evrede "KESİNLİKLE MOTOSİKLETİN KİTAPÇIĞINDA YAZILANA UYGUN" kullanım gerekmektedir. Tam hatırlayamıyorum ancak GV 250 için ilk 800 km boyunca 1/2 gazı aşmamak, ilk 800'ü müteakip kalan 800 km içerisinde de 3/4 gazı aşmamak gerekliydi. 1000-1500 aralığında ise rodaj bakımı gerekiyor. Bu bakımda mutlak değişecekler "YAĞ ve YAĞ FİLTRESİ" dir. Bakımın sonunda mevcut motor bloğundaki, tekerlek millerindeki gidon ve şasideki bütün cıvata ve somunlar sıkılaştırılmak zorundadır. Sonraki bakımların da detayları yine kullanım kılavuzunda yazar.

    2. Rodaj, yeni eski fark etmeksizin içerisinde metal ve sürtünen parça içeren her motorda geçerlidir. Elektrikli testere de buna dahil. Ustaların uydurmasıdır, kitapçıkta yazıyorsa uygulanmalıdır. Yukarıda da anlattığım üzere çok zor bir şey değildir. Sık sık vites değiştirip şanzuman dişlileri ve debriyaj balatalarını alıştırabilirsiniz. Bu süreçte 4000-6000 devir aralığını da çok aşıp motoru zorlamazsanız hiçbir sorun yoktur. Rodajın zorluğu sıkıcı olmasıdır : ) ve evet 2. el alacağınız bir motosikletin sahibi de rodajı berbat yapmış olabilir.

    3. Tecrübesiz kişiler sıfır motosiklet sahibi olabilir. Sadece tecrübe edinene kadar yaşayacağınız aksaklıklarla motosiklete zarar verirseniz çok daha fazla üzülürsünüz diye 2. el motosiklet tavsiye edilir. Yoksa sıfır almak bence her zaman daha mantıklıdır. Araba gibi değil, ruhu olan bir makine ile bütünleşiyorsunuz. Bakımı daha fazla özen ister.

    4. Sarf malzemelerini hyosungsource.com ve hyohive.com dışında Merkez Yedek Parça ve Delta Motorlu Araçlar'dan temin edebilirsiniz. Bildiğim kadarıyla Üniteks (Hyosung'un İzmir'li yeni distribütörü) Nisan'da stok yenileyecek. Ama maalesef çok güvenilir bir firma değil. 1 yıldır hava filtresi dahi getirmemiş bir firma. Onun için yağ filtresi, hava filtresi, debriyaj teli, gaz teli gibi hızlıca yenilenmesi gerekebilecek parçaları şimdiden temin etmeniz yararınıza olacaktır.

    5. Şu anda sıfır bir GV250 alıyorsanız aldığınız model 2015 modeldir. Lütfen iyi pazarlık yapınız. geçen seneki fiyatı 12.490 TL idi.

    6. Ekstra olarak üzerinde standart gelen naylon Shinko lastikleri lütfen emniyetli bir sürüş arıyorsanız Michelin veya Mitas'ın (Eski ismiyle Sava) uygun modelleri ile değiştirin.

    Tekrar hayırlı olmasını diler, kazasız sürüşler temenni ederim.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  15. #15

    Üyelik
    12 Ocak 2015
    konuyu hortlatayım, bende 2000 model bordo renk bir suzuki marauder mevcut. yaklaşık 4 yıldır bende kendileri ve severek binmekteyim kendilerine.
    motor bloğu tek silindir olduğunu biliyorum, ilk aldığımda yedek parça probleminden nalet etmiştim,hatta şöyle söyeleyim kendi elimle bir hava filtresi bile yaptım,250 dereceye dayanıklı silikonla birleştirdim, sonra sonra parça ihtiyaçları baş göstermeye başladı, ben de dedim ki bu kadar güzel bir cihazı illaki çinliler hintliler falan taklit etmiştir. sonra arka çamurluğu ve farı kırıktı, yine elimle kalıp oluşturup plastik dökmeye karar verdim ilk başta ama ço zor olacağını düşündüktn sonra dediğim gibi çinlilere yöneldim. bir de ne göreyim kanuni seyhan 250 modelinin arka çamurluk plastiği dahil farlarını komple marauderden sıyırmışlar.hemen verdim siparişi geldi cuk oturdu tabi ki. ve diğer bir çok parçasını yne kanuni seyhan motorundan karşıladım hava filtresi yağ filtresi manifolt vs. daha sonra ise karburatörden bir benzin kaçağı oluştu, dedim ki seyhandan çözerim girdim hemen bir baktım seyhanın karbüratör çift taraflı marauder ise tek .. canım tam sıkılacakken kısa bir araştırmadan sonra bir de ne göryim kanuni tiger 250 bizim motor bloğunu aynısını yapmasın mı? Tabi ki verdim siparişi şuan bekliyorum.

    Yani demem odur ki şuan bile piyasada istediğiniz parçalarını bulabileceğiniz görüntüsü harika sesi müthiş, full japon malı olan marauderi tercih edebilirsiniz saygılarımla.





    BayLethe, Thracian ve fz6_fazer bunu beğendiler.

  16. #16
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Hort 😅

    Ben aldım. Yukarıda yazılanların bir kısmı yanlış gençler. Parçaları n11 de bile var. Ayrıca web sitelerinde de var. Ayrıca pahalı da değil. Yakıtı da çok değil. Sürüşü de çoook keyifli. Konu açtım fotoğraf koydum.
    Sevgiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler